Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Jaa mitähän meikä on taas sekoillu, huippu lukea aina näitä omia viestejä nukutun yön jälkeen. Hyvä että modet tajus laittaa suurimmat skitsoilut tonne spoilereihin :D

Jatkakaa.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Kyllä mäkin pidin niistä briiffauksista. Huonoja puolia muutenkin mun mielestä koko pelistä aika hankala löytää. No tietty ne kaunotar ja hirviöt oli vähän persiistä, mutta se ei haitannu käytännössä ollenkaan. Itelleni ne "omg paras peli ikinä"-fiilarit tuli lähinnä pelin tunnelmasta ja juonesta. Uskomattoman epätoivoinen tarina, jota ei kiirehditä vaan kaikki fiilistelyt käydään läpi paremmin kuin parhaissa elokuvissa. Itse pelaaminenkin oli huippuhubaa, vaikkakin liian helppoa.

Nelonen on tullu alotettua alusta taas jälleen kerran, mutta pitäis pelata taas kaikki yksitellen järjestyksessä läpi, niin pääsee parhaisiin MGS-fiiliksiin. Nelonen oli vaan yksinkertasesti paras peli ikinä :)
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Nelonen on tullu alotettua alusta taas jälleen kerran

Juu, tässä nyt ollaan menossa ilman Mk22:sta, Drebins shoppia, parannusesineitä tai Facecamoa. Pakottaa kivasti käyttämään muita keinoja etenemiseen, kun ei viiti hirveesti tappaakaan. Erityisesti kaikennäkösiä ansavirityksiä, harhautuksia ja CQC:tä tulee käytettyä.

Plussaa on kans se erinäköisten aseiden ja custom-osien löytäminen, sekä se, että vihuilta hankitut kamat on hyödyksi. Alerteja tulee aina välillä ja niiden selvittäminenkin aiheuttaa oman mausteensa. Paljon hauskempi fiilis pelata kun ottaa hitaasti ja miettii ratkaisuja, tavoitteena se ettei joutus latailemaan tai continueta painamaan.

Ja nyt oon kyl ehdottomasti sitä mieltä että Act 2 on pelillisesti head and shoulders above minkään hiipimisjakson MGS-saagassa.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Joo iteki tuli tämä viikonloppuna pelattua viimein läpi. Yhtä juttua en vaan ymmärrä aina kun näitä MGS -aiheisia ketjuja lukee, että miksi sakki pitää tuota MGS2:sta niin paljo noita muita huonompana? Se nimittäin oli mun lempiosani näistä ennen tätä MGS4:sta.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Joo iteki tuli tämä viikonloppuna pelattua viimein läpi. Yhtä juttua en vaan ymmärrä aina kun näitä MGS -aiheisia ketjuja lukee, että miksi sakki pitää tuota MGS2:sta niin paljo noita muita huonompana? Se nimittäin oli mun lempiosani näistä ennen tätä MGS4:sta.

Kakkosessa ei sinänsä muuta vikaa ole kuin huono päähenkilö ja totaalinen lopun hajoaminen hysteerisen huonoon käsikirjoitukseen. Sen jälkeen tosin sarja parani kolmannella, ja parhaalla, pelillä, jonka jälkeen vajosi jälleen urpoiluun nelosen parissa.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Kakkosessa ei sinänsä muuta vikaa ole kuin huono päähenkilö ja totaalinen lopun hajoaminen hysteerisen huonoon käsikirjoitukseen. Sen jälkeen tosin sarja parani kolmannella, ja parhaalla, pelillä, jonka jälkeen vajosi jälleen urpoiluun nelosen parissa.

Makuja tuntuu olevan monia, koska itse pidin 3:sesta vähiten.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Niinpä Ylke, makuja on monia :)
Kakkosessa ei sinänsä muuta vikaa ole kuin huono päähenkilö ja totaalinen lopun hajoaminen hysteerisen huonoon käsikirjoitukseen.

Kuten tästäkin huomaa. Mun mielestä kakkosen loppu ja itseasiassa koko kakkonen on nelosen jälkeen pelisarjan paras osa. Tuntuu siltä että todella monet jotka pitää kolmosta parhaana ja kakkosta huonoimpana on pettyneitä neloseen. :(

Ehkä se johtuu siitä että kolmosessa ja ykkösessä asioita ei vedetty niin finaaliin ja "yli" kuin kakkosessa ja nelosessa?

Juu, tässä nyt ollaan menossa ilman Mk22:sta, Drebins shoppia, parannusesineitä tai Facecamoa. Pakottaa kivasti käyttämään muita keinoja etenemiseen, kun ei viiti hirveesti tappaakaan. Erityisesti kaikennäkösiä ansavirityksiä, harhautuksia ja CQC:tä tulee käytettyä.

Tää on kyllä ehottomasti yksi MGS4:n peli-ikää kasvattavista suolaisista makoiluista. Pelin voi pelata todella monella tapaa läpi niin, että asettaa omalle pelaamiselle rajoituksia. Toki muitakin pelejä on missä näin voi tehdä, mutta MGS4 on sen verran vapaa ja monipuolinen peli, että itselleen on helppo asettaa tarkkoja rajoja ja peli muuttuu aivan erilaiseksi.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Eipä tuota jaksanukaan alottaa uudestaan, pelkää että pettyy vielä pahemman kerran kun ei se nostalagia trippi enää välttämättä säväytä :eek: Jätetään se MGS4 tuonne muistoihin loistavana joskin välillä hyvin puuduttavana pelinä.

Muutenkin MGS4:n läpi pelattuaan tuli semmonen fiilis, että haluaa pelata niitä muita MGS:a läpi uudestaan, eikä "mä haluan pelata tämän läpi" uudestaan niinkö kaikkien muiden MGS:n kanssa. Jopa 2:n, joka oli mielestäni sarjan huonoin.

Mutta joo, kyllä voin helposti ymmärtää että porukka tästä tykkäs jopa parhaana. Kaikille kaikkea tai miten se nyt olikaan.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Muutenkin MGS4:n läpi pelattuaan tuli semmonen fiilis, että haluaa pelata niitä muita MGS:a läpi uudestaan, eikä "mä haluan pelata tämän läpi" uudestaan niinkö kaikkien muiden MGS:n kanssa.

Tuo on muuten täysin totta, että alko himottaa taas ne muut pelit, johtunee noista runsaista juonipaljastuksista ja juonen käänteistä joissa oli välillä vaikea pysyä mukana kun edellisistä peleistä on jo aikaa.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Terve,

Mulla ja frendeillä on ongelma mgs4:n kanssa. Se tunnistaa, että meillä kaikilla on headsetit jne...mutta kenenkään meistä mikit ei toimi. Missähän säädössä mahtais olla vika? Kuitenkin, jos joku jollai servulla puhuu, niin se tulee mun headsetistä.
Tätä ongelmaa taas ei ole esim fifa09:ssä kellään meistä..vaan toimii oikein moitteetta. Osaisko joku vähä vinkata, mistä lähtee etsimään vikaa? :confused:
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Tätä ongelmaa taas ei ole esim fifa09:ssä kellään meistä..vaan toimii oikein moitteetta. Osaisko joku vähä vinkata, mistä lähtee etsimään vikaa? :confused:
Kaikkien kannattaa tarkistaa mm. Pleikkarin ilmoittama NAT-tyyppi ja varmistaa, että kaikki pelin vaatimat portit on avattu jne. Lisäapuja PS3 Verkko-FAQissa.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Kaikkien kannattaa tarkistaa mm. Pleikkarin ilmoittama NAT-tyyppi ja varmistaa, että kaikki pelin vaatimat portit on avattu jne. Lisäapuja PS3 Verkko-FAQissa.


Kiitos jo tuosta. Itsellä on NAT2 ja tietääkseni muilla myös. Jos se olis NATISTA kii, nii eikös sen pitäs sit myös olla toimimatta fifa09:ssä? :O Toi tuota, öö..mitkä portit tuo mgs4 sitten vaatii avattavaksi?? mä oon avannu ainoastaan sen portin, minkä se näyttää siinä port kohdassa (olikohan mun tapauksessa 5730). Kun en tiennyt avatako tuolle tcp vai udp..nii avasin kummatkin. No siitä seuras se, että nykyää pystyn tekemään itse servun, mutta mikki ei vaa toimi vieläkä. Sais ees oman toimimaan, nii pystyn sitte neuvomaa frendejä.

Enää ei pienintäkä hajua, missä vika voisi olla. Kaikki toimii muuten vallan mainiosti, mutta MGS4:ssa ei vaan mikki pelitä??? Onko siihe olemas joku trick miten sitä käytetää siinä - en kyllä usko siihe, ettei toimis iha vaa äänen aktivoimana. Peli fiilikset iha nolla, ku ei saa toimimaan :( Oon tarkastanu kaikki portit mitä vaan oon forumeilt löytäny ja kaikki on avattu. Eikös jo NAT2 kerro sen, että pitäs olla ok - vaan eipä ole. :(
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Kiitos jo tuosta. Itsellä on NAT2 ja tietääkseni muilla myös. Jos se olis NATISTA kii, nii eikös sen pitäs sit myös olla toimimatta fifa09:ssä? :O Toi tuota, öö..mitkä portit tuo mgs4 sitten vaatii avattavaksi?? mä oon avannu ainoastaan sen portin, minkä se näyttää siinä port kohdassa (olikohan mun tapauksessa 5730). Kun en tiennyt avatako tuolle tcp vai udp..nii avasin kummatkin. No siitä seuras se, että nykyää pystyn tekemään itse servun, mutta mikki ei vaa toimi vieläkä. Sais ees oman toimimaan, nii pystyn sitte neuvomaa frendejä.

Enää ei pienintäkä hajua, missä vika voisi olla. Kaikki toimii muuten vallan mainiosti, mutta MGS4:ssa ei vaan mikki pelitä??? Onko siihe olemas joku trick miten sitä käytetää siinä - en kyllä usko siihe, ettei toimis iha vaa äänen aktivoimana. Peli fiilikset iha nolla, ku ei saa toimimaan :( Oon tarkastanu kaikki portit mitä vaan oon forumeilt löytäny ja kaikki on avattu. Eikös jo NAT2 kerro sen, että pitäs olla ok - vaan eipä ole. :(

Ongelma ratkaistu: ei tiedetty, että pitää painaa SELECT näppäintä, että saa sen mikin aktivoituu :D Tämä tiedoksi tähä, jos jollai jostai syystä ei tätä tietoo ollu myöskään.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Ostin tämän pelin tuossa pari päivää sitten ja onhan tuo aika mahtava peli kunhan controlleihin tottui. Juonesta tajuan jotain mutta en läheskään kaikkea koska jäi 2 ja 3 välistä. Välianimaatiot on välillä tosi pitkiä (kerkesin yhden animaation aikana käydä vessassa, suihkussa ja syömässä ja sen jälkeen vielä katsoin samaa animaatiota). Ainoa huono puoli oikeastaan on se että tämä mgs ei luo samanlaista tunnelmaa kuin aikoinaan mgs1. Tuossa ollaan mielestäni liian valoisissa paikoissa kun vertaa mgs1 jossa oli pimeää koko ajan ja piti "soluttautua" sinne army baseen vai mikä se nyt oli, siinä oli sitä jotain. Mutta overall huippu peli jota jaksaa aina sen "no vielä vähän aikaa ni sitte meen nukkumaan" :)
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Act 4:ssa jumissa.

Olen kohdassa jossa Raiden ja Vamp matsaa veitsillä, ja Snake hoitelee sillä välin itsemurha Gekkoja.
Riittääkö että Gekkoja ampuu yläruumiiseen, vai pitääkö tähdätä siihen puolipalloon (tutka vai mikä lie) yläruumiin päällä?
Aika loppuu aina kesken kun pitää sitä asetta kuumentaa. Aina jää jokin Gekko huomaamatta jolla pommi räjähtää.
Onko jotain taktiikkavinkkiä?
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

yläruumiiseen vaan ja pidä kokoajan se ase latingissa vaikka ei ammuttavaa näkyisikään.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Act 4:ssa jumissa.

Olen kohdassa jossa Raiden ja Vamp matsaa veitsillä, ja Snake hoitelee sillä välin itsemurha Gekkoja.
Riittääkö että Gekkoja ampuu yläruumiiseen, vai pitääkö tähdätä siihen puolipalloon (tutka vai mikä lie) yläruumiin päällä?

Onko jotain taktiikkavinkkiä?

Juu, yläkroppaan kutia. Jos Railgun ei vaikuta "miellyttävältä" vaihtoehdolta, M82A2 hoitaa myös tehtävän erinomaisesti ja hyvällä sihdillä yhdellä kudilla.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Konamin osavuosikatsauksen mukaan MGS4 on myynyt maailmanlaajuisesti jo 4,5 miljoonaa kappaletta, joista viimeiset puoli miljoonaa edellisvuoden viimeisellä neljänneksellä. Kiinteä Käärme onkin siis ollut suuri osasyy Konamin liikevaihdon (2,56 miljardia dollaria) ja voiton (195 miljoonaa dollaria) kasvuun.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Konamin osavuosikatsauksen mukaan MGS4 on myynyt maailmanlaajuisesti jo 4,5 miljoonaa kappaletta, joista viimeiset puoli miljoonaa edellisvuoden viimeisellä neljänneksellä. Kiinteä Käärme onkin siis ollut suuri osasyy Konamin liikevaihdon (2,56 miljardia dollaria) ja voiton (195 miljoonaa dollaria) kasvuun.

Onkohan myynnistä mitään jatkuvaa plottia? Olisi kiinnostavaa nähdä, miten tämänlaisen melko laajalti odotetun tuotteen myynti menee ajan funktiona. Toisaalta myös, millaiselta konsolien myyntikuvaaja näyttää julkaisupäivän ympärillä.
 
Ylös Bottom