Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Tuli tämäkin vihdoin kevään aikana pelattua läpi ensimmäistä kertaa ja kyllähän se oli kaiken sen odottamisen arvoista...
Ensimmäisissä acteissa ympärillä riehunut sotatila ei mielestäni sopinut kovin hyvin MGS:n henkeen eikä saanut minua vielä alkumetreillä vakuuttuneeksi pelistä. Onneksi meno muuttui loppua kohden, ja etenkin 4 act oli, useammastakin syystä, täyttä rautaa!
Tarina tuntui välillä vähän rönsyilevältä, mutta se nyt vain johtui yksinkertaisesti selitettävien ja kerrottavien asioiden valtavasta määrästä, mikä ei vanhaa veteraania kuitenkaan haitannut yhtään :). Kuitenkin jälkikäteen huomaa eron tarinan osalta aikaisempiin osiin verrattuna. Niissä tarina oli aina kompaktimpi ja siksi siihen oli helpompi päästä sisälle ja tempautua sen vietäväksi. En siis sano etteikö MGS4:n tarina olisi ollut hyvä, vaan vain sen että asioiden valtava määrä söi osan tarinan tehosta...Drebin systeemi ei ollut mielestäni hyvä uudistus, ei vaan sopinut pelisarjan henkeen. Toisaalta, enpä minä sitä juuri käyttänytkään :D

Mutta kokonaisuutena oli kyllä jälleen kerran yksi elämäni parhaimpia pelikokemuksia, aikaisempien osien tapaan. Toivon että jotain jatkoa tällekin sarjalle vielä tulee, vaikka Snaken juoni-haara on kyllä jo imetty tyhjiin. Jatkoa odotellessa siis...uutta pelikertaa aloittamaan!
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Mahtava peli, vaikka on minulla vain kaverilta lainassa. Olen Act 2:sen lopussa (varmaan) Itse tykkään hiiviskellä ja pysyä huomaamattomana.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Tänään saatiin sitten RACE pelimuoto onilneen. Sopivan hektistä! Suosittelen kokeilemaan!
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Thats the name of the game.

...toki pelin voi juosta kusten mutta siinä sitten menee se pelin pointti.

4 osassahan noita aseitakin annetaan reippaasti enemmän että ihmiset saa päättää meneeko hiipimällä vai tappaakko kaikki
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Heh, vanhana Metal Gear Solid -fanina tämä oli pakko-ostos ja voin vain todeta, että tämä todellakin lunasti kaikki odotukset. Hemmetin hyvä päätös Solid Snaken -tarinalle. Täytyy kyllä aloittaa lähiaikoina 2. läpipeluukerta kunhan Discshopilta saan MGS4:n(Versiossa jonka pelasin lävitse oli naarmuja, joten laitoin takaisin Discshopille ja sieltä on uutta tulossa),
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Heh, vanhana Metal Gear Solid -fanina tämä oli pakko-ostos ja voin vain todeta, että tämä todellakin lunasti kaikki odotukset. Hemmetin hyvä päätös Solid Snaken -tarinalle.)

Samaa mieltä. Aika huima se aivan vika "taistelu". Siinä kunnolla muisteltiin vanhoja "hyviä aikoja". ;)

Täytyy kyllä aloittaa lähiaikoina 2.

Itsellä ollut sama mielessä. Olen kyllä jo tehokkaasti unohtanut kaikki napit yms. Mites, saiko tuossa tokalle pelikerralle sitten mitään lisäaseita tms? Tai ylipäänsä mitään "extraa"? En nimittäin nyt yhtään muista... Nuo sitten spoiler-tageihin varmaan.

Osaksi olen vähän odotellut mahd. trophy-päivitystä, mutta ei ole kuulunut kuin huhuja. Katsotaan onko se mahd. E3-messujen jälkeen (jos uutta MGS-peliä pukkaa tms). Ehkä ne samalla ilmoittaa tuonkin (saahan sitä haaveilla).
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Samaa mieltä. Aika huima se aivan vika "taistelu". Siinä kunnolla muisteltiin vanhoja "hyviä aikoja". ;)
.

Jep ja etenkin se välivideo ennen sitä taistelua. Eeppistä! Kyllähän siinä lopputaistossakin tuli juuri vanhat hyvät ajat mieleen kun pärähti MGS1:n "Encounter" -kipale soimaan taustalla.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Mulle ei oikein kolahda toi miljöö, kivemmalta tuntui tunnelman puolesta 1 ja 2. Pelilliset uudistukset tuntuvat kyllä toimivan, ja vanha outo huumorikin on tallella. Ihan innolla odotan milloin tulee se eka pomo tai kohta joka kirvoittaa kirosanatulvan aikuiseltakin mieheltä.. (ja takuulla pitäisi tulla, onhan se kuitenkin metal gear peli)
:)
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

No pelottava omalla ilmapiirillään esim boss taistelut?
Ei, minua ei ainakaan pelottanut/ahdistanut yhdessäkään boss taistelussa... Ainoastaan pari kertaa pelin loppupuolella meinasi tulla jännäpissat housuun kun piileskelin gekoilta...

Mulle ei oikein kolahda toi miljöö, kivemmalta tuntui tunnelman puolesta 1 ja 2. Pelilliset uudistukset tuntuvat kyllä toimivan, ja vanha outo huumorikin on tallella. Ihan innolla odotan milloin tulee se eka pomo tai kohta joka kirvoittaa kirosanatulvan aikuiseltakin mieheltä.. (ja takuulla pitäisi tulla, onhan se kuitenkin metal gear peli)
Tuota... Kiinnostaa tietää missä kohdassa peliä nyt olet? MIljööhän pelissä vaihtelee, eli jokaisessa actissa on erilainen ympäristö ja tunnelma... Mielestäni paras osa peliä on ehdottomasti Act 4.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Tuota... Kiinnostaa tietää missä kohdassa peliä nyt olet? MIljööhän pelissä vaihtelee, eli jokaisessa actissa on erilainen ympäristö ja tunnelma... Mielestäni paras osa peliä on ehdottomasti Act 4.

Jahas, en tuota vielä ole paljoa kerennyt, ehkäpä 1-2 tms. tuntia.
Tuo oletus ettei miljöö hirveästi muutu tuli ihan siitä etten ole muistaakseni nähnyt mitään pelikuvaa/screenshotteja muusta.. kiva tietää että kunnolla tulee vaihtelua tuohon!
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

imo se on ainakin pomotappeluissa ahdistava. Ja niissä menee aina hermot kans.

Joo varsinkin kun tietää että kaikissa paitsi kolmessa vastuksessa voi mennä piiloon (lataamaan energiat täyteen),
Vamp, Ray ja Liquid Ocelot, toisaalta kaikki kolme ovat niin helppoja että niissä kuoleminen vaatii taitoa.
ensimmäisellä pelikerralla vaikein vaikeustaso on vain hard, Snake ottaa älyttömästi osumaa vastaan ennen kuin kuolla kupsahtaa ja Drebiniltä on mahdollista ostaa luoteja minä hetkenä tahansa.
Paitsi vikassa vastuksessa,duh.

Vähintään yhtä ahdistava peli kuin resident evil 5 :D, onneksi sentään huomattavasti parempi.

Pakko myöntää että olin hieman pettynyt siihen että vastuksissa sai ostaa ammuksia, sillä ainakin edellisissä osissa vähintään ensimmäisellä pelikerralla saattoi olla ammukset hyvinkin vähissä jossain vaiheessa vastusta. Vielä pahempaa oli ettei ne toimineet (kunnolla) (esim. Cyborg Ninja/Gray Fox/Frank Jaeger, Fortune ja Volgin).
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Tyyliin esimmäisessä boss taistelussa. Pelasin sitä 2 yöllä ja yhtäkkii se muija alkaa hutamaan. Meinas lentää paskat housuun.:rolleyes:
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

oliks teidän mielestänne peli paikoin ahdistva?

No en nyt sanoisi että oli ahdistava, ainakaan omalla kohdalla. Pulssi kyllä paikoin nousi korkeallekin, kun odotti jännityksellä että huomaako vihulainen vai ei. Ensimmäisellä pelikerralla valitettavan usein huomasi :D

MIljööhän pelissä vaihtelee, eli jokaisessa actissa on erilainen ympäristö ja tunnelma... Mielestäni paras osa peliä on ehdottomasti Act 4.

Itsekin pidin eniten 4. Actista, siinä oli tunnelma ja fiilis monestakin syystä kohdallaan. Kaksi ensimmäistä taas eivät olleet mielestäni kovinkaan metalgearmaisia peliympäristöjä, mutta onneksi koko peli ei samanlaista sitten ollut.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

oliks teidän mielestänne peli paikoin ahdistva?

Jos tarkoitat "hyvällä tavalla jännittävä" tms ("ahdistava" on ainakin mulle aika negatiivinen termi), niin varmaan osa boss-kohtaamisista oli vähän sinne suuntaan. Sen verran, etten ole vielä voinut suositella pelaamista systerin muksulle, näkee vielä painajaisia tms.
 
Ylös Bottom