Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [PS3 Hype]

kuinka kaun kestää ensimmäinen mgs vääntää läpi. ei mun aikataulut nyt ihan pariin tuntiin kaadu;)
Very Easylla menee ehkä n. 5 tunnissa. Vielä nopeammin, jos skippaa "turhat" codec-höpinät.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [PS3 Hype]

kuinka kaun kestää ensimmäinen mgs vääntää läpi. ei mun aikataulut nyt ihan pariin tuntiin kaadu;)

Ensi kertalaiselle? Noin +6 tuntia jos oikeen nopeasti menet, nopeammin jos helpotat vaikeustasoa. Itsellä meni kun pari viikkoa sitten pelasin se 9h mutta seikkailin melkoisesti siinä ohessa.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [PS3 Hype]

tää ei nyt varsinaisesti liity tähän mutta tietääkö kukaan onko MGS ykkönen tulossa joskus ladattavaksi euroopan storeen? käsittääkseni se on japsi storessa ollut jo tovin... ois kyllä aivan mahtavaa :cool:
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [PS3 Hype]

tää ei nyt varsinaisesti liity tähän mutta tietääkö kukaan onko MGS ykkönen tulossa joskus ladattavaksi euroopan storeen? käsittääkseni se on japsi storessa ollut jo tovin... ois kyllä aivan mahtavaa :cool:

Enpäs osaa sanoa mutta jos edes hieman ajattelee markkina aivoilla niin ei olisi mikään yllätys jos MGS tulisi storeen tässä lähi viikkoina, lähempänä nelosen julkaisua ;)

EDIT: Johon ei ole siis enään kuin päälle kaksi viikkoa!! Hey come on, eikö jo ala lievästi sukat pyörimään jaloissa :D
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [PS3 Hype]

Jotta palaisimme taas varsinaiseen aiheeseen...

C&VG kertoo, että MGS4:ssä on jopa 90 (!) minuutin mittaisia välianimaatioita. Siis useampia kappaleita. Siinä kalpenee jo Xenosagankin 45 minuutin cutscenet. Stetsonini veikkaa, että pelin ilmestyttyä saadaan taas kuulla narinaa siitä, kuinka pelissä on enemmän katsottavaa kuin pelattavaa.

Meikkua MGS:n pitkät välipätkät eivät ole koskaan haitanneet. Päinvastoin. Ne on vaan niin hienoja, että niitä on tullut katseltua useammat kerrat jälkikäteenkin ihan pelkkinä videoina.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [PS3 Hype]

Meikkua MGS:n pitkät välipätkät eivät ole koskaan haitanneet. Päinvastoin. Ne on vaan niin hienoja, että niitä on tullut katseltua useammat kerrat jälkikäteenkin ihan pelkkinä videoina.

Tämä valituksen aihe itseänikin ihmetyttää. Voisin jopa sanoa että MGS-sarjassa on videopelien parhaiten ohjatut välinäytökset, etenkin Snake Eaterissä. Allekirjoittanut nauttii niistä myös erityisesti ja ne ovatkin olleet aina osa omaa MGS kokemusta. Vieläkin palaan aika ajoin Snake Eaterin pariin vain katsoakseni teatteri tilassa samoja video pätkiä uudestaan ja uudestaan, niin monet niistä pätkistä nostattavat selkäkarvat pystyyn - johtuen tunne viboista tai millin tarkasta ohjauksesta.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [PS3 Hype]

Noissa kotelon kuvissa möllöttää HD 720p. Eikös tässä pitänyt olla naativina 1080p? "Didn't u get the memo?" :confused:
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [PS3 Hype]

Noissa kotelon kuvissa möllöttää HD 720p. Eikös tässä pitänyt olla naativina 1080p? "Didn't u get the memo?" :confused:
1080p oli toki tavoite, mutta taisivat joutua frameraten ehdoilla tyytymään 720p:hen.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [PS3 Hype]

Jotta palaisimme taas varsinaiseen aiheeseen...

C&VG kertoo, että MGS4:ssä on jopa 90 (!) minuutin mittaisia välianimaatioita. Siis useampia kappaleita. Siinä kalpenee jo Xenosagankin 45 minuutin cutscenet. Stetsonini veikkaa, että pelin ilmestyttyä saadaan taas kuulla narinaa siitä, kuinka pelissä on enemmän katsottavaa kuin pelattavaa.

Meikkua MGS:n pitkät välipätkät eivät ole koskaan haitanneet. Päinvastoin. Ne on vaan niin hienoja, että niitä on tullut katseltua useammat kerrat jälkikäteenkin ihan pelkkinä videoina.

:eek:no huhhuh. 90 min on kyl aika paljon, toivottavasti on mahdollisuus valita kokopitkä tai "tiivistetty" versio ennen ku video alkaa... 1.5h no yksinkertaisesti liikaa (ainakin mulle). siinä täytyy sitten jo varata pelaamiselle oikeasti aikaa :)
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [PS3 Hype]

1080p oli toki tavoite, mutta taisivat joutua frameraten ehdoilla tyytymään 720p:hen.
OK. Otan sen.
Toivottavasti ovat laittaneet jonkinlaisen tallennusjutun noihin 90(:eek:)min cutsceeneihin. Jotain ff ja rew -optiota voisivat myös laittaa.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [PS3 Hype]

1080p oli toki tavoite, mutta taisivat joutua frameraten ehdoilla tyytymään 720p:hen.

Pakko myöntää että omasta mielestäni tuo oli ihan iloinen uutinen. :D Oma töllö nimittäin pystyy vaan 720p resoon, ja nyt en siis ainakaan menetä mitään hienouksia 1080p mahdollisuuden myötä:p.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [PS3 Hype]

No onhan MGO:kin sub-HD eli sinäänsä ei olisi mikään yllätys. Eikä tuolla ole henkilökohtaisesti minulle paskankaan väliä, kun peli näyttää niin hyvältä, mutta toisaalta onhan se kumma kun tällä "HD-eralla" rima alitetaan jatkuvasti kummallakin konsolilla.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [PS3 Hype]

No ei kai tuota nyt kannata spekuloida kun se saapuu niin sitten tiedetään enemmän. 720p se on jossain muodossa skaalattuna tai natiivina ja kukaan ei sitä eroa pelatessa huomaa. Saattaa olla, että kun BD:stä loppui tila niin välidemot hoidetaan skaalamalla ja säästetään sitä tilaa itse peliä varten.

Sivuhuomautus: Usko edelleen, että suurin osa välidemoista on siellä BD:llä valmiina. Jos välidemot todellakin tehdään lennosta niin sittenhän ei tuota välidemojen skaalaamista tarvita. Oli miten oli niin vajaa 20 päivää niin joku taas tutkii screencaptureista noita pikseleitä 400% suurennuksista :)
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [PS3 Hype]

Pelaajalehden uutinen:
Kojima suunnittelee jo Metal Gear Solid 5:ttä
Metal Gear -sarjan isä Hideo Kojima kertoo jo miettivänsä viidettä Metal Gear Solidia. Pian PS3:lle ilmestyvä Metal Gear Solid 4 päättää Solid Snaken tarinan, mutta itse sarja ei kuitenkaan tule päättymään puheista huolimatta. Kojiman sanoista voidaan myös päätellä, että mies itse jatkaa vielä Metal Gearin puikoissa, vaikka onkin uhonnut lopettavansa ja siirtävänsä vastuun jollekulle toiselle.

Metal Gear Solid 4 ilmestyy 12. kesäkuuta yksinoikeudella PlayStation 3:lle. Viidettä osaa odotetaan varmasti siis vielä vuosikausia.

Ei sisällä mitään juonipaljastuksia tai vastaavia, mutta spoilasin ihan varmuuden vuoksi, jos joku nyt haluaa pysyä täydellisessä MGS uutispimennossa. Tuleekohan toikin PS3:lle, vai onko jo joku PS4:lle tuleva projekti?
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [PS3 Hype]

Pelaaja-lehti ei ole kyllä lukenut turhan tarkasti haastatteluita. Kojima sanoo, että antaa mahdollisen seuraavan Metal Gearin kohdalla ohjat "seuraavalle sukupolvelle" ja hän toimii itse mahdollisesti enää pelin tuottajana tai jotain, eli ei enää ohjaajana, tarinan kirjoittajana ja vaikka minä. Metal Gearia ei olla antamassa Kojima Productionsin ulkopuolelle. Missään vaiheessa hän ei myöskään mielestäni ole sanonut ainakaan niissä haastatteluissa, joita minä olen lukenut, että seuraava peli olisi Metal Gear SOLID 5, vaan ihan vain joku Metal Gear -peli.

Itse härr Kojima on kuitenkin jo varmistanut puuhailevan seuraavan projektin parissa, joka ei ole Metal Gear.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [PS3 Hype]

Mgs yksi loistavimmista osista on juuri välivideot. Ei itseä ainenkaan 90 minuuttia haittaa kuhan pausen saa päälle :D
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [PS3 Hype]

Kyllä, 90min välivideot on vieläkin liian lyhyitä MGS:ään :p
 
Ylös Bottom