Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Minkäslaisia easter eggejä tai vastaavia porukka on löytänyt? Niitähän tässä pelisarjassa tunnetusti piisaa.

Muutamia löytämiäni easter eggejä, pistetään varmuudeksi spoilereihin:
Välivideo jossa Beauty & Beast ryhmä esitellään: kohta jossa pystyt painamaan L1 katsoaksesi Screaming Mantista: Jos katsot nopeasti vasempaan kulmaan, ilmestyy sinne Psycho Mantiksen haamu.

Jos et tapa yhtäkään FROGSia heidän hyökätessä kimppuusi ensimmäisen kerran löydän Frog Figuurin huoneesta jossa Snake ja Rat Pt 01 eroavat. Tämän löysin tänään, en tiedä vielä mitä virkaa figuurilla on.

Nomand: Lentokoneen perällä on kanoja jotka nimetty nimillä Solid, Solidius, Liquid. Näytöksestä riippuen pystyt Mk.II:sella antamaan "sähköiskuja" hahmoille, näin saat esim. Raiden visiirillä ja ilman, Campbell, Otacon naamareita. Kyseisessä puljussa on myös MGS4 Limited Edition bundlen PS3 ja Sunny pelaa yhdessä näytöksessä PSPtä.

Shadow Moses: tukikohdassa löytää suurimman osan tavaroista paikoista joissa ne sijaitsivat alkuperäisessäkin pelissä. Kyseisessä puljussa on myös lukuisia paikkoja joista saa kameralla otettua kuuluisia "kummitus kuvia". Hauskana yksityiskohtana haamuja pystyy manamaan Photo Albumissa :D Taistellessasi Beastia vastaan, tältä alueelta löytyy ensimmäisessä pelissä pudotettu Hind helikopteri.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Nyt tuli pelattua peli läpi ja voin kertoa, että koko maailmasta ei löydy yhtä eeppistä, monimutkaista, koukuttavaa, loistokasta ja ennen kaikkea kaunista tarinaa mistään viihdemuodosta kirjat ja elokuvat mukaan lukien. Jos löytyy niin kertokaa ihmeessä, itselleni ei tule ainakaan yhtään samalle tasolle yltävää tarinaa mieleen.

Peli oli kerta kaikkiaan ainutkertainen ja puhdas kokemus, vain tämän pelin takia kannattaa jokaisen pelien ystävän ostaa PS3 ja MGS4. Pelin kontrollit olivat todella loistokkaasti viimeistelty, vaikka aluksi se tuntuikin hieman hankalalta, mutta kun sai juonesta kiinni niin ne toimivat kuin ajatus. Itse pelattavaa pelistä löytyy n. 50% verran ja loput 50% on tarinan kertomista näyttävimmillä cutsceneillä mitä on tässä maailmassa tähän mennessä nähty. Itse vieroksuin tätä ajatusta alussa, ja toinkin mielipiteeni julki tässä ketjussa, mutta jokainen cutscene vei minut mennessään ja lopuksi en pysty niitä kritisoimaan, sillä ne on toteutettu niin äärettömällä huolella ja rakkaudella, että se välittyy varmasti jokaisen pelaajan sydämiin. Pelin graafinen ilme on ns. best to date.

Lopuksi voisin kehoittaa jokaista videopelien ystävää tutustumaan MGS-sarjaan. Se on kuin hyvä viini, se paranee ajan mittaan.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Nyt tuli pelattua peli läpi ja voin kertoa, että koko maailmasta ei löydy yhtä eeppistä, monimutkaista, koukuttavaa, loistokasta ja ennen kaikkea kaunista tarinaa mistään viihdemuodosta kirjat ja elokuvat mukaan lukien. .

Tämä lause on se jota olen hakenut kuvailemaan tätä peliä, olen kanssasi absoluuttisesti samaa mieltä :cool:
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Tämä lause on se jota olen hakenut kuvailemaan tätä peliä, olen kanssasi absoluuttisesti samaa mieltä :cool:
Täällä vielä yksi joka ei ole löytänyt sanoja pelin kuvaamiseen. Allekirjoitan myös lauseen sataprosenttisesti.

Vieläkin peliä pelatessa nousee pala kurkkuun melkein joka välissä ja toinen läpipeluu menossa loppua kohden...
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Nyt tuli pelattua peli läpi ja voin kertoa, että koko maailmasta ei löydy yhtä eeppistä, monimutkaista, koukuttavaa, loistokasta ja ennen kaikkea kaunista tarinaa mistään viihdemuodosta kirjat ja elokuvat mukaan lukien. Jos löytyy niin kertokaa ihmeessä, itselleni ei tule ainakaan yhtään samalle tasolle yltävää tarinaa mieleen.

Peli oli kerta kaikkiaan ainutkertainen ja puhdas kokemus, vain tämän pelin takia kannattaa jokaisen pelien ystävän ostaa PS3 ja MGS4. Pelin kontrollit olivat todella loistokkaasti viimeistelty, vaikka aluksi se tuntuikin hieman hankalalta, mutta kun sai juonesta kiinni niin ne toimivat kuin ajatus. Itse pelattavaa pelistä löytyy n. 50% verran ja loput 50% on tarinan kertomista näyttävimmillä cutsceneillä mitä on tässä maailmassa tähän mennessä nähty. Itse vieroksuin tätä ajatusta alussa, ja toinkin mielipiteeni julki tässä ketjussa, mutta jokainen cutscene vei minut mennessään ja lopuksi en pysty niitä kritisoimaan, sillä ne on toteutettu niin äärettömällä huolella ja rakkaudella, että se välittyy varmasti jokaisen pelaajan sydämiin. Pelin graafinen ilme on ns. best to date.

Lopuksi voisin kehoittaa jokaista videopelien ystävää tutustumaan MGS-sarjaan. Se on kuin hyvä viini, se paranee ajan mittaan.


Osa(onneksi pieni!) välivideoista ja codec-keskusteluista on kyllä sellaista saippuaoopperasoopaa, ettei niitä kyllä jaksa.
Muuten kyllä helvetin hyvä peli, joka jokaisen pleikkarin omistajan tulisi hommata.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Osa(onneksi pieni!) välivideoista ja codec-keskusteluista on kyllä sellaista saippuaoopperasoopaa, ettei niitä kyllä jaksa.
Muuten kyllä helvetin hyvä peli, joka jokaisen pleikkarin omistajan tulisi hommata.

No ehkä vähän liioittelin, mutta se suotakoon anteeksi, sillä olen tällä hetkellä jossain transsinomaisessa tilassa. Kun lopputekstien jälkeinen tilastotaulukko iski itsensä ruutuun istuin n. 5 min liikahtamatta ruutua tuijotellen.

...

Nyt loppuu sanat kesken. Jatkan huomenna jahka saan ajatukseni kokoon.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Täällä vielä yksi joka ei ole löytänyt sanoja pelin kuvaamiseen. Allekirjoitan myös lauseen sataprosenttisesti.

Vieläkin peliä pelatessa nousee pala kurkkuun melkein joka välissä ja toinen läpipeluu menossa loppua kohden...

Tämän vuoksi MGS-pelit voi pelata moneen kertaan läpi. Itse aion pitää MGS-maailmasta vähän taukoa...jos malttaa siis. :D


Kyllähän niitä kauniita tarinoita muutkin pelit, elokuvat, kirjat ym. on tarjonneet mutta MGS4 erottuu joukosta ihan eri tavalla. Ainoa mikä päihittää oheiset viihdemuodot ovat urheilu ja todellisuus yleensä. Mutta se onkin taas ihan eri juttu.

MGS4:än fan service meni kyllä kaikkien pelisarjojen ohi. Final Fantasyn chocobot ei ole mitään! LOL


SPOILERI



Nuo mustat "pallorobotit" olisi voinut jättää vihollis-listalta pois.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Läpi pelattu, aikaa meni vajaa 20 tuntia...
et ole yksin my friend... aika on mennyt minulla: miten saa tapettua nämä pomot. (vamp ja mantis) :D

PS. nyt peli aloitettu uusiksi ja aseetkin ovat tulleet mukaan. ^^ nukutuspistoolilla onkin muitakin luoteja esim. nauru, itkeminen, pelko ja raivokin löytyy :cool:
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Sama täällä... Ei kertaakaan oo mullakaan jumittanu... Ja on tullu erittäin pitkiä sessioita pelattua... :D

En olekaan aiemmin kuullut että peli olisi jummaillut joillain... Ite oon pelannu nyt 4 pvssä 30h, eikä peli ole jumahtanut kertaakaan.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Mantiksesta:
Kyllä naurahti kun koitti heti tietenkin legendaarista ohjainten vaihtoa, niin eiköhän sieltä soiteltu perään ja haukuttu pystyyn :D
Myös lopetus ( riippuu onko SixAxis vai DS3 koneessa ) oli aika läppä :D
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Mantiksesta:
Kyllä naurahti kun koitti heti tietenkin legendaarista ohjainten vaihtoa, niin eiköhän sieltä soiteltu perään ja haukuttu pystyyn :D
Myös lopetus ( riippuu onko SixAxis vai DS3 koneessa ) oli aika läppä :D
täytyy ensi kerralla tehdä kun en tehnyt mitään siinä vaiheessa :rolleyes:
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Hehe...Itse myös yritin ohjainportin vaihtoa. Yritin jopa niin, että laitoin ohjaimen USB-piuhaan! :D Kun Otaconille piti antaa salasana, ajattelin katsoa pelikotelon takaa mutta ei löytynyt. Onneksi kirjoitin ylös. Mitä mahtaa tapahtua jos ei muista? Jälleen yksi syy pelata peli läpi uudelleen.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Pitää vielä sen verran hehkuttaa siitä lumimestasta kun mennää siellä sisällä ni kuuluu sivuääniä ykkösosasta ni hyvin muistuu mieleen. Ai että kun tämmöset pienet jutut on hienoja :)
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Mantiksesta:
Kyllä naurahti kun koitti heti tietenkin legendaarista ohjainten vaihtoa, niin eiköhän sieltä soiteltu perään ja haukuttu pystyyn :D
Myös lopetus ( riippuu onko SixAxis vai DS3 koneessa ) oli aika läppä :D

Jep, tää oli pelin paras läppä :D
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Hehe...Itse myös yritin ohjainportin vaihtoa. Yritin jopa niin, että laitoin ohjaimen USB-piuhaan! :D Kun Otaconille piti antaa salasana, ajattelin katsoa pelikotelon takaa mutta ei löytynyt. Onneksi kirjoitin ylös. Mitä mahtaa tapahtua jos ei muista? Jälleen yksi syy pelata peli läpi uudelleen.
Kokeileppa ens kerralla laittaa salasanaksi 14893 ja katso mitä tapahtuu...
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Nyt on pari päivää pelin läpipeluusta mennyt, ja fiilis edelleen sama. Kojima näyttää nyt enemmän turhautuneelta ohjaajalta kuin siltä videopelien messiaalta, joksi häntä uskoi vielä Snake Eaterin aikoihin. Ei tätä hullukaan videopeliksi kutsuisi, enemmän aikaa sitä tuli vietettyä välivideoita katsellessa kuin pelatessa. Tämäkään ei olisi pahasta, jos juoni olisi hyvä, mutta kun kyseessä on vain aiempia pelejä melkein yksi yhteen uusiksi esittelevä hökötys, alkaa vähemmästäkin ottaa pannuun.

Eli mikä mätti? Ehkä pahinta oli se, että kaikkea oli vain liikaa. Hahmoja, tarinaa, juonenkäänteitä ja erityisesti puhetta. Lopussa kirjaimellisesti kämppiksen kanssa tuli vaan huudettua ääneen; lopu jo! Snake Eaterin traaginen loppu, joka sointui täydellisesti pelin kanssa yhteen loisti poissaolollaan. Tilalla oli vain järjettömän siirappista megalomaania pömppöilyä, josta puuttui kaikki fiilis.

Esimerkkinä Merylin ja Johnnyn kosiminen. Kohtaus oli suoraan koreografiaa myöten Pirates of the Caribbean kolmosen lopusta, mutta tylsempänä ja huonosti ohjattuna kohtauksena. Samanaikainen Snaken kävely jättimäisessä mikrossa oli yliampuvaa ja typerää, jopa Metal Gearin mittapuulla.

Pelin tarve yrittää olla yhtäaikaa elokuva ja peli epäonnistuivat myös. Hienoimpia hetkiä ei päässyt itse kokemaan koska peli näköjään koki oleelliseksi pelata itseään. Todella raivostuttavaksi meno yltyi siinä, kun alettiin elämään sons of the patriotsin loppua uudestaan ja peli alkoi olla yhtä suurta vink-vink-ehe-ehe viittausta aiempiin osiin ja siihen, että hei, muistathan että sinä pelaat peliä. Siinä meni se immersio ja tunnelma koko pelimaailmasta. Ei minua ainakaan yhtään kiinnosta alkaa kuunnella sepustusta muistikorteista ja playstation 3 systeemeistä kun yrittää paneutua peliin, jonka tarkoituksena on kuitenkin myydä sinulle pelimaailma ja tempaista mukaansa.

Pomotaistelut olivat ihan yhtä tyhjän kanssa, eikä persoonattomia pahiksia voi edes mainita samassa lauseessa aiempien osien kanssa. Kojimalta tuntuu loppuneen ideat ja kokee, että voi vaan kierrättää vanhat taistelut uusiksi nostalgian ja referenssien voimin.

Entä se loppu? Voihan anti-kliimaksi, batman. Big Bossin naurettava paluu, typerät selittelyt ja kauniit & rohkeat tyylinen angsti vesittivät legendan Solid Snakesta ja Bossista kokonaan. Kliseitä kasailtiin niin rankasti, että välillä tahtoi uskoa Kojiman ihan kohta paljastavan, että oikea peli alkaa ihan kohta. Tämän on pakko olla vain vitsi.

Vaikka pelissä olikin upeita ja mahtavia kohtauksia (mm. takaa-ajo euroopan kujilla ja kaduilla, alun kaupunkisota ja tunnelma), niin kokonaisuutena tämä jää helposti unholaan ja jättää minulle Snake Eaterin sarjan oikeaksi päätökseksi.

7/10
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Jep pelin suurin ongelma taitaa olla se, ettei se tunnu itsenäiseltä peliltä vaan todellakin eepokselta, jonka ainoa tarkoitus on nivoa kaikki langat yhteen. Homma olisi toiminut paremmin, jos aivan kaikkea ei olisi selitetty. Nyt jokainen hahmo on toisen serkun äidin kaima ja vastuussa ties mistä pikkujutuista. Tavallaan nuo pelin selitykset eivät tunnu luontevilta vastauksilta edellis-osien kysymyksiin.

Loistopeli silti vikoineenkin.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Nyt on pari päivää pelin läpipeluusta mennyt, ja fiilis edelleen sama. Kojima näyttää nyt enemmän turhautuneelta ohjaajalta kuin siltä videopelien messiaalta, joksi häntä uskoi vielä Snake Eaterin aikoihin. Ei tätä hullukaan videopeliksi kutsuisi, enemmän aikaa sitä tuli vietettyä välivideoita katsellessa kuin pelatessa. Tämäkään ei olisi pahasta, jos juoni olisi hyvä, mutta kun kyseessä on vain aiempia pelejä melkein yksi yhteen uusiksi esittelevä hökötys, alkaa vähemmästäkin ottaa pannuun.

Eli mikä mätti? Ehkä pahinta oli se, että kaikkea oli vain liikaa. Hahmoja, tarinaa, juonenkäänteitä ja erityisesti puhetta. Lopussa kirjaimellisesti kämppiksen kanssa tuli vaan huudettua ääneen; lopu jo! Snake Eaterin traaginen loppu, joka sointui täydellisesti pelin kanssa yhteen loisti poissaolollaan. Tilalla oli vain järjettömän siirappista megalomaania pömppöilyä, josta puuttui kaikki fiilis.

Esimerkkinä Merylin ja Johnnyn kosiminen. Kohtaus oli suoraan koreografiaa myöten Pirates of the Caribbean kolmosen lopusta, mutta tylsempänä ja huonosti ohjattuna kohtauksena. Samanaikainen Snaken kävely jättimäisessä mikrossa oli yliampuvaa ja typerää, jopa Metal Gearin mittapuulla.

Pelin tarve yrittää olla yhtäaikaa elokuva ja peli epäonnistuivat myös. Hienoimpia hetkiä ei päässyt itse kokemaan koska peli näköjään koki oleelliseksi pelata itseään. Todella raivostuttavaksi meno yltyi siinä, kun alettiin elämään sons of the patriotsin loppua uudestaan ja peli alkoi olla yhtä suurta vink-vink-ehe-ehe viittausta aiempiin osiin ja siihen, että hei, muistathan että sinä pelaat peliä. Siinä meni se immersio ja tunnelma koko pelimaailmasta. Ei minua ainakaan yhtään kiinnosta alkaa kuunnella sepustusta muistikorteista ja playstation 3 systeemeistä kun yrittää paneutua peliin, jonka tarkoituksena on kuitenkin myydä sinulle pelimaailma ja tempaista mukaansa.

Pomotaistelut olivat ihan yhtä tyhjän kanssa, eikä persoonattomia pahiksia voi edes mainita samassa lauseessa aiempien osien kanssa. Kojimalta tuntuu loppuneen ideat ja kokee, että voi vaan kierrättää vanhat taistelut uusiksi nostalgian ja referenssien voimin.

Entä se loppu? Voihan anti-kliimaksi, batman. Big Bossin naurettava paluu, typerät selittelyt ja kauniit & rohkeat tyylinen angsti vesittivät legendan Solid Snakesta ja Bossista kokonaan. Kliseitä kasailtiin niin rankasti, että välillä tahtoi uskoa Kojiman ihan kohta paljastavan, että oikea peli alkaa ihan kohta. Tämän on pakko olla vain vitsi.

Vaikka pelissä olikin upeita ja mahtavia kohtauksia (mm. takaa-ajo euroopan kujilla ja kaduilla, alun kaupunkisota ja tunnelma), niin kokonaisuutena tämä jää helposti unholaan ja jättää minulle Snake Eaterin sarjan oikeaksi päätökseksi.

7/10

Arvostan kriittisyyttä ja suoraa puhetta.

On totta, että juoni on "melkoinen" mutta olisiko Kojima voinut muuta tehdä? Peli antoi vastaukset, joista osan kyllä jo aavisti.

Eikös Kojima sanonut Gamespotin haastattelussa, että peliä voi lähestyä omalla tavallaan tai olla lähestymättä.

Välillä tuli itselle unenomainen tunne, että onko kaikki totta. Tuskin mitään Dallas-juonenkäännettä jatkossa tullaan näkemään. Silloin ollaan kyllä saippuan puolella.
 
Ylös Bottom