Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Pelaako joku tätä SD töllöllä? Mietin tässä, että kannattaiskohan tuo ostaa.. Ainakin GTA on aivan paska tällä telkkarilla, liian tumma jne.

Oletko edes pelannut edellisiä? Ei tätä sarjaa olla koskaan pelattu graffojen takia, eikä sinunkaan kannata edes harkita pelaamista josset ole aikaisempiin juonellisesti tutustunut.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Huh huh. Tuli taas melkosen pitkät sessiot tätä pelattua, varmaan jotain 4 tuntia putkeen. Tosin välillä piti käydä jotain syömässä ettei kuole kuitenkaan.;)

Ainakaan tämän perusteella peli ei todellakaan ole ollut pettymys pelaajille. http://www.metacritic.com/games/usercomments.jsp?id_string=6879:ovp$m78LyE3uN7Utr6Tf3A** Melkeinpä kaikki vaan antanu 10 lukuun ottamatta näitä 0-4 pisteen kavereita jotka eivät varmaankaan ole edes PS3:n pelaajia.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Haha ! Vitsi että on hauska leikkiä noiden emotion-ammusten kanssa. :p

Ootteko muuten huomanneet, että mm tuota playboy-lehteä voi selata first person modessa. :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

aikuisten oikeat HC-fanit :D

Tuo nyt on sellainen tyhmä sanonta joka on jostain jäänyt mieleen :D
Mutta puhun nyt näistä tyypeistä jotka ovat pelanneet jokaisen osan varmaan 50 kertaa läpi ja etsineet kaiken mahdollisen pelistä, toisinsanoen pelaavat sillä tavalla että se ei enää ole edes nautinnollista pelata, ja pelataan jonkin ihan muun takia kuin viihteen.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

ensimmäistä kertaa sitten FF7 (jollon olin tasan 10 vuotias.) olin täysin ymmälläni siitä, kuinka nerokas, mestarillinen, nokkela, kaunis....yksinkertaisesti upea yksittäinen peli voi olla.

Itse ajattelin pelin läpäistyäni, että ei perkele, FF7 ei ole enää paras peli maailmassa :eek:
Tuo nyt on sellainen tyhmä sanonta joka on jostain jäänyt mieleen :D
Mutta puhun nyt näistä tyypeistä jotka ovat pelanneet jokaisen osan varmaan 50 kertaa läpi ja etsineet kaiken mahdollisen pelistä, toisinsanoen pelaavat sillä tavalla että se ei enää ole edes nautinnollista pelata, ja pelataan jonkin ihan muun takia kuin viihteen.

Melkein kaikki tällaiset jannutkinhan on kehuneet peliä jumalaiseksi. En kyllä ymmärrä missä olet nähnyt paljon haukkuja pelille HC-äijiltä, kun peliä arvostetaan niin tajuttomasti maailman foorumeilla.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Tuo nyt on sellainen tyhmä sanonta joka on jostain jäänyt mieleen :D
Mutta puhun nyt näistä tyypeistä jotka ovat pelanneet jokaisen osan varmaan 50 kertaa läpi ja etsineet kaiken mahdollisen pelistä, toisinsanoen pelaavat sillä tavalla että se ei enää ole edes nautinnollista pelata, ja pelataan jonkin ihan muun takia kuin viihteen.

No terve. Itse olen pelannut jokaisen Solidin ainakin yli viisi kertaa (lähempänä kymmentä) ja joka kerta olen miettinyt, että jaksaako sitä tarinaa taas seurata ja joka kerta olen jokaisen keskustelun ja välidemon innolla seurannut. Toki kaikki salaritkin on etsitty, mutta tarina on tämän sarjan kulmakivi.

Ja henk koht se on MGS4:ssa jäänyt täysin torsoksi. Act 5:sta aloittelin eilen ja vaikka neljäs olikin mahtavan eeppinen, ei kokonaisuus ole vieläkään vakuuttanut. Muihin peleihin verrattuna ehdoton mestariteos, mutta Solid pelinä tämä on pettymys.

Oikeastaan koko peli ei edes tunnu itsenäiseltä peliltä vaan kaikki liittyy vanhoihin Solideihin ja jokaiselle sivuhahmollekin on pitänyt keksiä jotain tekemistä. Täysin turhaan välillä.

Niin ja olihan tässä sarjan huonoimmat bossit :(
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Zoukka nyt ei voi olla nykyään tyytyväinen mihinkään. Tai sitten se on, mutta kirjoittaa päinvastaista foorumille ja vaikuttaa vain elitistiltä. Tavoitteena jotain ihan muuta.
Ja tämä päätelmä siis siksi, että eihän tähän peliin voi pettyä jos on MGS-miehiä :D
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Kyllä! Näin sen on oltava. Kunhan huvikseen kehittelen syitä tämän 600 euroa maksaneen pelin lyttäämiseksi. Jota olen odottanut enemmän kuin mitään muuta viihteellistä tuotosta kymmeneen vuoteen...

Tai sitten pelissä on oikeita ongelmia kuten:

Tekoäly
Tarinan totaalinen vedenpitävyys mikä on ymmärrettävää, mutta mikä ei vain toimi
Sivuhahmot kuten Meryl, Johnny, Mei Ling, joille on annettu vähän liikaa ruutuaikaa
Legendaariset hahmot ja kohtaukset, joille ei annettu tarpeeksi ruutuaikaa (BB, Ocelot jne...)
Drebin ryystämässä kokista ja apina tanssimassa suunnilleen Evan ruumiin päällä
Ennalta-arvattavuus ensimmäistä kertaa sarjan historiassa
Peli-alueiden tietty homogeenisyys
Tämä peli ole tarina Snakesta vaan joku sillisalaatti kaikista hahmoista tasapuolisesti
Mission Briefing ei toimi
Pelin jaottelu useampaan kuin kahteen kohteeseen ei toimi
Supermalli lopparit
Supermalli lopparit
Supermalli lopparit....
jne...
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Zoukka nyt ei voi olla nykyään tyytyväinen mihinkään. Tai sitten se on, mutta kirjoittaa päinvastaista foorumille ja vaikuttaa vain elitistiltä. Tavoitteena jotain ihan muuta.
Ja tämä päätelmä siis siksi, että eihän tähän peliin voi pettyä jos on MGS-miehiä :D

Elitisti onkin ehkä parempi sana tuohon mitä tarkoitin ( en nyt puhu Zoukasta tosin :D ), mutta siis onhan peli saanut juuri näiltä elitisteiltä paljon lokaa niskaansa vaikka tuntuukin vähän pakkopullalta ne valitukset mitä on toisilla foorumeilla lukenut..
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Kyllä! Näin sen on oltava. Kunhan huvikseen kehittelen syitä tämän 600 euroa maksaneen pelin lyttäämiseksi. Jota olen odottanut enemmän kuin mitään muuta viihteellistä tuotosta kymmeneen vuoteen...

Tai sitten pelissä on oikeita ongelmia kuten:

Tekoäly
Tarinan totaalinen vedenpitävyys mikä on ymmärrettävää, mutta mikä ei vain toimi
Sivuhahmot kuten Meryl, Johnny, Mei Ling, joille on annettu vähän liikaa ruutuaikaa
Legendaariset hahmot ja kohtaukset, joille ei annettu tarpeeksi ruutuaikaa (BB, Ocelot jne...)
Drebin ryystämässä kokista ja apina tanssimassa suunnilleen Evan ruumiin päällä
Ennalta-arvattavuus ensimmäistä kertaa sarjan historiassa
Peli-alueiden tietty homogeenisyys
Tämä peli ole tarina Snakesta vaan joku sillisalaatti kaikista hahmoista tasapuolisesti
Mission Briefing ei toimi
Pelin jaottelu useampaan kuin kahteen kohteeseen ei toimi
Supermalli lopparit
Supermalli lopparit
Supermalli lopparit....
jne...

Näin jokaisen pleikkarin mgs:n myös +5 kertaa pelanneena (vanhat MG:t myös kertaalleen vedetty) en oikein tajua mistä vaahtoat .

Tekoälyhän on huomattavasti parempi kuin entisissä, vai mikä siinä mättää? Ainakin Extremellä on aika hyvinkin kartalla asioista.

Tarinan "toimivuus" on mielipidekysymys, siihen en ota kantaa. Olihan sellaista ylimenevää saippuaa olemassa, mutta sisälsihän Snake Eaterkin vastaavaa.

Mei Ling sai yhden hienon hetken :D se riitti

Vanhoja hahmoja käsiteltiin minusta juuri sopivasti.

Kolanryystäminen :D oli pakko kun ei viinastakaan tullut känniin

Tarinan ei olekaan välttämättä tarkoitus olla pelkästään Snakesta.

Mission Briefingin toimivuus on katsojan silmissä, itselle upposi ihan jees. Ymmärrän jos ei tykkää pidemmistä selityksistä pahemmin (jonka takia Act 1 Briefing karsittiin, ja se on katsottava päävalikon kautta)

Kahdesta kohteesta puhuttaessa puhut sijainneista? Minusta oli hienoa että peli oli ensinnäkin tavallaan kaksijakoinen, ja se että erilaisia sijainteja oli paljon. Pidin Snake Eaterista todella paljon, siksi Etelä-Amerikka lämmitti mieltä. Myös Lähi-idän urbaani taistelukenttä, pimeä kaupunki Euroopassa ja muut miellyttivät (eihän niiden toki tarvitse sinua miellyttää).

Supermalli-bossit oli mun mielestä sen verran häiriintyneitä että ne oli ihan hauskoja :)


Nojoo, tossa mun imot noista kohdista, saat Zoukka ihan vapaasti olla toista mieltä
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Noissa Beasteissa vähän häiritsi että mentiin samalla kaavalla että vedätään pomoa turpaan, ja sitten Drebin kertoo mukamas koskettavan tarinan, onhan ne aika järkkyjä tarinoita, mutta ei sovi yhtään Drebinin suusta puhutuksi..
Muutenkin pomot olivat aika heikkoja esityksiä aikaisempiin osiin verrattuna, mutta kyllä nämäkin ajoivat asiansa :)
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Noissa Beasteissa vähän häiritsi että mentiin samalla kaavalla että vedätään pomoa turpaan, ja sitten Drebin kertoo mukamas koskettavan tarinan, onhan ne aika järkkyjä tarinoita, mutta ei sovi yhtään Drebinin suusta puhutuksi..
Muutenkin pomot olivat aika heikkoja esityksiä aikaisempiin osiin verrattuna, mutta kyllä nämäkin ajoivat asiansa :)

Jep, kyllä minäkin mielelläni antaisin pelille kaiken anteeksi ja huutaisin hoosiannaa, mutta kun ei pysty niin ei pysty. B&B corp on ihan yleisestikin ottaen aika paska joukkio, ei vain Solid sarjan sisällä. Siis en edes pysty käsittämään mitä ihmettä Kojimalla on päässä pyörinyt kun se on nämä pimut kehitellyt.
"Hei heitetään tähän viimeiseen ja legendaariseen peliimme supermallit loppareiksi, joilla ei ole mitään tekemistä saagan kanssa. Ei niille kunnon tarinaakaan tarvitse kun zoomaillaan vain persettä tarpeeksi välidemoissa"

Tiedän, että pyhää lehmää on hankala kritisoida, mutta jos ei noiden pomojen kohdalla vähääkään arveluttanut Kojiman päähänpistot niin fani on siinä vaiheessa väärä titteli. Fanaatikot ovat nääs asia erikseen...
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Oletko edes pelannut edellisiä? Ei tätä sarjaa olla koskaan pelattu graffojen takia, eikä sinunkaan kannata edes harkita pelaamista josset ole aikaisempiin juonellisesti tutustunut.

Voin hyvin mielin sanoa, että kyllä olen, muutamaankin otteeseen. Lähinnä ajatuksena oli, että kannattaisikohan tämä eepos jättää ihan oikeille laitteille, sitten kun ne joskus hankin. (Kuten sanoin, esim. GTA oli todellinen pettymys graffojen suhteen: liian tumma, ei näe mitään; tarina vieläkin kesken, vaikka edelliset on pelattu moneen otteeseen innolla. Päätin jättää sen myöhempään ajankohtaan. Ei GTA:ta pelata myöskään graffojen suhteen mun mielestä. Paitsi jos ei edes näe tuleeko vastaan rekka vai taxi!! Tai jos ei näe, haluaako Michelle tekstiviestitse munaa vai pekonia!!)
Mutta mutta, kävin kääntämässä MGS4 eilen (Nummelan prismasta ;] Jamppa on näköjään näiltä main myös..) sittenkin, eihän sitä voinut olla ostamasta. Ja voin kertoa, että SD telkkarilla pelaaminen sujuu aivan mainiosti, kaikki näkyy selvästi, tekstit eivät ole liian pienellä tms.
Hyvä peli. :) Jälleen..
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

entäs jos se ei ole kussut suoraan silmään? Alatko dissaamaan nyt niitä sarjan veteraaneja jotka pitävät tästä?

En ole dissannut ketään. Kunhan sanoin, että aina löytyy niitä jotka eivät voi myöntää, että suosikkipelissä saattaa jokunen miinus ollakin.

MGS4 voi helposti olla jollekin maailman paras peli. Ei siinä minulla ole mitään epäilystä.
 
Ylös Bottom