Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ULVI
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Tehtävä 45

Eli se jossa pitää pelastaa Quiet. Paskin tehtävä ikinä missään pelissä. Lähdin tähän tehtävään perinteisissä sniikki Sneikki asusteissa, eli tainnutus pistoolilla/sniperillä ja sillä perus sneaking suit armorilla. Nyt sitten mun pitäis tuhota joku 200 tuhatta tankkia ja helikopteri? Pääsen aina siihen helikopteriin asti, kunnes kuolen aina yhdellä osumalla. Eikö tätä tehtävää pysty edes perumaan? (Eli menemään takaisin sinne ACC:hen). Jouduin jopa turvautumaan tuohon kana hattuun, mutta sillä ei tunnu olevan minkäänlaista vaikutusta. Mikä olisi hyvä tapa päästä tämä läpi?
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Tehtävä 45

Eli se jossa pitää pelastaa Quiet. Paskin tehtävä ikinä missään pelissä. Lähdin tähän tehtävään perinteisissä sniikki Sneikki asusteissa, eli tainnutus pistoolilla/sniperillä ja sillä perus sneaking suit armorilla. Nyt sitten mun pitäis tuhota joku 200 tuhatta tankkia ja helikopteri? Pääsen aina siihen helikopteriin asti, kunnes kuolen aina yhdellä osumalla. Eikö tätä tehtävää pysty edes perumaan? (Eli menemään takaisin sinne ACC:hen). Jouduin jopa turvautumaan tuohon kana hattuun, mutta sillä ei tunnu olevan minkäänlaista vaikutusta. Mikä olisi hyvä tapa päästä tämä läpi?

Quiet antaa sulle kyllä raketinheittimen joten käytä sitä. Quiet myös ainakin itselläni kävi aina jättämässä supply drop flaren naaman eteen kun alkoi launcherin ammukset loppumaan joten ei tarvinnut itse tilata lisää. Jokaisen laukauksen jälkeen juoksin kauemmas seinän viereen lataamis animaation ajaksi koska tankit ei ilmeisesti ammu sinne. Lisäksi kannattaa välillä nopeasti vaan katsoa kiikareilla missä tankit on ja laittaa marker niiden viereen ja tilata ilmaisku.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Kannattaako tässä tehdä vain tarinatehtäviä ja sivutehtäviä vai kannattaako myös tutkia eri paikkoja ennen sitä? Mietin vain että tuleeko nuo kaikki paikat kuitenkin käydyksi tarinan tai sivutehtävien myötä?

Noziis pelin idea juuri on, että sä saat tehdä just niinkun sä haluat mutta ite vedän tyyliin tutkin paikkaa samalla kun hiippailen outpostissa. Sideopseja kannattaa vedellä ihan vaikka huvin vuoksi tai kokemuksen keräämiseksi (paremmat lelut jne.)
Paikoissa tulee tosin käytyä kahdesti mutta itseä ei se niin haittaa.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Huh... alkaa jo puolittainen puutumus iskemään.

Pelikellossa alkaa olemaan paria tuntia vaille 100h.

Henkilökuntaa lautalla hommissa tasan 1400.

Muutamaa laajennusta vaille valmiita "base facilities" - FOB1 rakennettu yli 50%

Sideops compeleted 109/157 (69%)

Mission 37 asti tehty kaikki.

...ja pelattavaa ja tekemistä riittää vielä vaikka kuinka paljon.

GMP:stä jos pulaa niin precious metalia myymällä saa äkkiä takaisin 5milj joka on max. mikä voi kerralla olla hallussa. Lisäksi Combat Deploymet hommia kannattaa pitää kokoajan käynnissä max. määrä kerrallaan ja poimia rewardeja tasaseen tahtiin.

Onko kukaan väsäsillyt noita nukeja - mitä niistä hyötyy?
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Onko kukaan väsäsillyt noita nukeja - mitä niistä hyötyy?

Menetät mukavasti hero scorea (saattaa johtaa demon vaiheeseen) ja kun sulla on
nuke
niin vain hero rankin jätkät voi hyökätä sun kimppuun, eli teet ittestäs targetin muille, eli toisin sanoen ei mitään järkeä väsätä.

Mielummin etsit tyypin kenellä on ja sitten pöllit ja dismanteloit sen.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Ketään kiinnostunut PS4 MGO3 klaanista? SUSI-klaani rekryy nyt porukkaa.

Voi laittaa mulle PSN:ssä viestiä jos kiinnostaa tuo pelailu tuolla. Kilpailuhenkisiä pelaajia etin ja on hyvä jos on kokemusta MGO2:sta.

PSN: t0nin0t (se on nollilla sitten)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Quiet antaa sulle kyllä raketinheittimen joten käytä sitä. Quiet myös ainakin itselläni kävi aina jättämässä supply drop flaren naaman eteen kun alkoi launcherin ammukset loppumaan joten ei tarvinnut itse tilata lisää. Jokaisen laukauksen jälkeen juoksin kauemmas seinän viereen lataamis animaation ajaksi koska tankit ei ilmeisesti ammu sinne. Lisäksi kannattaa välillä nopeasti vaan katsoa kiikareilla missä tankit on ja laittaa marker niiden viereen ja tilata ilmaisku.

No sain tämän onneksi läpi. Oikeastaan ilmaiskujen ja helikopterien avulla. Mutta olikos tämä tarina nyt tässä? Vai onko tässä vielä joku oikea loppu, kun esim tekee noita extreme tehtäviä yms? Niitä ei ole tullut vielä tehtyä.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

No sain tämän onneksi läpi. Oikeastaan ilmaiskujen ja helikopterien avulla. Mutta olikos tämä tarina nyt tässä? Vai onko tässä vielä joku oikea loppu, kun esim tekee noita extreme tehtäviä yms? Niitä ei ole tullut vielä tehtyä.

Joko niitä tai sitten side opseja niin monta, että juoni nytkähtää eteenpäin. Viimeinen tehtävä on 46 Truth - The Man Who Sold the World. Jos olet tuonkin jo tehnyt niin kyllä se tarina oli siinä. Sitten vaan katsomaan tubesta se "mission 51" video jos et ole jo katsonut niin selviää pari asiaa lisää mitkä leikattiin pois.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Nyt on peliaikaa 55h , tehtävä 22 suoritettu ja muuten jossain 34% paikkeilla mennään. Hauskaa on edelleen suorittaa tehtäviä ja uusia kokonaisuuksia on avautunut, joka positiivinen puoli.

En tiedä aiemmista MGS peleistä juurikaan mitään, mutta enää se ei ole haitannut. Mun mielestä peli on ollut tähän asti todella viihdyttävä. Oon mennyt asenteella että kerralla tehtävä läpi vaikka kranaatinheittimellä, jos hiiviskely alkaa risomaan .
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

En ole edelleenkään ihan täysin vakuuttunut tästä avoimesta maailmasta. Tuntuu ainakin itsellä häiritsevän tarinan kerrontaa ja sitä myöten tunnelmaa. Muutenkin nuo siirtymiset hevosella tuntuvat ihan täysin turhalta. No joka tapauksessa parasta hiippailua tämä tarjoaa eikä peli muutenkaan huono ole. Onneksi on itsellä vieläpä niin vähän aikaa pelailla ettei ehdi kyllästyttään, vaikka paljon itseään toistaakin. 9/10 puutteista huolimatta :)
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

En ole edelleenkään ihan täysin vakuuttunut tästä avoimesta maailmasta. Tuntuu ainakin itsellä häiritsevän tarinan kerrontaa ja sitä myöten tunnelmaa.

Edellistä osaa haukuttiin pitkistä juonta kuljettavista välivideoista ja kapeasta putkesta. Nyt nähtiin toinen laita.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Edellistä osaa haukuttiin pitkistä juonta kuljettavista välivideoista ja kapeasta putkesta. Nyt nähtiin toinen laita.

Ei tullut edellistä osaa pelattua, mut luulen et se ehkä olisi itselle ollut se parempi vaihtoehto :) tai sit jotain siitä välistä ;)
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Edellistä osaa haukuttiin pitkistä juonta kuljettavista välivideoista ja kapeasta putkesta.
Enimmäkseen naljailu tuli pelaajien keskuudesta joilla ei ollut edes PS3 -konsolia taloudessa. Ei sillä, että olisin fanittanut MGS4:n tunnin pituisia välivideoita, mutta jos kahdesta pahasta pitäisi valita - valitsisin edelleen tarinavetoisen & lineaarisen kokemuksen.

Ei tullut edellistä osaa pelattua, mut luulen et se ehkä olisi itselle ollut se parempi vaihtoehto :) tai sit jotain siitä välistä ;)
Näinhän se on. Nyt päästiin toisesta ääripäästä, toiseen ääripäähän.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Kyllä minä ainakin tykkään tästä(MGS V) enemmän kuin MGS 4:stä. Syyt ovat ihan selvät ja simppelit: avoimessa maailmassa on paljon enemmän nähtävää, tehtävää ja koettavaa verrattuna edellisen osan liian pitkiin videonäytöksiin. Kyllähän edellinen osa veti hienosti yhden aikajanan yhteen ja vastasi moniin fanien kysymyksiin, mutta pelinä MGS V on parempi. Tässä on paljon enemmän PELATTAVAA kuin edellisessä osassa ja se on minusta pelien perimmäinen tarkoitus. Tarinat ovat sitten enemmän elokuvia, kirjoja ja niin edelleen :)
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Se avoimen maailman ongelma on siinä, että usein se nähtävä/tehtävä/koettava tuntuu pitkälti aika turhalta ja nopeuttaa ähkyn tulemista, varsinkin jos ei ole hyvin toteutettu. Sit vielä jos se vaikuttaa negatiivisesti tarinan kerrontaan ja sen tuomaan tunnelmaan niin yhtälö ei ole hyvä. Itselle tämän pelin avoin maailma tuntuu juurikin täysin turhalta. Hevosellakaan ei kiinnosta liikkua kuin sen verran et pääsee lähimmälle LZ:lle ja pääsee taas parin latausruudun jälkeen toiselle puolen karttaa :D Onneksi Kojiman poppoo on saanut luotua niin hyvän pelin ettei kamalasti haittaa vaikka lineaarisempaa menoa kaipaisinkin.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

[video=youtube;0w2CfpPXPaQ]https://www.youtube.com/watch?v=0w2CfpPXPaQ[/video]
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Hevosellakaan ei kiinnosta liikkua kuin sen verran et pääsee lähimmälle LZ:lle ja pääsee taas parin latausruudun jälkeen toiselle puolen karttaa :D

Miksi tuota hevosta nyt parjataan niin kovasti? Tämän avoimen maailman hienous on juuri se, että (otetaan nyt esimerkkinä hevonen) hevosen saa jemikseen vaikka tienposkeen ja kun paska lentää tuulettimeen outpostissa niin pääset sillä irtautumaan "usvasta" tai vaikka seuraavalle objectille nopeasti jos tarve vaatii. Muistakaa, että tässä pelissä on ihan kiitettävä määrä niitä tyylejä miten sä voit minkäkin kohdan mennä. Niin ja kelakkaa nyt samalla kun peli on tehty syvällä ammattitaidolla ja perus kojima niin sekaan uskalletaan heittää pilke silmäkulmassa näitä et pystyt paskomaan hevosella käskystä jolla saattaa ainakin jeepin saada luistettua tieltä.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Tämän avoimen maailman hienous on juuri se, että (otetaan nyt esimerkkinä hevonen) hevosen saa jemikseen vaikka tienposkeen ja kun paska lentää tuulettimeen outpostissa niin pääset sillä irtautumaan "usvasta" tai vaikka seuraavalle objectille nopeasti jos tarve vaatii.
Miten tämä on uniikki piirre MGS5:ssa? Samalla tavalla voidaan todeta GTA:sta (ja jokaisesta muusta avoimen pelimaailman pelistä): menopelin saa kadun kulmalle jemmaan ja kun paska lentää tuulettimeen pääset tällä pakoon tai vaikka seuraavaan kohteeseen/sivutehtävään/päätehtävään.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Miten tämä on uniikki piirre MGS5:ssa? Samalla tavalla voidaan todeta GTA:sta (ja jokaisesta muusta avoimen pelimaailman pelistä): menopelin saa kadun kulmalle jemmaan ja kun paska lentää tuulettimeen pääset tällä pakoon tai vaikka seuraavaan kohteeseen/sivutehtävään/päätehtävään.

Noziiz ei sitä uniikiksi kukaan ole sanonutkaan mutta se on vain yksi vaihtoehto monista millä pääsee eroon tuulettimen levittämästä paskasta. Itseasiassa nyt kun asian otit puheeksi, off topic: samalla tavalla gta:n avoin maailma on "uniikki" kuin phantom painin avoin maailma.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Ei perhana, ilkee sanoa mutta nyt on tullut vedettyä päästoorin jälkeen liki 30 sideopsia eikä vieläkään tietoa ns viimeisestä tehtävästä josta sais sen oikean lopun vielä nähtyä. Suoraan sanottuna olis kojima saanu pysyä niissä vanhoissa kunnon välivideoissa ja lineaarisissa jutuissa. Ei mgs kuuluis olla sandbox, sen piti olla kiinoatavilla hahmoilla oleva koettava stoori. Ei mua oo ainakaa kiinostanu kuunnella niitä perhanan kasetti keskusteluja...
 
Ylös Bottom