Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Minusta toi ei taas pomppaa kyllä mitenkään erityisesti ulkoasultaan. Maasto ja rakennukset on lähes low-polyä. Hahmot ja iho-shaderit taas ovat varsin onnistuneita, muttei mitenkään eroa nykypeleistä muuten. Vanhalla sukupolvella pelihän on hyvinkin samannäköinen kuin uudellakin, joskin suuri ero resolutiossa ja fps:ssä. Ehkä värimaailmalla on saatu ulkoasua saatu "paranneltua", muttei tuo tosiaan YouTuben perusteella mitenkään erityisen hienoa ole.

Mjoo, graafisesti ei säväytä. Hienolta näyttää, mutta ei mitään niin ihmeellistä. Etenkin liekkiefektit jättävät toivomisen varaa. Yksityiskohtien määrä on kuitenkin mieletön. Esimerkiksi lasinsirut ja höyhenet ovat mallinnettu naurettavan tarkasti ja näyttäytyvät upeasti kameralla zoomaillessa. Jo prologissa ruudulla - ainakin välidemoissa - nähdään myös älytön määrä tavaraa, hatunnosto sille. Grafiikat kuitenkin palvelevat tunnelmaa ja toimintaa: miltei kaikki toimii ja näyttää siltä niin kuin odottaisi.

En erityisemmin lämmennyt Ground Zeroesiin, mutta kyllähän tämä on koettava jossain vaiheessa. Miten vertailisitte pelimekaniikkaa, vaikeustasoa tai muuten vaan Phantomia ja Ground Zeroes esiosaa?

Jos pelimekaniikalla tarkoitetaan ohjausta, niin aika 1:1. Muutamia uusia jippoja toki mukavasti saatu käyttöön. Jotenkin suorittaminen tuntuu myös mielekkäämmältä: jo alun tehtävät ovat parempia kuin Ground Zeroesin päätehtävä. Vaikeustasosta paha sanoa näin vasta lähtökuopissa, joskin helpommalta tuntuu aluksi - ehkä Ground Zeroesissa tuli opittua uutta ohjausta. Tässä ja GZ:ssa on mielestäni sarjan paras pelattavuus. Ei tule ikävä MGS-osia 2-4. GZ:lle en hirvemmin lämmennyt, vaikka sarjan fani olenkin, mutta se taas ei johtunut ohjauksesta.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Vasen puoli painamalla = pause ja oikea puoli painamalla = idroid
Kiitos, ohjaimen kosketuslevyn kaapeli oli irronnut, kun korjailin sitä edellisellä kerralla. Nyt toimii.
Jottei menisi ihan offtopickiksi, niin sanotaanu nyt vaikka että pitääpi mennä katsomaan mitä kivaa sieltä ground zeroesin tallennuksista irtosi. :)
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Mulla jumittui kanssa proligin jälkeiseen asennukseen. Ruudussa luki vaan, että 507 seconds. Lisäksi tuntui, että peli olisi pätkinyt aika pahasti prologin loppudemossa.

Tässä just koitan, että meneekö tällä kertaa eteenpäin. Muuten oli kyllä ihan komea aloitus, vaikka kaikenlaista kulkijaa oli saatu heti matkaan. Mielenkiinnolla odotan, että mitä tuleman pitää.

E: Tällä kertaa jumittui 495 seconds kohtaan. Ei etene siitä minnekään. Taidan luovuttaa tämän illan osalta tähän. Täytyneekö sitten itsekin poistaa tämä ja yrittää huomenna uusiksi. Mulla ei tossa levyssä nimittäin ole naarmuja ainakaan, eikä pölyäkään.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Einsimmäinen tehtävä suoritettu. On jännä lähestyä kylää varovaisesti tiedustellen vartijoiden olinpaikat. Hiippailussa on oma viehätyksensä ja kun kontrollit eivät hypi silmille, pääsee varpaisillaan olosta oikein nauttimaan. Eilen se huipentui tilanteeseen, jossa etsintäpartio oli vain metrien päässä ja Snake makaa naama turpeessa hievahtamatta. Pelaajana syke nousee näissä kohdin ja kun kunnianhimo kasvaa syödessä, pyrkii kaikin keinoin välttämään hälytykset. Eilen tosin isoa kelloa soiteltiin moneen kertaan varovaisuudessa huolimatta. Tästä ensimmäisestä retkestä viisastuneena en enää suuntaa välttämättä heti päätehtävää tekemään. Jäi laaja alue lähes koskematta kun jo mentiin kopterilla kotipesälle.

Mulla jumittui kanssa proligin jälkeiseen asennukseen. Ruudussa luki vaan, että 507 seconds. Lisäksi tuntui, että peli olisi pätkinyt aika pahasti prologin loppudemossa.

Täällä ei ollut mitään ongelmia. Varmaan johtui siitä, että annoin rauhassa asentaa levyltä pelin ja vielä päivityksen siihen päälle. Ensimmäinen fyysinen peli 20-30 pelin jälkeen, joten tämä tehtiin nyt pieteetillä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Itseasiassa taitaa olla Afganistanin tehtävät tehty ? Meni niin myöhään yöllä, ettei jaksanut tarkistella. Tarinan perusteella vaikuttaisi, että seuraavaksi

Afrikkaan.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Tästä ensimmäisestä retkestä viisastuneena en enää suuntaa välttämättä heti päätehtävää tekemään. Jäi laaja alue lähes koskematta kun jo mentiin kopterilla kotipesälle.
Mulla muodostui myös tavaksi tehdä side-opsit alta aina kun niitä on tarjolla. Ne on mukavan arkisia pikkutehtäviä, joiden suorituksen tasoa ei arvostella ja joissa pääsee kokeilemaan eri menetelmiä. Palkkioksi kelpaa runsaasti GMP:tä, resursseja ja recruitteja, joilla saa sitten kehiteltyä basea ja kamoja. Kivana ratkaisuna noita voi tehdä niin monta putkeen kuin jaksaa (kartalla matkustaa), tilailee vain supply droppeja (vaimentimet, panokset, fulton) täydennykseksi. Kuljetuskopterin tilaaminen kun tapaa olla hieman kalliimpi ratkaisu. Olisinko nyt vasta 5-6 päätehtävää tehnyt.

Täällä ei ollut mitään ongelmia. Varmaan johtui siitä, että annoin rauhassa asentaa levyltä pelin ja vielä päivityksen siihen päälle. Ensimmäinen fyysinen peli 20-30 pelin jälkeen, joten tämä tehtiin nyt pieteetillä.

Mä jätin kanssa maanantaina asentumaan ja päivittymään rauhassa, kun en vielä pelaamaan ehtinyt. Tiistaina asennus jumitteli silti. Voi johtua tosin levyn naarmuista :mad: Toivotaan, ettei jatkossa esiinny etenemistä vaikeuttavasti...

Ai saakeli tämä on hyvä peli. Tiistai- ja keskiviikkoillat menneet yhdessä hujauksessa kun on vihdoin ehtinyt vain pelata.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Eilen kun suoritin tuota honeybee-tehtävää, niin oli pieni ongelma kun yritin ottaa asetta maasta. Sitä ei ollut. Ruksi näytti vain maata. Piti miettiä onko Snakella lapio tms. jolla pitää kaivaa kuoppa...

Joutui ottamaan checkpointilta asti uudestaan. Onneksi ei ollut kaukana.

Alussa peli tuntui hieman oudolta ja erilaiselta. Hieman nuo välitekstit latistaa tunnelmaa. Ehkä se tästä paremmaksi muuttuu kun saa juonesta kunnolla kiinni.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Mulla jumittui kanssa proligin jälkeiseen asennukseen. Ruudussa luki vaan, että 507 seconds.
Tähän on auttanut, että PS4:n sammuttaa kokonaan, eli Power-valikosta Turn Off ja sit uutta yritystä kehiin. Varmuuden vuoksi voi vielä ottaa konsolin pois verkosta asennuksen ajaksi.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Omat pelikerrat menneet vielä tässä vaiheessa parin ensimmäisen tehtävän tekemiseen, tukikohdan toimintojen tutkailemiseen ja Afganistanin kartalla "päämäärättömästi" pyörimiseen ja sitä kautta pelimekaniikoihin perehtymiseen. Sitä kautta timantteja ja valuuttaa onkin jo kertynyt ihan kivasti :) Idroidissa olisi muutama päätehtävä avoinna, mutta ne sideopsit eivät ole vielä avautuneet. Missä kohtaa niiden pitäisi avautua?
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Idroidissa olisi muutama päätehtävä avoinna, mutta ne sideopsit eivät ole vielä avautuneet. Missä kohtaa niiden pitäisi avautua?

Aika alussa ne aukeaa. Muistaakseni tein Afghanistanissa ekan tehtävän
eli Millerin pelastamisen ja jonkin ihan Mother Base -tutoriaalia seuraavista tehtävistä (spetsnaz-komentaja?),
jonka jälkeen helikopterissa tuli radioilmoitus side-opseista.

--
Mulla suoritusaste näyttää 4% ja pelikellossa melkein 9 tuntia. Mitä sitä kiirehtimään...
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Aika alussa ne aukeaa.

Tänks. Itse olen tehnyt noista listaamistasi tehtävistä vasta ensimmäisen ja vielä ei ole sideopsit auki. Täytyy tänään tehdä lisää, niin aukeavat :)
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Joo en kyl tiedä, mitä ovat miettineet tuolla alku- ja lopputekstijutulla. Huono ratkaisu.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Milloin monin peli mahdetaan saada kuntoon? oflinena olen tätä pelannut mutta kiinnostaisi jo päästä kokeilemaan monin peliä mutta yhä edelleen lukee serverit maintenance.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Joo en kyl tiedä, mitä ovat miettineet tuolla alku- ja lopputekstijutulla. Huono ratkaisu.

Täällä tuo ensimmäinen oli juuri sopivan mittainen yhden illan episodi. Haettaisiinko tässä juuri tätä tv-sarjamaisuutta? Täyttää saman ajan illan prime timestä.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Milloin monin peli mahdetaan saada kuntoon? oflinena olen tätä pelannut mutta kiinnostaisi jo päästä kokeilemaan monin peliä mutta yhä edelleen lukee serverit maintenance.

Metal Gear Online isn’t launching until October 6th on consoles and sometime in January 2016 for PC. That’s probably a blessing in disguise at this point, given how much more of a headache server downtime would be if everyone was clamoring to hop into PvP.

http://www.forbes.com/sites/erikkai...online-coming-to-the-phantom-pain-in-october/
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Joo ku pääsiskin nyt aloittaa tän pelin kun sormet syyhyää mutta kiitos Anttilan ei peli oo vieläkään minulla. Peruin nettitilauksen kun peli ei ollut eilen edes vielä lähtenyt varastosta vaikka tilasin jo viime viikolla. Painelin anttilaan ostamaan peliä ja viimeinen kappale oli just mennyt. Kait se täytyy sit uhrata 13 euroa lisää ja ostaa peli kalliimmalla.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Eilen tuli ostettua tää peli ja täytyy sano että olen kyllä tyytyväinen että ostin. Aluksi tuli kyllä sellainen fiilis että mitä mä menin ostamaan. Mutta se johtui siitä että peli tuntui aika vaikeelta kun ei ole tottunut MGS peleihin. Kun tässä pelisarjassahan on vähän erilainen tyyli edetä mihin olen tottunut. Eli taktiikkaa pitää hiota erikseen tätä peliä varten. Mutta nyt kun alkaa pääsemään jyvälle niin kyllä peli hyvä on. Mutta sen verran voin jo nyt sanoa että minusta tuntuu että tämä peli on ehdottomasti vaikein open world peli mitä olen tähän asti pelannut :). 2 % edetty. Ja kun itsellä on sellainen tyyli että mä haluan mennä tehtävän 100% läpi ennenkun siirryn seuraavaan tehtävään. Mutta tosiaan. On kyllä hyvä peli. Vaatii vaan vähän erilaista taktiikkaa kun muut open world pelit. Mutta se ei ole huono asia. :) Vähän vaihtelua
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Joo ku pääsiskin nyt aloittaa tän pelin kun sormet syyhyää mutta kiitos Anttilan ei peli oo vieläkään minulla. Peruin nettitilauksen kun peli ei ollut eilen edes vielä lähtenyt varastosta vaikka tilasin jo viime viikolla. Painelin anttilaan ostamaan peliä ja viimeinen kappale oli just mennyt. Kait se täytyy sit uhrata 13 euroa lisää ja ostaa peli kalliimmalla.

Netanttila tuntuu olevan suhteellisen sekaisin, sillä nuo nettisivutkin ovat naurettavan rikki. Itsekkin peruin ja paikallisesta Gigantista sai hintaan 49€.

Peli kyllä vaikuttaa oikein hyvältä, vähän oli ongelmia juuri tuon asennuksen kanssa mutta pleikan uudelleenkäynnistys auttoi.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Pitääkö tuon GZ:n pelaamisen tuotoksien saamiseksi tähän peliin tehdä jotain, vai pitäiskö ne "lisäjutut" (mitä lie ovatkaan) tulla ihan automaattisesti?
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Pitääkö tuon GZ:n pelaamisen tuotoksien saamiseksi tähän peliin tehdä jotain, vai pitäiskö ne "lisäjutut" (mitä lie ovatkaan) tulla ihan automaattisesti?

Ensin lähetät Ground Zeroesista tallennuksen nettiin pelin upload-toiminnolla ja MGSV:ssa taas vastaavasti imuroit sen download-toiminnolla käsiteltäväksi.
 
Ylös Bottom