Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Pahoittelut jos tätä on kysytty aiemmin, mutta pikaisesti en löytänyt vastauksia.

Jossain vaiheessa otan Phantom Painin käsittelyyn, mutta sitä ennen jos pelaisi tuon Ground Zeroesin kunnolla läpi. Joskus aikoinaan pelasin sen vain pikaisesti ilman sen suurempaa keskittymistä.

-mitä GZ:ssa pitää tehdä, että saa sälää auki Phantomiin?

-mitä kaikkea Phantomiin on mahdollista saada auki GZ:n avulla?
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Joo ku pääsiskin nyt aloittaa tän pelin kun sormet syyhyää mutta kiitos Anttilan ei peli oo vieläkään minulla. Peruin nettitilauksen kun peli ei ollut eilen edes vielä lähtenyt varastosta vaikka tilasin jo viime viikolla. Painelin anttilaan ostamaan peliä ja viimeinen kappale oli just mennyt. Kait se täytyy sit uhrata 13 euroa lisää ja ostaa peli kalliimmalla.
Miten tuolla netanttilan sivuilla edes näkee onko tuote lähetetty? Ei lue kuin tuotteen hinta ja muutama hassu rivi tekstiä siinä tilaushistoriassa. Joo, pitää kait itekkin perua ennakkotilaus sieltä. Viimenen kerta kun sieltä ennakkotilailen.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Nämä ei ainakaan tullut minulle, vaikka ne ovat suoritettuna.
- Need to beat Deja Vu Hard for Grey Fox Costume
- Need to beat Jamuis Vu for Raiden Costume
- Need to beat Jamuis Vu Hard for Raiden White Costume

Pienen googlauksen jälkeen huomasin kyseiset costumet on avattavana pelin key itemeillä:
- Master Certificate - Standard
Unlocks Cyborg Ninja uniform
Finish every mission (except hardest difficulty)

- Grand Master Certificate - Standard
Unlocks Raiden uniform
Finish every mission (except hardest difficulty) - S Rank
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Onhan tää nyt helvetin kova peli, ihan tuntuu metal gearilta open world maisemissa. Se on kyllä parasta kun pääsee tehtävä paikalle ja saa alkaa suunnittelee että miten homma hoidetaan, sekä tietysti tarina :D Ainut mainitsemisen arvoinen miinus tulee siitä kun nousee hevosen selkään, onko siitä ihan pakko tulla sellanen kauhee fanfaari ihan kun olisit suorittanut jotain tärkeää. Toivottavasti saadaan joskus optio poistaa se, muuten peli on juuri niin hyvä kun kojimalta sopii odottaa. :cool:
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Ainut mainitsemisen arvoinen miinus tulee siitä kun nousee hevosen selkään, onko siitä ihan pakko tulla sellanen kauhee fanfaari ihan kun olisit suorittanut jotain tärkeää. Toivottavasti saadaan joskus optio poistaa se, muuten peli on juuri niin hyvä kun kojimalta sopii odottaa. :cool:

Tuo ärsyttää itseäkin. Mutta ei niin paljon kuin nämä target practice missionit mother basella. Omasta mielestä on just niin loistavia että pitäs olla alussa teksti että katso youtubesta niin ei tarvitse tuhlata aikaa meidän keksimiin paskoihin täytetehtäviin. Päätehtäviä on tullu tehtyä hälytyksiä vältellen ja sivutehtävissä voi sitten tappamisen himot tyydyttää. Päätehtävissä tietenkin räjäytän aina vihollisen välineitä jos silmiin sattuu ja aika usein kesken tehtävän kun ei malta odottaa. Tosin se antaa hyvän harhautuksen samalla vaikka aiheuttaakin vihollisille vähintään alert tilan. Järkevintähän niitä olis räjäytellä vasta sitten kun on poistumassa paikalta. Äänenvaimentimella varustettua sniperia kaipailisin, toivottavasti olis mahdollista jossain vaiheessa semmoinen saada. Tässä pelissä on kyllä onnistuttu siinä että tosiaan tuntee sitä valinnan vapautta miten tehtävät tekee.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Äänenvaimentimella varustettua sniperia kaipailisin, toivottavasti olis mahdollista jossain vaiheessa semmoinen saada.
Löytyy niitä muutamia että dmg/nukutuksella varustettuja.

Esim dmg:
M2000-D
254800 GMP, R&D 18 lvl ja Intel 18 lvl.

Ps. Kieltämättä muutama Taeget practice side-ops oli sen verran mielenkiintoinen että joutuo sortuu youtube videoon. Loppujen lopuksi ainoastaan R&D:n oleva oli vaikein löytää kaikki taulut rakennuksen monimutkaisuuden takia, loput oli ihan vedettäviä NVG avulla. Helpoimmat oli Support, Command, Base Development ja Intel. Varsinkin Intel oli juuri sellanen jossa meni taulut järkevästi järjestyksessä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Voisko joku pitää mulle lyhyen myyntipuheen et mikä tässä pelissä on niin hienoa ja koko maailma on sitä mieltä että 10/10 ja paras peli ikinä koskaa mitä on tai ikinä mitä koskaan tullaan tulevaisuudessa tekemään.

Varovasti spoilereita välttäen olen katsonut streamia ja pausettanut jos tulee jotain hölöhölö tarinaa ym. Lukenu arvosteluja, katsonut arvosteluja ja ihmetellyt entistä enemmän suurta hypeä. Pitääkö siis olla vannoutunut MGS fani jotta ei missään nimeessä voi nähää mitään väärää tässä pelissä? Olen kuitenkin suuri hiippailupelien fani joten tekisi mieli kokeilla ja VPD:ssä on tämä tuo 3 peliä vaihdossa saat eurolla tarjous.

Mut mitä olen kattonut niin open world tuntuu olevan melko turha tässä, tyypit menee paikasta A paikkaan B, hiippailee, lähes kaikki ampuu niitä vartioita sillä sähköpyssyllä, laittaa ne ilmapalloon-->toista. Mene uudestaan paikasta A paikkaan B, toista kaikki äskein mainittu-->toista.

Itse "avoin" maailma ei näytä niin avoimelta, sillä tarkoitan lähinnä sitä että se maasto siinä välissä kun menet tekemään seuraavaa tehtävää, ei ole itse maastossa oikee mitää muuta kun tyhjää. Sekä monet vaan lentää kopterilla suoraan uuteen tehtävään, mitä järkeä olla koko "open wordia"

Ymmärrän toki sen, että tässä voi lähestyä kohteita ym eritavalla jne, mutta mitä olen kattonut niin joka ikinen tukikohta tai tehtävä on sitä samaa. Ryömit, ammut sähköpyssyllä->ilmapallo--> pelastat jonkun jonnen--> valmis.

Aseita tuntuu olevan mutta niitä ei kukaan käytä, koska kyseinen sähkövempain on kuulemma ainoa jotta voit saada sen parhaan S rankin.

Asiaan voi vaikuttaa se että en ole mikään erityisen suuri MGS fani, mutta hiippailu ym kuitenkin kiinostaa, asiaan ei auta myöskää tämä överiksi vedetty japanilainen outo meininki että juokset karkuun jotain yks-sarvisia jne.

Olen yrittänyt kovast myydä itselleni tätä peliä, sekä ihmiset näyttäis nauttivan tästä. Mietin vaan että, olenko minä onnistunut tässä parin päivän aikana vain katsomaan peliä niin että kaikki tehtävät näyttää lähes itseään toistavilta. Vai onko tässä oikeesti niin että niitä voi jokainen tehää miten haluaa, millä aseilla tahansa, mitä leluja kokeilmalla tahansa ja silti mahdollista saada paras mahdollinen S rank, vai onko vaan niin että se sähköpyssy on ainoa vaihtoehto?

Pitkä monologi meikäläiseltä, mutta yritän saada myytyä ja innostuttua tästä pelistä jotenkin.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Olen yrittänyt kovast myydä itselleni tätä peliä, sekä ihmiset näyttäis nauttivan tästä. Mietin vaan että, olenko minä onnistunut tässä parin päivän aikana vain katsomaan peliä niin että kaikki tehtävät näyttää lähes itseään toistavilta. Vai onko tässä oikeesti niin että niitä voi jokainen tehää miten haluaa, millä aseilla tahansa, mitä leluja kokeilmalla tahansa ja silti mahdollista saada paras mahdollinen S rank, vai onko vaan niin että se sähköpyssy on ainoa vaihtoehto?
Reimo, vanha pieru. Tässä pelissä voi tupakoida. Ja ratsastaa ponilla. Eli toisin sanoen pakko ostaa.

edit: Nii ja on kait siel ainakin yhet pikseli tissitkin...

Terveisin vanha ystäväsi sokeutunutlumiexexeexe
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Reimo, vanha pieru. Tässä pelissä voi tupakoida. Ja ratsastaa ponilla. Eli toisin sanoen pakko ostaa.

edit: Nii ja on kait siel ainakin yhet pikseli tissitkin...

Terveisin vanha ystäväsi sokeutunutlumiexexeexe

No siinä ne tärkeimmät tulikin!
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!


Kieltämättä side opsit ovat juuri sellaisia, että saavutaan helikopterilla paikkaan A ja siirrytään paikkaan B:lle tekemään jotain tiettyä asiaa. Kidnapataan korkea tasonen tehtävä, siivoa miinat pois kentältä, pelasta vangi jne. Tarina (Mission) taas mennään vähän samaa rataa, mutta ne ovat hieman laajempia esim. 1. tarina tehtävä pitää pelastaa vanki mutta ei se olekkaan pelkkää mennään A-B:hen vaan pitää hieman selvitellä toisessa kylässä missä henkilö ylinpäänsä on sillä alueella. Sitten tämä helikopterilla tehtävästä tehtävään on tiedenkin helpoin tapa ja ajan säästöä, mutta mikäs nyt estää sinua ratsastamalla, ajella autoa tai vaikka minun puolesta juosta muutama kilometri aavikolla? Kieltämättä jos pilkun viilataan niin vähän maasto/vuoret rajoittaa ettet ihan pysty vetää laitasta laitaan suoraan ja väkisinkin tie johtaa toiseen vartiopaikkaan. Onneksi niitä pystyy "ohittamaan"/kiertämään reunasta ilman että ottaa heihin kontaktiin.

En ihan ymmärrä tätä "sähköpyssyä" oletan että tarkoitat nukutuspistoolia joka oikeastaan löytyy jokaisessa mgs pelissä vakio varusteena, mutta ei se todellakaan ole ainoa tie onneen. (Rank S) Tässä pelissä S rankin suoritukseen ei tarvitse vetää niin täydellisesti verrattuna Ground Zeroon. Nimittäin siellä ei todellakaan anneta anteeksi jos menetät "No alert" pisteet, toisaalta ne tehtävät ovat hieman lyhyempiä kuin Phantomin missionit. Riippuen tehtävästä niin tappamisellakin saadaan S rankin, jos saat muista kohdista bonukset. Tapoja on monia, voit vaikka houkuttaa viholliset aiheuttamalla ääniä tai vaikka näyttäytyä hetkeksi että se tulee sinun luokse tarkistamaan näkikö se oikeasti jonkun. Siinä sitten vaihtoehtoja miten teet sen kanssa, nukutatko hänet nukutuspistoolilla (perinteinen tapa?), käytätkö CQC kuristus/hakkaat sen, pistätkö koiran puremaan sitä, pyytät quietin tappamaan sen jne. Vaikka tekemiset väkisinkin toistaa itseään, mutta maisemat muuttuu tehtävien etenessään ja sotilaat menevät erillä tavoin, niin uskoisin peli varmasti tarjoo sen verran iloa ja rahalle vastinetta vaikka pelaisi vain kerran läpi. Esim. jos ostat nyt pelin käytettynä 40-50€:lla ja 1-2 viikon päästä toteat ei ole sinun pelisi ollenkaan, niin aina voit myydä joko pienellä tappiolla (>10€) tai ilman tappiota.

Tulipa tekstiä, toivottavasti auttoi hieman. :)
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Kiitos kyllä auttoi, kieltämättä houkuttais tämäkin peli mad maxin rinnalle. Tykkään kyllä mitä ylempänä mainitsit sekä mitä monet sanoo, että pitää suunitella ja edetä rauhassa. Ponilla ratsastaminen ja röökin polttaminen pitää nyt olla jokaisessa pelissä, ehkä tämä pitää itse kokea. Kieltämättä kun kattoo streamia sieltä täältä, niin se antaa semmosen kuvan että tässä tehää aina sitä samaa. Pitää vakavasti harkita tätä, sekä unohtaa suosiolla tarinan ym koska viimekertainen MGS oli joskus PS1 aikoina.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Olen yrittänyt kovast myydä itselleni tätä peliä, sekä ihmiset näyttäis nauttivan tästä. Mietin vaan että, olenko minä onnistunut tässä parin päivän aikana vain katsomaan peliä niin että kaikki tehtävät näyttää lähes itseään toistavilta. Vai onko tässä oikeesti niin että niitä voi jokainen tehää miten haluaa, millä aseilla tahansa, mitä leluja kokeilmalla tahansa ja silti mahdollista saada paras mahdollinen S rank, vai onko vaan niin että se sähköpyssy on ainoa vaihtoehto?

Peliä vasta alle 10 tuntia pelattu, mutta itelle tähän mennessä ehkä hienoimpia asioita on esim. vapaus lähestyä ja ratkaista ongelmat niinkuin haluaa, mahtavat stealth ominaisuudet, loistava tekoäly, todella paljon pelattavaa, pelin huippu tekninen laatu sekä tunnelma. Vielä on täysin kokematta FOB tehtävät sekä tietysti MGO joka tulee ensi kuussa.

Sen verran on jännittävää touhua tuo stealth seikkailu että tätä tekee mieli pelata pitkän aikaa pienin annoksin, eikä ahmia kerralla. Onneksi myös aina välillä voi käydä Mother Basessa huilimassa tai kuunnella vaikka kasetteja.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Pari kysymystä. Laitan ne varmuuden vuoksi spoilertageihin


Eli Näkeekö jostain että paljonko on kerätty esim timantteja? Eli xx/xx kpl. Mietin vaan eka tehtävää kun siinähän pitää yhtenäsivutehtävänä löytää kaikki timantit

Ja tuosta samasta aiheesta kysyisin että jos ja kun se on mulla ainoa jota en ole suorittanut ekassa tehtävässä, niin sitku tulee se ilmoitus että kaikki timantit löydetty, niin tallentuuko se jos tehtävän keskeyttää vai pitääkö tehtävä suorittaa loppuunasti?
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Tämä siis kieli poskella ;), viitisen tunnnin jälkeen. Kommenttini viestin seassa.


Voisko joku pitää mulle lyhyen myyntipuheen et mikä tässä pelissä on niin hienoa ja koko maailma on sitä mieltä että 10/10 ja paras peli ikinä koskaa mitä on tai ikinä mitä koskaan tullaan tulevaisuudessa tekemään.

-Yeah, Kozima is God, bullshit! (Siis oikeesti!)

Varovasti spoilereita välttäen olen katsonut streamia ja pausettanut jos tulee jotain hölöhölö tarinaa ym. Lukenu arvosteluja, katsonut arvosteluja ja ihmetellyt entistä enemmän suurta hypeä. Pitääkö siis olla vannoutunut MGS fani jotta ei missään nimeessä voi nähää mitään väärää tässä pelissä? Olen kuitenkin suuri hiippailupelien fani joten tekisi mieli kokeilla ja VPD:ssä on tämä tuo 3 peliä vaihdossa saat eurolla tarjous.

-Rahakysymys, kuten moni elämässä.

Mut mitä olen kattonut niin open world tuntuu olevan melko turha tässä, tyypit menee paikasta A paikkaan B, hiippailee, lähes kaikki ampuu niitä vartioita sillä sähköpyssyllä, laittaa ne ilmapalloon-->toista. Mene uudestaan paikasta A paikkaan B, toista kaikki äskein mainittu-->toista.

-Hiipaile tai ammu kaikki, itse ammuin kaikki, nice.

Itse "avoin" maailma ei näytä niin avoimelta, sillä tarkoitan lähinnä sitä että se maasto siinä välissä kun menet tekemään seuraavaa tehtävää, ei ole itse maastossa oikee mitää muuta kun tyhjää. Sekä monet vaan lentää kopterilla suoraan uuteen tehtävään, mitä järkeä olla koko "open wordia"

-Ei, open world ei tarkoita, että voit hiippailla vittuun ja kuvitella, että eteesi tarjotaan kaikkea mielenkiintoista, mitä ****** odotat?

Ymmärrän toki sen, että tässä voi lähestyä kohteita ym eritavalla jne, mutta mitä olen kattonut niin joka ikinen tukikohta tai tehtävä on sitä samaa. Ryömit, ammut sähköpyssyllä->ilmapallo--> pelastat jonkun jonnen--> valmis.

-Anna aseiden laulaa, i did.

Aseita tuntuu olevan mutta niitä ei kukaan käytä, koska kyseinen sähkövempain on kuulemma ainoa jotta voit saada sen parhaan S rankin.

-Fuck the rank, who the fuck cares?

Asiaan voi vaikuttaa se että en ole mikään erityisen suuri MGS fani, mutta hiippailu ym kuitenkin kiinostaa, asiaan ei auta myöskää tämä överiksi vedetty japanilainen outo meininki että juokset karkuun jotain yks-sarvisia jne.

-Joo, fuck the unicorns, samaa mieltä!

Olen yrittänyt kovast myydä itselleni tätä peliä, sekä ihmiset näyttäis nauttivan tästä. Mietin vaan että, olenko minä onnistunut tässä parin päivän aikana vain katsomaan peliä niin että kaikki tehtävät näyttää lähes itseään toistavilta. Vai onko tässä oikeesti niin että niitä voi jokainen tehää miten haluaa, millä aseilla tahansa, mitä leluja kokeilmalla tahansa ja silti mahdollista saada paras mahdollinen S rank, vai onko vaan niin että se sähköpyssy on ainoa vaihtoehto?

-Again, fuck that S-rank!

Pitkä monologi meikäläiseltä, mutta yritän saada myytyä ja innostuttua tästä pelistä jotenkin.

:D
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Olen kuitenkin suuri hiippailupelien fani joten tekisi mieli kokeilla

Kyseessä on ehkäpä kaikkien aikojen paras hiippailupeli, täyttä hulluutta olla ostamatta jos kyseisestä genrestä tykkää.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Onko tässä kuinka paljon sellaista, että venaillaan puskassa ja ryömitään metri/tunti? Jos on niin ihan parasta.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Kyllä alan pikkuhiljaa kallistuu siihen, että hommaan tän ja koen itse, kyllä nyt parin päivän pohdistelut auttoi ja luovutan sen osalta. Se mikä tässä viehättää on se että hiippailet vaikka tunnin, niin pienikin virhe niin koko kylä hältytystilassa ja homma menee sotimiseks. Tykkään suunitella ja miettiä mitä teen, tämä on harvinaisen hyvin tehty vanhoissa hitman peleissä, jossa voi mennä todella pitkään että saat sen täydellisen suorituksen. Uskon että tässä se on viety vielä piteemmälle, joo ehkä hieman huono vertaus MGS VS Hitman, mut kuitenkin.

Tiedän myös että peliä ei ole ihan helppo lähestyä, tässä mitä luultavammin ei mennä heti mestoille ja homma hanskassa ja sit vaan menoks. Se ei kuitenkaa haittaa, erään youtube videon perusteella tarinasta ei tarvitse olla huolissaan jos olet uusi MGS pelaaja. Se on niin sekava välillä että jopa MGS veteraanit ovat tämän uusimman kanssa koko ajan et WTF is happening!

Tämä sopii mad maxin rinnalle, tässä kun hiippaillaa ja ollaan tarkkoja, sit voi mennä mad max aavikolle lomalle ja alkaa riehuu. Tässä sit oliskin pelit kunnes tulee Fallout 4 ja näillä sit mennäänkin vuoteen 2016 asti.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Onko tässä kuinka paljon sellaista, että venaillaan puskassa ja ryömitään metri/tunti? Jos on niin ihan parasta.

Pelaaja saa pisteitä tehtävän läpäisystä. Miinuksia tulee jokaisesta hälytyksestä, joten peli kannustaa etenemään varovaisesti. Usein on tarkoittanut naama turpeessa ryömimistä puskan keskellä tai ihan paikallaan oloa kun vihun partio seisoo metrien päässä. Luulen tilanteen muuttuvan pelin edetessä siihen suuntaan, ettei juuri muuta vaihtoehtoa ole. Tämä on se addiktio joka itselle tästä syntyy. Tiedustelet, suunnittelet, toteutat, mokaat ja korjaat lennossa.

Tiedän myös että peliä ei ole ihan helppo lähestyä, tässä mitä luultavammin ei mennä heti mestoille ja homma hanskassa ja sit vaan menoks. Se ei kuitenkaa haittaa, erään youtube videon perusteella tarinasta ei tarvitse olla huolissaan jos olet uusi MGS pelaaja. Se on niin sekava välillä että jopa MGS veteraanit ovat tämän uusimman kanssa koko ajan et WTF is happening!

Japanilainen peli ja Hideo Kojima on Jumala, mutta silti yllättävän helposti lähestyttävä ilman historian painolastia, ellei sellaista halua jokaisesta WTF kohdasta tehdä. Toissapäivänä ilmestynyt Pelaajalehti piti sisällään tilaajille vihkosen, jossa pelisarjaa avataan siitä tietämättömille.

CN581pFU8AIzMdB.jpg
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Tykkään kyllä mitä ylempänä mainitsit sekä mitä monet sanoo, että pitää suunitella ja edetä rauhassa...Kieltämättä kun kattoo streamia sieltä täältä, niin se antaa semmosen kuvan että tässä tehää aina sitä samaa. Pitää vakavasti harkita tätä, sekä unohtaa suosiolla tarinan ym koska viimekertainen MGS oli joskus PS1 aikoina.

Itsellä on takana vasta muutama tehtävä ja muutama sivutehtävä, mutta voin kyllä sanoa, että jos hiiviskelystä tykkää, niin tämä maistuu kuin puuro hullulle. Omat kokemukset ovat todella positiivisia ja minusta on hienoa, kun ennen jokaista uutta tehtävää voi hiippailla alueelle ja kiikareilla tutkia aluetta. Jos ottaa sellaisen oikeasti hiippailevan asenteen, niin melkein joutuu tarkkailemaan jonkun aikaa, että näkee, millaisia reittejä vartijat partioivat ja sitä kautta sitten suunnittelee hiiviskelyn kohti kohdetta...Tietysti koko pelihän on "sitä samaa hiiviskelyä", mutta jo tässä vaiheessa voi sanoa, että se on toteutettu todella hyvin.

Mitä taas tarinaan tulee, niin sitäkään ei tarvitse täysin ohittaa, vaikkei ison luokan MGS-fani olisikaan. Tästäkin ketjusta löytyy viesti, olisikohan sivuilta 8-9, jossa on linkki koko pelisarjan tarinan tiivistelmään. Tätä kautta itsekin verestin omat muistoni ja olen ihan hyvin kärryillä asioista, vaikka monia yksityiskohtia edellisistä peleistä olenkin jo unohtanut. MGS V sijoittuu ajanjaksolle 1979-1990, joten lukemalla asiat tiivistelmästä tuohon asti pääsee kyllä hyvin perusasioista kärryille.
 
Ylös Bottom