Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Tämän pelin kestoa täytyy ihailla/ihmetellä. Vertauksena esim. GTA V PS4 versioo on tullut pelattua 84% ajassa 53 tuntia. Tätä MGS V taas pelattu 15% ajassa 31 tuntia. Luulin omalla kohdalla että GTA V tulee olemaan ajallisesti pisin peli mitä pelaan mutta kyllä tämä vie näköjään voiton. Pelaaja lehden uutisesta eilen luin, että tarinassa on 50 tehtävää. Ja kuten jo sanoin, olen tehny 17 ajassa 31 tuntia. Arvioin, että jos sama tahti jatkuu tehtävien suhteen niin kyllä tämän tarinaan saa aikaa kulumaan jotain sadan tunnin luokkaa. Tätä peliä ei pelatakaan läpi ihan muutamassa päivässä. Mikä on mielestäni hyvä asia, saa ainakin täyden vastineen rahoilleen. En ole katunut sekuntiakaan tämän ostoa. Ehdottomasti PS4 peleistä top 3 parhaimman pelin joukossa ikinä.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Jos ammun vihollista nukutusnuolella. Pysyykö se tainnuksissa niin kauan kunnes joku muu tulee herättään? Vai herääkö se itsekseen jossain vaiheessa?

Ne heräilee itsekseenkin jossain ajassa, mutta jos niiden unta joku "häiritsee" niin ne herää hyvinkin nopeastikin. Tuli eilen se huomattua karvaalla tavalla, kun olin tien vierustaan kylväny nukkuvia vihuja ja niiden ohi ajoi auto joka tööttäsi jostain syystä, niin kohta oli selän takana pystyssä ne samat vihut...

Peli on kyl hyvä, mut kaksi ärsytyksen aihetta on yli kaiken. Tuo helvetin hevonen ja sen hirveä halu juosta alas sillalta/kalliolta ja juuttuminen kiviin ymym. Mieluummin nykyään juoksen paikasta toiseen. Ja toisena ryömiminen. Eikö tuota kontrollia nyt olisi voinut jotenkin toisin tehdä? Ja ukko ei myöskään ryömi pienenkään kivenmurun yli. Nouse siinä sitten kyykyyn vihujen keskellä, kun ei vaan suostu etenemään, kun edessä on tennispallon kokoinen este.... prkl!
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Olen jumissa, kun eteen tulevat tehtävät missä tarvitaan tankkeja vastaan raketteja...ensimmäinen sellainen tarvitsee 12-tason R&D:n, ja mulla on muistaakseni vasta jotain 8. R&D Platformit ovat populaa täynnä, ja lisääkään en voi rakentaa koska ei kai ole tarpeeksi bensaa. Olen yrittänyt haalia Side Opseilla lisää fuelia, mutta satasen "tynnyreillä" se on vähän hidasta...

Mitä pitäis tehdä?
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Mitä pitäis tehdä?
Jos kyseessä on tehtävä 8 (vai oliko se 9), niin spoilerin alta löytyy yhdenlainen apukeino.

<kevyttä spoileria ko. tehtävästä>
Aloita tehtävä laskeutumalla mahdollisimman lähelle alueen oikeaa ylänurkkaa ja etene sieltä kohti tuota ylänurkkaa. Siellä on venäläisten rekka, jonka kyydistä löytyy järeä sinko.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Olen jumissa, kun eteen tulevat tehtävät missä tarvitaan tankkeja vastaan raketteja...ensimmäinen sellainen tarvitsee 12-tason R&D:n, ja mulla on muistaakseni vasta jotain 8. R&D Platformit ovat populaa täynnä, ja lisääkään en voi rakentaa koska ei kai ole tarpeeksi bensaa. Olen yrittänyt haalia Side Opseilla lisää fuelia, mutta satasen "tynnyreillä" se on vähän hidasta...

Mitä pitäis tehdä?

Ensimmäisessä tehtävässä itse pistin C4 tielle josta ne kulki ja räjäytin ensimmäisen tankin sillä, se tankki räjähtäessään tuhosi myös takana tulevan auton ja sen viimeisen tankin hoidin kranaatinheittimellä. Toisessa tehtävässä käytin samoja aseita ja juoksentelin vaan pitkin niiden kulkureittejä tuhoamssa niitä, taisin 4/7 saada hoidettua tolla tavalla.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Ja vielä yksi tapa spoilereissa...

Tai sit vaan tilaat ilmaiskun niiden päälle. Sitä en muista millä levelillä toi supportti aukeaa, mutta tuon avulla minä sen suoritin kun kyllästyin ryömimään C4 kourassa tankkien luokse huonolla menestyksellä.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Ja vielä yksi tapa spoilereissa...

Tai sit vaan tilaat ilmaiskun niiden päälle. Sitä en muista millä levelillä toi supportti aukeaa, mutta tuon avulla minä sen suoritin kun kyllästyin ryömimään C4 kourassa tankkien luokse huonolla menestyksellä.

Tästä keinosta sellainen huomio, että
support-iskujen käyttö sulkee automaattisesti pois kyseisen yrityksen tehtäväarvosanasta S-rankin (tai mahdollistaa maksimissaan A ja alle).
Noita eri tiimien levelejähän voi väliaikaisesti nostaa siirtämällä käsin kaikki parhaimmat tyypit haluttuun osastoon. Sitten kun level on sopiva, kehittää tarpeelliset itemit ja taas R3:lla auto-assignaa kaverit takaisin niille sopivimpiin tehtäviin.

Jos ilmenee resurssipulaa, kannattaa keskittää kehitys Motherbase Development Platformeihin, jotka nopeuttavat resurssien keruuta ja prosessointia. Sinne sitten assignaa ukkoja niin pirusti :) eiköhän noita resursseja sitten irtoa, kun saa fultoniin päivitettyä tavarakontti-extractionin.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Olen jumissa, kun eteen tulevat tehtävät missä tarvitaan tankkeja vastaan raketteja...ensimmäinen sellainen tarvitsee 12-tason R&D:n, ja mulla on muistaakseni vasta jotain 8. R&D Platformit ovat populaa täynnä, ja lisääkään en voi rakentaa koska ei kai ole tarpeeksi bensaa. Olen yrittänyt haalia Side Opseilla lisää fuelia, mutta satasen "tynnyreillä" se on vähän hidasta...

Mitä pitäis tehdä?

Minulla nuo tankit ehtivät mennä sinne tukikohtaansa, kun kolusin siitä kylästä niitä tietoja. Hiippailemalla puukotin sen johtajan ja c-4 räjähteillä lennätin tankit ilmaan. Vaatii 4 latinkia per tankki, eli joutuu ottamaan supply droppia välissä.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Tuli vasta hankittua ps4 ja tämä on eka peli. Aikaisempi konsoli ollu Wii(se vanhempi). Nyt oon pelannut 10% ja todella viihtyisä peli on ollut. Tainnutusaseilla seikkailu on jännittävää, mut kyl potuttaa kun usein tehtävän lopussa joku sattuu vahingossa spottaamaan ja sit alkaa räiske..

Mihin muuten Heroism pisteet vaikuttaa?
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Olen jumissa, kun eteen tulevat tehtävät missä tarvitaan tankkeja vastaan raketteja...ensimmäinen sellainen tarvitsee 12-tason R&D:n, ja mulla on muistaakseni vasta jotain 8. R&D Platformit ovat populaa täynnä, ja lisääkään en voi rakentaa koska ei kai ole tarpeeksi bensaa. Olen yrittänyt haalia Side Opseilla lisää fuelia, mutta satasen "tynnyreillä" se on vähän hidasta...

Mitä pitäis tehdä?

Aika outoa että sulla on noin pieni leveli tossa jos olet niitä side opseja tehnyt paljon. Itse en ole vielä mennyt 8 missioniin ja rd on 18 levunen ja normi platformi on jo 3/4. muut onkin sit 2/4 levusia paltformeja.

Raketin heittimiäkin olisi muutama jos rakentaisin niitä. Itse olen aika paljon keskittynyt mother basen kasvatukseen. Kannattaa muuten hieman katsella ja siirellä niitä omia joukkoja. Siel on aina niitä jotka on turhia ja tekee tuhoa enemmän kuin hyötyä. Ne heittää puis ja parempia ukkoja tilalle.

Ei kannata valmistaa liikaa aseita heti jos on mahdollista.

P.S

Täytyy kylklä sanoa että aikaa tähän peliin tulee menee. Tosiaan en 8 missioniin ole vielä mennyt ja kaikki side opsit tällä hetkellä tehty ja peli tunteja on jo 24-26h.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Joku taisi aikaisemmin mainita, että Honey Bee- tehtävässä oli vaikeuksia noukkia kohde maasta. Sama ongelma oli minulla, mutta en kuitenkaan joutunut lähtemään checkpointilta uudestaan. Laatikko kyllä hohti ja välkkyi, kuin muutkin esineet jotka maasta voi nostaa. Hetken siinä piti sitten juoksennella laatikon päällä, ja 20 sekuntia siinä taisi mennä ennenkuin alkoi toimimaan.

Täytyy sanoa, että on loistava peli. Peliaikaa takana noin 10 tuntia. Tehtävien aikana syke nousee mukavan korkealle, adrenaliini pumppautuu verenkiertoon ja hälytyksen aiheuttaminen saa kyllä ärräpäät lentelemään. Itsekin yritän parhaani mukaan hiiviskellä ja suunnitella jokaisen liikkeen, mutta vaihtuvat olosuhteet tekevät sen mukavan haastavaksi. Esim. itsellä kestää tehtävät sen verran kauan, että usein ehtii vaihtua päivästä yöhön/ toisin päin, ja siinä lennossa täytyy sitten mukautua vartijoiden uusiin reitteihin/asemiin. Myös hiekkamyrskytkin tuovat oman ulottuvuutensa.

Kauankos muilla suunnilleen menee aikaa yhteen missioniin? Itsellä meni juurikin tähän Honey Bee- tehtävään vajaat kaksi tuntia. On kyllä loistavaa viihdettä, ai että :cool:
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Joku taisi aikaisemmin mainita, että Honey Bee- tehtävässä oli vaikeuksia noukkia kohde maasta. Sama ongelma oli minulla, mutta en kuitenkaan joutunut lähtemään checkpointilta uudestaan. Laatikko kyllä hohti ja välkkyi, kuin muutkin esineet jotka maasta voi nostaa. Hetken siinä piti sitten juoksennella laatikon päällä, ja 20 sekuntia siinä taisi mennä ennenkuin alkoi toimimaan.

Täytyy sanoa, että on loistava peli. Peliaikaa takana noin 10 tuntia. Tehtävien aikana syke nousee mukavan korkealle, adrenaliini pumppautuu verenkiertoon ja hälytyksen aiheuttaminen saa kyllä ärräpäät lentelemään. Itsekin yritän parhaani mukaan hiiviskellä ja suunnitella jokaisen liikkeen, mutta vaihtuvat olosuhteet tekevät sen mukavan haastavaksi. Esim. itsellä kestää tehtävät sen verran kauan, että usein ehtii vaihtua päivästä yöhön/ toisin päin, ja siinä lennossa täytyy sitten mukautua vartijoiden uusiin reitteihin/asemiin. Myös hiekkamyrskytkin tuovat oman ulottuvuutensa.

Kauankos muilla suunnilleen menee aikaa yhteen missioniin? Itsellä meni juurikin tähän Honey Bee- tehtävään vajaat kaksi tuntia. On kyllä loistavaa viihdettä, ai että :cool:

Mulla oli kans tuo honey bee missioni tällä hetkellä pisin. Tais olla joku 1h47min. Ärsyttävä juttu että multa puuttuu nyt se että pitää kaks snipuu ottaa himaan enkä niitä oo löytänyt.. kele.

Kannatttaa muuten kaikista mestoista kun olet saanu koko barrakin haltuun niin räjäyttää anti radar systeemit niin saa sen helikopterin aina siihen viereen.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Mihin muuten Heroism pisteet vaikuttaa?

Korjatkaa jos olen väärässä, mutta vissiin vaikuttaa vapaaehtoisrekrytointien määrään (ja laatuun? :) ) sekä vihollisten haluun liittyä Diamond Dogseihin ja kertoa kuulustelussa tietonsa. Kenties myös omien joukkojen moraaliin? Lisää Snaken mainetta.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Mites noita Side-ops tehtäviä aukeaa lisää?
Vaikuttaako siihen oma tutkiminen tarinatehtävien ulkopuolella vai aukeaako niitä ihan päätehtävien ohella?

Itsellä tällä hetkellä 5 päätehtävää takana ja kolme Side-opsia(enempää ei ole auki).

Vajaat 6 tuntia takana ja vähän alkaa ehkä pääsemään jyvälle pelistä. Motherbase on vielä vähän jäänyt taka-alalle. C4, smoket yms. valmistelin tuossa kuitenkin niin saa vähän vaihtoehtoisia tapoja hyökkäyksiin.

Käytättekö ylipäätään aikaa tuohon yleiseen samoiluun, toisin sanoen, onko tuolla maailmassa edes mitään miksi kannattaisi pyöriä ilman tehävän perässä? Toki timantteja, kasveja ja eläimiä löytää, mutta muuta?
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Mites noita Side-ops tehtäviä aukeaa lisää?
Vaikuttaako siihen oma tutkiminen tarinatehtävien ulkopuolella vai aukeaako niitä ihan päätehtävien ohella?

Itsellä tällä hetkellä 5 päätehtävää takana ja kolme Side-opsia(enempää ei ole auki).
--
Käytättekö ylipäätään aikaa tuohon yleiseen samoiluun, toisin sanoen, onko tuolla maailmassa edes mitään miksi kannattaisi pyöriä ilman tehävän perässä? Toki timantteja, kasveja ja eläimiä löytää, mutta muuta?

Side-opseja aukeaa main missioneita ja välillä muita side-opseja tekemällä. Ja muutenkin pelissä etenemällä, esimerkiksi mother basea kehittämällä (target practiset platformeilla).

Maailmassa liikkumalla saattaa tietyissä kohdissa törmätä main missioneihin, joita ei näy tehtävälistauksessa ;)

Resursseja (bensaa, metalleja ja muita materiaaleja) kannattaa metsästää. Sekä tietty vihollisten extractaaminen ja C-kasettien metsästys. Mä teen yleensä niin, että lennän jonkin keskeisellä paikalla olevan side-opsin seudulle ja lähden siitä hepalla kohti muita side-opseja. Yleensä matkalle sattuu rekrytointi-extracteja, materiaaleja sekä timantteja.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Eilen meni pelin tarinaosuus läpi. Kuten jo aiemmassa viestissä totesin, pelattavuus huippua, mutta juoni/hahmot ei niinkään.

Loppuratkaisusta:
Osasin kyllä odottaa jonkinlaista twistiä (jo pelkkä tutoriaali oli niin mystinen), mutta en kuitenkaan aivan tuollaista. Vaikka loppukäänne oli yllättävä, en voi silti sanoa pitäneeni siitä. Eikö tämän pelin pitänyt kertoa siitä, miten Big Bossista tulee pahis, mutta Big Bossin sijaan pelaatkin koko pelin tämän.. kaksoisolennolla? Ähhh. Muutenkin tuntui, että jäi aivan hirveästi asioita avoimeksi, eli ei tässä kyllä Metal Gearin "ympyrä sulkeutunut" mitenkään. Minne Eli ja muut lapset lähti Sahelanthropusin kanssa? Harmi, että tämä jää viimeiseksi (Kojiman) Metal Geariksi.

Hyvä peli, mutta kokonaisuutena ei paras Metal Gear.
8/10
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Kertokaa nyt te MGS veteraanit tai jotka tietää tästä, että voiko sen S rankin saada vain ja ainoastaan silloin kun suorittaa tehtävän ne kaikki ruksit? Ja onko S rankin saavuttamiseen mahdollista vain saada tyyliin yhdellä oikealla peliratkaisulla?

En ala mitään youtubesta kattelee koska siinä menee koko se pointti, välillä oon mennyt tehtävän niin että ei hälytyksiä, ei reflex mode ja kaikki näyttää että olisi mennyt täydellisesti ja silti tulee rank B ja kerran tuli rank A. Noi ruksitkaa ei tuu näkyviin vasta kun on tehnyt tehtävän loppuun.

Eipä sillä nyt ekalla pelikerralla niinkään väliä koska haluaa mennä omaan tahtiin jne, mut tietenkin olisi kiva joskus saada se paras rank S kun panostaa tehtäviin. Tuntuu vaan että se on täysin mahdotonta ekalla pelikerralla vaikka kuinka täydellisesti sen tehtävän suorittaisi.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Loppuratkaisusta:
Osasin kyllä odottaa jonkinlaista twistiä (jo pelkkä tutoriaali oli niin mystinen), mutta en kuitenkaan aivan tuollaista. Vaikka loppukäänne oli yllättävä, en voi silti sanoa pitäneeni siitä. Eikö tämän pelin pitänyt kertoa siitä, miten Big Bossista tulee pahis, mutta Big Bossin sijaan pelaatkin koko pelin tämän.. kaksoisolennolla? Ähhh. Muutenkin tuntui, että jäi aivan hirveästi asioita avoimeksi, eli ei tässä kyllä Metal Gearin "ympyrä sulkeutunut" mitenkään. Minne Eli ja muut lapset lähti Sahelanthropusin kanssa? Harmi, että tämä jää viimeiseksi (Kojiman) Metal Geariksi.
http://m.pelaajalehti.com/#!/uutiset/36965 videossa paljastuu poistetusta tehtävästä joka kertoo niistä lapsista.

Ps. Koko pelin aikana, jossa kelataan hahmojen nimet niin jatkuvasti oli Snaken kohdalla oli "Venom Snake" joka vihjaa jo ettei pelaamasi ukko ole oikea Big Boss.

@OMI3R: Itse olen saanut 13 Rank S suoritusta ekalla kerralla. Suurimmat pisteet tulee juuri oikean puolen listasta eli No kills, no alerts jne. Eniten tulee täydellisestä suorituksesta eli perfect stealth, no kills. Missionin objektit ei tarvitse tehdä kaikkia jotta saa Rank S, usein miten riittää että targetit pelastetaan/viedään mother baseen. Eli kaiken maailman vihollisetkin jätetään henkiin ja vietään ilmapallolla kotiin vaikka asiakas vaatii sen tappamista. Skull face kaverit voi tappaa huoletta, kunhan pidät huolen että kaikki muut sotilaat jäävät henkiin ja pelastat ne tukikohtaan. Koiran/Quiet monipuolinen käyttö helpottaa sniikkailua.

Ps. Aikajuoksustakin saa.kivat pisteet. Varsinkin.1. Kerran jälkeen osaat paremmin suunnistaa oikeisiin paikkoihin.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

@Aleksi, kiitos vinkistä. Olin vaan huolissaa et se vaatii tyylii jotain tiettyä suorittamista ja kaikkien ruksien tekemistä ym. No hyvä ettei näin ole, joten voin yrittää jatkossa tehää jotain eri tavalla/paremmin. Ite oon lähinnä nyt tehnyt niin että nukuttanut kaikki viholliset, vaikka välillä riittäisi pelkästään kohteen pelastaminen ym. Olen siis aika alkuvaihees muutenkin, oisko 7 tehtävää vasta takana.
 
Ylös Bottom