Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - 1.9.2015 tärähtää!

Well näköjään Gigantin tilattu mgs5 saapui jo tänään kotiin. :D
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - 1.9.2015 tärähtää!

Well näköjään Gigantin tilattu mgs5 saapui jo tänään kotiin. :D

Täällä taas Verkkokauppa.com ilmoitteli aamulla vielä odottavansa CE-versiota. Mikäli menee vaikeaksi, lähtee digiversio latinkiin.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - 1.9.2015 tärähtää!

Itsellä näytti Discshopin CE lähteneen tänään eli voisi odottaa Maanantaina saapuvan. :)
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - 1.9.2015 tärähtää!

Itsellä näytti Discshopin CE lähteneen tänään eli voisi odottaa Maanantaina saapuvan. :)

Discshop on aikaisemminkin toimittanut pelejä ennen julkkaria et saattaa tullakin :) Bloodborne tuli kaksi päivää ennen julkkaria postilaatikkoon :D

Taidan itse odottaa suosiolla pc-version arvosteluja ja päättää sit mille alustalle ostaa :)
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - 1.9.2015 tärähtää!

Itselle tuli torstaina CDONilta viestiä, että MGSV LE PS4 on lähetetty. Täytyy tosin luultavasti ainakin tiistaihin odotella, että se tänne pohjooseen kulkeutuu. Eilen tuli käytyä ostamassa TW3. Noissa kahdessa pelissä luulisi ainakin syyskuulle löytyvän pelattavaa.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - 1.9.2015 tärähtää!

Discshop on aikaisemminkin toimittanut pelejä ennen julkkaria et saattaa tullakin :) Bloodborne tuli kaksi päivää ennen julkkaria postilaatikkoon :D

Taidan itse odottaa suosiolla pc-version arvosteluja ja päättää sit mille alustalle ostaa :)

Itsellä kanssa perjantaina vaihtui että lähetetty mutta postin seuranta ei ainakaan ole vielä rekisteröinyt pakettia joten ehkä ei maanantaiksi ehdi, mut ei voi tietää :D Täytyy vielä maanantaian hakea saikkua koko viikoks ;)
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - 1.9.2015 tärähtää!

Täytyy sanoa, että yhden illan pelanneena on vähän pettynyt olo. Ehkä se on tämä avoin maailma, koska tästä ei ole tullut ollenkaan sellasta leffafiilistä mitä aiemmista metal geareista.
Peli kyllä toimii hyvin ja on hianon näköinen, mutta se jokin siitä on ainakin vielä puuttunut. Itseasiassa jopa ground zeroes vaikutti paremmalta.
Onneksi ostin fyysisen kopion (enkä ole edes noita koodeja käyttänyt), niin jälleenmyyntiarvoakin on jonkin verran. No toivotaan, että se tästä vielä lähtee paremmin "käyntiin".
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - 1.9.2015 tärähtää!

Täytyy sanoa, että yhden illan pelanneena on vähän pettynyt olo. Ehkä se on tämä avoin maailma, koska tästä ei ole tullut ollenkaan sellasta leffafiilistä mitä aiemmista metal geareista.
Peli kyllä toimii hyvin ja on hianon näköinen, mutta se jokin siitä on ainakin vielä puuttunut. Itseasiassa jopa ground zeroes vaikutti paremmalta.
Onneksi ostin fyysisen kopion (enkä ole edes noita koodeja käyttänyt), niin jälleenmyyntiarvoakin on jonkin verran. No toivotaan, että se tästä vielä lähtee paremmin "käyntiin".
Tuliko tämä Ground Zeroesin "leffafiilis" sattumoisin siitä, että se oli pelattu parissa tunnissa läpi? Itse tykkään siitä, että peleistä löytyy sopivasti sisältöä, enkä usko, että MGSV on saanut 95/100 arvostelukeskiarvoa ihan suotta. Mutta ensi viikollapa sen sitten näkee.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - 1.9.2015 tärähtää!

Pelattavaa on varmaan paljon ja siitä toki pisteet. Mut peli voisi olla mikä tahansa peli, koska se vaan ei tunnu metal gear sarjalta. Lähinnä vertaan aiempiin osiin, en ground zeroessiin. Ei mikään huono, mutta veikkaan etten jaksa tahkota ns. loputtomiin.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - 1.9.2015 tärähtää!

Pelattavaa on varmaan paljon ja siitä toki pisteet.
Ovatko tehtävät nivoutuneet saumattomasti yhteen luoden koherentin kokonaisuuden tarinan osalta? Vai onko TPP:ssa ns. täytetehtäviä ("eliminoi satunnainen kenraali", "tuhoa sotilastukikohdan IT-tykit" jne.), jotka eivät edistä tarinaa ja ovat vain lisäämässä pituutta peliin?
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - 1.9.2015 tärähtää!

Tuliko tämä Ground Zeroesin "leffafiilis" sattumoisin siitä, että se oli pelattu parissa tunnissa läpi? Itse tykkään siitä, että peleistä löytyy sopivasti sisältöä, enkä usko, että MGSV on saanut 95/100 arvostelukeskiarvoa ihan suotta. Mutta ensi viikollapa sen sitten näkee.

Niin, sen ensimmäisen tehtävän pelaakin aika nopeasti, mutta vedäppä kaikki tehtävät S-Rank tasoisesti samalla löytäen kaikki kerättävät!

Pelin kesto onkin yllättäen n.15h, taidoista riippuen enemmänkin. :)
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - 1.9.2015 tärähtää!

Niin, sen ensimmäisen tehtävän pelaakin aika nopeasti, mutta vedäppä kaikki tehtävät S-Rank tasoisesti samalla löytäen kaikki kerättävät!

Pelin kesto onkin yllättäen n.15h, taidoista riippuen enemmänkin. :)
En ole Ground Zeroesia pelannut, joten en sen kummempia mistään S-Rankeista tiedä, mutta olen saanut sen käsityksen, että pelissä on vain se yksi kenttä (joka ei kaiken lisäksi ole kovin suuri) mihin kaikki nämä tehtävät sijoittuvat. En ole itse näitä collectiblejäkään peleissä niin harrastanut, joten jos sitä yhtä kenttää alkaisi nysväämään 15 tunniksi voisi se loppua kohden alkaa maistua jo vähän puulta.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - 1.9.2015 tärähtää!

Voin myös mainita, ettei itseäni kiinnosta s-tai minkään muunkaan rankin hommaaminen tässä pelissä.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - 1.9.2015 tärähtää!

En ole Ground Zeroesia pelannut, joten en sen kummempia mistään S-Rankeista tiedä, mutta olen saanut sen käsityksen, että pelissä on vain se yksi kenttä (joka ei kaiken lisäksi ole kovin suuri) mihin kaikki nämä tehtävät sijoittuvat. En ole itse näitä collectiblejäkään peleissä niin harrastanut, joten jos sitä yhtä kenttää alkaisi nysväämään 15 tunniksi voisi se loppua kohden alkaa maistua jo vähän puulta.

Joo kaikki nuo tehtävät sijottuvat samaan kenttään. Itse pelasin sen päätehtävän läpi pariin kertaan. Kokeilin niitä muita tehtäviä mutta kun selvisi että kaikki sijoittuvat tuohon samaan leiriin niin ne jäi pelaamatta. Jos S-Rankit tai kerättävät kiinnostaa niin varmasti löytyy pelistä pelattavaa mutta ei tosiaan muuten jaksa tahoa samaa kenttää montaa kertaa. Kyllä tuo mun mielestä silti parin kympin arvoinen oli, lyhyt mutta päätehtävä oli oikein hyvä.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - 1.9.2015 tärähtää!

Voin myös mainita, ettei itseäni kiinnosta s-tai minkään muunkaan rankin hommaaminen tässä pelissä.

Eipä kyllä kiinnosta itseänikään, kunhan nyt tulin maininneeksi pelin kestoaikaa arvioitaessa.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - 1.9.2015 tärähtää!

Täytyy sanoa, että yhden illan pelanneena on vähän pettynyt olo. Ehkä se on tämä avoin maailma, koska tästä ei ole tullut ollenkaan sellasta leffafiilistä mitä aiemmista metal geareista.
Peli kyllä toimii hyvin ja on hianon näköinen, mutta se jokin siitä on ainakin vielä puuttunut. Itseasiassa jopa ground zeroes vaikutti paremmalta.
Onneksi ostin fyysisen kopion (enkä ole edes noita koodeja käyttänyt), niin jälleenmyyntiarvoakin on jonkin verran. No toivotaan, että se tästä vielä lähtee paremmin "käyntiin".

Toi on oikeastaan välttämätön paha avoimen maailman peleissä. Nykyään muutenkin mun mielestä ihan liikaa tungetaan näihin avoimen maailman peleihin. Jotenkin sellainen trendi vallalla että mitä enemmän sisältöä sen parempi ja kehuskellaan sillä kuinka laaja maailma on ja kuinka paljon siellä on kaikkea random tekemistä (joista usein itellä ei kiinnosta puoletkaan). Katoin tuota MGS V jotain gameplay video esittelyä ja tässäkin pystyy tyyliin valitsemaan Mother Basen rakennusten värin (WTF), ihan turhaa hommaa ei ihan KAIKEN tarvi olla pelaajan muokattavissa. Tietty voi skippaa sen mikä ei kiinnosta mutta itellä tulee usein sellainen ähky että ei tiedä mitä tekee tai minne menee. Kyllä sellainen rajatumpi ja tiukempi kokonaisuus toimis paremmin ja peli vois silti olla avoin maailma. Ja usein nuo sivutehtävät on sellaisia joita ei edes jaksa tai kiinnosta tehdä.

Tämän sanottua kyllä mä silti odotan tältä peliltä paljon. Itellä ei myöskään kiinnosta katsoa mitään puolen tunnin välivideoita ja tässä ilmeisesti on enemmän pelaamista ja vähemmän videoiden katselua mikä kuulostaa lupaavalta.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - 1.9.2015 tärähtää!

Itse taas olen tykästynyt tähän peliin erittäin paljon. Toki on hieman mielipide kysymys kyseessä esim. nämä ulkonäkö kustomoinnit (helikopteri, mother base jne). Peli tosiaan eroo aikaisemmista ettei tarina videoita ole yhtä pitkiä mgs4 verrattuna. Main ops (tarina) kyllä etenee tehtävien ohella (samalla tavalla kuin peace walkeri), toki jonkun mielestä voi olla hyvin tylsää että mene A - B:hen, tee jotain ja sitten uudelleen. (Tapa/pelasta joku tms.) Suoritustapoja on ihan mukavan määrä ja kiva määrä leluilla jolla voit kiusata vihollisia.

Asia joka tosiaan pistää silmään on että joka tehtävän alussa/lopussa mainitaan tekijät ja ofc Hideo Kojima nimi näkyy jokaisessa tekstissä. Kojima viesti Konamille kenties?

Ps. Ja jooh nämä niin sanotut sivutehtävät esim. Ground zerossa, niin voi vaan tehdä kerran eikä niissä ole suoritus rankkausta.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - 1.9.2015 tärähtää!

Heh, vaikka nyt meneekin vähän liikaa valituksen puolelle, niin tämä on ensimmäinen ps4 peli joka kaatui itselläni niin pahasti, että joutui ns. forceresettiä heittämään kehiin. Mutta edelleen ihan hyvä peli, mutta itse olisin kaivannut mgs peliksi enemmän putkijuoksua/leffaa. ;) Varmasti loistava peli niille jotka jaksoivat GZ:n vääntää joka kantilta.
 
Ylös Bottom