Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - 1.9.2015 tärähtää!

Joo kyllähän noita on tullut lueskeltua ja saattahan tuo olla totta että Kojima on sitä rahaa tuhlannut mutta tämä on miehen ensimmäinen open world peli ja varmasti halunnut tutkia erilaisia ominaisuuksia mikä toimii ja mikä ei. Kojimahan tunnetaan siitä että kaiken pitää toimia täydellisesti tai sitä ei peliin laiteta, sillon saattaa vähän palaa rahaa kun tehdään sitä täydellistä open world kokemusta. Ymmärrän toki myös Konamin kannan asiaan.

Tuohon sutherlandiin niin toki meni aikaa kun siihen tottui mutta kyllähän mies hoitaa hommansa mielestäni todella ammatti taitoisesti. Se on toki eri asia tykkääkö enemmän hayterin yliampuvasta näyttelemisestä vai sutherlandin realistisemmasta tavasta. Mielestäni molemmat toimivat mutta ehkä tähän peliin sutherland voi olla jopa parempi ottaen huomioon pelin erilaisen suunnan. Toki minä olen yksi niistä harvoista jotka todella piti Dinklagen suoritusta hyvänä ja on harmi että mies korvataan äänellä joka kuullaan noin 30 miljoonassa muussakin pelissä.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - 1.9.2015 tärähtää!

Miksi muuten Hayter korvattiin Sutherlandillä?
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - 1.9.2015 tärähtää!

Miksi muuten Hayter korvattiin Sutherlandillä?
Joku varmaan ajatteli, että peli on helpompi myydä isolle yleisölle, jos pääosassa on tuttu nimi.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - 1.9.2015 tärähtää!

Itsellä ei ole Kieferiä vastaan mitään, omasta mielestäni ihan hyvä näyttelijäkin ja ääneltänsä varmasti sopii tällaiseen peliin hyvin. Olisihan se toki hienoa, jos Hayter olisi saanut hoitaa tämän "viimeisenkin" osan vielä, mutta ei tuosta varmaan ongelmaa tule.

Ainoa vaiva, minkä tuo aiheuttaa, on varmaan se, että joudun todennäköisesti pari ensimmäistä pelituntia hokemaan itselleni "ei, tämä ei ole Jack Bauer, eikä 24" :D
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - 1.9.2015 tärähtää!

Itsellä ei ole Kieferiä vastaan mitään, omasta mielestäni ihan hyvä näyttelijäkin ja ääneltänsä varmasti sopii tällaiseen peliin hyvin. - - Ainoa vaiva, minkä tuo aiheuttaa, on varmaan se, että joudun todennäköisesti pari ensimmäistä pelituntia hokemaan itselleni "ei, tämä ei ole Jack Bauer, eikä 24" :D
Loppupeleissä näyttelijän ja ääninäyttelijän työt ovat hyvin erilaiset. Sutherlandia ja muita C-luokan Hollywood tähtiä yhdistää se tekijä etteivät he osaa muuttaa ääntä oleellisesti videopeleissä. Nykyisellään Snake juurikin kuulostaa Jack Bauerilta, joka taas kuulostaa perus tylsältä Kiefer Sutherlandilta. Tämän takia en ole koskaan erityisen innoissani, jos videopeliin on palkattu isolla rahalla tv:stä tuttuja näyttelijöitä.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - 1.9.2015 tärähtää!

Pelasin vähän aikaa sitten Ground Zeroesin ja olin jo unohtanut että Sutherland on nykyisin Snake. Täytyy myöntää kun ekan kerran tajusin että ai niin hitto Snake kuulostaa tuolta!!! oli että ei jumankauta...oli niin tottunut siihen kähinään. Olihan se nyt ihan todella paljon parempi.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - 1.9.2015 tärähtää!

Täytyy kyllä sanoa et itselle on aivan sama kumpi on äänessä, ei se mun pelikokemukseen vaikuta mitenkään. Kiefer oli ihan hyvä valinta, kun se ääninäyttelijä nyt syystä tai toisesta täytyi ilmeisesti vaihtaa. Mutta se nyt on tietysti selvää ettei Kieferiä valittu rooliin sen takia, että se sopisi siihen jotenkin poikkeuksellisen hyvin :D
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - 1.9.2015 tärähtää!

Siellä oli joku ranskalainen päässyt 5 päivää pelaamaan peliä ja tässä olisi englanniksi käännettynä hieman hänen mietteitään noiden päivien ajalta. Suosittelen myös suuntaamaan kyseisen videon kommenttiosioon, missä käydään aika hyvää keskustelua aiheesta.

[video=youtube;ZInpN4yx3K4]https://www.youtube.com/watch?v=ZInpN4yx3K4[/video]
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - 1.9.2015 tärähtää!

Kannattaakohan tätä peliä hankkia, kun en ole pelannut aikaisempia sarjan pelejä lukuunottamatta Ground Zerosia? Lähinnä huolettaa, että onko sitä ihan ulkona juonesta joka on ilmeisesti aika pitkä ja monimutkainen läpi pelisarjan historian.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - 1.9.2015 tärähtää!

Kannattaakohan tätä peliä hankkia, kun en ole pelannut aikaisempia sarjan pelejä lukuunottamatta Ground Zerosia? Lähinnä huolettaa, että onko sitä ihan ulkona juonesta joka on ilmeisesti aika pitkä ja monimutkainen läpi pelisarjan historian.

Kannattaa hankkia. Mgs 3:n ja Peace walkerin jos olisi pelannut niin enemmän olisi kärryillä että mitä tapahtuu, molemmat olisi Mgs hd collectionissa ps360:lle ja Mgs 3 kannattaa pelata jo senkin takia että se on hyvä peli, mutta tarinan tiivistelmän voi katsoa youtubesta ja se varmasti auttaa edes jonkun verran Phantom painin taustojen ymmärtämisessä. Mgs 3 ja Peace walker, tosin noi videot on melkoisella pikakelauksella ja paljon jää asioita kertomatta.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - 1.9.2015 tärähtää!

Itse olen pelannut läpi ekan MGS:n, MGS4:n ja jonkin verran kakkososaa aikanaan ja niiden perusteella toteaisin että juoni on kuitenkin ihan täyttä dadaa ja helpomalla pääsee jos antaa vaan mennä menoa ihmetellen. Ilmeiden vaihtuessa :confused: -> :eek: -> :rolleyes: -> :p
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - 1.9.2015 tärähtää!

Itse olen pelannut läpi ekan MGS:n, MGS4:n ja jonkin verran kakkososaa aikanaan ja niiden perusteella toteaisin että juoni on kuitenkin ihan täyttä dadaa ja helpomalla pääsee jos antaa vaan mennä menoa ihmetellen. Ilmeiden vaihtuessa :confused: -> :eek: -> :rolleyes: -> :p

MGS4 varmaan meneekin ihan ohi, jos kakkosta ei ole läpi pelannut. Mitä Phantom Painiin tulee, niin luulen, ettet tule ymmärtämään juuri mitään, jos et ole Snake Eaterin, Peace Walkerin ja Ground Zeroesin tarinoista kartalla. Tietysti myös 1, 2 ja 4 olisi hyvä olla pelattuna, koska ymmärrät taustojen lisäksi myös sen, mihin kaikki tulee lopulta päättymään. Phantom Pain on kuitenkin todennäköisesti se viimeinen puuttuva palanen tarinaa Metal Gearin aikajanalla. Oletan, että TPP:n tarina ei omilla arvoillaan tule olemaan missään määrin yhtä vaikuttava, kuin se on osana suurempaa kontekstia.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - 1.9.2015 tärähtää!

Kannattaakohan tätä peliä hankkia, kun en ole pelannut aikaisempia sarjan pelejä lukuunottamatta Ground Zerosia? Lähinnä huolettaa, että onko sitä ihan ulkona juonesta joka on ilmeisesti aika pitkä ja monimutkainen läpi pelisarjan historian.
Luultavasti olet pihalla, mutta älä anna tämän häiritä. Veikkaan, että MGS5 kohdalla löytyy muutoinkin todella paljon pelaajia joilla ei ole kokemusta aiemmista osista. Itsekkin olen monesti ollut täysin ulkona mitä MGS pelien tarinassa tapahtuu ensimmäisen läpipeluun aikana (etenkin MGS2), mutta tästä huolimatta näitä on aina mieluusti tullut pelattua. Ja let's face it, kokonaisuudessaan Metal Gear Solid -sarjan tarina on aivan kaheli/järjetön ja aika-ajoin jopa täysin puuduttava (MGS4:n 30min välivideot), joten ei tätä kannata tosiaan sen suuremmin miettiä.

helpomalla pääsee jos antaa vaan mennä menoa ihmetellen. Ilmeiden vaihtuessa :confused: -> :eek: -> :rolleyes: -> :p
Juurikin näin.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - 1.9.2015 tärähtää!

Ja let's face it, kokonaisuudessaan Metal Gear Solid -sarjan tarina on aivan kaheli/järjetön ja aika-ajoin jopa täysin puuduttava (MGS4:n 30min välivideot), joten ei tätä kannata tosiaan sen suuremmin miettiä.

Nanomachines. Kappa.

Vaikea tietysti kuvitella millaista olisi jos vasta tässä vaiheessa tutustuisi pelisarjaan, itse kun olen kasvanut tämän pelisarjan kanssa sieltä 10-vuotiaasta. Kaverilla oli Nintendo 8-bittisellä Metal Gear, joka on siis Solid Snaken ihan ensimmäinen tehtävä. PS1:n Metal Gear Solid sitten räjäytti potin enkä edelleenkään oman pelihistorian aikana ole kokenut yhtä koskettavia ja diippejä fiiliksiä kuin mitä tämä peli on minulle antanut.

Suosittelisin ennen TPP pelaamista pelaamaan ainakin MGS3 ja PW, jotta pääsee paremmin sisään Naked Snaken/Big Bossin tarinaan. Tähän pelisarjaan kuuluu se tietynlainen yliampuva eeppisyys ja jos tarina ei ole ollenkaan tuttu, se saattaa tuntua vähintäänkin huvittavalta.

Kojiman luoma maailma ja omintakeinen huumori saattaa kestää aikansa avautua, mutta kun kerran pääsee sisään niin ei sieltä halua lähteä pois.

Jos haluaa yrittää päästä mukaan tämän pelisarjan eeppisyyteen, suosittelen katselemaan vaikkapa tätä twitch-kanavaa: http://www.twitch.tv/uknighted . Huomenna alkaa kolmen pelaajan ylläpitämä, 2 viikkoa putkeen kestävä metal gear stream joka huipentuu TPP julkkariin. Kyseiset kaverit ovat taidoiltaan astetta kovempia ja he pelaavat kaikki sarjan pelit Extreme/European Extreme -tasolla.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - 1.9.2015 tärähtää!

En mä kyllä videopeliä jättäis sen takia ostamatta että on joku taustatarina kokematta. Ite oon pelannut MGS3:sen ja en mä siitä edes kaikkea muista, osa niistä välivideoista meni ihan ohi kun oli niin pitkiä ja yhden taisin vahingossa skipata kun painoin väärää nappia. Mutta mahtava peli oli!

Peace Walker en jaksanut pelata kokonaan, en tykännyt siitä niin paljon kuin kolmosesta. Veikkaan että Phantom Painissa tulee valikkoon joku video missä käydään läpi taustatarina uusia pelaajia varten. Kuinka moni senkin sit jaksaa kattoa...Kunhan pääsee sinne viidakkoon hiipimään ja snaippailemaan niin ihan sama miksi siellä ollaan.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - 1.9.2015 tärähtää!

Oon pelannu 1,2,3,4 läpi ja oon tippunu juonesta jo ajat sitten, tässä on toi juoni niin älytön että harva siinä on tainnu mukana pysyä:D
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - 1.9.2015 tärähtää!

En mä kyllä videopeliä jättäis sen takia ostamatta että on joku taustatarina kokematta. Ite oon pelannut MGS3:sen ja en mä siitä edes kaikkea muista, osa niistä välivideoista meni ihan ohi kun oli niin pitkiä ja yhden taisin vahingossa skipata kun painoin väärää nappia. Mutta mahtava peli oli!

Peace Walker en jaksanut pelata kokonaan, en tykännyt siitä niin paljon kuin kolmosesta. Veikkaan että Phantom Painissa tulee valikkoon joku video missä käydään läpi taustatarina uusia pelaajia varten. Kuinka moni senkin sit jaksaa kattoa...Kunhan pääsee sinne viidakkoon hiipimään ja snaippailemaan niin ihan sama miksi siellä ollaan.

Juuri näin. Juonella ei pienintäkään merkitystä, kunhan pelaaminen on hauskaa. Jos haluun jotain juonta luen kirjan tai katson elokuvan :) Mutta tämä toki oma mielipide.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - 1.9.2015 tärähtää!

Ei ole tullut paljon tätä sarjaa pelattua, Mutta trailereita on tullut katsottua ja kertokaa nyt joku mikä toi ihmeen "sarvi" tuon Big Bossin päässä on. En eka huomannut sitä yhdessä trailerissa, mutta sitten ku se oli kasvanut. Niin huomasin sen niin rupes häiritsemään ja ekana pistää silmään se "sarvi" joka videossa.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - 1.9.2015 tärähtää!

Ei ole tullut paljon tätä sarjaa pelattua, Mutta trailereita on tullut katsottua ja kertokaa nyt joku mikä toi ihmeen "sarvi" tuon Big Bossin päässä on. En eka huomannut sitä yhdessä trailerissa, mutta sitten ku se oli kasvanut. Niin huomasin sen niin rupes häiritsemään ja ekana pistää silmään se "sarvi" joka videossa.
Tarina spoilereita, älä lue jos et halua spoilaantua:
Siinä helikopteri turmassa joka tapahtui Ground Zeroesissa, jokin sirpale tarttui Snaken päähän. Joka on sitten se sarvi (Ei ole varmaa tietoa)
Myöskin sarvi jotenkin viittaa demoneihin. Trailerissa kuuluu "I'm already a demon". Ehkä Snaken mieli pahenee pelin edetessä ja sarvi kasvaa demonin lailla.
 
Ylös Bottom