Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Pelisession jälkeen save tikulle tai pilveen.

Liian hankalaa, ei vaatis paljoa pelintekijöiltä laittaa open-world peleihin manuaalinen save autosaven lisäksi. Tällöin vältyttäis siltä että jos autosave korruptoituu ei tarvi aloittaa koko peliä alusta.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Kysymys:

miten noita sotilaita kannattaa värvätä tuonne Mother Baseen? Onko enempi parempi vai kannattaako valikoiden ottaa ukkoja kentältä? Näin jonkun gameplay videon ennen julkaisua ja siinä se äijä jotenkin kattoi että tällä vihollisella on hyvät statsit että otetaan se Mother Baseen mut en löytänyt mitään että millä voi katsoa? Kun tein tuon yhden tehtävän niin laitoin vaan melkein joka ukon Fultonilla Baseen, sit tehtävätn jälkeen tuli jotain jargonia noista äijistä josta en hirveesti tajuunut että mitä mikäkin juttu tai numero tarkoittaa.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Alussa kannattaa ottaa melkein aina mukaan jengiä. Se sun kamera kehittyy niin että näät niitten statseja sitten. Muutenkin voit aina ottaa kaikki mukaan koska niitä voi sitten heittää menee ja vaihdella paikkoja jos haluaa tehdä sen niin päin.

Sun tavarat kokoajan paranee ja niin myös vihut. Se automaattisestikkin aika hyvin ottaa paremmat huonojen tilalle.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Kaikki vaan mukaan. Sit kun saat FOBin auki niin noita tyyppejä alkaa tarvii aikalailla... ja max. henkilökunta 1400, niin mukaan vaan (source: tuli raja vastaan).
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Mother Basen Staff Managementissa kun kattoo tyyppien tietoja (kolmiolla voi vaihtaa näkymän asettelua), niin joillakin lukee, että "aiheuttaa ongelmia tiimissä" tms., niin näkyykö tuo sitten käytännössä miten? Joillakin lukee taas, että "ratkoo kiistoja tiimissä" jne. Onko parempi antaa samantien kyseisille riitapukareille ero palveluksesta, silläkin uhalla, että sille asetetun tiimin level laskee?
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Huomasin tuon saman tänään ja siirsin kaverit sairastupaan tai odotuslistalle. Vois kokeilla löytää noi crew memberit ja käydä nostattamassa heidän moraalia, josko se auttais..
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Kaikki vaan mukaan. Sit kun saat FOBin auki niin noita tyyppejä alkaa tarvii aikalailla... ja max. henkilökunta 1400, niin mukaan vaan (source: tuli raja vastaan).

Onko ollut tarvetta järjestellä näitä tiimin jäseniä? Olen passittanut pallolla emoalukselle ja jättänyt valikoinnin koneen varaan.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Onko ollut tarvetta järjestellä näitä tiimin jäseniä? Olen passittanut pallolla emoalukselle ja jättänyt valikoinnin koneen varaan.
Mulla on 300+ jantteria omissa joukoissa, ja aina olen luottanut koneen arpajaisiin. Välillä sit käynyt potkimassa rannalle jääneet pelkillä D/E-statseilla varustetut ukkelit mäkeen.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Kyllähän tuolla manuaalisella ryhmien manageroinnilla on omat hyötynsä. Järjestelin niitä eilen manuaalisesti ja sain nostettua R&D-osaston 10 => 12 ja sain jo episodi 6:n jälkeen rakenneltua raketinheittimen valmiiksi tulevia tehtäviä varten. Samalla tietysti vähän muidenkin aseiden parannuksia siinä...

Sitten kun annoin automaatin sijoitella jäsenet takaisin, niin tapahtuikin paluu 12 => 10 ja muiden auki olevien ryhmien taidot taas nousivat takaisin. Itse en ainakaan pidä tuollaista kikkailua huijaamisena, koska kyllähän oikeassakin maailmassa isoissa firmoissa jäsenet siirtyvät tarvittaessa jonkun projektin perässä eri ryhmien ja tiimien välillä tarpeen niin vaatiessa.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Mother Basen Staff Managementissa kun kattoo tyyppien tietoja (kolmiolla voi vaihtaa näkymän asettelua), niin joillakin lukee, että "aiheuttaa ongelmia tiimissä" tms., niin näkyykö tuo sitten käytännössä miten? Joillakin lukee taas, että "ratkoo kiistoja tiimissä" jne. Onko parempi antaa samantien kyseisille riitapukareille ero palveluksesta, silläkin uhalla, että sille asetetun tiimin level laskee?

Mietin samaa ja ite annoin tylysti potkut parille tyypille joiden kohdalla luki että "troublemaker makes staff feel sick" tai muuta vastaavaa. Level laski yhdellä mutta otin sit seuraavasta tehtävästä ukkoja takas niin nousi taas takas. En ite ainakaan näe järkeä pitää tuollaisia tyyppejä armeijassa koska noita ukkoja saa kuitenkin helposti lisää joka paikasta.

Nyt on muutama tehtävä pelattu ja kyllä peli on tähän mennessä lunastanut odotukset. Tästä tulee vähän jopa sellaiset Far Cry 2 vibat third-person näkökulmasta kun pyöritään aavikolla, keräillään timantteja ja ohitellaan guard posteja. Parasta tässä pelissä on ehkä se että hiippailun ohella myös räiskintä toimii loistavasti. Liian usein hiippailupeleissä jossain vaiheessa se jatkuva hiippailu alkaa kyllästyttää mutta ei sit huvita räiskiäkään koska se on niin kankeasti toteutettu mutta tässä pelissä toimii molemmat. Itellä moni tehtävät mennyt niin että alussa hiippailtu ja Fultonilla jengiä talteen mut sit jossain vaiheessa on käry käynyt ja ei muuta kuin rynkky esiin ja antaa palaa. Mistään Rankeista en välitä, pääasia että on hauskaa ja ei jaksa aina aloittaa tehtävää alusta jos loppuvaiheessa tulee huomatuksi. Pelaan kuitenkin ilman vihollisten merkkaamista joten on astetta haastavampaa pysyä huomaamattomana. Plussaa myös että on FPS näkökulma ammuttaessa, itse asiassa noi crosshairit on tässä pelissä karmeita, tulee melkein pelkästään käytettyä tuota FPS näkökulmaa ammuttaessa.

Pelattavuus on hiottu huippuunsa, ainoa että hevosella ratsastaminen on vähän kankeaa. Jotenkin tekee mieli taittaa matkaa enemmän jalan. Tekoäly tuntuu hyvältä, esim. jos saat viholliset hälytystilaan jossain kylässä niin kun menet seuraavaan kylään niin sielläkin soltut on hälytys päällä ja varuillaan. Samoin kun tyhjensin yhden outpostin hieman kovalla metelillä ja jäin sen jälkeen sinne hengailee ja keräämään tavaraa niin vähän ajan päästä pari ukkoa tuli tsekkaamaan että mikäs tilanne täällä on.

Miinusta, alku-lopputeksti meininkin on ihan turhaa ja katkaisee typerästi pelin ja noita Konamin logoja saa tuijottaa joka välissä. Itse asiassa sivutehtävät on melkein mielekkäämpiä koska niissä saa tehdä mitä haluaa ja niitä voi tehdä useampia putkeen ilman että peliä katkaistaan välissä. Sit noi lopputeksti menee muutenkin sellaisella vauhdilla että kukaan noita edes ehdi lukea, siis mitä järkeä?
Vihuihin saa upottaa montakymmentä luotia ennenkuin kuolevat jos ei ammu päähän että melkoiset panssarit noilla on vaatteiden alla. Mihin katos vaikeustasot? Jos tulet huomatuksi on räiskintä vähän turhankin helppoa koska Big Boss ottaa aika paljon osumaa ennenkuin kuolee joten melkein aina ehtii suojaan tai ampua vihun vaikka ottais koko ajan osumaa. Samoin Boss juoksee sellaista vauhtia että jos tulee kiire niin juoksemalla pääsee aika helposti karkuun tukalasta tilanteesta. Olisin kaivannut moodia jossa kuolee parista laakista niin sais olla oikeasti hädissään ja antais vähän lisäintoa yrittää pysyä huomaamattomana.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Tulipas aloiteltua tätä. Erittäin hyvältä vaikuttaa kolmen tunnin jälkeen. Trophyt eivät näy missään listauksissa vaikka peliruutuun ne on tulleet. Vai tuleeko ne isollakin viivellä? Ja toisekseen toi tallentaminen on turhauttavaa ja pitää kyllä pelisessiot ajoittaa hyvin ettei jää kesken mitään.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Trophy ongelma löytyi. Näköjään trophyt pitää käydä synkronoimassa valikossa :)
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Huomasin äsken, että mulla on mother basen kaikki osastot täynnä ja laajennukset valmistuu vasta yli tunnin päästä. Jos nyt pomin uutta porukkaa tehtävistä niin meneekö ne waiting roomiin vai jääkö ne vaan kokonaan saamatta?
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Huomasin äsken, että mulla on mother basen kaikki osastot täynnä ja laajennukset valmistuu vasta yli tunnin päästä. Jos nyt pomin uutta porukkaa tehtävistä niin meneekö ne waiting roomiin vai jääkö ne vaan kokonaan saamatta?
Odottamaan jäävät.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

No niin, ne kuuluisat (Lainatakseni kömpelösti Mertarantaa.) lopputekstit valuivat eilen ruudulla.

Tämä peli oli mainio mielestäni, tekijätiimille kiitos siitä. Tunnelma ja tekeminen säilyi loppuun saakka. Vielä olisi chapter 2 jäljellä.

Mitä olisin parantanut:

-Äänenvaimeniin, äänenvaimennin , ääänenvaimennin. En tiedä kuinka monta laukausta tosielämässä vaimennin kestää, mutta olipa tuhnu tässä. Tietenkin supply-droppi tuo uuden, mutta jos makaat rähmälläsi vihuleirissä niin eipä paljon lämmitä. Taskuissa ei siis voinut olla paria varaäänenvaimenninta, huono idea vissiin, sori siitä. Tyylini oli, että hiiviskellen, kunnes hermo tai paska osui tuulettimeen. Onneksi vaimentimella toimiva kiikarikiväri oli kestävämpi. Ei vaan itseäni kiinnosta supersniikkailu, jossa et ammu ketään. Ja pelin ideahan oli vissiin, että valitse tyylisi.

Perusjuoni oli aikaisempia sarjan pelejä pelaamattomana niin älytön, että se oli itseasiassa loistava tähän peliin. Joko "realistinen" tai sitten "ufo". Ja "ufohan" sopi tähän yllättävän saumattomasti.

Kaikenkaikkiaan pelistä mielestä huokui "rakkautta" tämän pelin tekemiseen. Ja kun helikopteri saapui tehtävän suorittamisen jälkeen LZ:lle, oli se aina siistiä, ei siitä pääse mihinkään.

Toinen asia oli tähtääminen esim. rähmällään. Näit vain ruohonkorsia ja joudut nousemaan kyykkyyn että saat sihdin , vaikka pitäisi nähdä läpi. MYös CQC:ssä tähtäin tahtoi heilua sinnetänne kun olet esim. seinän kulmassa.

Viihdyttävä kokemus kaikenkaikkiaan, muistutti tyyliltään FarCry:tä sekä eritoten uusinta Splinter Celliä, mistä pidin.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Meikällä nyt päälle 30h pelii ja 13 main missionii takana. Yksi asia mikä todella ärsyttää ja pilaa hieman pelikokemusta on tuo missionin alku kertomukset. Siinä ne kertoo joka kerta että kuka tulee vastaan tässä missionissa, oli se sitten vihu tai mikä.

Mielummin olisin pimennossa että kenet tapaan missäkin missioniss ellei niitä erikseen niissä kaseteissa sannottas mutta asia ei ole niin. Alku tekstit käytännössä kertoo tasan tarkkaan kenet tapaa se että miten tapaa ja mitä tapahtuu on siiten ylläri.

Omasta mielestä hieman pelikokemusta tappava asia.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Ootteko huomanneet, että tuolla camon valinnalla olis jotain merkitystä näkymiseen vihulaisille? Snake Eaterissahan oli kokoajan se jokin "piilossa-prosentti", en sitten tiedä oliko siitä mitään konkreettista hyötyä...
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Ootteko huomanneet, että tuolla camon valinnalla olis jotain merkitystä näkymiseen vihulaisille? Snake Eaterissahan oli kokoajan se jokin "piilossa-prosentti", en sitten tiedä oliko siitä mitään konkreettista hyötyä...

On hyöytyä, mutta näkymättömyys % ei vaan näy sanotaan konamin haastattelussa.

Mutta tosiaan

Camo puku = päivällä hyvä, yöllä huono, askeleet kuuluu

Sneaking suit = näkyy heikosto yöllä, päivällä huono, askeleet ei kuulu
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Miten pystyn paremmin muokkaan aseita? Ilmeisesti niihin saa ite laitettua eri osia?

Entä miten saan helikopterissa musiikin soimaan niin että kun se tulee vaikka hakeen mua Afganistanista niin musiikki soi jo valmiiks kaiuttimista.
 
Ylös Bottom