Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Ja kuten tämäkin aihe osoittaa niin moni on aivan hukassa sen suhteen miten pelissä saa lisää tarina tehtäviä auki chapter 2:n lopussa. Itse pelasin vaan lisää side opseja kunnes seuraava tehtävä aukesi. Jollain foorumeilla sanotaan, että myös mother basen kehittäminen vaikuttaa tuohon. Jotkut sanoo, että täytyy kuunnella kaikki keltaisella merkityt kasetit (itse en kuunnellut) jne. Aika lahjakkaasti ollaan sössitty tuokin homma. Niin ja se pois leikattu "mission 51" vielä tuohon päälle. Eihän se olisikaan tuonut kuin uuden alueen ja selittänyt kaksi isoa asiaa jotka jää nyt täysin auki.

Viimeiset puoli tuntia on tullut luettua foorumikeskusteluja kyseisestä aiheesta. Miten tämä on edes mahdollista Kojiman tasoiselle kehittäjälle, että pallo on pudotettu näin lahjakkaasti?

Olen tosiaan täysin kujalla miten voin edetä tarinassa. Lukeman perusteella pelaajat ovat saaneet viimeiset tarinatehtävät auki seuraavin keinoin:

- kaikki EXTREME/FULL STEALTH tehtävät suoritettu
- kaikki kasettinauhat kuunneltu
- side-opsien suorittaminen
- vanhojen päätehtävien uudelleen suorittaminen S-rankille

Olen suorittanut kaikki EXTREME/FULL STEALTH tehtävät. Sivutehtäviä olen suorittanut yht. 62. Lisäksi juuri hetki sitten suoritin kaksi vanhaa päätehtävää S-rankille (yht. ~50% tehtävistä on suoritettu S-rankille) sekä kuuntelin kaikki kasettinauhat. Lopputulema = en edelleenkään pääse eteenpäin tarinassa.

Enää yksi keino on jäljellä ja se on Motherbasen päivitys, mihin menee ikuisuus jos tarinan eteneminen on tästä kiinni. Kirjoitushetkellä meikäläisellä on vasta kolme "siipeä" (R&D, Intel, Base Development) kehitetty maksimiin.

Nyt ollaan hyvän pelisuunnittelun äärellä.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

No menenpä vaikka koneelle katsomaan pornoa siksi aikaa kun pojat ruuvailee launcheria kasaan.

Kiitos tästä virkkeestä, aiheutti päivän naurut.

Nyt olen kuukauden päivät lukenut netin Phantom Pain -kommentointia, ja koko ajan kiinnostaa vähemmän koko eepos. Monet ovat nostaneet esiin pelin pääongelman: kymmenien tuntien edestä tekemistä, mutta se on sitä samaa jyystöä koko ajan ja samoissa paikoissa, eikä juonta ole nimeksikään. Enpä olisi uskonut näin sarjan fanina joutuvani siirtämään MGS V:n hankinnan sinne alelaari-osastolle.

Arvostelijat mehuilevat, pelaajat eivät. Uskon jälkimmäisiä.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Jeesiä? Olen suorittanut kaikki keltaiset side-opsit sekä kaikki päätehtävät (numeroon 42 asti). Tästä huolimatta peli ei anna minun edetä tarinassa - ts. "Missions" valikossa ei ole lainkaan uutta tehtävää. Pitäisikö nyt sitten seuraavaksi höylätä vanhoja tehtäviä S-rankille, että saan avattua loput päätehtävät vai mistä kiikastaa?

En varmaksi mene sanomaan, mutta yks juttu ainaki tuli nyt mieleen:
Mites tuo Bond-level Quietin kanssa? Yksi tai kaksi loppupään tehtävä aukeaa vasta, kun Bondi on sen 100

Itte vetelin kanssa noita tehtäviä ihan miten sattuu, en kuunnellu kasetteja tai muutakaan erikoista, mutta aukihan kaikki taitaapi olla. Jaksa käydä tarkastaan, muutama päivä taukoo yhen överisession jälkeen :D
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

En varmaksi mene sanomaan, mutta yks juttu ainaki tuli nyt mieleen:
Mites tuo Bond-level Quietin kanssa? Yksi tai kaksi loppupään tehtävä aukeaa vasta, kun Bondi on sen 100

Quetin Bond level on maksimissa, kuten myös D-Horsen kanssa ja D-Dogilla tämä on 80-90/100 tienoilla.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Viimeiset puoli tuntia on tullut luettua foorumikeskusteluja kyseisestä aiheesta. Miten tämä on edes mahdollista Kojiman tasoiselle kehittäjälle, että pallo on pudotettu näin lahjakkaasti?

Olen tosiaan täysin kujalla miten voin edetä tarinassa. Lukeman perusteella pelaajat ovat saaneet viimeiset tarinatehtävät auki seuraavin keinoin:

- kaikki EXTREME/FULL STEALTH tehtävät suoritettu
- kaikki kasettinauhat kuunneltu
- side-opsien suorittaminen
- vanhojen päätehtävien uudelleen suorittaminen S-rankille

Olen suorittanut kaikki EXTREME/FULL STEALTH tehtävät. Sivutehtäviä olen suorittanut yht. 62. Lisäksi juuri hetki sitten suoritin kaksi vanhaa päätehtävää S-rankille (yht. ~50% tehtävistä on suoritettu S-rankille) sekä kuuntelin kaikki kasettinauhat. Lopputulema = en edelleenkään pääse eteenpäin tarinassa.

Enää yksi keino on jäljellä ja se on Motherbasen päivitys, mihin menee ikuisuus jos tarinan eteneminen on tästä kiinni. Kirjoitushetkellä meikäläisellä on vasta kolme "siipeä" (R&D, Intel, Base Development) kehitetty maksimiin.

Nyt ollaan hyvän pelisuunnittelun äärellä.

Koita vielä tehdä lisää niitä side opseja. En muista kuinka monta itse niitä olin tehnyt, mutta kun tarinan läpäisystä puuttui enää 4-5 tehtävää niin jokaisen tehtävän välissä jouduin tekemään noita side opseja 4-5 lisää jotta seuraava tarina tehtävä aukesi. Kyllähän siinä turhautui kun halusi vaan vetää tarinan loppuun eikä peli anna pienintäkään vinkkiä sen suhteen, että mitä pitäisi tehdä.

Itsellä taisi tuolloin olla mother basessa suurin osa paikoista vasta 2/4 tasolla enkä tosiaan ollut edes kaikkia keltaisella merkattuja nauhoja kuunnellut ja ainoa tarina keikka jonka tein extreme tasolla oli se jossa niitä tankkeja ja muita ajoneuvoja piti tuhota.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Koita vielä tehdä lisää niitä side opseja. En muista kuinka monta itse niitä olin tehnyt, mutta kun tarinan läpäisystä puuttui enää 4-5 tehtävää niin jokaisen tehtävän välissä jouduin tekemään noita side opseja 4-5 lisää jotta seuraava tarina tehtävä aukesi. Kyllähän siinä turhautui kun halusi vaan vetää tarinan loppuun eikä peli anna pienintäkään vinkkiä sen suhteen, että mitä pitäisi tehdä.

Okei, kiitos. Täytyy sitten keskittyä sivutehtävien jyystämiseen. Jälleen kerran: timanttista pelisuunnittelua, että pelaaja pakotetaan suorittamaan merkityksettömiä copy-&-paste sivutehtäviä, jotta pääsee tarinassa eteenpäin. Etenkin kun näitä side-opseja on jumalaton määrä ja pelattavia alueita vain tusinan verran. Tässä on mennyt jo laskuissa sekaisin, kuinka monta kertaa olen suorittanut joko pää- tai sivutehtävän
Nova Braga lentokentällä.
Luku on luultavasti siellä ~10 tienoilla.

E: Koirakin katsoo vaivaantuneena jalkojen vieressä, kun olen hakannut näppäimistöä näin vihaisena :A
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Kiitos tästä virkkeestä, aiheutti päivän naurut.

Nyt olen kuukauden päivät lukenut netin Phantom Pain -kommentointia, ja koko ajan kiinnostaa vähemmän koko eepos. Monet ovat nostaneet esiin pelin pääongelman: kymmenien tuntien edestä tekemistä, mutta se on sitä samaa jyystöä koko ajan ja samoissa paikoissa, eikä juonta ole nimeksikään. Enpä olisi uskonut näin sarjan fanina joutuvani siirtämään MGS V:n hankinnan sinne alelaari-osastolle.

Arvostelijat mehuilevat, pelaajat eivät. Uskon jälkimmäisiä.
Foorumit on aina täynnä kitisijiöitä, saa väärän kuvan seuramaalla vain pelkästään niitä.

MGS-sarjan fanina odotukset ennakkoon oli itselläni todella matalalla, koska pelaaminen näytti tylsältä ja itseään toistavalta. Niin vain ne videot valehtelee ja tämä peli on noussut itselläni sinne huikeisiin kokemuksiin, jota en onneksi jättänyt välistä. Ehdottomasti yksi vuoden peleistä ja sopii erinomaisesti MGS-sarjaan, vaikka onkin erilainen peli mitä moni niistä aikaisemmista.
 
Noh fakta on, ettei tämä peli olisi toiminut semmoisena "avoimena" lineaarisena settinä kuin mgs4 mutta lyhyesti voi sanoa jos tykkää mgs peleistä ja kojiman mielikuvituksesta niin tykkää tästä pelistä varmasti.

Tämmönen by the way, fultonin ohella 2 asiaa mitkä on jäänyt mieleen soimaan on Quietin hyräily kiikaroidessaan kohdetta ja
pazin
hyräily kun se hengaa mother basessa. Kysynkin, koska Hideon peli on juuri sellainen mikä voisi sisältää tälläisen twistin, että onko näillä hyräilyillä mitään tarinallista merkitystä tai vastaavaa? Spoilereita välttääksemme perus kyllä tai ei riittää.

Ps. Meitsi on tarkempana enskerralla spoilereiden kans ;)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Foorumit on aina täynnä kitisijiöitä, saa väärän kuvan seuramaalla vain pelkästään niitä.

MGS-sarjan fanina odotukset ennakkoon oli itselläni todella matalalla, koska pelaaminen näytti tylsältä ja itseään toistavalta. Niin vain ne videot valehtelee ja tämä peli on noussut itselläni sinne huikeisiin kokemuksiin, jota en onneksi jättänyt välistä. Ehdottomasti yksi vuoden peleistä ja sopii erinomaisesti MGS-sarjaan, vaikka onkin erilainen peli mitä moni niistä aikaisemmista.
Kyllähän toistoa tulee, jos hoitelee vihut aina samanlailla. Antakaa joskus vapaus itsellenne ottaa ne singot ja rynkyt kaapista ja lahtaa vihollisia kunnolla. Tekee välillä hyvää. Hauska tuhota anti-air radar ja ottaa helikopteri lähelle räiskimään. Sitten jaksaa taas vaimennetulla nukutussniperilla heduttelua tuplana Quietin kanssa.

Varsinkin
aseiden tuunauksen
ja
fobien
jälkeen peli lähtee kunnolla vauhtiin ja osittain tuntuu, että oikeasti johdetaan isompaa kokonaisuutta. Manageri- ja toimintapeli samassa paketissa. Koira
stunnilla
on kyllä helvetin kova.


Itse olen suuri Peace Walker-fani, niin tämä peli täyttää jokaikisen odotuksen ja hieman enemmän. Täähän on periaatteessa Peace Walker 2.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Hyi tsiisus, pienet asiat tekee paljon pelissä ja tunnelman hideo osaa luoda vaikka teletapeissa jos se vaan haluaa. Pieni spoilerivaroitus tehtävän 20 etenemisessä
Siinä missä mennään vapauttamaan niiden 5 lapsen johtajaa kaivoksesta, mennään sisälle tuhoutuneeseen sairaalahuoneeseen tjtn, hyvin aavemainen tunnelma ja kun ne se yksi ruumispussi sätkähti! HYI!

Edit. tilanteen jälkeen tuli fiilis että eskaloitui nopeasti meininki. Tehtävän menneet tietää.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Olen suorittanut kaikki EXTREME/FULL STEALTH tehtävät. Sivutehtäviä olen suorittanut yht. 62. Lisäksi juuri hetki sitten suoritin kaksi vanhaa päätehtävää S-rankille (yht. ~50% tehtävistä on suoritettu S-rankille) sekä kuuntelin kaikki kasettinauhat. Lopputulema = en edelleenkään pääse eteenpäin tarinassa.

Voi kuulostaa tyhmältä, mutta onko sinulla perhonen emblemissä? Jos on, niin ota pois.

Muutama päivä sitten kaikki tehtävät S-rankille ja peli periaatteessa läpi. Kaikkia Side Opseja ei kyllä jaksa tahkota. Vaikka MGS4 ja MGS vievät tätä mennen tullen, niin hienoja hetkiä tässäkin sai viettää. Oma GOTY taitaa mennä vieläkin Witcherille. Katsotaan, mitä Fallout tuo tullessaan.





 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Voi kuulostaa tyhmältä, mutta onko sinulla perhonen emblemissä? Jos on, niin ota pois.
Ei tämä kuulosta tyhmältä, sillä tiedän mistä puhut. Meikäläisellä on ollut emblemissä leijona, mutta muutin tämän kuitenkin varmuuden vuoksi pois.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Arvostelijat mehuilevat, pelaajat eivät. Uskon jälkimmäisiä.

Yleensä se menee niin, että peliin tyytymättömät meuhkaavat tyytymättöminä foorumeilla, kun taas peliin tyytyväiset istuvat tyytyväisinä peliä hiljalleen pelaillen.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Yleensä se menee niin, että peliin tyytymättömät meuhkaavat tyytymättöminä foorumeilla, kun taas peliin tyytyväiset istuvat tyytyväisinä peliä hiljalleen pelaillen.

Siitä konsolifin onkin uniikki paikka kun täälä on kummatkin :D Asiallistakin settiä tähän asti 98% siitä huolimatta, noh aktiivisena pitkän tauon jälkeen itse n. 1kk vasta mutta anyway.

Voi ja kuunnelkaa niitä nauhoja rakkaat ihmiset, ei tarvi ees "kuunnella" ku laittaa vaan pyörimään jos oikein casuaali fiilis on.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Olen pelin alkupuoliskolla, mutta ainakin nyt tuo avoimuus vaikuttaa hyvältä. Prologi oli aikamoinen. Onko tuo vihollisen kuulustelu ihan vain, että jos haluan tietää kohteen sijainin niin split it out ja sijainti ilmestyy karttaan? Ensi kerralla pitää muistaa tainnuttaa se vihollinen kunnolla, sekoilin näppäimissä ja olikin sitten kiva hälytys pystyssä.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Itselläni on peli vielä aika alkuvaiheessa, taitaa olla 15% prosenttia pelistä suoritettu, sivutehtäviä olen tehnyt enemmän kuin tarinatehtäviä. Mutta kyllä tämä on jo nyt parhaimpia pelaamiani pelejä, toistoa on varmasti paljon mutta pelimekaniikka on todella hyvä ja ehkä juuri sen takia jaksaa tehdä eri tehtäviä samoissa paikoissa. Monesti on tullut mietittyä miten eri tasolla tekoäly on tässä pelissä esim. Assasin's Creed:eihin verrattuna. (Tuli mieleen tehtävä jossa pari murhattavaa tyyppiä käveli ympäri kaupunkia ja sen jälkeen kun olin jo murhannut toisen niin toinen jatkoi matkaansa yksinään jutellen. :D) En siis ole mikään varsinainen Metal Gear-fani, edellinen tuli pelattua pleikkari ykkösellä.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

102h ja rapiat päälle, okei muutama tunti on idleä mutta silti. 22 päätehtävää menty ja sivuehtäviä ihan kiitettävästi, takas itsensä maksaa ainakin ja se on vaan vaativien länsimaalaisten kitisemistä kun puuduttaa, pyhjapah :D Sellainen casuaali pelaaja ei välttämättä "osaa" nauttia tämän tyylisistä peleistä, enkä nyt dissaa casuaaleja pelaajia, ei kaikkia kiinnosta pelata paljoa.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

102h ja rapiat päälle, okei muutama tunti on idleä mutta silti. 22 päätehtävää menty ja sivuehtäviä ihan kiitettävästi, takas itsensä maksaa ainakin ja se on vaan vaativien länsimaalaisten kitisemistä kun puuduttaa, pyhjapah :D Sellainen casuaali pelaaja ei välttämättä "osaa" nauttia tämän tyylisistä peleistä, enkä nyt dissaa casuaaleja pelaajia, ei kaikkia kiinnosta pelata paljoa.

Samaa mieltä, kun maksan pelistä haluan siitä enemmän kun parin päivän nautinnot. Tässä kun ketjua olen lueskellut niin melko ratikaaleja vertauksia kun tuodaan jo ubisoftin copypaste pelit mukaan vertauskohteeksi.

Pelissä varmasti on sitä toistoa jos itse niin päättää, menet vain niillä samoilla aseilla ja samoilla "turvallisilla" menetelmillä jne. Edelleen itse olen vielä suht alkuvaiheessa, tai noh eilen meni tehtävä 21 läpi et en tiedä onko se miten alkuvaihetta enää, eikä tähän asti ole vielä yksikään tehtävä tuntunut saman toistolta, käytössä kokeilen aina erilaisia leluja. Uusin kikka on et laittaa nukutusmiinan ja nuken samaan kasaan, siinä sit sotilaat tulee ihmettelee ja zzz. Nukutus granaateilla saanut melkoisia tilanteita aikaseksi, erilaisten buddy käyttöjä kannattaa myös kokeilla.

Quiet melkoinen avustaja, siinä kun voi vaan tyylii vaan istua puskassa ja kattoo kun outpost tyyppejä kaatuilee. Pelissä on satoja aseita ja leluja mitä voi ja saa käyttää, pelissä on useita eri vaihtoehtoja miten lähestyt kohteita, otetaan nyt sit tämä ubisoft vertailu tähään, miten sä valloitit esim far cry3:ssa outposteja? Noh sitä voi jokainen miettiä itte. Tähän kun otetaan mukaan vielä motherbasen laajennukset, kaikkien muiden osa-alueiden laajennukset, moninpeli jne, ollaan kyllä melko eeppisen pelin äärellä, eikä peli ole missään vaiheessa ollut tylsä.

Sekä jotenkin hämärästi muistan semmosta valitusta MGS4:sta, kun siinä tyypit valitteli et cutscenejä oli tyylii 80% pelistä ja itse peliä jotain muutama tunti, tässä taas päinvastoin, että mitenkäpäin nyt on hyvä? Ehkä en ole paras MGS arvostelija kun en ole pelannut niitä vuodesta 1970 asti vai milloinka se ensimmäinen tuli, mutta tämä on kyllä enemmän kun "ihan ok" tekele.
 
Ylös Bottom