Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Meteli kerrostaloasunnossa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Chip
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Chip

New Member
Eli olisi pienimuotoinen ongelma:

asun kerrostalossa ja alakerran naapuri on antanut elokuvia katsellessa ja pelejä pelatessa välitöntä palautetta sinne kantautuvasta jyrinästä, joka kantautuu subbarista.

Eli miten voin tätä vähentää?onko siihen jotain apuvälineitä?
mitä ne tekevät ne pienet kartiot jotka voisaan laittaa subbarin alle?ja ei kiitos sitten vastauksia suuntaan: "säädä subbaria/volumea pienemmälle":)

Rakennat vaikka kämppääs kelluvat lattiat ja -seinät. Jos taas budjettia ei ole hirveästi niin vois yrittää rakentaa vaikka jonkunlaisia väliseiniä. Ehkäpä täydet kirjahyllytkin vois auttaa vähäsen.

Toisaalta nää jälkimmäiset vinkit ei hirveesti auta kun valittaja asuu alakerrassa.

Lattialle subbarin alle jotain eristettä? En kovin paljon audioasioista ole selvillä, mutta auttaisiko tuollainen?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Knight
Lattialle subbarin alle jotain eristettä? En kovin paljon audioasioista ole selvillä, mutta auttaisiko tuollainen?

sellaista tuolla hiflehden sivuillakin ehdolteltiin..
mutta toisaalta ei viitsisi ilman varmuutta testata heti miten se toimii, jos se ei sitten autakkaan:)

sit olisi taas naapurisopu horjumassa..kiitoksia vastauksista!

Onhan subbarin alla kumijalat ja eihän subbari ole kiinni seinässä? Jos ei, ei hirveän paljon ole kai tehtävissä. Heikosti äänieristetyt kerrostalot ja subbarit eivät vain ole hyvä yhdistelmä.

Tuohon ei ole yleispätevää ratkaisua, sillä subbarin jyrinä kulkeutuu väkisin talorakenteiden kautta alakertaan.

Kartiot/piikit varmasti auttavat jonkin verran äänen kantautumisessa suoraan lattiarakenteisiin ja niitä kannattaa käyttää ihan napakemman bassotoistonkin takia(itsellä niin lattiakajareissa kuin subbarissakin piikit alla). Noin yleisesti kuunteluhuoneen tukeva sisustaminen sekä kokolattiamaton(jopa kahden) käyttäminen jeesaa kummasti pahimpien metelien kulkeutumista muihin asuntoihin, vaan kerrostalot on kerrostaloja ja betonista tehtyjä...perusongelmasta ei pääsen kokonaan eroon.

Itsellä on yksi plyysimatto ja jopa kaksi puuvillamattoa päällekkäin, paksut tuplasivuverhot sekä akustiikkalevyillä puolittain katettu etu- ja takaseinä. Kaiku on minimaalista ja äänieristyvyys muihin huoneisiin ja asuntoihin kohtuullisessa mallissa. Alakerran naapurin kanssa ollaan jopa yhteistyössä kuulosteltu "turvallisia äänentasoja" sekä jubailtu milloin elokuvien katsominen ei häiritse elämää alapuolella. Lykkyä on omalla kohdalla, sillä tämä mummeli ei juuri tunnu ylimääräisistä metakoista piittavaan, kuin luonnollisesti nukkumaan mennessä(klo 22->), joten yhteiset pelisäännöt on saatu asian tiimoilta tosi sujuvasti hoidettua.

Ehkä sun kannattaisi tehdä sama, rohkeasti alakerran naapurin juttusille tuosta metelinpitämisestä.
Teette vaikka äänitasotestejä ja käyt itse kuuntelemassa naapurin luona, miten se jyrinä alakertaan kantautuu, minkälaista se on ja millä äänentasolla jyrinä olisi vielä maltillista tasoa. Kimpassa jos pääsette sopuun asiasta, niin jatkossa voit ainakin puhtaalla omallatunnolla nauttia elokuvista ja pelaamista ilman kelailua mitä alakerrassa tuumataan.

Meijän kerrostalossa ei välitetä metelistä, (esim: viime keskiviikkona klo: 0254am, alko kuuluun "harva meistä on rautaa" kipale) ja muutenkin kukaan ei uskalla mennä kenenkään ovelle, kun haulikko sieltä pilkistää ensinmäisenä. [kolme naapurii poliisit hakenu pois.] www.xboxfin.com

Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Chip
Eli olisi pienimuotoinen ongelma:

asun kerrostalossa ja alakerran naapuri on antanut elokuvia katsellessa ja pelejä pelatessa välitöntä palautetta sinne kantautuvasta jyrinästä, joka kantautuu subbarista.

Eli miten voin tätä vähentää?onko siihen jotain apuvälineitä?
mitä ne tekevät ne pienet kartiot jotka voisaan laittaa subbarin alle?ja ei kiitos sitten vastauksia suuntaan: "säädä subbaria/volumea pienemmälle":)
Vastaan niin kuin et toivonut vastattavan: säädä subbaria hiljemmalle. Mutta pikku jippo, jos mahdollista, tuo se sohvan/nojatuolin/kuuntelupaikan taakse niin kiinni kuin sen saat. Jyrinä tuntuu persiissä ja matalatkin kuuluu. Auttaa hiukan, kokemuksen rintaäänellä sanon.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan The Chaos Cell
Meijän kerrostalossa ei välitetä metelistä, (esim: viime keskiviikkona klo: 0254am, alko kuuluun "harva meistä on rautaa" kipale) ja muutenkin kukaan ei uskalla mennä kenenkään ovelle, kun haulikko sieltä pilkistää ensinmäisenä. [kolme naapurii poliisit hakenu pois.] www.xboxfin.com

Kuulostaa komialta. Kyllä jos menee itse sen haulikon kanssa ovelle, niin johan pitäisi tulosta tulla.:D

Vastaus: Meteli kerrostaloasunnossa

Corca sanoi:
Tuohon ei ole yleispätevää ratkaisua, sillä subbarin jyrinä kulkeutuu väkisin talorakenteiden kautta alakertaan.

Pöh pöh... yleispätevä ja toimivin ratkaisu tuohon on laittaa subbari leijumaan ilmaan, tämä on tosin vielä toistaiseksi melko mahdotonta :D

no nyt asunto vaihtuu uuteen! :cool:

talo valmistuu vasta ensi kuun lopussa joten pitäisi olla muutamaa astetta jämerämpi äänieristys..

no siitä subbarin sijotuksesta vielä.. eli oon aatellu et laittas sen tosiaan siihen sohvan viereen. mutta tällä hetkellä subin johto on noin 2m. myydäänkö sellasta valmista johtoa kuinka pitkänä? siis että siinä on molemmissa päissä liitin valmiina..

vai tarvisko/kannattaisko kyhätä ite?

amatöörit liikkeellä :o

Chip sanoi:
no nyt asunto vaihtuu uuteen! :cool:
talo valmistuu vasta ensi kuun lopussa joten pitäisi olla muutamaa astetta jämerämpi äänieristys..

no siitä subbarin sijotuksesta vielä.. eli oon aatellu et laittas sen tosiaan siihen sohvan viereen. mutta tällä hetkellä subin johto on noin 2m. myydäänkö sellasta valmista johtoa kuinka pitkänä? siis että siinä on molemmissa päissä liitin valmiina..

vai tarvisko/kannattaisko kyhätä ite?
No niin, peukut uuden asunnon johdosta.

Itse subbarin johdosta (muah)...ei juuri itsellä ole tippiä antaa. Mikäs subbarimerkki ja malli sulla on?
Subukan maahantuojan sivuilta saattaa löytyä lisävarusteena pidempää roikkaa ja voit myös tehdä visiittiä paikalliseen hifiliikkeeseen tiedustellen sieltä asiasta.

Itse ei kannata lähteä ropeltamaan, ellei "tee-se-itse" -perustaitoa tai halua löydy.

Chip sanoi:
... tällä hetkellä subin johto on noin 2m. myydäänkö sellasta valmista johtoa kuinka pitkänä? siis että siinä on molemmissa päissä liitin valmiina..

Mistähän johdosta on kyse, verkkojohdosta vai signaalipiuhasta(*)? Jos ensinmainitusta niin sopiva jatkojohto löytynee mistä tahansa halpahallista. Mikäli viimemainitusta ja kyseessä on normaali standardiliittimillä varustettu piuha niin sellaisenkin pitäisi olla ihan hyllytavaraa alan liikkeissä.

(*) verkkohto: menee seinässä olevaan liittimeen jota myös pistorasiaksi kutsutaan;
signaalijohto: menee subbarista vahvistimeen

Corca sanoi:
No niin, peukut uuden asunnon johdosta.

Itse subbarin johdosta (muah)...ei juuri itsellä ole tippiä antaa. Mikäs subbarimerkki ja malli sulla on?
Subukan maahantuojan sivuilta saattaa löytyä lisävarusteena pidempää roikkaa ja voit myös tehdä visiittiä paikalliseen hifiliikkeeseen tiedustellen sieltä asiasta.

Itse ei kannata lähteä ropeltamaan, ellei "tee-se-itse" -perustaitoa tai halua löydy.

Täng Ju!

Subbari on Sonyn olisko SA-WM200 jos oikein muistan! ei mikään vimosen päälle hifilaite, mutta kyllä ajaa asiansa kerrostalossa. ja näköjään onnistuu hieman naapurisopua rikkomaan... :rolleyes:

ja Jari Tompolle: kyse on siis signaalijohdosta. Tavalliset liittimet löytyy. Tarvii napata johto kouraan ja kierrellä liikkeet. Kyllä täältä Hämeenlinnasta varmaan löytyy..

Ylös Bottom