Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Metro 2033 [X360]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cobretti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Metro 2033 [X360 Hype]

:eek:

Ja tuo oli nyt ihan varmasti jo boksiversiosta. Ja täyttä gameplayta. Aivan uskomattoman hieno.
 
Vastaus: Metro 2033 [X360 Hype]

Uutisten mukaan levyllä mukana venäjänkielinen ääniraita tekstityksellä. Aika jees.

English Metro 2033 keeps Russian VO News | PC | Eurogamer

"The English release of Metro 2033 will include a subtitled version of the original Russian dialogue. Both PC and Xbox 360 versions support this."

Mahtavaa! En kauheasti venäjää osaa(perusteet jotenkin hallussa tai ainakin luettuna), mutta mielestäni todella piristävää vaihtelua siihen ainaiseen jenkkienglantiin tai "venäläiskorostusenglantiin"(mikä olisi siis tässä, toisessa pelissä taas "saksalaiskorostusenglanti" jne.).

Pelkästään tuon takia tulen varmaan pelin jossain välissä hankkimaan, jos on vain edes kohtuullinen peli.
 
Vastaus: Metro 2033 [X360 Hype]

Hahhah, tarkoitus kun olisi vuoden päästä kirjoittaa venäjä yo-kirjoituksissa, niin tästä pelistäpä saan oivaa harjoitusta! :)

Я думаю что Метро 2033 будет быть очень очень прекрасная игра! Как минимум это хорошо проявит!
 
Vastaus: Metro 2033 [X360 Hype]

Vaikuttaa varsin mielenkiintoiselta ja onnistuessaan voi olla kovakin juttu.
Ennakkovarasin 2peliä+1e vastaan, joten ei ainakaan tarvitse pelätä, että rahat menisivät hukkaan :D

Venäjänkielinen ääniraita on erittäin hieno uutinen. CoD-stereotypia-venäläinen ääninäyttely alkaa tulla korvista ulos. Julkaisukin näyttää olevan kohtapuoliin joten alkaakin tulla kiire siivota pöytä muista julkaisuista :cool:
 
Vastaus: Metro 2033 [X360 Hype]

Herregud sentään, sukat pyörimään ja silleen:

metro2033_dx11yms_uut1002_1.jpg


metro2033_dx11yms_uut1002_2.jpg


metro2033_dx11yms_uut1002_3.jpg


Enää tarvitaan vain ruotsalainen toimittaja kertomaan, miten peli näyttää auttamatta vanhentuneelta ja olisi pitänyt julkaista jo muutama vuosi sitten, kun se oli kehityksessä PS3:lle. ;)
 
Vastaus: Metro 2033 [X360 Hype]

Enää tarvitaan vain ruotsalainen toimittaja kertomaan, miten peli näyttää auttamatta vanhentuneelta ja olisi pitänyt julkaista jo muutama vuosi sitten, kun se oli kehityksessä PS3:lle. ;)

Totta :D

Mutta tosiaan peli näyttää ihan hemmetin hyvältä ja tulee kyllä ostettua jossain vaiheessa..Harmi vaan, että pelistä ei tule demoa (ainakin noin olen käsittänyt)
 
Vastaus: Metro 2033 [X360 Hype]

Herregud sentään, sukat pyörimään ja silleen:

Enää tarvitaan vain ruotsalainen toimittaja kertomaan, miten peli näyttää auttamatta vanhentuneelta ja olisi pitänyt julkaista jo muutama vuosi sitten, kun se oli kehityksessä PS3:lle. ;)

Kuvissa on kyseessä pc-versio DirectX 11:llä varustettuna. Mut en usko sen boxi version paljoo huonommalta näyttävän.
 
Vastaus: Metro 2033 [X360 Hype]

Kuvissa on kyseessä pc-versio DirectX 11:llä varustettuna. Mut en usko sen boxi version paljoo huonommalta näyttävän.

Kyseessä on tosiaan PC-versio kaikilla herkuilla, mutta toistaiseksi ainoa screenshot-materiaali mitä pelistä on saatavilla on PC:stä. 360-versio ei silti ainakaan edelliseltä sivulta löytyvän gameplay-videon perusteella näyttäisi jäävän jälkeen.
 
Vastaus: Metro 2033 [X360 Hype]

Teknisten artikkeleiden erikoispojat eli Digital Foundry on kynäillyt kolmen sivun edestä Metro 2033:n teknologiasta. 4A Engine laittaakin X360:n suorituskykynsä äärirajoille.
The last time I measured the statistics, we were running approximately 3,000 tasks per 30ms frame on Xbox 360 on CPU-intensive scenes with all hardware threads at 100 per cent load.

Vaikkei peli olekaan tulossa PS3:lle, on 4A Games emuloinut pelimoottorinsa käyttäytymistä myös Pleikkarin erikoisella raudalla.
The PS3 is not that different... We use 'fibres' to 'emulate' a six-thread CPU, and then each task can spawn a SPURS (SPU) job and switch to another fibre. This is a kind of PPU off-loading, which is transparent to the system. The end result of this beautiful (apart from somewhat restricting) model is that we have perfectly linear scaling up to the hardware deficiency limits.
Xbox 360:n 512 megatavun muistimäärä on nykyaikaisen PC:n rinnalla varsin vähän, ja se on aiheuttanut jonkin verran päänvaivaa kehittäjille. Nerokkailla striimauksilla ongelma on kuitenkin kierrettävissä.
We went on the route to stream these resources from DVD, up to the extreme that we don't preload anything, not even the basic sounds like footsteps or weapon sounds. We've done a lot of work to compensate for DVD-seek latency, so the player should never notice it. That was the hard part.
Pelimoottorista löytyy samankaltaisia jippoja kuin Killzone 2:sta, mutta 4A Gamesin Shishkovtsov ei malta olla hieman piikkittelemättä Guerrilla Gamesin tuotosta.
"Their implementation seems to be badly optimised," he observes. "Otherwise why do they have pre-calculated light-mapping? Why do they light dynamic stuff differently to the rest of the world with light-probe similar stuff? From our experience you need at least 150 full-fledged light-sources per frame to have indoor environments look good and natural, and many more to highlight such things like eyes, etc. It seems they just missed that performance target."

Metro 2033:n Xbox 360 -versiossa käytetään talon omaa anti-aliasing-metodia, joka jossain määrin muistuttaa Saboteurin PS3-version MLAA-tekniikkaa.
The closest explanation of the technique I can imagine would be that the shader internally doubles the resolution of the picture using pattern/shape detection (similar to morphological AA) and then scales it back to original resolution producing the anti-aliased version. Because the window of pattern detection is fixed and rather small in GPU implementation, the quality is slightly worse for near-vertical or near-horizontal edges than for example MLAA.
Kaiken kaikkiaan artikkeli on todella mielenkiintoista luettavaa, ja osoitus siitä, kuinka nykysukupolven konsoleillakin on vielä reilusti hyödyntämätöntä tehoa pellin alla.

Lähde: Eurogamer
 
Vastaus: Metro 2033 [X360 Hype]

Previkoita lukeneena ei tuo graafinen homma huoleta niinkään kuin rasittava pelattavuus..

Tsekkaa esim:
Destructoid - Preview: Metro 2033

Tollaisilta pienemmiltä sivustoilta joille ei shekkiä livauteta (IGN, Gamespot) joka väliin tulee huomattavasti rehellisempää previkkaa. Ja nyt vaikuttaa siltä että yhdistelmä "spawnaavat viholliset ja rajalliset ammukset" saattaa tehdä pelistä aika hermoja riipivän... (Eikä sillä hyvällä tavalla)

Toivotaan nyt kumminkin että olisi hyvä peli kyseessä, aihepiiri on ainakin jees!
 
Vastaus: Metro 2033 [X360 Hype]

Tollaisilta pienemmiltä sivustoilta joille ei shekkiä livauteta (IGN, Gamespot) joka väliin tulee huomattavasti rehellisempää previkkaa. Ja nyt vaikuttaa siltä että yhdistelmä "spawnaavat viholliset ja rajalliset ammukset" saattaa tehdä pelistä aika hermoja riipivän... (Eikä sillä hyvällä tavalla)
Toisaalta 4A Games ja THQ eivät välttämättä vaivaudu lahjomaan previkoita, sen verran pienet lafkat kyseessä.

Kuulostaa kyllä Metro 2033 aivan käsittämättömän hyvältä. 4A Gamesin heput ovat ilmeisesti todella päteviä tekniikan pyörittäjiä. Ihmeellistä, miten näissä pienissä pajoissa tuo tekniikan hallitseminen tuntuu olevan aina niin huippuluokkaa; pienkehittäjä Redlynxkin on aivan jeditasoa Trials HD:n ratkaisuissa.

Hauskaa, miten ehkä tämän vuoden teknisesti ylivoimaisin räiskintä livahtaa tällä tavalla suuren yleisön tutkan alta.
 
Vastaus: Metro 2033 [X360 Hype]

Eikös THQ tee kumminkin Wrestling-pelit ja Red Factionit. Kyllä niillä massit löytyy tommoisiin :P

Hienollehan tuo näyttää mutta täytyy toivoa että sisältö on yhtä hyvä. Niin moni peli viime aikoina on luvannut enemmän kuin on pystynyt tarjoamaan... Tässä kun todellakin on potentiaalia loistavaan räiskyttelyyn.
 
Vastaus: Metro 2033 [X360 Hype]

Eikös THQ tee kumminkin Wrestling-pelit ja Red Factionit. Kyllä niillä massit löytyy tommoisiin :P

Hienollehan tuo näyttää mutta täytyy toivoa että sisältö on yhtä hyvä. Niin moni peli viime aikoina on luvannut enemmän kuin on pystynyt tarjoamaan... Tässä kun todellakin on potentiaalia loistavaan räiskyttelyyn.

Ensin tuosta THQ:n koosta, niin THQ taisi olla lähes kuilun partaalla ennen UFC:n hyvää menestystä. Samaan syssyyn muutama ihan hyvä osuma(Red Faction taisi ainakin olla jonkunlainen menestys), niin nyt mennee jo paremmin. Kuitenkaan THQ:sta ei kannata puhua edes samassa lauseessa isojen lafkojen kanssa. Sellainen keskikokoinen julkaisija ehkä paremminkin. Ei siis mikään marginaali, muttei todellakaan iso verrattuna niihin oikeasti isoihin.

Ja tosiaan potentiaalia on, eri lunastuuko, toivotaan, sen ansaitsisi jo se että päästy ainakin osittain perus jenkkischeissesta eroon(siis tällä tarkoitan juuri sitä miten kaikki puhuvat englantia, naurettavilla korostuksilla tai ilman).
 
Vastaus: Metro 2033 - apokalyptinen FPS [hype]

Päivän naurut sain yllä olevasta kommentista :D

Ihan hauska toki, mutta ei kauheasti pidä totuuden kanssa paikkansa. Tai no riippuu toki missä päin tuota pientä kaupunkia liikkuu. Veikkaan että monella on kovin stereotypinen kuva esim. Moskovasta, vailla yhtään todellista kuvaa siitä tai muistakaan venäläisistä kaupungeista. Toki Suomessa nyt vähän paremmin sentään noista tiedetään kun jossain USA:ssa.
 
Ylös Bottom