Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Microsoft Flight Simulator - valloita maapallo sohvaltasi!

Boxilla lentelen ja muutaman tunnin kokemus tästä koko pelisarjasta niin hiukan uutta ja outoa kaikki mut näyttää kyllä hyvältä ja pyörii myös hyvin.
 
edit: onko tässä crossplay pc/Xbox?
On.

Ei pitäisi olla mitään väliä pelaatko konsolilla, vai Microsoft Store versiota vai Steam versiota.

Lähde: https://www.hitc.com/en-gb/2021/07/27/is-microsoft-flight-simulator-multiplayer-crossplay/

Tässä vielä pelin oma FAQ, missä sama asia varmistuu: https://flightsimulator.zendesk.com...318233874-Microsoft-Flight-Simulator-Xbox-FAQ

Sieltä käy ilmi myös se, että PC Microsoft Store versio ja Xbox versio jakavat samat achievementit ja ostetut DLC:t. Voit siis pelata näitä versioita ristiin rastiin ihan niin paljon kuin haluat.
 
Peli ollut PC:llä ladattuna siitä asti kun se ilmestyi viime vuoden puolella, aluksi toimi ihan ok kun oli 1080 näyttiksenä, mutta sen jälkeen kun hommasin 3080 niin tuntui että oli mahdoton pelata, fps oli hyvällä tuurilla 30 ja ihan kauheata stutterointia. Nyt viimeisimmän päivityksen jälkeen nousi toi suorituskyky aika paljon, ja monessa paikassa yli 60fps nyt. Tuli myöskin homattua Thrustmasterin Flight Hotas 4, pelattavuus parani heti. Vielä jos osais laskeutua kunnolla. :D
Yhtä juttua en oo tajunnut, vaikka en koske mihinkään niin tuntuu välillä että lentokone joko kääntyy johonkin suuntaan tai sit menee ylöspäin.

Ainiin, saa lisätä Madon1zer jos haluaa peliseuraa, xbox partykin onnistuu PC:llä.
 
Yhtä juttua en oo tajunnut, vaikka en koske mihinkään niin tuntuu välillä että lentokone joko kääntyy johonkin suuntaan tai sit menee ylöspäin.
Lentokoneet eivät lennä tasaisesti itsestään, mutta asetuksista saa Auto-trim päälle, jolloin korkeus-hienosäätöön ei tarvi koskea.
 
Tuli pikaisesti testattua Game Passin kautta, kävin kotiseudulla ihmettelemässä ja sitten peli poistoon. Upean näköinen peli, joka pyöri enimmäkseen hyvin (Series X). Ilmeisesti peli vaatii kuitenkin suurempaakin mielenkiintoa lentämistä kohtaan, että peliä jaksaisi tuota enempää pelailla...
 
Tuli pikaisesti testattua Game Passin kautta, kävin kotiseudulla ihmettelemässä ja sitten peli poistoon. Upean näköinen peli, joka pyöri enimmäkseen hyvin (Series X). Ilmeisesti peli vaatii kuitenkin suurempaakin mielenkiintoa lentämistä kohtaan, että peliä jaksaisi tuota enempää pelailla...
Ei nyt itteenikään lentäminen kiinnosta kovin paljoa, mutta tämän kautta voi nähdä maailmaa, fiilistellä maisemia jne. Et kyl nyt kannattaa käydä uudelleen tutkimassa omaa takapihaa pidemmälle.
Ensi viikolla tulee joystick Hotas one, niin varmasti mielenkiintoisempaa lennellä kun perus pädillä.
 
Vaikka ei suosikkipeleihin kuulu niin kyllä sillon tällön tulee lyötyä kone ilmaan. Millon helppoa lentämistä ja millon yrittää sumussa lakeutua pelkän mittariston avulla. Jää varmasti hyvin pitkäks aikaa kirjastoon syömään tilaa :D
 
Tässä on itsellä pelihistoriaa joku reilu 30v takana eikä lentelypelit ole oikein ikinä innostaneet, mutta tässä tuo maailman tutkiminen tuo niin suuren lisämausteen että ihan heittämällä meni parhaiden pelien joukkoon itsellä. Ja tulipahan jopa Hotas X hommattua aikanaan ihan vain tätä peliä varten.
 
kiva kun osa tykkää, mutta itselle, ei vois olla tylsämpi kokemus. Voisiko Omppu tai joku avata, mikä tässä on vai onko vain, ettei tämä ole minua varten. Eihän tuossa ole edes oikeat maastot, lähellä, mutta silti kaukana… ei näy mökkitien ei
 
kiva kun osa tykkää, mutta itselle, ei vois olla tylsämpi kokemus. Voisiko Omppu tai joku avata, mikä tässä on vai onko vain, ettei tämä ole minua varten. Eihän tuossa ole edes oikeat maastot, lähellä, mutta silti kaukana… ei näy mökkitien ei
Itselle on isoksi osaksi ihan simulaationa tuo lentokoneiden käyntiin saaminen edes yksi iso juttu (DC6 esim menee varmaan 20min et pääsee edes rullaamaan kiitotielle), toinen se et meen sääntöjen mukaan.
kolmantena sit vasta grafiikat. Siihen nähden, että tuo mallintaa koko maailman, on tuo tarkkuus huikea ja käytnnössä kaikki paikat kyllä tunnistaa. Edelleen oman pelihistorian kovimpia juttuja oli kun ekaa kertaa pelissä menin Roomaan ja siellä ilman karttoja suunnistin rautatietä pitkin keskustaan ja yks kaks keskustassa tajusin et tuon katu tonne, toi tonne ja kolmas tonne. Tuolla oli hotelli missä olin lähes 20v sitten. Jos joku ois kysynyt missä hotelli olin en olisi muistanut, mutta nyt muistikuvat tuli niin voimakkaina, että käytännössä pystyin haistamaan sen kesäilman siellä. Mikään peli ei ole päässyt edes lähelle sitä fiilistä.
 
PC pelaajat, mitä modeja kannattaa asentaa? Mulla on kaikemaailman liveryt ja muutaman sceneryn ladannut.
 
Flightsim.to :ssa kaikki oleellinen.

suomi materiaali täällä:
erityisesti wildlynxin tekemät kentät on ihan mielettömiä (kuten esim Nummela ja oripää)

Sit toki suosittelen ehdottomasti we love vfr pakettia jolla saat tukiasemat jne lentoesteet Eurooppaan ja jenkkeihin:

Tämän kanssa taas saa sitä ruudun yläreunasta sen ”lokin” pois josta aukeaa itse valikko. Saa mukavammin esim screenshotteja kun ei se ole kokoajan tiellä.

Sit tietysti noi navigaattorit kuntoon. G1000 löytyy ilmaisena marketplacelta simusta ja esim 530:n löytyy täältä:

Muutoin vähän mitä itse haluaa kokeilla. Koneita, kenttiä, kaupunkeja, maamerkkejä, apusoftaa jne löytyy pilvinpimein.
 
Ei nyt itteenikään lentäminen kiinnosta kovin paljoa, mutta tämän kautta voi nähdä maailmaa, fiilistellä maisemia jne. Et kyl nyt kannattaa käydä uudelleen tutkimassa omaa takapihaa pidemmälle.
Ensi viikolla tulee joystick Hotas one, niin varmasti mielenkiintoisempaa lennellä kun perus pädillä.

Tästä pelistä tuli heti mieleen Google Earth tarkemmilla 3D-grafiikoilla. Kävin huvikseen "omalla takapihalla" myös Earthin puolella, ja vähättelemättä kokemus oli itselle lähes identtinen. Jälkimmäisessä olen joskus tutkaillut maailmaa myös takapihan ulkopuolella, mutta yhtä lailla maisemien katsominen jää varsin pintapuoliseksi tv:n ruudulta tarkasteltuna. Tälle pelaajalle ei siis valitettavasti "fiilistely" välity. Toisaalta onpahan nyt testattu, kun kerta Game Passin kautta sai kokeilla "ilmaiseksi".

Vähän erikoiselta kuulostaa kommentti, ettei lentäminen kiinnosta, mutta silti on tilattu 80e+ joystick peliä varten :D No eipä siinä, tälle pelille on selkeästi oma fanikuntansa.
 
Kyllähän tämä hieman tylsältä vaikuttaa mitä PC:llä olen testaillut. Kyseessä on lentosimulaattori niin kyllä siitä lentämisestä ja nappuloiden säätelystä pitää ne kiksit saada, muutenhan se on tosiaan melkein sama käyttää google earthia paikkojen ihailuun.
 
Tämä on toki kyllä myös ryhmälennoilla parhaimmillaan. Discordin puolella suomi MSFS yhteisössä säännöllisesti vetävät ryhmälentoja missä on ennalta päätetty reitti, usein haasteellisimmissa paikoissa upeissa maisemissa. Siellä mennään pikku pätkiä ja laskeudutaan, odotetaan kaikki paikalle ja jatketaan. Siellä on koomista settiä kun katsellaan muiden laskeutumisiaja temppuilyks.
 
Ylös Bottom