Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Microsoft Flight Simulator - valloita maapallo sohvaltasi!

Joku jos jaksaa jossain välissä ja ymmärtää noista eri asetuksista enemmän, niin tekisi suomeksi listauksen kohta kohdalta.
Mitä mikäkin oikeasti tekee grafiikka asetuksissa, miten paljon se vaikuttaa suorituskykyyn ja mikä on fiksua suorituskyvyn kannalta ottaa pois menettämättä juuri ulkonäössä.

Edit: Ai oli AMD.lle tullu myös ajurit. Täytyy huomenna testata:
 
Viimeksi muokattu:
Joku jos jaksaa jossain välissä ja ymmärtää noista eri asetuksista enemmän, niin tekisi suomeksi listauksen kohta kohdalta.
Mitä mikäkin oikeasti tekee grafiikka asetuksissa, miten paljon se vaikuttaa suorituskykyyn ja mikä on fiksua suorituskyvyn kannalta ottaa pois menettämättä juuri ulkonäössä.

Eiköhän Digital Foundryltä tule parhaat asetukset joissa ulkonäkö/framerate on mahdollisimman hyvässä balansissa.

Piti mennä Steamistä lukee ihmisten kommentteja pelistä mutta tottakai se on nyt nurin koko laitos.
 
Viimeksi muokattu:
Nopea lataus Microsoftin storesta game passin kautta, jonka jälkeen peli jumittaa vain tuossa ruudussa "press any key to start" jälkeen. Eikös tässä pitänyt aueta joku installeri jne?

EDIT: Xbox sovelluksen kautta lähti lataamaan.
 
Viimeksi muokattu:
JYVÄSKYLÄ.png

Jyväskylä takana ja kohti Vantaan lentoasemaa! :) Todella koukuttava peli ja mikä parasta: peli pyörii todella hyvin. Pelaan ohjaimella sekä näppäimistöllä, kombo toimii ihan hyvin tällaiselle aloittelijalle, mutta nyt jo himottaisi ostaa kunnon lisätarvikkeet tätä peliä varten. Jo tässä vaiheessa voisin väittää, että paras pelaamani simulaattori ellei jopa kaikkien aikojen paras peli?
 
Näytä liitetiedosto 3857

Jyväskylä takana ja kohti Vantaan lentoasemaa! :) Todella koukuttava peli ja mikä parasta: peli pyörii todella hyvin. Pelaan ohjaimella sekä näppäimistöllä, kombo toimii ihan hyvin tällaiselle aloittelijalle, mutta nyt jo himottaisi ostaa kunnon lisätarvikkeet tätä peliä varten. Jo tässä vaiheessa voisin väittää, että paras pelaamani simulaattori ellei jopa kaikkien aikojen paras peli?
Millä specseillä ja mikä on ”todella hyvin”.
Itsellä kun pyörii todella huonosti.
 
Millä specseillä ja mikä on ”todella hyvin”.
Itsellä kun pyörii todella huonosti.

2080 Super
I7-9700K
16 Gt (8 Gt + 8 Gt)
SSD

Ja sitten pelaan peliä high-end -asetuksilla. Tarkkaa FPS-lukua en osaa sanoa, mutta uskoisin sen pyörivän jopa 60 fps:n tuntumilla (ehkä ylikin). Peli ei ole kaatunut kertaakaan tai pätkinyt, joka on hieman omituista, kun olen lukenut muualta että peli toimii todella huonosti vaikka olisi tehokastakin rautaa sisällä.
 
2080 Super
I7-9700K
16 Gt (8 Gt + 8 Gt)
SSD

Ja sitten pelaan peliä high-end -asetuksilla. Tarkkaa FPS-lukua en osaa sanoa, mutta uskoisin sen pyörivän jopa 60 fps:n tuntumilla (ehkä ylikin). Peli ei ole kaatunut kertaakaan tai pätkinyt, joka on hieman omituista, kun olen lukenut muualta että peli toimii todella huonosti vaikka olisi tehokastakin rautaa sisällä.
Siellä asetuksissa on alimmainen välilehti dev mode. Se päälle ja näkee fps ruudulla.

Onkos porukka huomannut sitä manual cachea. Siellähän on se normi cache. Mutta itse latailin eilen koko varsinais-Suomen sinne low, medium ja High tarkkuudella. Maalaillaan itse eri kerroksia kartalta. Saat esim siten että Varsinais-Suomi on low tasolla, eli korkealla lentäessä. Sit kenttien ja taajamien lähellä medium, eli matalalla lentelyyn. Sit tärkeimmät paikat High resolla, eli voit lentää maan pinnalle. Eikä tarvi aina netin yli striimata kotiseutuja.
 
Näyttäisi pyörivän 60-78 fps niin maaseudulla kuin kaupungilla.
Käyppä vaikka New yorkissa ja live traffic ja ihmispelaajat mukaan, minne tippuu?

Ei tuon 5700xt Red devilin nyt pitäs ihan noin paljon huonompi olla, että ei saa yli 40fps. Nykissä lentokentän ja kaupungin ytimen kohdilla mentiin taatusti alle 20fps, vaikka en tarkistanut. Nyki niin paljon kun muut koneet ympärillä.
 
Käyppä vaikka New yorkissa ja live traffic ja ihmispelaajat mukaan, minne tippuu?

Ei tuon 5700xt Red devilin nyt pitäs ihan noin paljon huonompi olla, että ei saa yli 40fps. Nykissä lentokentän ja kaupungin ytimen kohdilla mentiin taatusti alle 20fps, vaikka en tarkistanut. Nyki niin paljon kun muut koneet ympärillä.

Pahimmillaan kävi 25 fps, parhaimmillaan noin 60. Sanoisin, että keskimäärin peli pyöri 45 fps vaikka lentelin New Yorkin yllä. :D
 
Pahimmillaan kävi 25 fps, parhaimmillaan noin 60. Sanoisin, että keskimäärin peli pyöri 45 fps vaikka lentelin New Yorkin yllä. :D
On kyllä kammottava ero 2080 super vs 5700xt. En usko et prossussa ainakaan syypää, kun ei striimin kanssakaan mennyt yli 70%:in.
Täytyy ny katsoa mitä nää uudet ajurit vaikuttaa. 81gigaa asennettu steamista.

Edit.
Onko muut seurailleet muistin käyttöä? Eilen striimatessa keskimäärin oli 20-22gigaa, kovimmillaan oli 24 gigassa ja pienimmillään kävi noin 17,5gigassa.
 
Viimeksi muokattu:
Pelin sain asennettua ja ekalla kerralla pääsin jopa päävalikkoon asti. Päätin kuitenkin vetää näytönohjaimen ajurit ja bootin niin sen jälkeen on aina jämähtänyt siihen pelin taustakuva kohtaan missä näkyy lentokone "press any key" jälkeen.

Katsotaan, jos jotain keksisi. Mylly voi olla vaan jo liian vanha ja mopo.
 
Miten tuon lennon pääsee alottamaan rullausvaiheesta? Mulla alkaa aina kiitotien päästä valmiina lähtöön. Oon yrittäny tonkia asetuksia, mutten ole löytäny.
 
Mulla on se GamePassin kuukauden euron tilaus menossa just tätä peliä varten eurolla voi kokeilla miten se pyörii omalla raudalla. :)
 
Prossu tuossa tuntui ainakin itsellä huutavan hoosiannaa. 8700k 5ghz kellotettuna eli ei ihan hitaimmasta päästä pitäisi olla. En kyllä sen tarkemmin lähtenyt vielä grafiikka-asetuksia hinkkaamaan, ihan pelattava kuitenkin tuolla 50-60fps mitä näkyi pyörivän. Täytyy tänään koittaa miten käy tuolla oikeasti isoissa kaupungeissa.
 
Olen vasta asentamassa peliä kannettavalle, mutta jo asennuksen ajan kannettavan tuulettimet ovat huutaneet kuin viimeistä päivää, ja kone käy kuumana. Saa nähdä sitten, miten käy kun pääsen lopulta pelaamaan.
 
Olen vasta asentamassa peliä kannettavalle, mutta jo asennuksen ajan kannettavan tuulettimet ovat huutaneet kuin viimeistä päivää, ja kone käy kuumana. Saa nähdä sitten, miten käy kun pääsen lopulta pelaamaan.
Joo se installeri rasittaa melkein yhtä paljon kuin itse peli ultra asetuksilla. :D

Mutta 5700xt Red devil, 3600 prossu ja 32gigaa muistia. M.2:lle asennettuna. Simua tukevat ajurit sisässä.
Suorituskyky on kyllä kammottavaa. Esim Ranskan pikkukaupunki La Rochelle. Ultralla 20fps, High endillä 25-30fps. Meren päällä 40fps.
Resona 1440p, koska 1080p tiputtaa vain käyttöastetta, ei nosta fps.
 
No nyt löysin erikoisen ratkaisun suorituskykyyn.
Nostin resoluution 4k:lle, mutta laskin resoluution skaalauksen 60%:iin. Nyt voi kaikki olla ultralla, näyttää silti paremmalta ku 100% skaalauksella 1440p ja fps nousi 45-60 välille. Jopa live traffic päällä New york mikä eilen oli alle 20fps
 
Ylös Bottom