Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Microsoft hylkää Raren

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hakkiz
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Hakkiz

KonsoliFIN Alumni
Uutisista:

Microsoft on ilmoittanut irrottavansa Raren peliosastostaan ja myyvänsä osuutensa maineikkaasta brittistudiosta. Raren Xbox-debyytti Grabbed by the Ghoulies oli ohjelmistojätille valtaisa pettymys, eikä yhtiö näe kannattavaksi tukea Xboxille kehitteillä olevia tulevia pelejäkään, kuten N64-käännös Conker: Live & Uncuttia tai Kameo: Elements of Poweria.
Microsoftin edustaja kommentoi asiaa seuraavasti: "Rare on ollut hieno ja osaava yhteistyökumppani. Heidän vaatimuksensa rahoituksen ja pelien kehitysaikojen suhteen eivät kuitenkaan ole kannattavia sijoituksia meidän kannaltamme." Huhujen mukaan Rare on hakenut lykkäystä sekä Conkerin että Kameon julkaisulle, koska ei ole ollut tyytyväinen pelien tasoon. Lisäksi Rare on tiettävästi vaatinut rahoitusta studion laajentamiseen, jotta GBA-kehitystiimit pääsisivät käytäviltä asiallisiin tiloihin.

"Toivoisimme kuitenkin näkevämme Raren pelejä Xboxilla tulevaisuudessakin jonkun ulkopuolisen tahon julkaisemina", Microsoftin edustaja jatkoi. Rare ei ole suostunut kommentoimaan asiaa.

Microsoft on jo aiemmin myynyt Raren GBA-pelien julkaisuoikeudet THQ:lle. Microsoftin ja Raren yhdistymisen jälkeen Rare on tuottanut Xboxille vasta yhden pelin, mutta Nintendon GBA:lle kaksi: Sabre Wulfin ja Banjo-Kazooie: Grunty's Revengen.

Microsoft Game Studios on tehnyt viime aikoina totaalisen U-käännöksen pelipolitiikassaan. Laadullisesti lupaavia, mutta myynnillisesti oletettavasti massaräiskintöjä heikommassa asemassa olevia pelejä on pudotettu pois kuin liukuhihnalta. Ensin uusi Oddworld, sitten Psychonauts ja nyt Raren tuotanto. Mitä seuraavaksi? Xboxfin seuraa kieli poskella Microsoftin liikkeitä.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan From Finland
ja lehmät lentää : )

Ja minä menin tuohon! Suurena Raren ystävänä olin jo kirjoittamassa TAI haukkumassa Microsoftia, mutta sitten vilahti tuo ylläoleva From Finlandin viesti ruutuun. Grabbed by the Ghoulies oli todellakin surkea veto Rarelta ja kun Perfect Darkia eikä Banjo-Kazooieta nähdä Xboxilla, niin ei tuo uutinen niin suureen paniikkiin olisi johtanut. Hakkiz osui nappiin tuossa pilassaan (ainakin minä menin lankaan pahasti). Pahinta jos tuo onkin totta...

Hah, ei ollut lähelläkään onnistua mun kohdalla. Lopettakaa nyt noi aprilli tsoukit ja kertokaa millon se Bungien työstämä "Pimps at Sea" peli tulee.

Olin jo törmännyt 7 aprilli pilan yritykseen niin ei oikein onnannu enää kun heti ekana katoin vaa minä päivänä hakkiz ton postas, mut hyvä yritys.

No voi perr, hetken jo luulin että olisi totta (ja että Rare olisi mahdollisesti nähty tulevaisuudessa jälleen Nintendon tallissa) :(

Heh, mukava huomata että aprillipila vielä uppoaa ihmisiin kun se on tehty tarpeeksi hyvin. Go Hakkiz! :) Jotenkin sitä on itse tullut vuosien mittaan niin skeptiseksi juuri 1.4 että vähän epäilytti ihmisten vastaanotto tällekin uutiselle.

Ensi vuonna uudestaan, ehkä :)

Voi jumalauta mitä läppää... ei tollast saa heittää. Mä haluun päästä pelaa Oddworldia.

Ai ni ei se ollukka se... ;)

Kuten monet aavistelivatkin, kyseessä oli Xboxfinin aprillipila. Microsoft ja Rare jatkavat yhteiseloaan kuten ennenkin.

Valitettavasti uuden Oddworldin ja Psychonautsin hylkääminen on totista totta. Ei ole kyllä liikaa Xboxille ilmestynyt tuollaisia tyyliltään hieman omaperäisempiä pelejä. Ehkä syynä on se, että Xbox-pelaaja keskimäärin ostavat mieluummin keskinkertaista räiskintää kuin todella laadukkaita ja uudenlaisia pelejä. Toivottavasti pelit löytäisivät vielä tiensä Xboxille jonkun muun julkaisijan kautta, kun Microsoft ei uskalla riskeerata.

Juu, läpi män.

Xbox nyt käsittääkseni on krääsäpelien kannalta ihanteellinen konsoli. Sitä on jo kohtuu paljon kodeissa (ja määrä kasvaa), sille ohjelmoiminen ei (käsittääkseni) ole niin helvetillistä kuin PS2:n kohdalla ja tehot ovat kolmen koplasta ykköset. Konsolilla ei ole sellaista samanlaista "outojen" pelien kastia, joka esimerkiksi GC:ltä löytyy ja vieläpä erittäin hyvin edustettuna, joten tusinapelin menestymisen edellytykset ovat Xboxilla hyvät, rahojen mennessä muiden koneiden kohdalla enemmän niihin erikoisiin peleihin (toki nyt tässä kärjistetään).

Ongelmana taas noiden Raren pelien kaltaisten tekeleiden kohdalla on juuri tuo uutisessakin mainittu myynti, kun taas pelaajakunta koostuu Xboxilla enemmän... "isojen poikien pelien ystävistä". Raren pelit nyt tunnetusti ovat värikkäitä ja söpöjä, joka monet karkottaa hus pois (kärjistystä, ja poikkeuksia on).

En nyt tainnut saada sanotuksi ihan sitä mitä hain takaa.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Knight
En nyt tainnut saada sanotuksi ihan sitä mitä hain takaa.

Kyllä tuossa ihan hyvä pointti on. Conker: Live & Uncut on siinä mielessä mielenkiintoinen tapaus, että se on sekä söpö että "raaka" samaan aikaan. Miteköhän se Xboxaajiin uppoaa? Laadullisesti olen varsin luottavainen pelin suhteen, koska se on oikeastaan vain hieman päivitetty versio N64:n hittipeli Conker's Bad Fur Daysta. Samalla se voisi palauttaa monien horjunutta uskoa Raren osaamiseen (vaikka kyllähän Rare N64:llekin muutamia kehnoja tai keskinkertaisia pelejä tekaisi.)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Knight
Xbox nyt käsittääkseni on krääsäpelien kannalta ihanteellinen konsoli.

Xboks on kuin uusi N64 noiden FPSiensä kanssa. Niitä on järkyttävät määrät koneelle ja kokoajan tulee lisää ja ne myyvät todella hyvin. Myös PC-porttaukset myyvät kumman hyvin. Tämä on itseasiassa se mikä erottaa Xboksin kilpailusta.

Mietin myöskin mitä Rare saa aikaiseksi Xboksille. Luotan kyllä siihen että kaikkea hyvää, mutta myyköhän samalla tavalla kuten Nintendon koneilla...

Toivotaan että noi Raren pelit ees siivois vähän noiden roskapelien jälkiä. Microsoftilta mielestäni oikea suunta, koska PS2 etenkin on osalta sen takia suosittu että se on löytänyt tiensä lapsiperheille. Ja sit se Cube jolla on pieni valikoima mutta persoonallisia pelejä sekä joitain helmiä. Itse en kyllä osta noista yhtään mitään. Se siitä.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hakkiz
Kyllä tuossa ihan hyvä pointti on. Conker: Live & Uncut on siinä mielessä mielenkiintoinen tapaus, että se on sekä söpö että "raaka" samaan aikaan. Miteköhän se Xboxaajiin uppoaa? Laadullisesti olen varsin luottavainen pelin suhteen, koska se on oikeastaan vain hieman päivitetty versio N64:n hittipeli Conker's Bad Fur Daysta. Samalla se voisi palauttaa monien horjunutta uskoa Raren osaamiseen (vaikka kyllähän Rare N64:llekin muutamia kehnoja tai keskinkertaisia pelejä tekaisi.)
Ihan huvikseen kysyn, mutta voisitko mainita noita kehnoja ja keskinkertaisia. Minulla on kyllä luotto Rareen vielä, vaikka tuo uusin tekele ei ole kuulemma kuin keskinkertainen.

Ylös Bottom