Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Microsoftin konsolitoiminta tuotti tappiota - Xbox Live - tupla tai kuitti?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Inertia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
PS2:n Online-virityksessä ei ole ollenkaan kuukausimaksuja, vain omat yhteyskulut rasittavat kukkaroa. Tietysti joissakin peleissä saattaa olla omat kuukausimaksunsa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
Eikös Live:kin tarvitse ensin jonkun internet palveluntarjoajan liittymän, esim. HTV kaapeli, Sonera ADSL tms... nämä velottaa ihan entiseen malliin riippumatta Microsoftin Livestä.

Liven kuukausi(vuosi?)maksu tulee siis vielä tämän normaalin internetliittymän maksun päälle.

MS ei siis tietääkseni tule toimimaan varsinaisena ISP:nä.

Korjatkaa jos olen väärässä.

Kyllä, tarvitsee olla kaapeli tai ADSL joltain ISP:ltä kuten tietokoneenkin kanssa, ja MS veloittaa sitten tämän lisäksi omat maksunsa. Olet siis oikeassa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Unreal-Hawk
<päivän häröily>Ja mun isi on vahvempi kuin teiän isit yhteensä!!!1111</end of päivän häröily>
Ei tohon mitään "end of"ia tule. Etkö sä hötömölöä, maailman eliteintä koodia, osaa!
 
Korjatun viestin kirjoitti alkujaan Unreal-Hawk
<päivän häröily>Ja mun isi on vahvempi kuin teiän isit yhteensä!!!1111</päivän häröily>
Pyh. Eihän tuo ole vielä mitään. Mun isi juoksee 100m nopeammin, kuin 10 maailman nopeinta pikajuoksijaa yhteensä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Koala
Pyh. Eihän tuo ole vielä mitään. Mun isi juoksee 100m nopeammin, kuin 10 maailman nopeinta pikajuoksijaa yhteensä.


Hmm no minäkin juoksen nopeammin kuin 9,9 sekuntia kertaa 10....... ;) :D
 
Tjaah, kattoo nyt...

Kyllähän se Live tähänkin kotiin tulee, mikäli maksut eivät ole hirveän korkeita/ ja hyviä pelejä riittää. Luulen silti perinteisen jaetun ruudun pelaamisen jatkuvan. Netissä pelaaminen kyllä kiinnostaisi, mutta pitää nyt katsoa niitä pelejä ja hintaa.

Toisaalta, minulla käy kavereita kumminkin vain 1 viikossa tai kahdessa viikossa pelaamassa kolmistaan Xboxilla, niin nettipelit kyllä kiiinnostaisivat. Tulisipa Live -yhteen sopivia pelejä todella paljon.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Luckyman
PS2:n Online-virityksessä ei ole ollenkaan kuukausimaksuja, vain omat yhteyskulut rasittavat kukkaroa. Tietysti joissakin peleissä saattaa olla omat kuukausimaksunsa.

Saas nähdä kun tuo PS2:n Online-viritelmä pääsee vauhtiin, siellä on sen jälkeen varmaan 10 eri julkaisijaa oman PS2-portaalin kanssa jossa voi pelata heidän pelejään jotain maksua vastaan, pahimmassa tilanteessa jokaisesta pelistä makus peritään vielä erikseen. Siinä on sen jälkeen helppokäyttöisyydet ja monipuolisuudet kaukana (koita saada esim. kaveri tms. kiinni näin hajautetusta järjestelmästä). Eli jos ruvetan kaivamaan pelkokuvia näistä järjestelmistä niin niiden mukaan Xbox Live on helpompi ja tod. näk. halvempi. Vai kuvitteleeko joku että PS2 Onlinessa vaikka jotain roolipeliä (tyylin Ultima Online) pelataan ilmaiseksi vai siksi ettei Sony ole vetelemässä naruista? Ja mikäli muita kustannuksia ajatellaan niin kyllä siellä Livessä on jonkun aikaa kerennyt jo pelata niillä kuukausimaksuilla (varsinkin jos ensimmäinen vuosi sisältyy aloituspaketin hintaan) ennenkuin PS2-pelaaja on saanut ostettua tarpeelliset adapterit ja kovot.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Luckyman
Missä tuo paremmuus näkyy? :p

No ei ainakaan peleissä ;) Siis boxille ei kyllä tunnu ilmestyvän mielenkiintoisia pelejä läheskään niin tiukalla syklillä, kuin muille konsoleille.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Loke
No ei ainakaan peleissä ;) Siis boxille ei kyllä tunnu ilmestyvän mielenkiintoisia pelejä läheskään niin tiukalla syklillä, kuin muille konsoleille.

Huonoin tarjonta mielestäni on kyllä tällä hetkellä PS2lla. Harvoin on näin kauan saanut se kone olla koskematta kaapissa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
Huonoin tarjonta mielestäni on kyllä tällä hetkellä PS2lla. Harvoin on näin kauan saanut se kone olla koskematta kaapissa.
Mulle on tuonut apua Vice City, mutta jos se ei innosta, hieman hiljasta on. Kuutio on se mikä mulla saa olla rauhassa.
 
Live kiinnostaa ja oli vielä hetki sitten hankinta listalla, mutta kun nytten muutamme kaupungista "maalle" niin sinneppä en saakkaan nettiä ja Live jää hankkimatta.

Turhautunut olo kun niin kovasti halusin tuota Liveä ja nyt en sitä saakkaan tai saanhan sen, mutta en voi käyttää sitä :)

Kun kukin sitten hankkii Liven niin kertokaa paljon kokemuksista niin saanpahan minäkin jotain tyydytystä :D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Sarnath
Live kiinnostaa ja oli vielä hetki sitten hankinta listalla, mutta kun nytten muutamme kaupungista "maalle" niin sinneppä en saakkaan nettiä ja Live jää hankkimatta.

Turhautunut olo kun niin kovasti halusin tuota Liveä ja nyt en sitä saakkaan tai saanhan sen, mutta en voi käyttää sitä :)

Kun kukin sitten hankkii Liven niin kertokaa paljon kokemuksista niin saanpahan minäkin jotain tyydytystä :D

Maalle !!?? Ei NETTIÄ!!!!!???
Mitä sä meinaat tehdä siellä kaikki illat, ajella mopolla pitkin kyliä?
 
Valitettavasti en omista edes mopoa :(.
Eiköhän siellä keksi jotain tekemista (toivottavasti):),
voinhan minä aina pelata yksinkin esim. Splinteriä (kunhan ensin hankin sen) ja onhan minulla vielä Dreamcast ja pino pelejä siihen.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Sarnath
Valitettavasti en omista edes mopoa :(.
Eiköhän siellä keksi jotain tekemista (toivottavasti):),
voinhan minä aina pelata yksinkin esim. Splinteriä (kunhan ensin hankin sen) ja onhan minulla vielä Dreamcast ja pino pelejä siihen.

Ah, Dreamcast. Ei maalla muuta tarvitakaan! (no sähköä ja tösö kyllä, että pystyy pelaamaan)
 
Xbox Live connection issues

Microsoft's new online service for the Xbox has created headaches for some users, particularly those who have had mod chips installed in their consoles.

Last Friday, Microsoft launched Xbox Live, a $50-a-year service that allows Xbox owners to tap into an existing high-speed Internet connection to play games online. While Xbox fans were pumped up for the debut of the service after a successful test version, those who had altered their consoles with "mod chips" have been out of luck. Mod chips are gray-market add-ons that allow the Xbox to play legally and illegally copied discs, imported games, and homemade software. Microsoft has followed through on earlier threats, originally reported by CNET's News.com, to use Xbox Live to detect and bar consoles outfitted with mod chips.

According to a document posted on one of Microsoft's Xbox online forums, Xbox Live will check for the presence of mod chips or unauthorized software when a console connects to the service. If such modifications are detected, Xbox Live will record the serial number of the unit and permanently ban that machine from accessing the Xbox Live network.

Numerous owners of modified Xbox units reported in forums at the Xbox Hacker site that they were locked out of Xbox Live. "All I know is I have two machines--one modded, and the other not," wrote one poster. "The one that's modded can't connect at all, and the unmodded one works perfectly."

A Microsoft representative confirmed the company has barred modified consoles, as defined in the Xbox Live user agreement. "We've designed the user agreement to protect the platform," the representative said.

Xbox owners with unmodified machines were also reporting problems running Xbox Live games. Numerous postings in Xbox forums maintained by Microsoft detailed problems, especially with older consoles, which frequently reported "dirty disc" errors when trying to run games.

Brian McDonald, an IT administrator from Norwalk, Connecticut, said he had a fine time as a tester for Xbox Live, but since he started using the retail version of the service's software, he's had nothing but trouble. "Basically, every time I finish a game, it freezes up and says I've got a dirty disc," he said. "That kind of negates the whole experience of Xbox Live, if you can't even finish a game."

McDonald, who believes the problem stems from substandard DVD drives used in early Xbox units, says the only options offered by Microsoft support have been to pay more than $100 to have his out-of-warranty unit repaired or pay $199 for a new Xbox. "My wife is pretty adamant that we're not buying another Xbox, so I guess I'm stuck," he said.

The Microsoft representative said the company was unaware of any systemic issues with disc errors.

Would-be Xbox Live users also are finding that all broadband Internet connections are not equal. Like the online features Sony recently introduced for its PlayStation 2 console, Xbox Live won't work with America Online's fledgling proprietary broadband service. The Microsoft representative said the company was still negotiating with AOL to allow access through its network.
 
the company has barred modified consoles, as defined in the Xbox Live user agreement

Tuo on hyvä pointti, sillä ottaessaan tuotteen käyttöön käyttäjä hyväksyy tarkistuksen. Henkilökohtainen mielipide on, että hyvä että vahtivat, sillä ennenpitkää joku kehittäisi softan jolla huijata peleissä ja nousta listoilla epäoikeudenmukaisesti, mikä pilaisi kaikkien muidenkin pelikokemuksen.
 
Oliko jollekkin yllätys että Livessä bannataan modaajat? Minun mielestä se on vain hyvä. Kun vihdoin saataisiin verkkopeli jossa huijaaminen pelin koodia sörkkimällä on estetty niin pitäisikö se pilata sillä että tälläiset sörkityt koneet ja näin myös sörkityt pelit pitäisi päästää mukaan?

Tosin sen kyllä myönnän että tuo on v*ttumaisesti tehty niitä pelaajia kohtaa jotka käyttävät modia täysin laillisiin tarkoituksiin.

Ongelmista sen verran että, ei ole loppujenlopuksi mikään ihme että Liveenkin pääsi lastentauteja. Olisi tosin kiva tietää kuinka laaja tämä ongelma on. Noh, hyvä puoli siinä on se että ongelmat ilmenivät nopeasti, jolloin ne saadaan ratkaistuakin nopeammin.

Ettei vain nuo ongelmat johtuisi tästä modi-tarkistelusta?
 
Ylös Bottom