Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Middle-earth: Shadow of War

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 3274
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
P

Poistettu jäsen 3274

Guest
Julkaisupäivä: 10.10.2017
Alustat: PS4, PC, Xbox One
Julkaisija: WB Games
Kehittäjä: Monolith Productions
Lajityyppi: Seikkailu / Toiminta
PS4 Pro & Xbox One X Enhanced

Siirry vihollislinjojen taakse ja muodosta armeijasi, valtaa linnakkeita ja hallitse Mordoria sisäpuolelta. Koe kuinka palkittu Nemesis-järjestelmä luo ainutlaatuisia tarinoita jokaisella vihollisella ja seuraajalla, ja kohtaa mustan ruhtinaan Sauronin ja hänen sormusaaveidensa täysi voima tässä uudessa, eeppisessä Keski-Maan tarinassa.

[video=youtube;oQ7aLU6rHLk]https://www.youtube.com/watch?v=oQ7aLU6rHLk[/video]
 
Vastaus: Middle-earth: Shadow of War

Ensimmäisestä osasta pidin kyllä paljon, joten eiköhän tämäkin mene hankintaan.

Silti kaivelee hieman, kun olen nyt paljolti videoita katsellut, että pysyykö tämä peli kasassa. Tuntuu, että tähän on tuotu ihan kaameasti kaikkea, joten en ole ihan varma pysyykö tarina kasassa ja meneekö peli jossain vaiheessa tyyliltään täysin erilaiseksi kuin edeltäjänsä.
 
Vastaus: Middle-earth: Shadow of War

Itseäni huolestuttaa eniten se, että onko tämä tarpeeksi erilainen edeltäjiinsä verrattuna. Shadow of Mordor tuli pelattua läpi sekä Pleikkarilla että Xboxilla. Ja siihen sitten vielä päälle Game of the Year -version läpäisy Xboxilla. Toistoa en siis enää kaipaisi.

Pitää varmaan iskeä vaikeustaso easylle ja pelata Shadow of war läpi helppona voimafantasiana, jossa päähahmolle ei mahda kukaan mitään.
 
Vastaus: Middle-earth: Shadow of War

Hmm mielenkiintoista, pelin oikea loppu (ja loppukrediitit) ovat pitkällisen grindin takana, loputtoman tuntuista grindiä voi nopeuttaa ostamalla loottibokseja joista saat eeppisiä örkkejä. Ja ilmeisesti ainoastaan näillä eeppisillä örkeillä pystyy pelin läpäisemään.

Jää peli hyllyyn tälläisten touhujen takia.

[video=youtube;qPHp7xHt-MM]https://www.youtube.com/watch?v=qPHp7xHt-MM[/video]
 
Vastaus: Middle-earth: Shadow of War

Hmm mielenkiintoista, pelin oikea loppu (ja loppukrediitit) ovat pitkällisen grindin takana, loputtoman tuntuista grindiä voi nopeuttaa ostamalla loottibokseja joista saat eeppisiä örkkejä. Ja ilmeisesti ainoastaan näillä eeppisillä örkeillä pystyy pelin läpäisemään.

Jää peli hyllyyn tälläisten touhujen takia.

Mitä itse olen ymmärtänyt niin kaiken mitä boxeista saa niin saa pelaamalla suht helposti grindaamalla, eli ketään ei pakoteta ostamaan jos ei ole hätähousu. Toki itse en peliä ole ostanut koska ensimmäinen osa oli jo niin tylsä ja grindausta vaativa.

EDIT: NVM itsehän tuossa tekstissäs sanot saman kuin minäkin, olis pitänyt lukea vähän tarkemmin.
 
Vastaus: Middle-earth: Shadow of War

Jotenkin tuntuu että nykyään vähintään joka toisessa pelissä joutuu käyttää aikaa älyttömään grindaamiseen, jos et jaksa grindaa nii ostat sit oikeella rahalla kolikoita, päärynöitä, viinimarjoja, sienipusseja niin saat asiat etenee nopeemmin ja paremmin. Tämän kaiken ymmärrän kännykkäpelien f2p peleissä tai muissa f2p peleissä, mutta että 60€ peli ja tommosta kolikkopeliä niin ei mee jakeluun. Pahinta vielä se että suurin osa pelaajista ei tunnu välittävän paskan vertaa tommosesta rahastuksesta, tehää perus 60 euron peli, siihen vielä 100kpl erilaisia collectors ja premium ja diamond editionia jonka mukana tulee oma talo, auto ja sikarilaatikko sitten vielä kaiken maailman ennakkotilaajan edut päälle+ kolikkokauppa... lets go!

"Heh ei minua haittaa yhtään tommonen", Tekijätki kyllä varmasti huomaa että "heh ei pelaajia haittaa tommonen" niin yhä useemmat pelientekijät alkaa käyttää tota samaa systeemiä, jolloin niitä myös tulee enemmän ja voin kuvitella pahimmas tapaukses tulevaisuudes saat 60 eurolla vaan tyhjän levyn ja sit ostat vaa kolikoilla kaikkea sinne peliin että pääset pelaa.

Onneksi vielä kuitenkin on pelejä jotka tulee ulos valmiina, kaikki DLC:t ym vielä ymmärrän, tai jos kolikoilla ostetaa jotain turhaa kosmeettista tavaraa, mutta jos se alkaa menee siihen että tarina ei etene, PVP peleissä ostetaa parempia aseita rahalla ym, en tule koskaa hyväksymään.

Lyhyesti itse pelistä, mitä kattonut niin näyttää ihan liian paljon ykköseltä, nemesis systeemiä kai parannettu jne ja siinäpä se. Alelaarista joskus ehkä...



- "heh ei minua haittaa tommonen rahastus ollenkaa"
 
Vastaus: Middle-earth: Shadow of War

Trophyjen keruuseen ja erinomaisiin vinkkioppaisiin erikoistunut PowerPyx kommentoi, että hänellä meni viimeisen kappaleen läpäisemiseen 20-30 tunnin sijaan vain kuusi ja puoli tuntia. Ei siis mikään massiivinen grindaus, johon useat arvostelijat viittaavat. Ja ymmärsin, ettei hän käyttänyt lainkaan rahaa tuohon. Pelasi tosin easyllä.

http://www.powerpyx.com/middle-earth-shadow-of-war-trophy-guide-roadmap/
 
Vastaus: Middle-earth: Shadow of War

Jotenkin tuntuu että nykyään vähintään joka toisessa pelissä joutuu käyttää aikaa älyttömään grindaamiseen, jos et jaksa grindaa nii ostat sit oikeella rahalla kolikoita, päärynöitä, viinimarjoja, sienipusseja niin saat asiat etenee nopeemmin ja paremmin. Tämän kaiken ymmärrän kännykkäpelien f2p peleissä tai muissa f2p peleissä, mutta että 60€ peli ja tommosta kolikkopeliä niin ei mee jakeluun. Pahinta vielä se että suurin osa pelaajista ei tunnu välittävän paskan vertaa tommosesta rahastuksesta, tehää perus 60 euron peli, siihen vielä 100kpl erilaisia collectors ja premium ja diamond editionia jonka mukana tulee oma talo, auto ja sikarilaatikko sitten vielä kaiken maailman ennakkotilaajan edut päälle+ kolikkokauppa... lets go!

"Heh ei minua haittaa yhtään tommonen", Tekijätki kyllä varmasti huomaa että "heh ei pelaajia haittaa tommonen" niin yhä useemmat pelientekijät alkaa käyttää tota samaa systeemiä, jolloin niitä myös tulee enemmän ja voin kuvitella pahimmas tapaukses tulevaisuudes saat 60 eurolla vaan tyhjän levyn ja sit ostat vaa kolikoilla kaikkea sinne peliin että pääset pelaa.
Samat mietteet. Positiivista on se, että osa pelimediasta on tarttunut tähän ja täten tuonut ilmiön paremmin esille. Waypoint: 'Shadow of War' and 'Forza 7' Are Poisoning the Concept of Loot Boxes.

Shadow of Warin tapauksessa on kiinnostava nähdä millaista suossa tarpomista tuo loppupuolen grindaus on käytännössä. Pessimisti ei pety:

When you run out of in-game money, you have two choices: Make a huge time investment by hunting down orcs in your game world and earning chests via vendetta missions, or spend some real money to get the more powerful orcs you need now. Does the game ever force you to spend money? No. I’m sure you can get to the end of Shadow Wars without spending a dime, as long as you’re patient and persistent. But locking progress through this mode (and, again, toward the game’s true ending) behind either spending more money or doing tons of tedious busywork feels at least greedy if not predatory.

The presence of microtransactions and loot boxes beyond cosmetics is not, inherently, bad. But their presence suggests the game's balance has been tinkered with by outside forces interested in extracting more money, rather than making the best possible game. You suddenly have reasons to distrust what the game is telling you, and every time a game does a poor job of including these options, it immediately draws suspicion to every other attempt.
 
Vastaus: Middle-earth: Shadow of War

Peli tuli nyt alelaarin sijaan hankittua täyteen 60e:n hintaan.

Peli tuntuu muutaman pelitunnin jälkeen siltä, mitä vähän epäilinkin. Peliin on tuotu hyvin paljon kaikkea, niitä nyt yritetään tuoda pikkuhiljaa käyttäjälle, mutta tuntuu vielä alkuun hieman sillisalaatilta.

Maailma ei tunnu enää avoimelta, vaan on enemmänkin vain laajoja "kenttiä", joiden välillä hypitään erillisinä lataustaukoineen. Tästä tulee väistämättä mieleen se, että eri "alueita" saadaan tuotua DLC-paketteina vapaasti lisää ja taisipa tässä olla jokin "Clash of Clans" -tyylinen ihmispelaajien linnakkeisiin hyökkäys-minipeli.

edit:
Myöskään komentajiin ei tunnu enää törmäävän vain sattumalta, vaan he palloilevat kartalla merkityillä alueilla. Kartta on täynnä kaikkea kerättävää, mikä tuntuu enemmänkin halvalta kuin kiinnostavalta tekemiseltä.

Toivon, että fiilis nousee alun jälkeen.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Middle-earth: Shadow of War

Peliin on tuotu hyvin paljon kaikkea, niitä nyt yritetään tuoda pikkuhiljaa käyttäjälle, mutta tuntuu vielä alkuun hieman sillisalaatilta.

Samat fiilikset. Voisi verrata hyvin WB:n toiseen pelisarjaan eli Batmaniin. Ensimmäinen Arkham Asylum oli sujuvaa ja sopivan monipuolista mäiskintää. Kuitenkin siitä eteenpäin Lepakkomiehelle on lisätty peli peliltä jatkuvasti uusia ominaisuuksia ja liikkeitä, joihin tarvittava sormiakrobatia ei solahda ihan suoraan selkärankaan.
 
Vastaus: Middle-earth: Shadow of War

Noin yhdeksän tuntia pelattu ja ei tämä huono peli ole, mutta muistuttaa ehkä liikaa Shadow of Mordoria ja sivutehtäviä voisi olla jotakin muutakin, kuin noita pelkkiä challengeja.

Aloittelen juuri act 2:sta ja nyt pääsee omaa armeijaa kasaamaan, niin ehkäpä tämä tästä viellä lähtee käyntiin kunnolla :)

EDIT: Jep, peli aukenee kunnolla tuossa act 2:sessa ja tuo act 1 on oikeastaan pelkkä tutoriaali.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Middle-earth: Shadow of War

Samat fiilikset. Voisi verrata hyvin WB:n toiseen pelisarjaan eli Batmaniin. Ensimmäinen Arkham Asylum oli sujuvaa ja sopivan monipuolista mäiskintää. Kuitenkin siitä eteenpäin Lepakkomiehelle on lisätty peli peliltä jatkuvasti uusia ominaisuuksia ja liikkeitä, joihin tarvittava sormiakrobatia ei solahda ihan suoraan selkärankaan.

Just vähän aikaa sitten vedin Arkham Trilogia maratonin, kyllä se taistelu toimii samalla tavalla samoista nappuloista pelistä toiseen, lukuunottamatta parit uudet kikat, pienen nakuttelun jälkeen on kuin kotonaan, vempaimia toki tullut lisää mutta se ei itse taisteluun mitenkään vaikuta. Pelimaailma on vaan kasvanut asylumin jälkeen yhä isommaks, jolloin se tiivis paketti ja räiskintä jää vähemmälle ja aikaa menee enemmän haahuiluun.
 
Vastaus: Middle-earth: Shadow of War

Tulkaahan sitten peliä pelanneet kertomaan totuus tuosta "true ending" - gatesta, että onko se loot boxien takana vai selviääkö tuosta kohtuullisella grindauksella.
 
Vastaus: Middle-earth: Shadow of War

Ostin pelin julkaisusta ja eilen huomasin kun menin WBPlay alueelle että PS ilmoitti ”Gameplay recording paused because you entered blocked zone” ja poistuessa ”Recording continued”. Tarkistin kovolta että peli on automaattisesti nauhoittanut kaiken mitä olen peliä pelannut. Muilla peleillä ei siis tee tällaista. Mistähän tuon saisi pois päältä ennen kun kovalevy on kokonaan tukossa? En löytänyt pelin tai konsolin asetuksista mitään tällaista automaattista tallennusta tai muutakaan. Ja kun nauhoituksen katkaisee ohjaimesta, kone ilmoittaa että video tallennettu ja alkaa heti nauhoittamaan uutta. Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa/bugia? Ps4pro siis koneena
 
Vastaus: Middle-earth: Shadow of War

Ostin pelin julkaisusta ja eilen huomasin kun menin WBPlay alueelle että PS ilmoitti ”Gameplay recording paused because you entered blocked zone” ja poistuessa ”Recording continued”. Tarkistin kovolta että peli on automaattisesti nauhoittanut kaiken mitä olen peliä pelannut. Muilla peleillä ei siis tee tällaista. Mistähän tuon saisi pois päältä ennen kun kovalevy on kokonaan tukossa?
Julkaisija voi halutessaan estää tiettyjä osia pelistä tarttumasta Share-jakoon/videotallennukseen. Esim. tuossa WBPlayssä saattaa näkyä käyttäjätunnustietoja tms. ja ovat sen takia halunneet estää, ettei siitä oteta videokuvaa talteen. Toisaalta julkaisija voi esim. estää spoilereiden leviämisen takia tiettyjen välivideoiden tallennuksen. Ulkoista kaappauskorttia käyttävällä ei tuollaisia ongelmia tietenkään ole.

En löytänyt pelin tai konsolin asetuksista mitään tällaista automaattista tallennusta tai muutakaan. Ja kun nauhoituksen katkaisee ohjaimesta, kone ilmoittaa että video tallennettu ja alkaa heti nauhoittamaan uutta. Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa/bugia? Ps4pro siis koneena
Share ottaa aina talteen videota viimeiset X* minuuttia riippumatta pelistä. Se ei kuitenkaan automaattisesti tallenna niitä pätkiä mihinkään, ellei käyttäjä erikseen käy Share-valikossa. Ei siis pelkoa kiintolevyn täyttymisestä.

Jos se itse Blocked Scenes -ilmoitus ärsyttää, sen saa pois näin: Settings -> Notifications -> Pop-Up Notifications -> ruksi pois kohdasta Blocked Scenes for Video Recording.

* X:n arvoa saa muutettua asetuksista aina 60 minuuttiin asti.
 
Vastaus: Middle-earth: Shadow of War

Kyllä peli oli siis tallentanut yli 6gigaa videota kovalevylle ilman että olen itse sitä tallentanut. Huomasin siis tämän vasta kun WBPlayhyn mennessä heitti tuon ilmoituksen. Näyttää tallentavan nytkin kun pelaan
 
Vastaus: Middle-earth: Shadow of War

Kyllä peli oli siis tallentanut yli 6gigaa videota kovalevylle ilman että olen itse sitä tallentanut. Huomasin siis tämän vasta kun WBPlayhyn mennessä heitti tuon ilmoituksen. Näyttää tallentavan nytkin kun pelaan
Niin, se siis tallensi sen vasta sitten, kun menit sinne Share-valikkoon. Jos et sinne mene ja sammutat konsolin, sitä videota ei tallenneta kiintolevylle lainkaan. Eli se menee vain jonnekin tilapäishakemistoon, joka automaattisesti tyhjentyy konsolin sammutuksessa.

Se taustatallennus on aina kuitenkin päällä ja se on kätevä silloin, kun pelissä vaikkapa tapahtuu jotain odottamattoman siistiä tai jotain muuta, joka olisi kiva saada talteen. Silloin voi mennä Share-valikkoon ja siellä on ne viimeiset X minuuttia valmiiksi kaapattuna.

Sinällään tuota Sharen automaattista taustatallennusta ei kai edes voi estää mitenkään.
 
Vastaus: Middle-earth: Shadow of War

En ole sharevalikkoon aiemmilla pelikerroilla mennyt, ennen kuin vasta eilen. Ja pelannut peliä kuitenkin julkaisusta asti. Videon pituus on asetettu max 15min, ja kovalevyllä oli 15min pätkissä koko aika mitä olen peliä pelannut. Muilla peleillä ei siis ole mitään vastaavia tallennuksesta ilmaantunut
 
Vastaus: Middle-earth: Shadow of War

En ole sharevalikkoon aiemmilla pelikerroilla mennyt, ennen kuin vasta eilen. Ja pelannut peliä kuitenkin julkaisusta asti. Videon pituus on asetettu max 15min, ja kovalevyllä oli 15min pätkissä koko aika mitä olen peliä pelannut. Muilla peleillä ei siis ole mitään vastaavia tallennuksesta ilmaantunut
Kuulostaa todella omituiselta. Mieleen tulee nyt vain se, että se Blocked Scene -ilmoitus laukaiseekin videon tallennuksen, vaikka ei pitäisi. Se voisi viitata bugiin v5.00-päivityksessä, koska aiemmin tuollaista ei ole tapahtunut. Tuota voisi testata löytämällä jonkin toisen pelin, jossa tuota samaa estoa käytetään. Nopeasti itelle mieleen tuli MGS: Ground Zeroesin loppuanimaatio. Sen itse tehtävän pelaa aika nopeasti läpi, joten sen testaaminen kävisi n. vartissa, jos vaan tietää tarkkaan, mitä pitää tehdä.
 
Vastaus: Middle-earth: Shadow of War

Samaa se tekee Arkham Knight pelissä kun on menossa sinne WB accountiin, tulee ilmoitus että recording is blocked turing sitä sun tätä ja sen jälkeen tulee ilmoitus että recording continued, mutta ei se kuitenkaan jätä mitää pätkiä mihinkään, joten nyt on kyseessä sit joku juttu mitä en ymmärrä tai joku bugi.
 
Ylös Bottom