Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mihin uskotte?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paavi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan kerouac
En usko mihinkään, en esim. jumalan olemassaoloon sen enempää kuin siihen että jumalaa ei olisi olemassa.

Mutta tiedän sen, että suuremmassa mittakaavassa kaikki mitä teemme on ihan mitätöntä. Mikä on vapauttavaa.
Eli. et usko jumalaa olevan.
Jokin Jumala on kaikilla olemassa. Itse uskon johonkin.
Mitätöntä ja mitätöntä, kaikki on selkeästi tulevaa ja tulevaa.
Katellaan mitä tuleman pitää...;)
 
Ehkäpä ilmaisin itseäni hieman väärin. Uskoa ei ollut oikea sana. Lähinnä kait etten välitä siitä onko jumalaa vai ei, koska sillä ei mun elämään ole hirveästi merkitystä. Mutta emmä siis voi olla ehdottoman varmakaan ettei jumalaa ole.
 
mun mielest sana ufo on ehkä hieman väärä.
Voihan olla että tuolla on samanlaista porukkaa kuin me ''ihmiset''
tai sitten jotain ihme mörköjä joiden päät näyttää peniksiltä.
Jokatapauksessa kyllä tuolla jossain on jotaki....
 
Niin, sana ufohan tarkoittaakin "Unidentified Flying Object" eli tunnisamaton lentävä esine. Tuo seikka jää monelta huomaamatta ja avaruusolennoiksihan niitä pitäisi sanoa:)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan SakariS
Uskon että hyvä voittaa aina lopulta pahan =)

EDIT: ja että Jokerit on mestari myös 2003!
Vähän ristiriitaiset uskomukset sulla.

Itse en usko mihinkään yliluonnolliseen. Ei vaan mahdu päähän semmoset asiat. Sorryborry älkääkä jaelko minulle enää niitä Jeesus rakastaa sinua lappuja. "Vaikka minä homo olisinkin, ei sitä minulle itselleni tarvitsisi kertoa!"

Nojoo, vähän huono...
Jeesus on kyllä auttanut länsimaista kehitystä etenemään hyvään suuntaan.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Kumppe


Viime vuonna kun tuli käytyä lukiossa maailmanuskontojen kurssi, niin oppi ymmärtämään, että missään uskonnossa ei oikein ole järkeä.

Itsekin tuli käytyä kyseinen uskonnon kurssi reilu vuosi sitten ja jäi kyllä aika älytön kuva päähän, kun kaikki uskontokunnat vaittää oman sanansa olevan ainoa oikea. Onhan se aika päätöntä kun maailman kaikki 1044 lestadiolaista väittää pää kovana että ne on ainoita jotka pääsee taivaaseen ja ne loput miljardit ihmiset jää sitten heidän mielestään kai nuolemaan näppejään.

Tai oletetaan että vain kristityt saavat pelastuksen, kuinka siis käykään hinduille, muslimeille, buddhalaisille, sintolaisille ja juutalaisille? Helvettiin vaan!

Uskonnon vielä käsittäisin jos kaikki olisivat samaa mieltä, mutta kun kaikki ovat eri mieltä niin jää ainakin minulta rukoukset rukoilematta. :(

Luonnontieteet tuntuvat mielestäni maailmankaikkeuden asioissa luotettavammilta kuin uskontojen selitykset. Luonnontieteethän eivät paneudu hengen asioihin kuten kuolemanjälkeiseen elämään -- koska jos asiaa ei voi todistaa tieteen keinoin sitä ei voi myöskään todistaa oikeaksi tai vääräksi -- mutta selitykset käytännön tapahtumiin on vakuuttavia.

Kun tuli vielä puhetta kuolemanjälkeisestä tilasta tai olosta niin itse olen pohtinut asiaa yksinkertaisesti. Aamulla herätessäni tuntuu että olen yöllä nukkuessani olen jossain vaiheessa ollut täysin tiedottomassa tilassa eli nukkuessa on hetkiä joista ei muista mitään. Näin se kai on kuollessakin: ei mitään.

Toiselta kantilta kun aivotoiminta lakkaa niin kaikki ihmisen aistireseptorit lakkaavat toimimasta. Täten ei voi tuntea eikä kokea. Aika karua:D :D

Ja sitten vielä ajatukseni tämän pallon ulkopuolisesta elämästä: todennäköisyyksillähän tässä asiassa todennäköisesti pelataan, joten järkevin oletus paikalle josta elämää löytyisi (tämän pallon ulkopuolelta siis) on varmaan paikka josta löytyy sopivan suuri tähti läheltä ja etäisyys siihen on myös sopiva. Tällaiseen sijaintiin sitten kehittyisi sopivat olosuhteet elämälle. Jos olosuhteet sitten olisivat maapallon kaltaiset ei varmaan olisi turhan väärin ajatella, että elämä siellä jossain ei olisi kovinkaan kaukana maapallon vastaavasta (eli ei penispäitä, sori). Voisin kuvitella siis että elämällä voisi (kenties) olla tietyt universaalit puitteet.


toivottavasti tämä nyt ei loukkaa ketään se on vain oma kantani.
Kaverini kanta on että kirkoissakin on ukkosenjohdattimet
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Lastsoul
Tietääkseni tiedemiehet ovat onnistuneet luomaan yksisoluisen elion, ja sehän on täysin riittävä alku elämälle.


ei pidä paikkaansa, näin sanoin biologian opettajani:p kun kysyin häneltä. Ihan omasta aloitteesta kylläkin
 
Elämä, maailmankaikkeus, jumala, ufot, ne ovat kaikki meidän syntisten ihmisten järjelle aivan liikaa. Kun elämän perus kysymyksiä alkaa miettiä, menee pää ihan sekaisin. On ihmisen mielikuvitukselle mahdotonta ymmärtää että universumi on loputon, meidän elämä on lähtenyt liikkeelle jostain asteroidista, no mistäs sitten se asteroidi on tullut? Maailman kaikkeuskin on joidenkin tutkijoiden mielestä lähtenyt liikkeelle jostain räjähdyksestä, no mistäs se räjähdys on sitten tullut? Miten voi olla ei mitään? Mitä tapahtuu kun kuolee? onko se vain että silmissä pimenee ja kaikki on ohi? Jumalaan en usko mutta uskon että meissä ihmisissä on jonkin laiset sielut, kun kuolemme fyysisesti maapallolla sielulemme tapahtuu jotain? "Ufoihin"..uskon että muuallakin maailman kaikkeudessa on elämää, että jossain hallitsee yli voimainen järki, ehkäpä tälläkin hetkellä meitä tarkkaillaan.
Ihmeellistä on myös se, että mikä laukaisi evoluution apinoissa?(mehän olemme kehittyneet apinoista) Yhtä hyvin voisimme olla vaikka älykkäitä strutseja.
Myös kaunis ja ihmeellinen maapallomme on kumma juttu, jonka me ihmiset itsemme mukana valitettavasti kohta tuhoamme, n.50 vuoden päästä suomikin on taas meren pohjaa...
Noh, elämä on ihmeellistä ja meille tyhmille pikku ihmisille liian raskasta ajateltavaa, luulen että kun kuolemme kaikki selviää(älkää nyt itsemurhia kuitenkaan tehkö!)Isänikin joka kuoli 5 vuotta sitten tietää varmasti kaikki elämää suuremmat kysymykset mitä me "alku eläimet" täällä maankamaralla hiki hatussa pähkäilemme. Mutta keskitytään vain omaan elämään ja otetaan siitä kaikki irti!
Oho! Tulipas kirjoitettua pitkästi, jos joku hullu tätä vielää lukee, niin hyvät joulut!:D
 
Uskonnolliset paradoksit ovat ihan mielenkiintoisia; Jos jumala on kaikkivoipa, voiko hän tehdä niin suuren kiven, ettei pysty sitä itse nostamaan? Jos voi, hän ei pysty nostamaan sitä eikä ole kaikkivoipa, mutta jos ei pysty luomaan sellaista, hän ei silloinkaan ole kaikkivoipa.

Maan ulkopuolisen elämän etsimistähän voi auttaa kukatahansa: http://setiathome.berkeley.edu/ Mutta sen löytyminen on varmasti enemmän kuin epätodennäköistä.

'Tätä viestiä ei ole olemassa, koska tässä sanotaan niin.' ;)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Droz
Jos jumala on kaikkivoipa, voiko hän tehdä niin suuren kiven, ettei pysty sitä itse nostamaan?
Tohon on kyllä ihan selkeä vastaus jonka itse kukin voi helposti päätellä.
 
Uskon UFOihin (Unidentified Flying Objects) eli tunnistamattomiin lentäviin objekteihin. Miten kaikki lentävät objektit muka voitaisiin tunnistaa?

Uskon siihen, että universumimme on vain yksi muiden joukossa, eräänlainen "kupla". Mitä kuplien ulkopuolella/välissä on, sitä minä en mene sanomaan...loputon määrä pesussa kadonneita sukkia kenties?

Lisäksi uskon elämän kiertoon sikäli, että muutun mullaksi->mato syö mullan->päädyn osaksi matoa->lintu syö madon->päädyn osaksi lintua jne. Sitä en tiedä, pystynkö vaikuttamaan madon/linnun ajatteluun/elintoimintoihin tai muistanko nykyisestä elämästäni mitään (enkä nuita halua tutkimusmielessä testatakaan, kyllä aika näyttää).
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jona Asih
Uskon siihen, että universumimme on vain yksi muiden joukossa, eräänlainen "kupla". Mitä kuplien ulkopuolella/välissä on, sitä minä en mene sanomaan...loputon määrä pesussa kadonneita sukkia kenties?
Olenkin etsinyt frakkisukkiani. En tiedä mihin ne katosivat pesussa. Teoriasi mukaan ne saattaisivat olla siis jossain Altair 4:n suunnalla..?
 
Ylös Bottom