Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mikä konsoli Xbox ps2 vai cube?

Darttis Varttis

New Member
Hei!Saisin valita jonkun noista konsoleista nyt on vaikea päättää minkä ottas,kertokaa konsolien hyviä ja huonoja ominaisuuksia.
 
Kaikki konsolit olen tässä kevään/kesän mittaan omistanut, mutta vain PS2 on jäänyt ylivoimaisesti parhaan pelivalikoiman takia. XBox kerkesi viettää aikaa hyllyssä ehdottomasti vähiten.
 
Suosittelen Xboxia, se on tehokkain ja sille on tulossa iso määrä hyviä pelejä (Halo 2, Doom3, Half Life 2, Kotor) ja vaikka mitä. Ainoana Dolby digital äänet peleissä. Kaikille platformeille ilmestyvät pelit ovat useimmiten parhaita Xboxilla. Paras hinta-laatu suhde. Ei mainittavia heikkouksia.

Ps2:lla on erittäin mittava pelivalikoima, mutta koneen rajoittunut suorituskyky näkyy jo peleissä. Joka tapauksessa koneella on paljon huippupelejä ja suuri määrä tulossa lisää.

Cubelle tulee hyviä pelejä mutta mielestäni vähemmän kuin kahdelle edelle mainitulle. Cube on mielestäni loistava valinta kakkoskonsoliksi, mutta jos vain yhden ostat niin tee valinta Xboxin ja Ps2:sen väliltä(eli osta Xbox)
 
Vaikea valita kyllä noiden kolmen väliltä, itse ratkaisin ongelman hommaamalla kaikki kolme. PS2:ia löytyy tällä hetkellä tosin 2, mutta toinen lähtee piakkoin. Jokaiselta konsolilta löytyy omat helmensä, joltain useampi kuin toiselta. PS2:lta löytyy kyllä kaikkiin genreihin vähintään yksi hyvä, mutta huonojen pelien suma jättää ne jalkoihinsa. Xboxilla ja GC:llä on pelien määrään nähden parhaimmat pelit, molemmilta löytyy toki huonojakin pelejä. Mutta mikäli halpa, peli valmis konsoli kiinnostaa, suosittelen Xboxia. Etuinaan myös parhain online-systeemi (Live). Mikäli pelkkää pelikonetta mielit, suosittelen GC:tä. Etuina myös omaperäisimmät pelit. Jos mielit massapelejä, PS2.

Parhaiten ratkaisisit tämän niin, että katsot konsolin jolla on eniten sua kiinnostavia pelejä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Unreal-Hawk
Vaikea valita kyllä noiden kolmen väliltä, itse ratkaisin ongelman hommaamalla kaikki kolme.

Noita kaikkia en pysty mitenkään hommaamaan rahat einimittäin riitä.Kaikilla konsoleilla olis oikeestaan jotakin kiinnostavaa.Xbox houkuttelisi liven ja kovalevyn takia.PS2 taas pelien paljouden takia.CG houkuttelisi nintendon omaperäisillä peleillä ja Resident Evileillä
 
Riippuu mistä tykkää. PS2 on tietenkin turvallinen valinta ja sille tulee pelejä sadoittain ja sille on pelejä sadoittain. Jos Metal Gear Solid 3:sta, Gran Turismo 4:sta, Final Fantaseja tai muita tälläisiä pelejä niin osta PS2. Sen pelit eivät taatusti tuota pettymystä.
XB:n ostoa ei voi perustella sillä että se on tehokkain. Jos haluaa suoritus kykyä niin voi ostaa PC:n ja tilata PELIT lehden ja lukea Nirvin vuodatusta. XB pärjää nykyään ihan jo pelkillä peleilläänkin. Ei tarvitse siis enää vetää tuota "Tehokkain konsoli" -legendaa mukaan, koska pelit ratkeisee. Halo ja sen jatko-osa, HL2, Doom III, Deus Ex 2 ja muut 1st shootterit ovat ainoastaan XB pelaajien (jos konsoleista puhutaan) yksinoikeus. Jos haluat sooloräiskintää niin osta XB.
GC taas on Nintendo pelien takia hyvä. Ilman Nintendo pelejä koko konsoli ei olisi yhtään mitään. Parhaat pelit ovat Mario, Zelda, Metroid ja muut Nintendon pelit. Nintendo on myös luvannut markkinoille tulevan "aikuisempia pelejä" mitä se nyt ikinä tarkoittaakaan. No eniwei, kaikkien kolmen konsolin omistajana voin sanoa vain, että jos haluat pelata hyviä pelejä, niin osta kaikki. Se on ainut tapa nauttia kaikkein parhaista peleistä.
 
Minulla on ollut pleikka 2 ja cube. pleikan myin pois, enkä tiedä miksi... olen tyhmä.
pleikalle tosiaan tulee nuo gt4, mgs3 ja grand theft auto4. ne on ne pelisarjat joita minä pleikalla tahkosin eniten.

Cube: gamecubelle on tullut myöskin iso kasa hyviä pelejä.
Esim. Resident evil 0,1,2,3 ja resident evil 4 on tuloillaan ja myöskin resident evil code veronica. plus tietenkin metalgear 1:en
uusinta versio, jota odotan innolla. Osta cube!:D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Zos kia cultus
Minulla on ollut pleikka 2 ja cube. pleikan myin pois, enkä tiedä miksi... olen tyhmä.
pleikalle tosiaan tulee nuo gt4, mgs3 ja grand theft auto4. ne on ne pelisarjat joita minä pleikalla tahkosin eniten.

Cube: gamecubelle on tullut myöskin iso kasa hyviä pelejä.
Esim. Resident evil 0,1,2,3 ja resident evil 4 on tuloillaan ja myöskin resident evil code veronica. plus tietenkin metalgear 1:en
uusinta versio, jota odotan innolla. Osta cube!:D

Cube on ihan hyvä kone, mutta Noi Resident Evil 2 ja 3 ovat kyllä huonoja vitsejä
 
No joo jos pc-löytyy niin unohda x-loota(itse henkilökohtaisesti pelaan räiskintöjä mieluummin tietokoneella). Sitten funtsi pleikan ja Cuben välillä(ja dreamcastin :)). Metroid on elämää suurempi peli, ja cubelle löytyy parhaat moninpelit.
 
Jep, PC:n omistajan ei x-boxia kannata ostaa, ainoaksi konsoliksi suosittelisin PS2:ta monipuolisen pelivalikoiman takia. Myös PS2:n nettipeli toimii hyvin, ja ehkä se kovalevykin tulee myyntiin joskus... Cubekin on toki hieno vehje, ja sille on todella hyviä pelejä, mutta valikoima on vielä heikko.
 
Olen samoilla linjoilla Mikkozin ja Mcduckin kanssa. Omistin Xbox:n, ja Cuben hankittua myin sen ruman laatikon pois samantien. Ennen Cuben hankkimista Xbox oli kerennät mukavan pölykerroksen päälleen, syynä PC:llä pelaaminen. En kuitenkaan tarkoita, että Xbox olisi huonompi vaihtoehto kuin PS2 tai GameCube. Tässähän kuitenkin kiistellään vain makuasioista. IMHO kannattaa hankkia se konsoli, jolle on mielekkäimmät pelit. Itse hommasin vanhana NINTENDO-pieruna tietysti Cuben ja GBA SP:n :D

Cuben puolesta:
1.Nintendon laadukkaat pelit (ainakin itse tykkään)
2.Pieni on kaunista
3.Noh, se vaan on Nintendo... (erittäin hyvä perustelu :rolleyes: )
 
Osta se konsoli, jonka pelit sinua kiinnostavat. Itse konsoleiden vertailu on naiivia ja typerää.

Itse ostin Dreamcastin kun halusin pelata Shenmueta, Ikarugaa ja Soul Caliburia, ostin N64:n Ocarina of Timen, Mario 64:n ja Goldeneyen takia, SNESin koska halusin vanhat Final Fantasyt ja Chrono Triggerin.

Peleistähän se homma on kiinni, ei konsoleista.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan achiim
Osta se konsoli, jonka pelit sinua kiinnostavat. Itse konsoleiden vertailu on naiivia ja typerää.

Itse ostin Dreamcastin kun halusin pelata Shenmueta, Ikarugaa ja Soul Caliburia, ostin N64:n Ocarina of Timen, Mario 64:n ja Goldeneyen takia, SNESin koska halusin vanhat Final Fantasyt ja Chrono Triggerin.

Peleistähän se homma on kiinni, ei konsoleista.

Niinhän ne väittää. Pelithän ne on tärkein, mutta ei se silti pelkistä peleistä kiinni ole, vai?
Konsolien eri ominaisuudet kiinnostavat ihmisiä (esim. kovalevy, neljäohjainporttia, lisälaitteet ja niiden hinta). Pelit ovat ehkä tärkein, mutta myös konsoleita kannattaa silmällä pitää.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake
Niinhän ne väittää. Pelithän ne on tärkein, mutta ei se silti pelkistä peleistä kiinni ole, vai?
Konsolien eri ominaisuudet kiinnostavat ihmisiä (esim. kovalevy, neljäohjainporttia, lisälaitteet ja niiden hinta). Pelit ovat ehkä tärkein, mutta myös konsoleita kannattaa silmällä pitää.
No kyllä se oikeastaan minusta on ihan vain peleistä kiinni. Lisäohjaimet maksaa suurin piirtein saman verran kaikkiin koneisiin ja eri sovittimilla niitä voi käyttää ristiin rastiin. Joka koneelle saa rattia ja lisälaitetta. Onhan se tietenkin kuluttajalle tärkeää saada vertailla tuotetta ja sen ominaisuuksia kilpailijaan nähden, mutta minusta hardware on toisarvoinen seikka.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan achiim
No kyllä se oikeastaan minusta on ihan vain peleistä kiinni. Lisäohjaimet maksaa suurin piirtein saman verran kaikkiin koneisiin ja eri sovittimilla niitä voi käyttää ristiin rastiin. Joka koneelle saa rattia ja lisälaitetta. Onhan se tietenkin kuluttajalle tärkeää saada vertailla tuotetta ja sen ominaisuuksia kilpailijaan nähden, mutta minusta hardware on toisarvoinen seikka.

Niinkuin juuri sanoin, pelit ovat se tärkein, mutta kyllä konsolin ominaisuudetkin vaikuttavat. Esim. XB:n kanssa ei tarvitse miettiä, että miten rahat riittävät vielä muistikortteihinkin, kun siinä on kovalevy ja GC:n ja XB:n kanssa taas ei tarvitse Multi-Tappia pelatakseen nelinpelejä, koska niissä on jo valmiina nmeljä peliohjainporttia.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake
Niinkuin juuri sanoin, pelit ovat se tärkein, mutta kyllä konsolin ominaisuudetkin vaikuttavat. Esim. XB:n kanssa ei tarvitse miettiä, että miten rahat riittävät vielä muistikortteihinkin, kun siinä on kovalevy ja GC:n ja XB:n kanssa taas ei tarvitse Multi-Tappia pelatakseen nelinpelejä, koska niissä on jo valmiina nmeljä peliohjainporttia.
Molemmat ovat toisaalta marginaalikustannuksia; yhden pelin hinnalla saa tietääkseni sekä muistikortit että multitapit. Se ei liene suuri kustannus pelikonsolia hankittaessa; menee samaan kategoriaan muiden pelitarvikkeiden (kaapelit, lisäohjaimet ym) kanssa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan achiim
Molemmat ovat toisaalta marginaalikustannuksia; yhden pelin hinnalla saa tietääkseni sekä muistikortit että multitapit. Se ei liene suuri kustannus pelikonsolia hankittaessa; menee samaan kategoriaan muiden pelitarvikkeiden (kaapelit, lisäohjaimet ym) kanssa.

Kyllä se 50e (Virallinen) Multitappi aika ikävältä tuntuu lompakossa. Pari muistikorttia lähtee tosin samalla hinnalla.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Unreal-Hawk
Kyllä se 50e (Virallinen) Multitappi aika ikävältä tuntuu lompakossa. Pari muistikorttia lähtee tosin samalla hinnalla.
Mutta onko se oikea este hankinnalle? Jääkö kone tosiaan kauppaan vain siksi ettei sillä ilman lisäpalikkaa voi pelata neljä pelaajaa yhtä aikaa? Kuitenkin ne ohjaimet (lisäpalikkoja nekin)pitää ostaa neljälle, ja luulenpa, että aika harvassa on ne ihmiset, jotka ostavat heti koneen ja neljä ohjainta (olettaen, että koneeseen saa heti neljä ohjainta kiinni). Eri asia onkin, jos konsolia tarjottaisiin heti neljällä ohjaimella ja toista vain kahdella ohjaimella. Nyt kun kaikkia koneita myydään yhdellä ohjaimella, ei pääse kriittisiä eroja syntymään.

Ei tästä kannata sen enempää peistä taittaa, minusta vain tuo hardwaren eroavaisuus on niin häilyvä seikka loppujen lopuksi pelikonetta valitessa. Itseäni se ei ainakaan haittaa.

Edit: pari typoa
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan achiim
Mutta onko se oikea este hankinnalle? Jääkö kone tosiaan kauppaan vain siksi ettei sillä ilman lisäpalikkaa voi pelata neljä pelaajaa yhtä aikaa? Kuitenkin ne ohjaimet (lisäpalikkoja nekin)pitää ostaa neljälle, ja luulenpa, että aika harvassa on ne ihmiset, jotka ostavat heti koneen ja neljä ohjainta (olettaen, että koneeseen saa heti neljä ohjainta kiinni). Eri asia onkin, jos konsolia tarjottaisiin heti neljällä ohjaimella ja toista vain kahdella ohjaimella. Nyt kun kaikkia koneita myydään yhdellä ohjaimella, ei pääse kriittisiä eroja syntymään.

No ajatellaan näin. Xboxilla voit hankkia vaikka Liven sen tapin hinnalla ja muistikortin hinnalla Live-pelin. GC:llä vaikka adapterin ja PSO:n tai pari ohjainta lisää ja Mario Partyn (On ollut ko. peli kovassa käytössä ja suosiossa MP-mätöissä). Tosin en käy vähättelemään PS2-tarjontaa, viime päivinä jokainen konsoli on ollut kyllä ahkerassa käytössä, mutta kaksi ohjainporttia on tuskaa kun pitäisi pelata useamman kuin yhden kaverin kanssa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Unreal-Hawk
No ajatellaan näin. Xboxilla voit hankkia vaikka Liven sen tapin hinnalla ja muistikortin hinnalla Live-pelin. GC:llä vaikka adapterin ja PSO:n tai pari ohjainta lisää ja Mario Partyn (On ollut ko. peli kovassa käytössä ja suosiossa MP-mätöissä)
Onko Mario Party kovassa käytössä sen takia, että se on hyvä peli vaiko sen takia, että Cubessa on neljä ohjainporttia? Olisiko Mario Party enää hyvä jos neljä ihmistä pelaisi sitä multitapin kautta?
 
Ylös Bottom