Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Ääääh..... Kenelle tahansa, joka tässä vaiheessa konsolien elinkaarta rupeaa väittämään, että jollekin koneelle ei ole mitään hyvää pelattavaa, saisi pistää suoraan jäähylle.
Äläs nyt, noihan on oivaa viihdettä ;-) Huvittavaa miten ne argumentit eri osapuolilla ovat pysyneet aivan samoina jo ainakin puolentoista vuoden ajan (okei, nettipelaamista ja muutamaa pientä pikkuseikkaa lukuunottamatta). Kuulostaako tutulta:
X-Box-miehet: "Kakkospleikkari alkaa vedellä viimeisiään, koska se on vanhentunutta tekniikkaa" / Näin siis piti olla jo X-Boxin ilmestymisen aikoihin, mutta hyvinhän tuo näkyy edelleen pyörivän.
PS2-miehet: "Kaikki kunnon pelit tulevat vain pleikkarille" / Just joo. Useimmat isommat julkaisut julkaistaan kyllä kaikille konsoleille ja PC:lle myös. Ennemmin tai myöhemmin.
X-Box-miehet: "X-Boxilla ne parhaat pelit ovat vasta tulossa, ja sitten nähdään mikä konsoli on paras" / Ovat muuten olleet vasta tulossa aina konsolin julkaisusta lähtien - puheista päätellen siis.
PS2-miehet: "Peleillä on väliä eikä tekniikalla" / Ainoa vain että se tekniikka luo edellytykset sille mitä pelejä pelataan.
Get real, ihmiset. Tässä mun mielipiteitäni:
-Pleikkarin tekniikka ei ole sillä lailla jälkeenjäänyttä, että muiden konsolien pelit näyttäisivät tavispelaajan silmissä mitenkään eri planeetalta tulevilta.
-Teknologiahörhöt ovat asia erikseen: heistä Boksi tai Kuutio voi oikeasti ollakin kiinnostavia teknologiamielessä.
-Edelliseen liittyen teknologiafetisistien olisi fiksua pitää mielessään, että muiden arvottamiskriteerit voivat olla erilaisia kuin heidän; ja päinvastoin.
-Pleikkarin huippupelit eivät todellisuudessa millään lailla huku mihinkään "huonojen ja keskinkertaisten pelien virtaan" - mitä hel*ettiä varten meillä sitten on pelinettisaitteja ja lehtipisteet täynnä pelialan julkaisuja, jotka kaikki ovat pullollaan peliarvosteluja?
-Edellistä voi myös miettiä sitä kautta, löytävätkö huippupelit ylipäätään yleisöä vai ei: ei oo sattumaa että GT3, MGS 2, GTA:t jne ovat niitä paljon myyneitä pleikkaripelejä.
-Boksille löytyy varmasti hyviä pelejä - jo nyt eikä vasta huomenna
-Nintendolla on ehkä sittenkin eniten niitä eksklusiivijulkaisuja. Itse pelaisin uudemmista peleistä mieluiten Zeldaa - mutta mulla ei ole Cubea.
No jaa. Jatkakaa te. Vaikka kinastelua. Like I care.