Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mikä ratti paras sekä kaikki muukin ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskustelu

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Omenanraato
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps4
Mulla vaihdekeppi on jäänyt vähäiselle käytölle kun sehän vain hidastaa ajamista. En saa siitä erityisiä kiksejä, varsinkaan kun missään pelaamassani pelissä kytkin ja vaihdelaatikko eivät toimi kuin oikeassa autossa.
 
Tuli viimein otettua tuo syksyllä ostettu thrustmasterin halpis keppi käyttöön.
Ajoin sen kanssa yli kolme tuntia uutta wrc:ta eikä mulla ole siitä mitään negatiivista sanottavaa.
Kepin vastusta voi säätää, mutta se oli vakiona mulle just sopiva.
Ääntähän siitä lähtee ja sen voimakkuus riippuu tietenkin siitä kuinka kovaa sitä riuhtoo, mutta eipä mikään h-kaavio keppi taida äänetön olla ja kyllä tuo suorastaan hellii korvia kun sitä vertaa tuon ratin viiksien terävään naksunaan.
Sequential moodia tuossa ei ole, mutta tubesta löytyy ohjeita miten sen saa helposti modattua jos haluaa.

Se kyllä oli pieni pettymys ettei tuota telinettä saanut enää tuosta alemmas.
Olis ollut kiva jos tuon kepin olis saanut sohvatyynyyn kiinni niin se olisi tuntunut vielä luonnollisemmalta käyttää, mutta on tuo ihan ok noinkin.
Nyt vois mennä jatkamaan kunhan saa itsensä taas taiteiltua ratin taakse :D

Näytä liitetiedosto 18514
Taitaa toi sisäputki olla sen verran pitkä, niin siks ei mee alemmas. Jos siitä on kiini niin rautasahaa/laikkaa ja 10cm pätkä pois. :D
 
Mulla vaihdekeppi on jäänyt vähäiselle käytölle kun sehän vain hidastaa ajamista. En saa siitä erityisiä kiksejä, varsinkaan kun missään pelaamassani pelissä kytkin ja vaihdelaatikko eivät toimi kuin oikeassa autossa.
Niinhän se manuaali tekee tosielämässäkin. Hidastaa ajoa versus tomaatti. Toista se oli joskus kasarin/ysärin vehkeissä. Tomaatit oli hitaampia, ja kulutti menovettä reippaammin.
Ratin takaa vaihteet sisään, keppivaihteet on aikansa elänyt tuote.
 
Mulla vaihdekeppi on jäänyt vähäiselle käytölle kun sehän vain hidastaa ajamista. En saa siitä erityisiä kiksejä, varsinkaan kun missään pelaamassani pelissä kytkin ja vaihdelaatikko eivät toimi kuin oikeassa autossa.

Ihan fiilistelyä varten itsekin ton hommasin niin saa vieläkin enemmän irti gt7:n ja ekan dirt rallyn vr pelaamisesta kun pääsee vanhoilla autoilla käyttämään keppi vaihteita.
Varsinaiset kisat tulee edelleen sitten gran turismossa ajettua automaatilla.

Niitä ratin viiksiä en ole koskaan oppinut käyttämään ja aina tulee vaihdettua pienemmälle vaihteelle kuin olis tarvis.
Kepillä tuota ongelmaa ei ole ja sillä voi välittömästi heittää vaikka vitoselta ykköselle jos on tarvetta.
Lisäks mua vituttaa se jatkuva naksuna mikä noista viiksistä kuuluu.

Taitaa toi sisäputki olla sen verran pitkä, niin siks ei mee alemmas. Jos siitä on kiini niin rautasahaa/laikkaa ja 10cm pätkä pois. :D

Juu siitä se vaan kiinni on. Mieluummin ajan noin saatikka alan rautasahalla sahaamaan. Rälläkkää ei ole.
 
Keppivaihteet on kyllä siistit fiilistelyyn, mutta ei niillä tosiaan kierrosaikoja paranneta. Liian harvoin tulee käytettyä, vaikka se kalliimpi Thrustmaster keppi ajopenkissä onkin kiinni. Suurin osa ajosta on formulaa ja muuta nettikisailua, niin ei vaan voi antaa niin paljon tasoitusta. Viiksivaihteilla se on mentävä.

Välillä kyllä Forzassa on kiva ottaa joku 80- tai 90-luvun rassi, laittaa kytkin ja keppivaihteet ja ajaa kisaa koneita vastaan pikkuluokissa. Jännä, että vaikka käyttöä tulee aika vähän niin silti kiva kun on se optio olemassa. :)
 
Automaattia en suosittele missään nimessä, toimivat peleissä yleensä päin helvettiä. Ovat sellaisia laiskoja ja aina välillä on väärä vaihde sisässä. Pakko käyttää manuaalivaihteita jopa padin kanssa niin kontrolli ja tuntuma on kunnossa.

Ratilla käytän viiksiä, kun ei paikat oikein kestä vaihdekepin käyttöä. Ja kyllähän ne viikset myös helpottaa ajamista verrattuna keppiin. Joskus on tosin hauska fiilistellä kepillä, sen verran mitä pystyy.
 
Automaattia en suosittele missään nimessä, toimivat peleissä yleensä päin helvettiä. Ovat sellaisia laiskoja ja aina välillä on väärä vaihde sisässä. Pakko käyttää manuaalivaihteita jopa padin kanssa niin kontrolli ja tuntuma on kunnossa.

Ratilla käytän viiksiä, kun ei paikat oikein kestä vaihdekepin käyttöä. Ja kyllähän ne viikset myös helpottaa ajamista verrattuna keppiin. Joskus on tosin hauska fiilistellä kepillä, sen verran mitä pystyy.
Joo, ehdottomasti manuaali, mutta viiksivaihteet on niin paljon nopeammat kuin keppivaihteet, että valinta on selvä silloin kun ajetaan tosissaan.
 
Ets 2 ja Ats on kyllä hauskaa kepillä ajaa. Tulee eri fiilis heti. Turismossa kans ajanut niitä autoja missä keppivaihteet niin kepillä ja onhan se joo hitaampaa, mutta helvetin hauskaa h-kaaviolla. Aina ei vaan jaksa tuohon rigiin vääntyä ja vetää johtoja pleikkariin niin padilla sitten automaatilla.
 
Ylös Bottom