Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mikä ratti paras sekä kaikki muukin ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskustelu

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Omenanraato
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps4
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Olisi kiinnostusta hankkia Thrustmasterin rattiin Ferrari F1 add on. Onko kellään kokemusta kyseisestä ratista? Kiinnostaisi tietää, että onko tuolla mitään eroa ajotuntumassa yms. verrattuna alkuperäiseen (rattina T300RS). Käykö kyseinen ratti T300RS:ään, kun paketissa lukee vain T500RS?
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Olisi kiinnostusta hankkia Thrustmasterin rattiin Ferrari F1 add on. Onko kellään kokemusta kyseisestä ratista? Kiinnostaisi tietää, että onko tuolla mitään eroa ajotuntumassa yms. verrattuna alkuperäiseen (rattina T300RS). Käykö kyseinen ratti T300RS:ään, kun paketissa lukee vain T500RS?
Käy myös t300-malliin. Onhan noita täälläkin foorumilla useampia.

Itsellä käytössä t500-ratin kanssa. Tuossa tuntumassa verrattuna vakiorattiin on suhteellisen isokin ero. T300:n vakio-kumirattiin verrattuna ero ei varmaan niin suuri ole, kun ratin halkaisija ei muutu niin paljoa, mutta eiköhän senkin kanssa vähintään paljon lisäfiilistä tule ajelemiseen.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Kiitoksia neuvoista!

Olen myös katsellut Wheel Stand Pro:ta. Tällä hetkellä käytössäni on Playseatin istuin sen omalla poljinlevyllä, mutta polkimia ei saa kiinnitettyä kunnolla siihen mitenkään. Onko yllä mainitussa tuotteessa kunnolliset kiinnikkeet T300RS:n vakiopolkimille?
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

^ Tuossa video valmistajan omalta kanavalta. Ilmeisesti tulee noilla kahdella levyllä kiinni kuten omat t150 polkimetkin. Tiukasti pysyvät paikoillaan.
Itselläni ei ole mitään pahaa sanottavaa wheel stand prosta viikon käytön jälkeen. Siitäkin plussaa, että kaikki tarvittavat työkalut tulee mukana.

[video=youtube;C5_0wgnq_pk]http://www.youtube.com/watch?v=C5_0wgnq_pk[/video]

Noitahan on useampaa mallia ja itselläni on siis tämä joka on tarkoitettu TX, T150 ja T300rs seteille.
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/6457/dsxdj/Wheel-Stand-Pro-V2-Deluxe-rattiteline-Thrustmaster-TX-Wheel
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Itellä on G25 polkimet erkkarilla kiinni Playseatissa kun en oo jaksanu alkaa poraamaan reikiä, väitän että pysyvät erkkarilla ihan yhtä hyvin kuin ruuveillakin.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Itsellä on Wheel Stan Pro enkä kauheasti keksi pahaa sanottavaa. Tottakai siinä on rajoitteensa, jalkojen kannalta olisi joskus mukavampi, kun ei olisi tolppaa jalkojen välissä, mutta tuo häiritsee käytännössä vain, kun pitää sitoa vasemmalla jalalla. Laatuun nähden tuo on mielestäni jopa edullinen setti.

Plussaa että voi ottaa helposti vaikka kaverille mukaan.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Juuh, eli T300 paskana vissiin täälläkin? Keskittää koko ajan ainakin Dirtissä 2% vasemmalle. Käynnistin kerran kaikki uudestaan ja sama edelleen. Runko paskana ja kalibroi "yli" vai mistähän kyse..?
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Juuh, eli T300 paskana vissiin täälläkin? Keskittää koko ajan ainakin Dirtissä 2% vasemmalle. Käynnistin kerran kaikki uudestaan ja sama edelleen. Runko paskana ja kalibroi "yli" vai mistähän kyse..?
https://www.google.fi/url?sa=t&sour...JX_KyfZ9NfYpN05Bw&sig2=_rBA4SwJvpvM9GWug2MFBg

Koitapa tuolla ohjeella kalibroida keskikohta uudestaan. Jos ei tuon kummempia oireita ole, niin tuskin se lopullisesti hajalla on.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Joo löysin tuon jo itsekin, mutta pistin jo kamat sivuun. Pitää kokeilla ensi kerralla, jos ongelma jatkuu.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Äsken ruuvasin t3pa polkimet telineeseen kiinni. On nuo ihan hyvän tuntuiset ja sen jarru modin jätin kokonaan asentamatta kun tuo jarru vaatii jo nyt ihan tarpeeksi painamista, että sen saa pohjaan asti. Niistä polkimien takana olevista koloista kurkkasin ja on noissa ainakin täysin erilaiset jouset mitä vakio polkimissa.
Toivottavasti nuo nyt sitten kestää. Seuraavaksi paluu ralli poluille ja kokeilemaan opinko käyttämään kytkinpoljinta käsijarruna.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Itellä on G25 polkimet erkkarilla kiinni Playseatissa kun en oo jaksanu alkaa poraamaan reikiä, väitän että pysyvät erkkarilla ihan yhtä hyvin kuin ruuveillakin.

Tähän on kaikista paras "gorilla" teippi, eli se on käytännön 2-3x paksumpaa jesaria. Pysyy! ;)
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Juuh, eli T300 paskana vissiin täälläkin? Keskittää koko ajan ainakin Dirtissä 2% vasemmalle. Käynnistin kerran kaikki uudestaan ja sama edelleen. Runko paskana ja kalibroi "yli" vai mistähän kyse..?

Kokeile jollakin toisellakin pelillä, jos on samaa niin olisko perhana sit moottori irronnut, näitäkin on nähty että menee muovit sisältä halki... (en halua pelotella!)
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Mulla teki joskus viime syksynä siis t500 samaa, että ratti jäi kalibroinnin jälkeen hieman vinoon. Ei siis mitenkään ollut pelistä riippuvainen vaan jäi vinoon heti kun virrat rattiin kytki. Thrustmasterin ohjeilla keskikohdan määritys uusiksi ja sen jälkeen toiminut kuin kello.

En jaksa uskoa, että tuo t300:kaan hajalla on, jos tuo on ainoa oire. Eri juttu toki, jos on lisäksi esim näitä perinteisiä forcejen katoamisia tms.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Jep, ei tosiaan ollut hajalla, manuaali kalibrointi korjasi ongelman. Ehdin jo vaan pelästyä, kun sen verran noista vioista on täälläkin peloteltu.

Pelle; suosittelen kyllä ainakin kokeilemaan sitä jarrumodia. Itse tykkään siitä tosi paljon, saa hyvä fyysisen vasteen ja painalluksen voimakkuutta on paljon helpompi arvioida. Se toimii fiksusti niin, että se todellinen jarruvoima löytyy vasta sieltä viimeiseltä sentin matkalta, aivan kuten oikeassakin autossa.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

^Mutta kun joudun jo nyt ihan tosissani painamaan jos haluan 100% jarrutuksen :D
Oli pakko laittaa braking saturation 90% dirt rallyssa jotta tuo onnistuu helpommin. Koitin millainen tuntuma on kengät jalassa ja huomattavasti helpommin se poljin tuli runtattua pohjaan.
Eiköhän tuohon totu kun vaan ajaa lisää.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

T150:n kanssa on tainnut jonkin verran olla laatuongelmia, mutta eiköhän tuokin ihan pätevä vehje ole, jos ei halua kalliimpiin Thrustmastereihin panostaa. T300 paremmilla polkimille tai T500 maksaa sen about satasen enemmän, mutta on kyllä rattina reilusti parempia.

G29:a saa Saksasta alle kolmen sadan, kannattanee ehkä sieltä tilaamista harkita jos siihen päätyy.

Itse valitsisin varnaan jotakuinkin seuraabasti:

Budjetti alle 200€: Thrustmaster T150. Ainoa vaihtoehto.

Budjetti 200-300€: Logitech G29. Ihan ok ratti ja loistavat polkimet. Pomminvarma laitos.

Budjetti +300€: Thrustmaster T300 Ferrari Integral tai Thrustmaster T500. T300 ihan hyvä ratti, mutta laatuongelmia suht paljon. Polkimet tuossa setissä hyvät. T500 vahva ja kestävä ratti ja loistopolkimet, mutta ei virallisesti ps4-tukea.

Alkaa noita ajopelejä ilmestyä nyt siihen tahtiin, että pitäisi ratti viimein hankkia. Pitääkö lainauksen vertailu yhä paikkansa (kaivettu useamman sivun takaa tästä viestiketjusta)? Ratti saisi maksaa enintään 300€, eikä alle 200€ myöskään haittaisi. Pelailtua tulisi varmaan 3-5 kertaa viikossa. Riittääkö tuo T150 sellaiseen käyttöön?
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Alkaa noita ajopelejä ilmestyä nyt siihen tahtiin, että pitäisi ratti viimein hankkia. Pitääkö lainauksen vertailu yhä paikkansa (kaivettu useamman sivun takaa tästä viestiketjusta)? Ratti saisi maksaa enintään 300€, eikä alle 200€ myöskään haittaisi. Pelailtua tulisi varmaan 3-5 kertaa viikossa. Riittääkö tuo T150 sellaiseen käyttöön?

Itse tuolla mietiskelin tätä pulmaa ja päädyin lopulta Logitech G29 rattiin (en ole tosin vielä ostanut). T150 olisi kai ihan ok, mutta jos Thrustmastereissa ei polkimet kestä niin en silloin kyllä suosittele.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Jep, ei tosiaan ollut hajalla, manuaali kalibrointi korjasi ongelman. Ehdin jo vaan pelästyä, kun sen verran noista vioista on täälläkin peloteltu.

Tarkista samalla että se keskiön iso mutteri on kireällä, muuten on ratti vinossa. Mulla aukes se vähän väliä kunnes kiristin sen pienen ruuvin siellä välissä...
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

^Mutta kun joudun jo nyt ihan tosissani painamaan jos haluan 100% jarrutuksen :D
Oli pakko laittaa braking saturation 90% dirt rallyssa jotta tuo onnistuu helpommin. Koitin millainen tuntuma on kengät jalassa ja huomattavasti helpommin se poljin tuli runtattua pohjaan.
Eiköhän tuohon totu kun vaan ajaa lisää.

Niin minäkin jouduin, laitoin silti. Se on esim F1:ssä loistava, kun 98% jarrutuksista on täysin optimaalinen kun jarruttaa siihen modiin asti. (Ei mene pyörät lukkoo ollenkaan)
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Kaduttaa kun ei tullut testattua vertailumielessä noita T3PA polkimia T300 ratin ollessa käytössä! Oli tuolloin kiinni G27 vastaavat enkä viitsinyt alkaa niitä irroittelemaan. En tiedä mikä muutos tuolle G29 jarrulle on tehty, mutta toimii myös noin, että "kiristyy" todella paljon vähän ennen 100% ja saa painaa kunnolla pedaalia "lattiaan" pitääkseen täyden jarruvoiman. Formulathan pysähtyvät nopeimmin täydestä vauhdista siten, että alkuun täysi 100% jarrutus ja vauhdin hidastuessa jarruvoimaa tasaisesti keventäen...;)
 
Ylös Bottom