Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mikä ratti paras sekä kaikki muukin ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskustelu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Omenanraato
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps4
Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin li...

Eikös tuosta 599xx puutu ne ps4:n buttonit? Toimii siis samoin, kuin 500:n ratti.

Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Aika karkeaa tekstiä toimitusehdoissa, ei palautusoikeutta eikä kaupan purkua kuin vain jos lähetetty väärä tuote. En myös löytänyt mistään missä maassa herran paja sijaitsee, eu, us?

Ricmotechin tuotteet tulee Miamista, Floriasta (en ole varma onko itse ricmotech siellä mutta tuolta mulle tuli adapteri ja viikon kesti). Ymmärtänet tästä miksi ei kaupan purkuja ja muuta, helvetinmoiset kulut edestakaisin.

Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Oon samaa mieltä. Itellä se nahkainen ja on kerrassaan loistava.

Sain button boxin PS4:lle Pcarsiin tinailtua. Hienosti toimii ja käyttäminen onnistuu ajohanskat kädessäkin.
Muutama "projekti" kuva:
Näytä liitetiedosto 14584
Siinä osat.
Näytä liitetiedosto 14585
Napit paikoillaan ja johdot tinattuna.
Näytä liitetiedosto 14586
Johdot tinattuna näppäimistön piirilevyyn. Olisi pitänyt laittaa vaikka vanhaa ide kaapelia joka on notkeampaa. Tuolla yksisäikeisellä jäykällä johdolla piti piirilevyä käsitellä varoen, ettei piuhat irtoa piirilevystä kupareineen.
Näytä liitetiedosto 14587
Piirilevy paikoillaan kotelon pohjalla, johdossa solmu vedonpoistajana.
Näytä liitetiedosto 14588
Boxi paikoillaan ratin vieressä.
Näytä liitetiedosto 14589
Boxi on kiinni Ram Mounts kiinnikkeellä ratin puisessa aluslevyssä (Ikean leikkuulauta) :D
Näytä liitetiedosto 14590
Tässä jonkinmoinen kaavio kytkennästä, tovottavasti joku muukin osaa tätä lukea...

Kohtuu vanha postaus, mutta kysyisinkin että montako nappia tuossa deltacon levystä toimii Project Carsissa?
Mietin että en kyllä tarvi kuin ne 6 penkin säätöihin ja 10 vaihteistoille, joten tulee melkein hankittua tämä.

Kävi nimittäin niin että tuo cybersnipa on piirilevymallia tinakasa, eli ei ole edes kunnon piirilevy, mikä aiheutti sen että tina ei ota kiinni kunnolla tai sit ne kanavat sulaa heti alkuunsa... Menee tämä suunnitelma uusiksi :D

Tosin kun ratissa on napit niin tarviiko sitä edes isoa buttonboxia, penkin säädötkin haluan vain siksi erikseen koska jos ajan joskus napittomalla ratilla, niin pitää sitä penkkiä saada säädettyä jne... Eli ne on käytänösssä pakko saada erikseen :rolleyes:

Tuli aiemmin jo tilattua 18kpl nappeja ja boxi, eli tuosta saisi tehtyä jollekulle 12 napin boxin jos joku haluaa :) 6 nappia jää itelleni kuitenkin käyttöön. Teen yhden ylimääräisen boxin ja laittelen vaikka kuvia tänne.

Kyl siin on hyvä olla ABS:lle ainakin omat napit, ratissa on mulla kaikki napit käytössä eikä oo penkin säätöjä ollenkaan. Siihen päälle vielä jos h-kaaviota käyttää niin sytytys+startti on järkevä olla ainaki.

Kyl siin on hyvä olla ABS:lle ainakin omat napit, ratissa on mulla kaikki napit käytössä eikä oo penkin säätöjä ollenkaan. Siihen päälle vielä jos h-kaaviota käyttää niin sytytys+startti on järkevä olla ainaki.

Tätä vois ihan miettiä myös että mitäs nappeja tarviikaan.
ABS = X.
Jarrubalanssi = nuolinäppäimet y/a.
Kuvakulma = kolmio.
Pause = options.
PS = PS.
Share = Share.
Taaksepäin näkymä = L2
Onko pelissä jonkinsortin KERS-systeemi? = R2.
Valot ja pyyhkijät = vaihdeläpyskät.
Käsijarru = O. (mahdollista saada erikseen jos nro-näppäimistöstä ottaa 17:sta napin käyttöön).
Virta ja Start = L3/R3
Vasen/oikea näkymä = nuolet v/o.

Eli nyt ainakin neliö jää yli ja ehkä ympyrä. L3 ja R3 on kans vähän rajalla.

Aika täyteen menee jos nyt penkin säädöt on omana boxina. Toki nyt tuo virta + start hoituu automaattisestikin jos on tarve, joten ne voi saada vapaaksi, mulla oli ennen siellä ABS ja pyyhkijät.
Jäiköhän tästä nyt jotain tosi tärkeetä pois?

Avattava takasiipi unohtui. Peli myös bugaa turhan usein noista infoista mitä ruudulla on (ainakin onlinessa), eli sille on pakko olla oma nappi, mulla vakiona vasen nuolinäppäin. Sit itse ainakin seuraan aika-ajoissa parasta kierrostani omaa aikaa vastaan sektoritasolla ja toisaalta kisassa vain peräkkäisiä kierrosaikoja, joten sekin näkymä täytyy vaihtaa, se on itellä oikeassa nuolinäppäimessä.

Onlinea kun ajaa, niin oikealle/vasemmalle katsominen on melkein pakollista, jos haluaa ajaa rehdisti ja tietää missä toiset menee. Itsellä nämä L2 ja R2 napeissa peukalon alla.

Kolmiossa taaksepäin katsominen, ympyrä kersille, x takasiivelle, neliö kuvakulmalle, ylös/alas nuolet valot/pyyhkijät.
L3 ja R3 on penkin säätö ylös/alas, koska se on se jota joutuu autokohtaisesti aina säätää.

ABS ja luistonesto on oltava sit näppiksessä, samoin kuin penkin loput säädöt. Buttonboxista sitten ulostulo erilliselle käsijarrulle ja sit lisänä se startti+sytytys.

Kohtuu vanha postaus, mutta kysyisinkin että montako nappia tuossa deltacon levystä toimii Project Carsissa?
Mietin että en kyllä tarvi kuin ne 6 penkin säätöihin ja 10 vaihteistoille, joten tulee melkein hankittua tämä.

Kävi nimittäin niin että tuo cybersnipa on piirilevymallia tinakasa, eli ei ole edes kunnon piirilevy, mikä aiheutti sen että tina ei ota kiinni kunnolla tai sit ne kanavat sulaa heti alkuunsa... Menee tämä suunnitelma uusiksi :D

17 eri toimintoa saa Deltacolla.
Melko varoen saa tinailla Deltacoakin, ja suosittelen käyttämään vaikka vanhaa taipuisaa IDE kaapelia, voi lähteä piirilevystä melko herkkään kuparit irti jäykemmällä johdolla.
Tinatessa on syytä olla nopea ja kuuma kolvi, piirilevy ei kestä kauan lämmittämistä.
Mulla on työn alla pari boxia 15 napilla ja kahdella RCA ulostulolla, saan varmaan lähetettyä yhden ompulle testiin loppuviikosta.

Hienoa! Vähän jo odotellutkin, mutta ei oo viittiny hoputtaa. :)

Mitähän varten toi sytytys(project cars)on tos..en oo koskaan sitä vielä tarvinnut. Kun käytän kytkintä ja h-kaaviota ja automaattikytkin on offilla ja jos auto sammuu,kytkin vain pohjaan ja starttinappia painaa ja meno jatkuu.

Eikös sen saa sielt et startissa täytyy ensi startata auto, sillon tarvii sytytyksen.

17 eri toimintoa saa Deltacolla.
Melko varoen saa tinailla Deltacoakin, ja suosittelen käyttämään vaikka vanhaa taipuisaa IDE kaapelia, voi lähteä piirilevystä melko herkkään kuparit irti jäykemmällä johdolla.
Tinatessa on syytä olla nopea ja kuuma kolvi, piirilevy ei kestä kauan lämmittämistä.
Mulla on työn alla pari boxia 15 napilla ja kahdella RCA ulostulolla, saan varmaan lähetettyä yhden ompulle testiin loppuviikosta.

Käviskö pc:n lattakaapeli (mikä lie sen oikea nimitys) ? Sitä meinaa on ja on tarpeeksi ohkasta ja kaapelit on valmiiksi vieri vieressä... Tuohon ottaa tinakin kiinni melko varmasti.

Löysin sattumalta työmaalta tommosen Logitech K120 näppäimistön, luulempa että mä kokeilen siitä ensin tehdä jotain. Siitä tulee sit kaikki napit käyttöön jos se luonnistuu. Poraan reiät noista tinattavien kohdista läpi, pistän siitä kaapelit läpi ja kolvaan takapuolelta.
Sitten onkin edessä se sota että löytää toimivat komennot kaikille napeille ja 10 ulkoiselle lähteelle, ehkä 11 jos käsijarrun teen...

Btw, ne on nyt myynnissä: http://www.ignitioncontrols.com/category-s/145.htm
Komia tuo engine start nappi, mulle tulee vaan kaksi isoa mustaa painiketta :)

Eikös sen saa sielt et startissa täytyy ensi startata auto, sillon tarvii sytytyksen.
Joo asetuksissa tais olla jotain startti asetuksia. Laitappa huomiseen kisaan autom.startti offille..vois moni jäädä viivalle.:D

Meni vähä ot:ksi,mut opinpahan jotain uutta taas.:p

Käviskö pc:n lattakaapeli (mikä lie sen oikea nimitys) ? Sitä meinaa on ja on tarpeeksi ohkasta ja kaapelit on valmiiksi vieri vieressä... Tuohon ottaa tinakin kiinni melko varmasti.

Löysin sattumalta työmaalta tommosen Logitech K120 näppäimistön, luulempa että mä kokeilen siitä ensin tehdä jotain. Siitä tulee sit kaikki napit käyttöön jos se luonnistuu. Poraan reiät noista tinattavien kohdista läpi, pistän siitä kaapelit läpi ja kolvaan takapuolelta.
Sitten onkin edessä se sota että löytää toimivat komennot kaikille napeille ja 10 ulkoiselle lähteelle, ehkä 11 jos käsijarrun teen...

Btw, ne on nyt myynnissä: http://www.ignitioncontrols.com/category-s/145.htm
Komia tuo engine start nappi, mulle tulee vaan kaksi isoa mustaa painiketta :)

Mitä noilla siis säädetään pelatessa? Liitetäänkö tuo usb-kaapelilla tietokoneeseen tai ps4:seen? Onko nuo ns. valmiita bolt-on eli kun kytkee kiinni niin toimii heti?

Esim pcarsissa on niin paljon komentoja, ettei ohjaimessa/ratissa riitä näppäimet, joten tarvitaan erillisiä "näppäimistöjä" joilla asia hoidetaan.

Siellä tosiaan on esim penkin säädöt, jarrubalanssit jne.

Juu tuohon peliin tarvii vähän lisänappeja nykyään jo. Mulle kun tulee vielä itse tehty vaihteisto niin se vaatii 10 paikkaa lisää. Odottelen tällä viikolla saapuvaksi noita kytkimiä ja nappeja + boxin joten sitten aletaan kasaamaan.

http://www.ignitioncontrols.com/category-s/145.htm Tuolla olevat boxit on siis tehty näppäimistönä joten nuo toimii myös project carsissa mutta hintaakin niille tulee melkoisesti.

Enpä löytänyt iteltäni niin pientä poranterää että olis porannut reiät piirilevyyn joten yritän sitten juottaa johdot varovasti vieri viereen. Hankalaa tuossa on se että ne ei saisi osua toisiinsa yhtään. jollain tapaa ne täytys eristää toisistaan, mutta eiköhän sekin onnistu

Joo kalliitahan nuo kaikki lisävarusteet on ollut,paitsi vaihtajan nuppi ja nro näppäimistö.:)

Enemmän mulla on mennyt rahaa noihin lisävarusteisiin kuin itse rattiin...adapteri,shifteri,näppis,nuppi,(lyhentäjä,599xx). Ilman noitakin ois pärjänny, mut ku vanhemmiten tulee mukavuuden halusemmax.:)

Ylös Bottom