Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mikä ratti paras sekä kaikki muukin ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskustelu

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Omenanraato
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps4
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Myyt kaikki pois ja ostat t100 tai olix se t80 ja sieltä tuut pykälä kerralla ylös päin päätyen fanatecin clubsport sarjaan. Sit laitat kokemuksia kaikista rateista.[emoji14]

Kohtuu kattavasti näiden kanssa on kyllä jo tullut sekoiltua, järjestys on vaan mennyt vähän väärin.. T100, Fanatec Gt3rs, T300, G29 ja T500.

Kyl mul välillä usko horju thrustmasterin tuotteisiin. Kax ekaa t300gte:tä oli maanatai kappaleita,mut nykyinen t300rs on vielä ainakin kestänyt hyvin ja oon tosi tyytyväinen t300:n tarkkuuteen yms.(seiniin,kaiteisiin yms.) osuu yrittämättäkin aina välil.:)

Vähän sama homma. Kyllähän noissa t300:sissa varsinkin tuntuu olevan luotettavuudessa parantamisen varaa, sen verran paljon tuntuu maanantaikappaleita löytyvän.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Vähän sama homma. Kyllähän noissa t300:sissa varsinkin tuntuu olevan luotettavuudessa parantamisen varaa, sen verran paljon tuntuu maanantaikappaleita löytyvän.
Uskon ett ku eka tuotantolinjan susierä on loppunut,luulis niiden laittavan parempia komponetteja ja laadunvalvonnan parantuneen. Joillakin on kestänyt ratin julkkarista asti hyvin ja joillakin hajoo nykyversiotkin.

Tekniikka menee eteenpäin,mut ongelmat lisääntyvät. Nykyajan auto on ni tekninen,ettei sitä saa tankata kohta ku merkkiliike.:(
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

hiljaa nurkassa: ei mikään ihme, että ratteja hajoaa hiphei_finlandin Project CARS ffb-asetusten perusteella.

Ei varmaan sitä johdu, mutta toisaalta en kyllä yhtään ihmettelisi mikäli näin olisi. Tuli niitä silloin kokeiltua, kun laitoit ne jakoon. Oli aikamoiset :D

Edit. Itsellä on tosiaan ollut ehjä, mutta broidilla oli hajosi vähäisellä käytöllä.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

hiljaa nurkassa: ei mikään ihme, että ratteja hajoaa hiphei_finlandin Project CARS ffb-asetusten perusteella.

Ei varmaan sitä johdu, mutta toisaalta en kyllä yhtään ihmettelisi mikäli näin olisi. Tuli niitä silloin kokeiltua, kun laitoit ne jakoon. Oli aikamoiset :D

Edit. Itsellä on tosiaan ollut ehjä, mutta broidilla oli hajosi vähäisellä käytöllä.
mistä tiät millä asetuksilla ajan?
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

mistä tiät millä asetuksilla ajan?
Laitoit ne jakoon silloin kerran, kun kysyin ja sitten kokeilin niitä. Ei tosiaan millä pahalla, mutta rupesi heti pelottamaan oman ratin puolesta.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Kyllähän ratissa kuin ratissa pitäisi kaiken järjen mukaan sisuskalut olla mitoitettu sillä tavalla, että kestää, olipa asetukset sitten mitä tahansa. Varsinkin, kun tuntuu yllättävän monilla, ainakin ulkomaisten foorumien ffb-keskusteluiden perusteella olevan käsitys, että mitä kovemmat forcet, niin sen parempi, tuntumasta viis. Koville taitaa monet ratit joutua siis.

Luulisi tosiaan, että Thrustmasterilla on otettu virheistä opiksi ja korjailtu noita heikkoja kohtia uudempiin eriin. Toivottavasti ainakin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Laitoit ne jakoon silloin kerran, kun kysyin ja sitten kokeilin niitä. Ei tosiaan millä pahalla, mutta rupesi heti pelottamaan oman ratin puolesta.

Ok,mut jokainen käyttäköön mitkä on hyvät asetukset. Nyt on mulla asetukset,jotka muut ehkä eivät tykkää niistä ja eivät sovi heille :) Mut se ei oo mun murhe.:)
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Mä hankin nuo kaikki ruorit ajan kanssa kyllä. F1 ratti ja sit se 599 tulee hankittua mut kerralla kustantaa turhan paljon joten nipistetään sitä mukaa kun on tarve :D Vaihteisto nyt tammikuussa ja jos luoja suo niin sitten se 599 helmikuussa.


Puhetta on ollut että markkinoilla olisi (ainakin) kahta erilaista T300RS:n rattimallia, toinen eu-mali eli 240V virralla ja toinen olisi joku 125V malli (jos muistan voltit oikein) joka on muuntajalla (tai jotenkin) tehty 240V:n malliin sopivaksi, mutta musta tuntuu et tuo on just se mikä ratin hajottaa.
Tätä asiaa ajaa sekin et GTE-mallia on myyty eu:n ulkopuolella alusta asti ja en ole edes varma onko ne kaikki sitä 125V malleja peräti... Tämä on nyt mutua mutta selittäisi kyllä monta asiaa.
GTE-ratit jos ne on tehty pääasiassa muualle (koska saadaan myytyä GTE-rattia irtonaisena meille hölmöille) kuin meidän tyyppistä virtaa varten niin sekin selittäisi miksi GTE-ratti hajoaa.

Tässä kohtaa myös sopisi hyvin tähän sekin että 125V mallia on tehty sen takia meille "muutettuna" että kysyntä on todella isoa ja sekin näkyy jokaisessa verkkkokaupassa, jospa tässä onkin vain oiottu hieman, muutettu ratit ns. kestämään joka puolella maapalloa erilaisia virran voimakkuuksia mutta epäonnistuttu siinä?

Itellä on ihan ekoja ratteja ja tuossa ei ole mitään hajoamiseen viittaavaakaan olemassa, ehkäpä tuo eka erä oli sitten vielä ihan eu-malliin tehty ja sit kun ne loppui niin aletiin tähän hommaan...
Teorioita on mutta eihän Thrustmaster voi noita antaa ulos, niiltä menisi myynti. Ratin pohjassa oleva lappu pitäisi kertoa sen todellisen volttimäärän ja mulla ainakin lukee 220-240v.



Noista forceistakin on ollut paljon puhetta, mutta onko takerruttu forcejen "resonointiin"? Kuvitellaan kirjoituspöytä, rattihan on jämäkkä, joka ikinen force tuntuu ja ratti antaa ulos todellakin kaikki kanttareet ynnä muut. Metallinen rakenne on kaikista jämäkin.
Esim. Wheel stand pro, koska yksi jalka ei vaan voi millään fysiikan laeilla olla jämäkkä, ei sitten mitenkäänpäin. Se on toimiva mutta antaako se oikeanlaista palautetta?
Kyllähän tuo tarvii sen oman "resonointi-alan" jonka muodostaa ratin paikka, sama periaate kuin subwooferissa, ei se soi ilman koteloa oikein. Mitäs ootte mieltä?

Luin muuten jostain että joku olisi täyttänyt hiekalla tuon WSP:n putken jotta siitä tulisi jämäkämpi, käsittääkseni tuo kuitenkin on jo melko painava alusta?
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Pistän rattien hajoamiset huonon laadun piikkiin. Eka t300gte sanoi sopimuksen irti pelatessa ainoastaan gt6:sta ja forcet oli 1-2. Toki koitin täysilläkin,mut liika on liikaa. Project carsissa on forcet 100,myös tforce on 100. Master/sop scale 8-12 riippuen autosta. Monet käyttävät JS asetuksia ja valittavat ett on liian kovat forcet..ne on tosi kovat sellaisenaan koska ovat pc:lle tehdyt. Ei ole "oikeita"säätöjä,jokainen käyttäköön niitä asetuksia mitkä itelle tuntuvat ja sopivat parhaiten.
Jos ei halua hifistellä säätöjen kans,antaa kaikki olla oletuksella ja säätää vain master/sop scalea. Jotkut tekevät säätämisestä liian vaikeaa itelle ja pitävät säätämistä rakettitieteenä.:p

Sama homma auton säädöissä,ei samat säädöt sovi kaikille. Netistä löytyy hyviä säätöjä,mut ne ei sellaisenaan sopinut mun ajotyyliin. Joten säädän autot oman mieltymyksen mukaan. Project carsissa ajan nykyään kisoja/sarjoja mis ei voi säätää autoja.:)
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Tänään pääsin testailemaan kunnolla T500 RS -ratin vaihteiden vaihtamista. Omalla kohdalla ei tullut ongelmaksi tuo, kun vaihdeläpyskät eivät liikkuneet ratin mukana. Zolderissa ajaessani pinta-ala riitti juuri sopivasti ja pääsin hyvin hyvin mutkat. Mitään sekaannuksia vaihteiden kanssa ei tullut. Toki tämä oli rata-auto. Isommat ongelmat tulevat luultavimmin, kun käytössä on katu-auto, jossa auton ratin kääntökulma on suuri. Kisa-autojen kohdalla kuitenkin toimi todella hyvin.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Tänään pääsin testailemaan kunnolla T500 RS -ratin vaihteiden vaihtamista. Omalla kohdalla ei tullut ongelmaksi tuo, kun vaihdeläpyskät eivät liikkuneet ratin mukana. Zolderissa ajaessani pinta-ala riitti juuri sopivasti ja pääsin hyvin hyvin mutkat. Mitään sekaannuksia vaihteiden kanssa ei tullut. Toki tämä oli rata-auto. Isommat ongelmat tulevat luultavimmin, kun käytössä on katu-auto, jossa auton ratin kääntökulma on suuri. Kisa-autojen kohdalla kuitenkin toimi todella hyvin.
Ei ole kyllä itselläkään ollut mitään ongelmia paikallaan pysyvien läppien kanssa, vaikka kaikissa aiemmissa rateissa ovat mukana pyörineet. Hyvin onnistunut ajaminen kaikilla autoilla ihan katuautoista formuloihin. Joillakin joutuu toki jossain tilanteissa irrottamaan vähän kättä ratista, että yltää vaihtamaan, mutta eipä tuo ole haitannut. Jossain määrin jopa tykkään paikallaan pysyvistä enemmän kuin pyörivistä, molemmissa omat hyvät ja huonot puolensa.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Kylläpäs onkin muuten todella eroa rautapenkin ja puiseen ajopenkin välillä, aivan joka nyppylä ja auton liike tuntuu kun tuo resoinoi kaiken ratista koko kehikkoon :) Ihan tulee fiilikset kuin olisi oikeesti autossa kun tuo menee metallia pitkin penkin allekin, tosin ei mikään maanjäristys vaan ne ratin tärinät :)
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Ei oo hyvä diili edes tuohon hintaan! Älä osta, paska, mikä paska
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Ei oo hyvä diili edes tuohon hintaan! Älä osta, paska, mikä paska
On siinä nyt omat hyvät puolensa kuitenkin, jos vaikka siihen lähimpään kilpailijaan eli T300:aan vertaa. Paljon paremmat polkimet, nahkainen ratti, kestävämpi tekniikka, kahden vuoden takuu, halvempi shifteri yms. Ja tuolla hinnalla melko paljon halvempi.

Thrustmasterin etuina sitten paremmat forcet, vaihdettavat ratit ja polkimet, parempi shifteri jne.

Molemmat omistaneena sanoisin kyllä, ettei kummankaan kanssa kovin vikaan mene. Ihan siitä kiinni mille ominaisuuksille antaa minkäkin verran painoarvoa. Thrustmasterin hihnavetoiset forcet on paremmat, mutta ei Logitechin systeemikään nyt todellakaan niin surkea ole kuin monesti annetaan ymmärtää.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Gigantissa G29 ihan kovassa tarjouksessa, 269e.

http://www.gigantti.fi/product/peli.../LTG29/logitech-g29-driving-force-rattiohjain

Tuohon hintaan jo ihan kohtuu hyvä diili, jos joku rattia vailla.

No siis tämähän on nyt jo hinnaltaan lähellä sitä mitä pitäisi, siltikin tuohon pitäisi sisältyä vaihteisto vielä (logitech on aina myynyt vaihteiston samassa, G25/27:ssa ja nyt sit rahastaa sillä irtovaihteistolla) ja hinnan pitää jäädä alle 300€. Sitten kun savat vaihteet tohon hintaan sisältyyn niin hinta on kohdallaan.
Polkimet on hyvät mutta tuo ratti on täysi lelu kun on ajanut T300RS:llä... Mun mielestäni :rolleyes: Ei siis täysi paska mutta kun on parempikin tarjolla ja pienellä investoinnilla niin en näe tuossa järkeä.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Tietääkö kukaan et toimiiko ratti playstation tvn kanssa?
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Nyt on tilattu f1 ratti. Luulin ett se on paljon pienempi ku t300rs orkkis ratti,mut Ompun lähettämät kuvat mulle selvensi asian ja sinetöi ostopäätökseni. Kiitos Ompulle kuvista.:)

Viel ois 3 rattia verkkokaupas jälellä.
 
Ylös Bottom