Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mikä ratti paras sekä kaikki muukin ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskustelu

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Omenanraato
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps4
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Omasta TX ratista lakkas vasen läpyskä toimimasta niin pitäs uus rim add on ostaa. Eli onko tuo F599XX Evo30 kannattava ostos hintaa sillä on sen 165e ja 28GT on 125e että kumpi noista nyt kannattais ostaa sit?

Mulla on 28GT ja on se T300:n, tai TX:n vakio ratteja miellyttävämpi käännellä, myös näppäinten asettelu on minusta parempi, mutta jos olisin hankkimassa rattia ostaisin kyllä F599XX ratin enemmin jo pelkästään isomman halkaisijan takia.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Kiitti vastauksista varmaan toi 599xx tulee sitten täs jossain vaihees tilattua :) Ja ihan amazon.de meinasin ostaa siellä noita on varastossa ja halvempi ku suomessa.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Omasta TX ratista lakkas vasen läpyskä toimimasta niin pitäs uus rim add on ostaa.


Minkä ikäinen ratti? Tech supportilta pitäisi saada varaosa tuohon, toki jos takuu on jo (reilusti) ohi niin nuo T-masterin pikkuosatkin maksavat äkkiä kourallisen euroja.

...jos siis haluat vielä tämän kehän kunnostaa, vaikkapa 599XX:n kaveriksi.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Täältä myös ääni 599xx:lle. Sain sen viime perjantaina verkkokaupasta.
Nyt on jo 4 eri rattia kertyny T300RS kaveriksi :D
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Kumpaakaan noista kyseisistä en ole ikinä käyttänyt, mutta itse ottaisin tuossa tilanteessa ehdottomasti F599xx:n isomman halkaisijan takia, yllättävän iso ero käytännössä 28 ja 30 cm halkaisijalla.

Samaa mieltä, isompi parempi.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Verkkiksellä on viimein T300 alcantara -pakettia varastossa, hintakin on sopusuhtainen esim. Saksaan verrattuna.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Verkkiksellä on viimein T300 alcantara -pakettia varastossa...

Tämmöisestä tuli eilen noutoilmoitus ja kävinkin hakemassa pois. Sanokaapa, palstan tietäjät, että sairastaakohan tuo nyt firmistä kun PS4-moodissa se toimii vain PS4:n päävalikossa ja PCarsiin tai DClubiin siirryttäessä pimenee täysin? Kytkin PS3-moodissa (eli T500-emulaatiolla) pääsee sitten kyllä ajelemaan, mutta tietysti menettää nuo PS4-yhteensopivuuden kaikki muut edut.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Tämmöisestä tuli eilen noutoilmoitus ja kävinkin hakemassa pois. Sanokaapa, palstan tietäjät, että sairastaakohan tuo nyt firmistä kun PS4-moodissa se toimii vain PS4:n päävalikossa ja PCarsiin tai DClubiin siirryttäessä pimenee täysin? Kytkin PS3-moodissa (eli T500-emulaatiolla) pääsee sitten kyllä ajelemaan, mutta tietysti menettää nuo PS4-yhteensopivuuden kaikki muut edut.

Jostain mulla on muistikuva että vain T300RS:n orkkisratilla se toimisi PS4 tilassa ja muut ratit sitten PS3 tilassa... Varmistakoot joku tämän joka muistaa paremmin :)
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Jostain mulla on muistikuva että vain T300RS:n orkkisratilla se toimisi PS4 tilassa ja muut ratit sitten PS3 tilassa... Varmistakoot joku tämän joka muistaa paremmin :)

T300 runko, eli se jossa on ps4 kytkin, toimii kyllä ps4 modessa kaikilla rateilla. Esim F1 ratti toimii share jne napit mukaanlukien.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Tämmöisestä tuli eilen noutoilmoitus ja kävinkin hakemassa pois. Sanokaapa, palstan tietäjät, että sairastaakohan tuo nyt firmistä kun PS4-moodissa se toimii vain PS4:n päävalikossa ja PCarsiin tai DClubiin siirryttäessä pimenee täysin? Kytkin PS3-moodissa (eli T500-emulaatiolla) pääsee sitten kyllä ajelemaan, mutta tietysti menettää nuo PS4-yhteensopivuuden kaikki muut edut.
Kantsii koittaa firmis asentaa uuestaan jos vaik bitit on tehtaalla menny sekaisin-->http://ts.thrustmaster.com/eng/index.php?pg=view_files&gid=3&fid=15&pid=375&cid=15
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Kantsii koittaa firmis asentaa uuestaan jos vaik bitit on tehtaalla menny sekaisin-->http://ts.thrustmaster.com/eng/index.php?pg=view_files&gid=3&fid=15&pid=375&cid=15

Tämä pärähti lopulta toimimaan, en vielä ehtinyt edes tuonne firmiksiin asti. Ongelma olikin uusien T300-rojujen sijasta vanhassa F1-rimmissä, jossa näemmä yksi painonapeista heitti jatkuvaa signaalia. Jostain syystä PS3 mode piilotti sitten tuon ongelman. F1:n nappi alkoi pienellä houkuttelulla taas toimimaan ja nyt saa vaihtokytkin olla PS4:llä. :)
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Näytä liitetiedosto 15272

Olen päätynyt oheiseen komboon. Modattu WheelStandPro alla (mm painot & lisäkiristykset jotta rakennelma pysyy tukevasti eikä heilu...), ratin runkona T300 RS sekä Thrustmasterin oma vaihdeaski. Polkimiin vaihdettu Sparcon race-poljinpinnat (pitkä kaasupoljin ja extraleveä jarrupoljin). Vaihdekepissä Sparcon nuppi, joka pidentää keppiä mukavasti käsijarrukäyttöä ajatellen. Ratin kehä vaihdettu Sparcon feikki-low-budget -versioon, ja myös vaihdeläpyskät on jatkettu carbon-look versioilla. Istuimena toimii rullilla oleva DX Racerin "toimistokuppi-istuin".

Asentelin innolla kaikki paikalleen, mutta muutama tekninen ongelma seurasi (ehkäpä juuri tästä liiasta innokkuudesta..). Ensinnäkin uudelle kehälle tarvitsi hankkia keskitin, mutta ebay auttoi onneksi asiassa. Pahin källi seurasi kuitenkin siitä ettei kehää voinut oikein modata, koska en omista alumiinin työstöön tarvittavia laitteita... Kaikessa tohinassa nimittäin "ristikko/suunta-ohjain" jäi suht pahasti tuonne alle. Hätä keksi keinot ja käytän nyt ko. nappia sellaisella pitkällä tikulla - saa nähdä kauanko nuo pohjalla olevat tyynyt kestävät tätä mekaanista rääkkiä, kun tökin tikulla niitä.

Muistaakseni jotkin PS2 & PS3:n pelit toimivat niin, että voit käyttää valikoissa vaeltamiseen padia ja itse pelaamiseen rattia vailla huolta ja murhetta. Nythän on niin, ettei PS4 ainakaan anna tuota mahdollisuutta, ellei joku tiedä jotain hyvää kikka kolmosta. Olen siis pelannut WRC5 ja ProjectCars -pelejä ja niissähän riittää jonkin verran tuota säädettävää...
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

[
Muistaakseni jotkin PS2 & PS3:n pelit toimivat niin, että voit käyttää valikoissa vaeltamiseen padia ja itse pelaamiseen rattia vailla huolta ja murhetta. Nythän on niin, ettei PS4 ainakaan anna tuota mahdollisuutta, ellei joku tiedä jotain hyvää kikka kolmosta. Olen siis pelannut WRC5 ja ProjectCars -pelejä ja niissähän riittää jonkin verran tuota säädettävää...

Hmm. Onnistuisikohan niin, että kytket ratin ps4:ään ps3-modessa? Jos oikein muistan, niin silloinhan tuo kai tunnistuu T500-rattina, jonka kanssa voi ainakin Project Carsin valikoissa liikkua padilla.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Pädillä pystyy liikkumaan project carsin valikoissa ratti kytkettynä ps4 modeen. Ainaki silloin ku laittaa pädillä ensin pleikan päälle ja valitsee "käyttäjän" ja sit kytkee ratin.Mut ajaes ei pädistä toimi ku ps näppäin.

Näin muistelisin ja näin myös on ku just testasin.:)
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Näytä liitetiedosto 15272

Olen päätynyt oheiseen komboon. Modattu WheelStandPro alla (mm painot & lisäkiristykset jotta rakennelma pysyy tukevasti eikä heilu...), ratin runkona T300 RS sekä Thrustmasterin oma vaihdeaski. Polkimiin vaihdettu Sparcon race-poljinpinnat (pitkä kaasupoljin ja extraleveä jarrupoljin). Vaihdekepissä Sparcon nuppi, joka pidentää keppiä mukavasti käsijarrukäyttöä ajatellen. Ratin kehä vaihdettu Sparcon feikki-low-budget -versioon, ja myös vaihdeläpyskät on jatkettu carbon-look versioilla. Istuimena toimii rullilla oleva DX Racerin "toimistokuppi-istuin".

Asentelin innolla kaikki paikalleen, mutta muutama tekninen ongelma seurasi (ehkäpä juuri tästä liiasta innokkuudesta..). Ensinnäkin uudelle kehälle tarvitsi hankkia keskitin, mutta ebay auttoi onneksi asiassa. Pahin källi seurasi kuitenkin siitä ettei kehää voinut oikein modata, koska en omista alumiinin työstöön tarvittavia laitteita... Kaikessa tohinassa nimittäin "ristikko/suunta-ohjain" jäi suht pahasti tuonne alle. Hätä keksi keinot ja käytän nyt ko. nappia sellaisella pitkällä tikulla - saa nähdä kauanko nuo pohjalla olevat tyynyt kestävät tätä mekaanista rääkkiä, kun tökin tikulla niitä.

Muistaakseni jotkin PS2 & PS3:n pelit toimivat niin, että voit käyttää valikoissa vaeltamiseen padia ja itse pelaamiseen rattia vailla huolta ja murhetta. Nythän on niin, ettei PS4 ainakaan anna tuota mahdollisuutta, ellei joku tiedä jotain hyvää kikka kolmosta. Olen siis pelannut WRC5 ja ProjectCars -pelejä ja niissähän riittää jonkin verran tuota säädettävää...

Eikös tuo WSP ole putkirakenne? Jos on niin täytäppä se hiekalla tai soralla, saat siihen lisää painoa. Tuli mieleen tuosta sekin et saiskohan tuota vipunappia joka jää alle, kännettyä suoraan toiseen suuntaan niin että nappula osoittaisi vastakkaiseen suuntaan mitä nyt? Mahdollisesti tuohon voisi löytyä jokin korvaava nappula jos tuo on mallia irtoava...
Jostainsyystä mä tykkään näistä itse viritellyistä ruoreista ihan sikana, tuokin on komea ja samanlainen diy-ratti pitää itsekin tehdä jossainvälissä mutta haluan vaan Momo Tuner ruorin.
Sä tarvit tohon vielä näppäimistön jotta saat esim. Project carsiin penkin säädöt erilleen :)
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Custom ratit innostaa itsenänikin.

Pitääpä jakaa omastakin vähän kuvia ja tietoa tänne.

Näytä liitetiedosto 15280 Näytä liitetiedosto 15281 Näytä liitetiedosto 15282 Näytä liitetiedosto 15283

Eli kyseessä on täysin custom-ratti nappeineen ja vaihdeläppineen, jossa kehänä toimii 330mm käytettynä hommattu nahkainen Sparco Color 2.
Ratti on kiinni TX:ssä, ja toimii täysin PC:llä ja Xbox Onella. Ratti emuloi alkuperäistä TX:n Ferrari-rattia, ainoastaan 1 nappi puuttuu (konsolissa ei haittaa, kun sama toiminto A-napissa)

Ero ajotuntumassa on kyllä todella suuri, Sparcosta saa todella hyvän otteen, ja se on tasapaksu sekä pyöreä, tuntuu paljon paremmalta käteen kuin tuo vakio kumi/muovihässäkkä.
Erityisesti immersio parani huomattavasti kun on oikea ratti mitä pyörittää.
Forcet tuntuvat pääsääntöisesti paremmilta, joskin vaimeammilta suuremman kehän ja painon vuoksi. Yksityiskohtia pinei kevyt ratti antaa enemmän, joten esim. formuloihin tämä ei oikein sovellu.
Paransi kyllä itselläni ajamista, tuntumaa ja ajomotivaatiota huomattavasti :p

Napit on aseteltu melko pitkälti tuota Ferrarirattia vastaaviksi.
Läppävaihteet ovat isommat ja niissä on kohtuullisen hyvä, naksahtava tuntuma ja sopiva liikerata, jonka pituus on säädettävä.

Kokonaisuudessaan painoa tuolla on hieman alle 1.2kg, eli suunnilleen saman verran kuin thrustmasterin vaihtorateissa.
Hintaa tälle tuli yhteensä noin 130€ eli saman verran kuin 280mmn vastaava Thrustmasterilta, eli mielestäni kuitenkin kohtuullisen edullinen.
Säästöä kylläkin syntyi kun sain rattiadapterin 3D-tulostettua osana AMK:n kurssia, ja työtunteja ja vaivaa tähän upposi paljon.

Nappien kiinnityslevy, vaihdeläpät ja niiden kiinnityslevy on valmistettu bilteman 3mm pleksilevystä, vaihdeläppien saranat ovat myös biltemasta.
Painonapit, arduino, johdot, PS/2 liitin ja hiilikuitukalvo kiinasta (ebay)

Jos jotakuta kiinnostaa väsätä vastaavanlaista, niin ohjeet, kuvia ja videoita sekä softa arduinoon löytyy insidesimracingin foorumilta, jonne itsekin postaan projektistani kunhan jaksan. :D
Aduino ottaa siis signaalin painonapeista ja lähettää ratin baselle tiedon, mitä nappia on painettu. Ei tarvitse itse koodailla mitään.
Samalla tavalla toteutetun ratin pitäisi toimia myös t300 & t500:ssa PS4.llä.




Ajopenkkinä toimii Playseat Challenge (maksaa noin 180€, kokoontaittuva!)

Näytä liitetiedosto 15284 Näytä liitetiedosto 15285 Näytä liitetiedosto 15286 Näytä liitetiedosto 15287
(kuvissa näkyvä silityslauta on nykyään turha kun sain näyttöön korkeussäädettävän jalustan)

Playseat on kyllä ylittänyt odotukset.
Maksaa hieman enemmän kuin wheel stand, mutta tässä on penkki samassa.
Ja käytön jälkeen taittuu suhteellisen helposti kokoon, jolloin mahtuu kaappiin säilytykseen.
Voin todellakin suositella, erinomainen välimuoto kiinteän penkin ja wheel standin välissä.

Tuoli on säädön jälkeen todella hyvä istua ja todella tukeva painoisekseen (koko setti alle 20 kg). On kyllä todella nerokkaasti suunnitelu penkki.
Rattitelineessä on pientä heiluntaa pystysuunnassa, mutta ajaessa tätä ei edes huomaa. muihin suuntiin teline ei heilu yhtään.
Pienenä yllätyksenä penkki lisää myös ajotuntumaa, sillä istuinosa on ripustettu samoihin putkiin jossa ratti on kiinni, jolloin ratin tärinät kulkeutuvat istuimeen luoden perstuntumaa. :D

Säätöjä löytyy melko kattavasti, oikeastaan mitään ei jää kaipaamaan. Ratissa ei ole tosin korkeussäätöä, mutta mielestäni se on juuri oikealla kohdalla, ja muuttuu penki korkeussäädön mukana.
Rattiteline kääntyy auki vasemmalle, jolloin penkkiin kulku on todella helppoa. Johdot saa vedettyä helposti mukana tulevilla velcrokiinnikkeillä.
Polkimien kiinnike lähtee helposti irti kahta kiinnikettä kääntämällä. Valitettavasti polkimien etäisyyssäätö on hieman liian heikko jarrumodatuille G25 polkimille, sillä muoviosien liimaus petti ja jouduin laittamaan niiden ja putken väliin ilmastointiteippiä.

Penkissä on itse rakennettu kiinnitys vaihdekepille (TH8A).
Yhteensä vaihdekeppikiinnityksen osat maksoivat n.15€, ja homma onnistui noin tunnissa.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Custom ratit innostaa itsenänikin.

Pitääpä jakaa omastakin vähän kuvia ja tietoa tänne....

Komiaa, kertakaikkisen hienoa! :)

Itseäni kiinnostaisi juurikin tuo osio et miten saisi napit rattiin joka on oikeasta autosta, ratin voi ostaa ja tuollaisen levyn napeille tekee itse. En oikein ymmärrä mitä tuossa niinku tapahtuu, laitetaan napeilta johdot suoraan TX:n sisältämään pirilevyyn vai ohitetaanko se levy kokonaan?

Onkos ISM:lla jotain videomatskua tuosta kenties tulossa? Olen kaikki niiden videot katsonut mitä tähän mennessä on tullut :D
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Huomenna laitan huoltoon tuon Thrustmasterin Ferrari F1 add-onin. Perjantaina alkoivat ongelmat, kun tuo ohjain ei suostunut kalibroitumaan oikein. Se kalibroitui aina 45 asteen kulmaan oikealle. Alkuperäinen ratti taas kalibrointui oikein keskiastentoonsa. Otin virrat pois ohjaimesta ja kytkin ne uudelleen ja sitten ohjain kalibroitui oikein.

Lauantaina ajoin time trialia Monzassa, mutta vaihdeläpät eivät toimineet. Tarkistin asetukset ja ne olivat oikein. Kokeilin T500RS-ratin läpysköitä ja vaihteet toimivat. Kokeilin uudelleen F1-ratin läpysköjä, jotka eivät vieläkään toimineet, kunnes yht'äkki rupesivat toimimaan. Menin ajelemaan Singaporeen ja siellä alkoi sama homma eli ohjain ei reagoinut ollenkaan painamisiin *klik* kyllä kuului, mutta ei muuta ei tapahtunut. Kokeilin muutaman tunnin päästä uudelleen jolloin kaikki taas toimi hyvin.

Eilen alkoi uudet ongelmat, kun ohjain päätti lisätä nopeassa vaihteen vaihdossa vielä extra vaihteen. Eli otetaan vaikkapa Melbournen maalisuora. 100 metrin kohdalla jarrutus ja vaihde neloselle eli neljä naksautusta ja sitten huomaan ohjaamosta, että vaihde onkin mennyt kolmannelle. Sitten seuraavalle DRS-suoralle, taas jarrutus 100 metrin kohdalla ja vaihteen vaihto 8 vaihteelta 3 vaihteelle, mutta vaihde menee 2 vaihteelle. Aluksi luulin, että tuo oli oma virhe, mutta nopeasti huomasin, että ohjain teki tuota. Käynnistin konsolin uusiksi ja yritin uudelleen, mutta sama juttu.

Ei ollenkaan hajua, mistä tuo johtuu. Kuitenkin ohjain on toiminut aivan normaalisti aikaisemmin ja mitään ongelmia ei ole ollut.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Tuli viime perjantaina haettua postista verkkokaupasta tilattu T300RS Ferrari alcantra edition ja WheelStandPro. Kokeilemaan en ole ehtinyt, mutta viikonloppuna pitää kyllä kokeilla.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Jollakin oli myös ongelmia f1 rimmin kans t500:ssa.. tais ratin liitin olla liian syvällä jostain syystä,eikä saanu kunnolla kontaktia.
 
Ylös Bottom