Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mikä sai sinut valitsemaan konsolisi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ludson
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Ludson

Member
Eli mikä sai sinut valitsemaan nykyisen konsolisi? Ja kysehän on nyt näistä uuden sukupolven konsoleista Playstation 3/Xbox 360/Wii. Monella valintaan varmasti vaikutti konsoleiden suuret hintaerot, mutta monella valintaan saattoi vaikuttaa, joku erikoisempikin syy. Viehättikö sinua kenties Wiin innotaviivisuus, Xboxin pelitarjonta vai oletko yksinkertaisesti esimerkiksi vain Playstation fani, etkä voinut ajatellakkaan muuta konsolia.

Itse en ole vielä uutta konsoliani ostanut, mutta todennäköisesti päädyn Playstation kolkkiin. Olen vain yksinkertaisesti Playstationin pelitarjonnan kannalla, sillä 2 edellistä konsoliani, ovat molemmat olleet pleikkareita. Valintaani vaikutti mm. vaatimattomat pelisarjat, kuten Final Fantasy ja Metal Gear Solid.

Minua kiinnostaisi kuulla teidän mielipiteitänne omista ajatuksistanne konsolia valitessanne, ennen omaa lopullista valintaani.

Edit: nojoo, voittehan kertoa kaikkie konsolienne valinnan tarinan, kun sitä on tänne jo laiteltu...

Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mikä sai sinut valitsemaan konsolisi?

Vuosi sitten heinäkuussa kun lomarahat paukahtivat tilille olin ostamassa uutta tietokonetta. Nukkumaan mennessäni ajattelin että kone täytyy kuitenkin päivittää taas kohta uudestaan.
Gigantin lehti kouraan ja totesin että Xbox 360 maksaa 419 euroa. Aamulla loikkasin autoon ja kävin hakemassa. Eli puolittainen heräteostos oli. Eikä tuolloin kyllä muitakaan vaihtoehtoja oikeen ollutkaan.

kyllä se oli gta IV xboxin kohdalla. ja ps3:sta halvempi hinta. wiin hankin kakkos koneeksi kunhan rahaudun.
ykkös pleikkarin kohdalla valintaan vaikutti resident evil-sarja. sillon ei jaksanut super mario 64 kiinnostaa

Mielenkiintoisen aiheen keksisit. :)

Itse päädyin 360:seen pääasiassa edellisen boxin perusteella. Vanha boxi tarjosi itselleni juuri sitä mitä halusinkin konsolilta. Pelit olivat juuri sopivia minun makuuni ja löytyi mukavasti neljän pelaaja pelejä, tai eihän niitä pilvin pimein ollut, mutta niistä muutamista sai paljon hupia irti. Lisäksi yksi vahva vaikuttaja on tietenkin Halo.

Ostopäätökseen vaikutti tietenkin myös se, että julkaistiin ensimmäisenä ja hintakin oli siedettävä. En montaa kertaa pohtinut ostaakko vaiko eikö, kun kone kauppoihin tuli. Hyviä aikojahan tuo on tarjonnut. Tällä hetkellä on kyllä valitettavasti Saksassa reissussa kone... :(

Xboxin tarina

Teimme veljen kanssa runsaasti pihatöitä eräänä kesänä. Kaivoimme muun muassa muutaman ojan, leikkasimme kasveja, ajoimme nurmikkoa, kaikenlaista. Kävimme vielä kaivamassa muutaman sähköjohto-"ojan" sedällekin. Veli oli uuden koneen tarpeessa ja sai sen. Ajattelin, etten itse uutta konetta tarvitse, koska en ole ollut innostunut uusista tietokoneen peleistä, joten hankin konsolin. Pitkään pyörivät ajatuksen Xboxin ja GameCuben ympärillä. Xbox tuntui aluksi hieman mielenkiinnottomalta, mutta kiinnostus sitä kohtaan kasvoi koko ajan. Halo. Oddworld. Amped. Dead or Alive. Sillehän oli runsaasti hyviä pelejä! Osaksi veljen ja isänkin painostuksesta päätyi taloomme Xbox, kaksi ohjainta, rgb-kaapeli, dvd -kaukosäädin ja Halo: Combat Evolved. Veli halusi minun päätyvän Xboxiin, koska piti GameCubea turhana ja mielenkiinnottomana. Isää taas kiinnosti Xboxiin investoiminen siksi, että mökillekin voisi tarvittaessa viedä "dvd-soitinta", jos kerta Xbox osaa niitä pyörittää.

GameCuben tarina

Noin puolitoista vuotta Xboxin jälkeen alkoi pikku hiljaa tuntua orvolta, kun hyllyssä oli ainoastaan räiskintää, toimintaa ja autopelejä. Tässäkö oli Xboxin tarjonta? Olin jo vuoden keskustellut aktiivisesti Peliplaneetan foorumilla Nintendon alueellakin, koska GameCube kiinnosti runsaasti ja minua hävetti, kuinka paljon olin missannut siltä hyviä pelejä. Kävin konetta pari kertaa testaamassakin kaupassa ja joka kerta kiinnostus kasvoi entisestään. Mariota. Zeldaa. Metroid Prime. Pikmin. Todella kovaksi se kävi, kun uutiset Resident Evil 4:sta alkoivat olemaan pinnalla. Kaverit valittivat, että heitän rahani hukkaan, veljeni ei ollut yhtään kiinnostunut konsolista, vanhemmat hieman vastustivat turhaa tuhlaamista, mutta joka tapauksessa pidin pääni, halusin lisää pelattavaa. GameCuben hankin vuoden 2005 keväällä käytettynä viiden pelin, kahden muistikortin, kahden ohjaimen ja rgb-kaapelin kera. En ole katunut ostopäätöstäni yhtään. Veljenikin sain innostumaan konsolista Resident Evilin, Resident Evil 4:n, Super Smash Bros. Meleen, Metroid Primen ja Eternal Darknessin avulla.

Gameboy Advance SP:n tarina

Olin pitkään toivonut itselleni käsikonsolia, kunnes sitten aloin selailemaan Huuto.nettiä ja paha himo hinnat nähdessäni iski. Löysin edullisen paketin, harkitsin jonkin aikaa, mietin koulujen välitunteja, automatkoja, mökkeilyä... Tässä olisi tylsän ajan pelastaja. Gameboy Advance SP:n ostin 5 pelin, yhden moduulisuojan, kantosuojan sekä kuulokeadapterin kera.

Nintendo DS:n tarina

No... se nyt vain jotenkin päätyi minulle. :D

8-bittinen Nintendo

Ala-asteen ekalla luokalla näin ensimmäisen videopelin ja mielenkiinto heräsi samantien. Eräällä tokan luokan kundilla oli sitten sellainen härpäke ja myi sen minulle 500 markalla, porukat sitten suostu ostamaan sen. Valitsin konsolin siksi, kun ei muita kilpailijoita ollut ja näin videopelin ensimmäistä kertaa.

16-bittinen Nintendo

Tämä se oli hieno näky aikoinaan, kun Mariossa oli "kolmiulotteiset" kentät ja Donkey Kong 1 huh huh miten komea. Joululahjaksi sitten myllyn sain. Valintaperuste: uskomattoman hienot pelit, komea ohjain ja uutuuden viehätys.

Playstation 1

Kaverin isoveli oli ostanut tälläisen ja pelattiin sillä Tekken 1:stä ja kuunneltiin ensimmäisen kerran musiikkia Cd:llä! Itse piti sitten ostaa kone kesätyörahoilla ja siihen vielä upea 14" telkkari joka on vieläkin käytössä. :) Valintaperuste: uudet hienot Cd levypelit.

Playstation 2

Tätä odotettiin sitten innoissaan ja ostin sen sitten taas kesätyörahoilla. Gran Turismo 3 peliksi ja taas sai ihmetellä mitenkä hieno Grafiikkaa saadaan väännettyä ja samalla Ensimmäinen Dvd kaupasta joka oli Gladiator, oli se hienoa. Valintaperuste: Ps1 oli paras konsoli siihen asti, joten kakkonen oli pakko saada.

Nintendo Gamecube

Tuli ostettua Resident Evil Remake sarjan takia ja ostin sitten marioparty 4:n samalla ja oli komeeta huomata mitenkä nämä "lasten" pelit on vieläkin addiktoivia. Yksi parhaista koneista vieläkin. Lähinnä Smash Bross Melee:n takia.

Xbox

Maksoin uutena tästä 40 euroa, omistin myllyn vajaan viikon ja möin pois 60 eurolla. Valinta kohdistui tähän myllyyn halvan hinnan takia.

Xbox 360

Tämä sitten tuli ostettua viime kesänä heräteostoksena Condemned:in kanssa. Valitsin myllyn varmaan siksi koska halusin päästä pelaamaan uusia ja hienoja pelejä, koska ei kiinnostanut päivittää tietokonetta uuteen.

Playstation 3

En kyllä ymmärrä miksi tämä piti ostaa, varmaan siksi kun edelliset Pleikkarit olivat aikanaan niin hienoja värkkejä. Motorstorm tuli otettua mukaan, koska peli kiinnosti, koska kunnon romuralleja ei ole tullut mielestäni sitten Insanen jälkeen, eikä kyllä ole vieläkään. Jos rahat saisin takaisin niin mylly lähtisi pois, kunnes järkeviä pelejä alkaa tulemaan. Valintaperuste: Mielenhäiriö varmaan:rolleyes:

Playstation 3
Blu-Ray leffoja + pelaamista varten, tietty suurin osa peleistä ilmestyy vasta syksyllä,
mutta tosi tyytyväinen olen kyllä ollut :D XO ei ole myöskään laskuista suljettu.

*Pelit.

Hyllystä löytyykin kaikki "mainstream"-koneet PS1/Saturnista eteenpäin.

*Poikkeuksena PS3, jonka ostin sen vuoksi etten halunnut ostaa risan PS2:n tilalle enää toista PS2:sta. Sigmaa edelleen odotellessa...

Olin jo tovin ajatellut päivittää tietokonetta kun alkoi jo köhimään näiden uudempien pelien kanssa. Katselin sitten näyttiksiä ja kalliitahan ne olivat, lisäksi vielä emolevy ja prossu olisi pitänyt uusia, varmaankin myös lisää muistia ja uusi virtalähde. Myöskin Vistaan olisi kaiketi pitänyt päivittää jonku ajan päästä. Kalliiksi tulee ja kauanko tuolla sitten kunnolla pärjääkään? Tuleeko PC:llä tarpeeksi itseä kiinnostavia pelejä?

Näitä sitten mietiskelin ja jätin sitten lopulta päivittämisen toistaiseksi. Sitten alkoi Xbox 360:lle ilmaantua pelejä. Katselin kun GoW, Dead Rising ja muut ilmestyivät ja miellyttivät arvostelijoita. Grafiikka niissä oli hienoa ja takuulla riittävää. Sitemmiten on saanut lukea että lähestulkoon kaikki länsimaiset pelinkehittäjät tuovat pelinsä Boxille eli hyvien pelien virta on taattu. Myöskään GTA IV:ää ei nähdä ainakaan vähään aikaan PC:llä. Sitten kun vielä 360:n ohjain istui omaan käteen täydellisesti eikä hintakaan (349) huimannut päätä, rupesin todella harkitsemaan paluuta konsoleiden pariin.

Kolmisen vuotta vanha LG:n kuvaputki tosin yski jo aika pahasti, värit olivat huonot ym. ja ajattelin pääseekö uuden konsolin tehot oikeuksiinsa tällaisella töllöttimellä. Sitten kun tänne takapajulaan avattiin uusi Gigantti, oli siellä kohtuu hyviä telkkutarjouksia. No ostinpa siitä sitten 37" Philipsin ja pitihän sitä HD-kuvaa jollakin päästä nauttimaan. Se iski vimeisen niitin 360:n puolelle ja siitä viikon päästä sen ostinkin. Nyt sitä on pari kuukautta käytelty eikä voi kuin olla tyytyväinen. :) Kiteytettynä hyvät pelit ja edullinen hinta ratkaisivat.

No vanhoista ei jaksa jauhaa enemmin, mutta XO:n ostin vajaat puoltoista vuotta sitten koska sille oli GRAW ja Kameo sekä luvassa muita hyviä pelejä. Pelaamista on riittänyt ja en kadu ostosta.

PS3 ostin, koska sille oli heti julkaisussa Resistance, GTHD ja RR7. Muitakin pelejä on hyllyyn jo kertynyt ja pelattavasta ei ole puutetta. Tulevaisuudessa pelejä riittää myös vaikka kuinka. Muutenkin tätä oli odotettu jo vuosia. Bluraytä en niin kovasti odottanut etukäteen, mutta kyllähän noita leffoja alkaa jo kertymään aika hyvään tahtiin. En kadu tämänkään ostamista.

PS2 tuli aikoinaan ensimmäisenä markkinoille (No okei, oli siellä se Dreamcast, mutta ei sitä silloin pleikkariaikana osattu edes ajatella). Ensimmäinen pleikkari oli sitä ennen palvellut hyvin. Myöhemmin Xbox tuli ostettua Halon takia ja sille tielle on jääty aika pahasti. GameCube käväisi pari kertaa pikaisesti Nintendon omien pelien ansiosta, mutta pelikuutio ei tullut jäädäkseen.

Xbox 360:n ostin pitkälti Livessä pyörimisen jatkamiseksi. Toki olisin varmaan ostanut minkä tahansa muunkin näistä kolmesta laitteesta, jos kyseinen vehje vain ensimmäisenä markkinoille olisi putkahtanut. Ja onhan Xbox 360:lla se Halo...

Seuraavaksi sitten PS3 tai Wii. Riippuu, kummalle noita hyviä pelejä kertyy nopeampaa. Tällä hetkellä PS3 kiinnostaisi melkeinpä enemmän, mutta hinta vain on niin suolainen. Onneksi tässä ei ole mihinkään kiire.

Koko lapsuuteni ja nuoruuteni olin tiukasti tietskaripelaaja; C64:n ja Amigan kautta tie kulki lopulta PC:hen. Muutama vuosi jatkuvaa PC-raudan päivitysrumbaa alkoi hiljalleen kyllästyttää, mutta jatkoin suht. urheasti valitsemallani polulla. Joskus vuoden -95 tienoilla tuli nähtyä Battle Arena Toshinden PS1:llä. Se oli samalla ensikosketukseni vähänkään modernimpiin konsoleihin sitten NESin. (Onnistuin jopa SNESin missaamaan lähes täysin, ja tähän päivään mennessäkin SNES-pelikokemukset ovat jääneet lähinnä emulaattorin kautta pelattuun Chrono Triggeriin.) Vaikka Toshinden Säväytti hemmetin isolla S:llä, PC-pojan sydän sykki vielä muutaman vuoden Henkilökohtaiselle Tietokoneelle.

"Välivuosina" PS1:llä tuli pelattua milloin missäkin ja milloin mitäkin; Hki-Vantaan lentoasemalla Everybody's Golfia, intissä NHL '97:ää ja niin edelleen. Joka kerta asetelman helppous ja pelien laatu yllättivät positiivisesti, etenkin kun omassa koneessa ei noihin aikoihin ollut edes kunnollista 3D-näytönohjainta.

Vasta jouluksi -98 olin kypsynyt alitehoiseen PC:hen, ajurisäätöön ja muuhun asiaan liittyvään. Niinpä täytyi saada vaivaton "pistä CD sisään ja rupea pelaamaan" -Pleikkari. Joulupukin kontista tuli PS1 - se aito ja alkuperäinen, Colin McRae Rally sekä tietenkin yksi muistikortti. Pian pelivalikoima karttui mm. Gran Turismolla, Tekken 2:lla ja PaRappa The Rapperilla. Lopullinen käännytys tapahtui Metal Gear Solidin myötä. Sen jälkeen ei ollut enää paluuta.

Kesällä 2000 taisin nähdä ensimmäisen MGS2-trailerin ja se kolahti niin kovaa, että vielä näin vuosien jälkeenkin tulee ne muutamat MGS2-trailerit ihailtua läpi suht. säännöllisesti. PS2-ihmelaitteen Euroopan julkaisu tuli ja meni, mutta epäkiinnostavan pelitarjonnan ja korkeahkon hinnan vuoksi maltoin pitää markat kukkarossa. Kesällä 2001 lopulta ilmestyi kauan odottamani peli: Gran Turismo 3. Koska edellisiä osia oli tullut pelattua lukemattomia tunteja, täytyi myös GT3 saada - etenkin kun sen grafiikka oli vaan niin uskomattoman hienoa. Loppujen lopuksi kävin ostamassa pelin päivää aiemmin kuin itse laitteen. :)

Vuodet kuluivat ja PS2-pelien määrä hyllyssäni alkoi hiljalleen kasvaa. GTA3 tuli puun takaa ja mullisti pelimaailman(i). MGS2 Raideneineen oli juuri niin ihana kuin olin toivonut ja satumainen Ico oli jotain aivan erilaista. Televisiokin päivittyi 21 tuuman perus-Salorasta 28 tuuman laajakuvatelkkuun. Kaiken kaikkiaan PS2-pelejä olen ehtinyt ostaa pauttiarallaa 70-80, mutta monet olen jo myynyt pois pelattuani läpi (tai muuten vaan kyllästyttyäni). Kiusallisen monta peliä on kuitenkin jäänyt pelkkään pikaiseen kokeiluun ja jopa sellaiset pelit kuin Final Fantasy XII ja God Of War 2 ovat vasta alkumetreillään.

Syksyllä 2005 ostin PSP:n heti julkaisupäivänä ja sillekin olen ehtinyt ostaa jo reilut 20 peliä. Miksi? Kannettava pelilaite tuli sopivasti viihdyttämään n. tunnin suuntaansa vienyttä työmatkaani ja olihan se sitä paitsi Pleikkari. :p PSP:n uutta versiota odotellessa tulee tuolla "kämmen-Pleikkarilla" pelattua aika harvakseltaan. Sääli sinällään, koska hyviä pelejä makaa käytännössä neitseellisissä laatikoissa "liian paljon".

Maaliskuu 2007 ja jälleen yksi odotus päättyi PS3:n ostamisen myötä. Varsinaisia PS3-pelejä on vasta kolme (+Storesta ladatut), mutta jatkuvasti firmispäivitysten myötä parantunut taaksepäinyhteensopivuus on kovaa kyytiä siirtämässä PS2:ta pysyvästi eläkkeelle. Mediatoistimena PS3 loistaa: TVersityn avulla voin striimata PC:ltä satojen gigojen edestä videoita, musiikkia ja kuvia, ja katsoa/kuunnella sitä kaikkea 37 tuuman telkusta. Välillä tulee kysyttyä itseltään, miksi halusin niin kiihkeästi ostaa PS3:n heti julkaisupäivänä, vaikka hinta hirvitti. Vastaus lienee jossain siellä "koska pystyin" ja "koska olen fanipoika" -välimaastossa.

Jotta tämä ei menisi nyt aivan Pleikkari-ylistyslauluksi, niin täytyy tunnustaa, että vaimolle ostin Gamecuben vuonna 2005. Siitä tosin luovuttiin tuossa taannoin, kun ei kumpikaan jaksanut sillä enää pelata. Lisäksi huoli PS3:n tulevaisuudesta ja yksinoikeuspelien lipsumisesta Sille Toiselle Konsolille on saanut miettimään, että josko tässä joutuu jonain päivänä ostamaan kilpailijan tuotteen. ;)

PS2
Heti julkaisussa mukaan ja perusteena ne huikeat hetket edellisen konesukupolven parissa. Merkittävin konsoli omassa pelihistoriassa. Verkkopelaamisen myötä paljon uusia ympyröitä.

XBOX
Tuli hankittua vasta Live-palvelun julkaisun yhteydessä ja perusteena Counter-Strike -verkkopelaaminen. Noh, ei täyttänyt odotuksia, mutta myöhemmin kyllä hauskaa oli koko rahan edestä.

XBOX360
Uusi konesukupolvi kiinnostaa aina, vaikka siihen ei heti olisikaan mitään elämää suurempia pelejä. Huikeat ensifiilarit kuitenkin Call of Dutyn ja Geometry Warsin siivittäminä. Varsin köyhän kevään ja kesän jälkeen alkoi hyvien pelien tykitys, jota jatkui aina vuodenvaihteeseen saakka. Sen jälkeen saanut kerätä pölyä ja odottaa Halo 3:sta.

PS3
Samat perusteet kuin PS2:lla, eli syyntakeeton :D

Todennäköisesti jossain vaiheessa päädyn ostamaan Pleikkari 3:n. Katsotaan nyt vähän miten hinnat, pelitarjonta ja konsoleiden suosiot lähtevät etenemään. Mulla ei oo mitään kiirettä asian kanssa, PS2 pelittää ihan hyvin vielä.

Konsolin suosiolla on sikäli merkitystä että on toivottavaa että valittu konsoli olisi sellainen jota löytyy jatkossa myös lasten kavereilta. Tällä hetkellä "se konsoli mikä sen pitää olla" on juurikin PS2.

Aikaisempien konsoleiden valintakriteerihistoriaa en jaksa tähän kirjoitella, paitsi että sen voi mainita että kun faija 70-luvulla toi Pong-kloonin himaan, ei sen merkkiä edes katsottu, eikä ajateltu että muitakin vastaavia olisi :)

Minulla on niinkin pieni asia vaikuttanut kuin EB Gamesin tarjous silloin kun XO tuli markkinoille. Ja tästä tarjouksesta luin tietenkin konsolifinistä. Ei muuta kuin Hesaan ostoksille... Kun mulla oli hyllyssä parikin vanhaa xboxia ja ps2 ja näille pelejä, niin uusi XO ei tullut maksamaan kuin 100e oikeata rahaa. Jos ei olisi tätä tarjousta ollut, niin en olisi konsolia silloin hankkinut, enkä varmaan vieläkään. Toisaalta, nyt kun se tuli silloin hankittua, niin pitipä sitten ostaa tykkikin, ja pakko myöntää että pelit näyttävät todella upeilta ja tuleepa konsolin ääressä viihdyttyä...:cool:

Nämä olen itse valinnut tai ollut päättämässä jonkun muun kanssa;

PS2
N64:sen "kuoltua" piti miettiä jokin uusi pelilaite. Xbox,GC ja PS2 olivat silloin juuri markkinoilla. Iso-veljen kanssa tuli pähkäiltyä ja kinattua paljon mikä noista hommattaisiin. Itse tahtoin GC:en, koska se oli Nintendon kone, eli sille tulee samoja vanhoja pelejä, mitä N64:lla oli. Iso-veli sanoi suoraan ei. Sitten ehdotin Xboxia, mutta kuulema pelit ja lisälaitteet olivat kalliita. Noh PS2 tuli taloon jouluna GTA: VC:n ja Need for speed: hotpursuit2:sen kanssa. Kyllä kannatti hommata. Varsinkin tuon GTA sarjan takia.

GBA
Vanha GBC alkoi jo olla kuollut vehje, eli uusi pitäisi saada. GBA oli juuri tulossa kesänä milloin oli minun synttärit niin eiköhän lahjatoivomus ollut valmis. Valkoinen GBA ja joku Mario peli tuli saatua. Hiton hieno vehje siihen aikaan, varsinkin kun Pokemonit tuli. Sillon vasta kunnon no-lifetys alkoi.

Gamecube
PS2:ta tuli pelattua paljon, mutta jotain silti puuttui... Mario/muut nintendo hahmot tietysti. Kauhea pakko miele tuli hommata GC sen hinnan takia ja pelien, mitä PS2:lla ei ole. Laite tuli hommattua ja siihen vielä mario kart ja 1 muistikortti mukana 59e:lla. Pikkasen pettynyt olen kyllä ollut laitteen peleihin. Muuten laite on loistava.

XBOX360
Laite tuli tähän taloon melkeinpä liven takia. Xboxilla tuli kaverilla livetettyä melkoisesti niin itsekkin piti saada oma. Noh mutsilta otin lainaa jouluna ja kaikki lahjarahat laitoin Premium koneeseen ja CoD2 peliin. Paras konsoli mitä olen ikinä pelannut N64:sen jälkeen.

Luonnollisesti tärkeimpiä asioita olivat jo ilmoilla olevat loistopelit, ja monet tulevat huippupelit, joita ei muilla konsoleilla näe. Myös koneen tehot, ominaisuudet, live & marketplace, halpa hinta ja NHL 07 kallistivat X360:n puolelle.

PS3 olisi ollut varteenotettava vaihtoehto, mutta nykyinen ja tuleva pelivalikoima ei omaa juurikaan kiinnostavia nimikkeitä minulle. Ja Wiitä ei tähän taloon tule koskaan.

Xbox1 löytyy myös, ja sen valitsin puhtaasti helpon modauksen mahdollistamien lisäominaisuuksien vuoksi. Toimii edelleen olohuoneen "viihdekeskuksena".

Tjaaah. Valitsin konsolini hinnan, pelien ja julkaisu päivämäärän mukaan. Ja konsolini on tietenkin Xbox 360;) .

Aikoinaan, kun aloitin harrastusta, ei vaihtoehtoja ollut kuin kaksi, eli Master System ja Nes, joista molemmat päätyivät omistukseeni. Noihin aikoihin sitä ei muutenkaan tullut laitteen merkkiä tuijoteltua, vaikka noihin aikoihin synonyymi konsoleille alkoikin olla Nintendo. Pelien suhteenkaan sitä ei ollut aivan niin kriittinen kuin nykyään, vaikka silloinkin toki paska peli oli paska peli.

Siitä sitten tuli jatkettua Mega Drivellä ja Snesillä, joiden jälkeen tulikin pidettyä pientä taukoa ja hankittua PS1 ja N64. Muutamaa vuotta myöhemmin ostin sitten Dreamcastin, jonka jälkeen omistin PS2:n kaksi viikkoa ja vaihdoin sen Cubeen. X-box oli lähinnä heräteostos, mutta Halo vakuutti minut ja se on ehkäpä suurin syy miksi jatkoin siitä X360:een. Nintendo on kuitenkin ollut aina lähellä sydäntäni (tulihan lapsuus vietettyä sen parissa), joten Wii oli itsestään selvyys. Nykyään löytyy myös PS2 tv-tason vierestä (ei mahtunut muiden laitteiden sekaan), kun kaverini sellaisen minulle ystävällisesti lahjoitti.

Aina on siis hyllystä löytynyt useammankin firman laitteita ja koska aion pitää tätä itselleni viimeisenä konsolipolvena, niin jossakin vaiheessa (kun hinta on inhimillinen) PS3 löytänee tiensä hyllyyni. Siihen onkin sitten hyvä lopettaa.

Tämän sukupolven valinnaksi alkoi muotoutua Revolution jo kauan sitten, kun selvisi mitä Nintendo on tekemässä. Laitteesta tulevat tiedot vakuuttivat yhä enemmän mm. Virtuaalikonsolin ja suunnittelufilosofian puolesta, kun sitten lopulta tuli se iso pamaus, liiketunnistus. Revolutionin idea vastasi ihmeen tarkasti jo kauan pelaajan sydämessä kummunneita toiveita saada jotain uutta ja jännittävää, ja muuttaa nykyisen pelaamisen suuntaa. Liiketunnistus ja aivan uudenlainen ohjain sekä tuoreet peli-ideat olivat selkeästi paras tapa viedä pelaamista eteenpäin, kun tarkasteli kilpailevien konsolien harmaata sota- ja autopelien tarjontaa. Ja on se todellakin vastannut lupauksiin. Uudenlaiset ideat kuten Miit ja pelaamisen välittömyys ovat pitkästä aikaa nostaneet pelaamisintoa ja tehneet pelaamisesta hauskaa. Toinen kilpailevista konsoleista tulee ehkä joskus ostettua, jahka niiden pelitarjonta joskus kipuaa omaa makua tyydyttävälle tasolle, mutta pelkään pahoin että padipelit jäisivät pelaamatta kuten niille jo nyt on käymässä.

Mitä aikaisempiin konsoleihin tulee, yleensä tuli ostettua "pääkonsoli" heti julkaisussa tai lähellä sitä, kuten PlayStation tai PS2, ja sitten myöhemmin halvemmalla kakkoskonsoli, kuten Saturn tai Gamecube. Eli samaa trendiä kenties vieläkin noudatetaan.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom