Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Saanko udella miksi et edes harkinnut PS2 ostoa?Arcane sanoi:Xboxin tarina
Teimme veljen kanssa runsaasti pihatöitä eräänä kesänä. Kaivoimme muun muassa muutaman ojan, leikkasimme kasveja, ajoimme nurmikkoa, kaikenlaista. Kävimme vielä kaivamassa muutaman sähköjohto-"ojan" sedällekin. Veli oli uuden koneen tarpeessa ja sai sen. Ajattelin, etten itse uutta konetta tarvitse, koska en ole ollut innostunut uusista tietokoneen peleistä, joten hankin konsolin. Pitkään pyörivät ajatuksen Xboxin ja GameCuben ympärillä. Xbox tuntui aluksi hieman mielenkiinnottomalta, mutta kiinnostus sitä kohtaan kasvoi koko ajan. Halo. Oddworld. Amped. Dead or Alive. Sillehän oli runsaasti hyviä pelejä! Osaksi veljen ja isänkin painostuksesta päätyi taloomme Xbox, kaksi ohjainta, rgb-kaapeli, dvd -kaukosäädin ja Halo: Combat Evolved. Veli halusi minun päätyvän Xboxiin, koska piti GameCubea turhana ja mielenkiinnottomana. Isää taas kiinnosti Xboxiin investoiminen siksi, että mökillekin voisi tarvittaessa viedä "dvd-soitinta", jos kerta Xbox osaa niitä pyörittää.
GameCuben tarina
Noin puolitoista vuotta Xboxin jälkeen alkoi pikku hiljaa tuntua orvolta, kun hyllyssä oli ainoastaan räiskintää, toimintaa ja autopelejä. Tässäkö oli Xboxin tarjonta? Olin jo vuoden keskustellut aktiivisesti Peliplaneetan foorumilla Nintendon alueellakin, koska GameCube kiinnosti runsaasti ja minua hävetti, kuinka paljon olin missannut siltä hyviä pelejä. Kävin konetta pari kertaa testaamassakin kaupassa ja joka kerta kiinnostus kasvoi entisestään. Mariota. Zeldaa. Metroid Prime. Pikmin. Todella kovaksi se kävi, kun uutiset Resident Evil 4:sta alkoivat olemaan pinnalla. Kaverit valittivat, että heitän rahani hukkaan, veljeni ei ollut yhtään kiinnostunut konsolista, vanhemmat hieman vastustivat turhaa tuhlaamista, mutta joka tapauksessa pidin pääni, halusin lisää pelattavaa. GameCuben hankin vuoden 2005 keväällä käytettynä viiden pelin, kahden muistikortin, kahden ohjaimen ja rgb-kaapelin kera. En ole katunut ostopäätöstäni yhtään. Veljenikin sain innostumaan konsolista Resident Evilin, Resident Evil 4:n, Super Smash Bros. Meleen, Metroid Primen ja Eternal Darknessin avulla.
Gameboy Advance SP:n tarina
Olin pitkään toivonut itselleni käsikonsolia, kunnes sitten aloin selailemaan Huuto.nettiä ja paha himo hinnat nähdessäni iski. Löysin edullisen paketin, harkitsin jonkin aikaa, mietin koulujen välitunteja, automatkoja, mökkeilyä... Tässä olisi tylsän ajan pelastaja. Gameboy Advance SP:n ostin 5 pelin, yhden moduulisuojan, kantosuojan sekä kuulokeadapterin kera.
Nintendo DS:n tarina
No... se nyt vain jotenkin päätyi minulle.![]()
Ludson sanoi:Saanko udella miksi et edes harkinnut PS2 ostoa?
Selvä se, mutta eikai MGS2 ole boxille julkaistu vai olenko vain niin tyhmä?Arcane sanoi:Tottakai tuollaista saa udella.![]()
Syitä siihen oli oikeastaan aika monta. Yksi syy oli ihan selkeästi se, että kyseinen konsoli löytyi ainakin kolmelta kaveriltani, joten sitä kyllä pääsi pelaamaan, mikäli näin halusi. Toisekseen Playstationille ei koskaan ollut minulle sopivimpia pelejä. Räiskinnät eivät tuntuneet Playstationin ohjaimelle (joka muutenkaan ei ole minun käteen sopivimpia) olleet niitä osuvimpia ja muutenkaan Playstationin pelitarjonta ei ollut kavereilla antaneet minulle riittävän hyvää kuvaa.
Lisäksi Xboxissa oli osallaan uutuuden viehätys, se kun oli vasta muutamia kuukausia sitten ehtinyt kauppaan (ostin siis loppujen lopuksi Xboxin sen hinnan laskiessa 300 euroon), olihan PlayStation 2 tuossa vaiheessa jo mitä, pari vuotta vanha? En tuolloin myöskään ollut yhtään kiinnostunut Playstationin omista hiteistä, tappelupelit eivät kiinnostaneet ja monet muut nimikkeet eivät vain sanoneet minulle mitään. Ehkä osaksi se, etten jaksanut perehtyä pelitarjontaan?
Kun Xbox oli ostettu, oli Playstation 2:n paikka hyllyssä jo käytännössä viety. GameCuben kun ostin nimen omaan saadakseni pelihyllyyn myös sitä vaihtelua. Xboxilla ja PlayStation 2:llahan on loppujen lopuksi yllättävän samanlainen pelirintama takanaan, etenki nyt kun monet "yksinoikeus"hiteistä ovat molemmilla konsoleilla, tai niille on toisella koneella vastineensa (esimerkkinä vaikkapa Metal Gear Solid 2 molemmilla, Gran Turismo <---> Forza Motorsport/Project Gotham Racing), joten todellakin kaipasin sitä eroavaisuuttakin.
Oliko vielä muita syitä, hmmm? No ainakaan Playstation 2:n ilmestyttyä se ei kiinnostanut yhtään, koska olin puhtaasti 100% PC-pelaaja vielä tuolloin. Ja nyt se ei kiinnosta, koska olen rahanpuutteessa ja jos jostain tulisi rahaa, niin yllätys yllätys, se kyllä menisi ihan varmasti johonkin uudemman sukupolven konsoliin.![]()
Ludson sanoi:Selvä se, mutta eikai MGS2 ole boxille julkaistu vai olenko vain niin tyhmä?