Vastaus: Mikä sai sinut valitsemaan konsolisi?
Ludson sanoi:
Eli mikä sai sinut valitsemaan nykyisen konsolisi? Ja kysehän on nyt näistä uuden sukupolven konsoleista Playstation 3/Xbox 360/Wii. Monella valintaan varmasti vaikutti konsoleiden suuret hintaerot, mutta monella valintaan saattoi vaikuttaa, joku erikoisempikin syy. Viehättikö sinua kenties Wiin innotaviivisuus, Xboxin pelitarjonta vai oletko yksinkertaisesti esimerkiksi vain Playstation fani, etkä voinut ajatellakkaan muuta konsolia.
Itse en ole vielä uutta konsoliani ostanut, mutta todennäköisesti päädyn Playstation kolkkiin. Olen vain yksinkertaisesti Playstationin pelitarjonnan kannalla, sillä 2 edellistä konsoliani, ovat molemmat olleet pleikkareita. Valintaani vaikutti mm. vaatimattomat pelisarjat, kuten Final Fantasy ja Metal Gear Solid.
Minua kiinnostaisi kuulla teidän mielipiteitänne omista ajatuksistanne konsolia valitessanne, ennen omaa lopullista valintaani.
Edit: nojoo, voittehan kertoa kaikkie konsolienne valinnan tarinan, kun sitä on tänne jo laiteltu...
Itse hommasin PS3:n. Syyt ovat nämä:
-PS3 oli markkinoiden tehokkain laite ja loisti monipuolisilla ominaisuuksillaan.
-PS2 alkoi vaikeroimaan, ja jollainhan ne vanhat pelit piti saada pyörimään.
-PS3:n pelitarjonta ei painottunut mihinkaan ääripäähän (kuten lapsille suunnattuihin, tai räiskintöihin), vaan pelejä tuli jokaista sorttia.
-Wii ja Xbox 360 keräsivt reippaasti voittoa, joten PS3 (joka tuotti Sonylle tappiota) tuntui hyvältä sijoitukselta rahoille.
-PS3 täyttää kaikki perustoiveet, kuten HDMI, Blue-Ray, DVD, CD, hiljaisuus, kosketusnäppäimet, moninaiset nettiominaisuudet ym. ym. (ok... osa ei ollut toivelistalla, vaan ne tulivat vähän niin, kuin kaupanpäällisinä)
Siinäpä ne syyt varmaan noin suurin piirtein olivat. Lisäksi PS3:lle oli tulossa monia itseäni kiinnostavia pelejä. Kiteytetysti voisi sanoa, että PS3 oli mielestäni vain ylivoimaisesti paras... Kaikille konsoleille kuitenkin hyviä yksinoikeuksia, joten koko sarja olisi tarkoitus kerätä.
EDIT: Nämähän olivat omia mielipiteitäni ja osa täysiä faktoja. Kuka voi olla niin tyhmä, ettei tajuiasi (alempaa löytyy)? Alempana oleva täysin turha kommentointi (tälläisiin ei jostain syystä koskaan haluta puuttua), on täysin aiheen ulkona ja haastaa lähinnä riitaa. Tässä taas tätä joukkoa joka haluaa konsolisotaa (pelaajalehden kyselyssä yli puolet tykkäsivät tälläisestä tappelusta)... Mihinkään näin lapselliseen en viitsi edes takaisin kirjoittaa.