Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mikä sai sinut valitsemaan konsolisi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ludson
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Mikä sai sinut valitsemaan konsolisi?

Xboxin ostin muistaakseni Halo kakkosen takia ja se lähti muutenkin niin halvalla että oli se pakko hommata.

Mielenkiintoinen aihe. Minulla näköjään on lähes aina ratkaissut joku tietty peli. Esim Megadrive tuli ostettua NHLPA 93:n takia, Saturn koska se oli Sega ja sille oli sellainen helmi kuin NHL All-Star Hockey (joka oli aivan järkyttävää kuraa muuten).

Näistä uudemmista Xbox hankittiin oikeastaan NHL 2k3:sen vuoksi. Huomaako joku jonkun kaavan toistuvan tässä? Noh, PS2 on kotona vain ja ainoastaan Guitar Heron ansiosta. Ok, tuli ostettua muutama muukin peli, mutta niiden pelaaminen on jäänyt aika vähille. Seuraavaksi odottelen PS3:sen hinnan laskua. Miksikö PS3? Modattu Xbox kaipaa korvaajaa linuxilla terästetystä konsolista ja jospa sieltä tulisi joku jeesuspelikin pikkuhiljaa. Tai sitten se on Xbox360 ja esim NHL 08. Ken tietää.

Ludson sanoi:
Eli mikä sai sinut valitsemaan nykyisen konsolisi? Ja kysehän on nyt näistä uuden sukupolven konsoleista Playstation 3/Xbox 360/Wii. Monella valintaan varmasti vaikutti konsoleiden suuret hintaerot, mutta monella valintaan saattoi vaikuttaa, joku erikoisempikin syy. Viehättikö sinua kenties Wiin innotaviivisuus, Xboxin pelitarjonta vai oletko yksinkertaisesti esimerkiksi vain Playstation fani, etkä voinut ajatellakkaan muuta konsolia.

Itse en ole vielä uutta konsoliani ostanut, mutta todennäköisesti päädyn Playstation kolkkiin. Olen vain yksinkertaisesti Playstationin pelitarjonnan kannalla, sillä 2 edellistä konsoliani, ovat molemmat olleet pleikkareita. Valintaani vaikutti mm. vaatimattomat pelisarjat, kuten Final Fantasy ja Metal Gear Solid.

Minua kiinnostaisi kuulla teidän mielipiteitänne omista ajatuksistanne konsolia valitessanne, ennen omaa lopullista valintaani.

Edit: nojoo, voittehan kertoa kaikkie konsolienne valinnan tarinan, kun sitä on tänne jo laiteltu...

Itse hommasin PS3:n. Syyt ovat nämä:
-PS3 oli markkinoiden tehokkain laite ja loisti monipuolisilla ominaisuuksillaan.
-PS2 alkoi vaikeroimaan, ja jollainhan ne vanhat pelit piti saada pyörimään.
-PS3:n pelitarjonta ei painottunut mihinkaan ääripäähän (kuten lapsille suunnattuihin, tai räiskintöihin), vaan pelejä tuli jokaista sorttia.
-Wii ja Xbox 360 keräsivt reippaasti voittoa, joten PS3 (joka tuotti Sonylle tappiota) tuntui hyvältä sijoitukselta rahoille.
-PS3 täyttää kaikki perustoiveet, kuten HDMI, Blue-Ray, DVD, CD, hiljaisuus, kosketusnäppäimet, moninaiset nettiominaisuudet ym. ym. (ok... osa ei ollut toivelistalla, vaan ne tulivat vähän niin, kuin kaupanpäällisinä)

Siinäpä ne syyt varmaan noin suurin piirtein olivat. Lisäksi PS3:lle oli tulossa monia itseäni kiinnostavia pelejä. Kiteytetysti voisi sanoa, että PS3 oli mielestäni vain ylivoimaisesti paras... Kaikille konsoleille kuitenkin hyviä yksinoikeuksia, joten koko sarja olisi tarkoitus kerätä.

EDIT: Nämähän olivat omia mielipiteitäni ja osa täysiä faktoja. Kuka voi olla niin tyhmä, ettei tajuiasi (alempaa löytyy)? Alempana oleva täysin turha kommentointi (tälläisiin ei jostain syystä koskaan haluta puuttua), on täysin aiheen ulkona ja haastaa lähinnä riitaa. Tässä taas tätä joukkoa joka haluaa konsolisotaa (pelaajalehden kyselyssä yli puolet tykkäsivät tälläisestä tappelusta)... Mihinkään näin lapselliseen en viitsi edes takaisin kirjoittaa.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Wiips 360 sanoi:
-Wii ja Xbox 360 keräsivt reippaasti voittoa, joten PS3 (joka tuotti Sonylle tappiota) tuntui hyvältä sijoitukselta rahoille.

Doh?

nothing sanoi:

Niinpä. Välillä kyllä oikeasti pistää miettimään, että minkä repun pohjalta se noita joitain juttujaan kaivelee...

Ps. Vuosi sitten tuli Boksi hommattua, koska muutaman vuoden säteellä sille ilmestyy itseä eniten kiinnostavia julkaisuja.
Pleikkaria taas en silloin pitänyt hintansa väärtinä, sillä mielenkiintoiset pelit ilmestyvät sille vasta paljon myöhemmin ja lisäksi Hd-soitin ei kiinnostanut tippaakaan.
Pelimarkkinoiden kehitys kuitenkin ratkaisee tuleeko tähän talouteen muita konsoleja.

Itselle Xbox 360 oli oikeastaan ainoa järkevä valinta:
-paljon kiinnostavia pelejä
-hinta suht kohdallaan(halvempikin voisi olla)
-monella kaverilla oli jo XO joten peleistä ei olisi pulaa vaikka ei itsellä heti olisi varaa ostaa kauheasti pelejä
-xboxin entisenä omistajana tuntui luontevalta jatkaa samalla linjalla

Xbox 360:

* Oli myynnissä viime kesänä, PS3 ei
* Hinta vs. PS3
* Kuudella kaverilla on jo x0, yhdellä PS3

Nintendo Wii

* Nintendo
* Virtual Channelin pelit
* Zelda, Mariot....

Wiips 360 sanoi:
Itse hommasin PS3:n. Syyt ovat nämä:
-PS3 oli markkinoiden tehokkain laite ja loisti monipuolisilla ominaisuuksillaan.
-PS3 täyttää kaikki perustoiveet
PS3 oli mielestäni vain ylivoimaisesti paras...

Hahaha... Kai tuolle piti nauraa, eikö? :confused:
Niin.. Ja sitten asiaan, eli itse hankin X0:n, koska se oli mukavan hintainen, se on konstailematon pelikone ja omistin vanhan Xbox:in, joten siltäkin suunnalta oli helppo hypätä mukaan.

Hommasin PS3:men koska on tehokkain ja mielestäni ylivoimaisesti paras! Tulee myös ihan hyviä pelejä.:rolleyes:

PS2: Joulupukki toi
Wii: Olikohan Zelda Twilight Princess
Xbox 360: Halot ja myöhemmin monet muut pelit/syyt

Ensin hommasin boksin koska ilmestyi ennen PS3:sta (siinä se syy sitten olikin) ja nyt löytyy molemmat koska kummallekkin tulee hyviä pelejä, mutta boksi on kyllä ollut kovemassa käytössä tällä hetkellä...

Xbox360 tuli hommattua pelejen takia.
PS3 muutaman pelin ja blu rayn takia.
Wiillä hoituu party pelaamiset.

PS3:n ostin syystä että olen aina ollut Playstationin suurkuluttaja niin pelien kuin koneiden suhteen ja 360:n ostin yksinoikeuspelien vuoksi ja osittain myös puhtaasta mielenkiinnosta kyseistä konetta kohtaan sillä en ensinmäistä X-lootaa ole koskaan omistanut.

Kumpikaan ostos ei kaduta ollenkaan enkä kummastakaan tule koskaan todennäköisti luopumaan ellei sitten seuraavan sukupolven koneet pakota siihen.

PS3:n ostin syystä että olen aina ollut Playstationin suurkuluttaja niin pelien kuin koneiden suhteen ja 360:n ostin yksinoikeuspelien vuoksi ja osittain myös puhtaasta mielenkiinnosta kyseistä konetta kohtaan sillä en ensinmäistä X-lootaa ole koskaan omistanut.

Unohdat nyt sen että se olin oikeastaan minä joka sinulle Boksin "myi", ainakin näin Hype-asteikolla ;)

Boksi oli täällä ensimmäinen, uuden sukupolven pelikone ja yksinkertainen syy tämän ostamiseen oli Elders Scrolls IV: Oblivion. Kyseinen peli kuulosti silloin sellaiselta peliltä mistä silloin aikoinaan oli pystynyt vain haaveilemaan. Boksi innostus laantui noin vuosi sitten kun talouteen muutti PS3. Tämäkin lähinnä kahden pelin, Uncharted ja MGS4:sen takia. Blu-Ray soittimena konsoli kiinnosti myös. Vuoden päivät pleku pitänyt lippua korkealla mutta nyt sen valtakausi tuntuu olevan lopuillaan. Vaihdoin muutama kuukausi sitten vanhan Premiumini Eliteen tulevaa syyspäivitystä varten. Boksi onkin tehnyt raivoisan nousun tuhkista viime kuukauden aikana jonka seurauksena pleku on jäännyt ikävästi pölyttymään peli rintaman osalta...

Pelivalikoima ja hinta, tuloksena 07 keväällä ostettu Xbox 360.

Valitsin wiin seuraavista syistä:

-Luulin että grafiikka on yhtä hyvää kuin muissa uuden sukupolven konsoleissa

-luulin myös että ohjaus on todellakin 1:1 joka toi suuren pettymyksen

-Olisin myös luullut että wiille tulee paljon paljon parempia pelejä mitä sille nyt on tullut:mad:

OIS TÄYTYNY OTTAA SELVÄÄ:(

PS3 MGS:ien takia. Eipä oikeastaan muuta syytä ollut. Mutta ihan hyvä laitehan tuo on.

Halpuus.

XO lähti vähän yli vuosi sitten Anttilan tarjouksesta hintaan 299 ja Pro oli malli.

Myös se vaikutti, että olin kokeillut ennen kaverilla PS3:sta ja XO:ta, tykkäsin XO:sta enemmän kun PS3:sta.
Hinta oli vielä toissa syksynä PS3:lla aika kova niin ei tarvinnut kertaakaan miettiä.
Ja en ole vielä kertaakaan katunut päätöstäni.

Halusin päästä uuden sukupolven HD-pelimaailmaan käsiksi, ja XO oli julkaistu jo aikoja sitten. Eli tuo ajallinen etumatka boksin hyväksi puri kohdallani. Lisäksi PS3:n hinta oli oleva niin hirveä, etten edes harkinnut sitä. Olin myös edellisessä sukupolvessa siirtynyt Xbox-puolelle, ja mm. tuleva Halo 3 innosti kovasti.

Näin jälkiviisaana, olen tyytyväinen valintaani. Pelivalikoima boksille on sen verran upea. Ainoa moite on koneen heikko luotettavuus.
Wii ei tullut kysymykseenkään, liiketunnitus ei jotenkin lainkaan jaksanut innostaa, enkä koskaan ole käsikonsolitasoa lukuunottamatta ollut Nintendo-poju. Kunnon HD-tuen puuttuminen oli viimeinen naula arkkuun.

PS3

+Ilmainen nettipelaaminen
+Hiljainen
+hyvät pelit
+kaikki muut mainiot toiminnot
-Liian lyhyt ohjaimen latausjohto

Xbox 360

+halo-sarja
+rock band
+muut hyvät pelit
+live
-Maksullinen nettipelaaminen
-hajoamis prosentti(ei tosin itsellä,vielä?)

PS2
Se nyt on vain sen takia kun ei pysty pelaamaan PS2:sen pelejä PS3:lla.

GAMECUBE
+Resident evil-pelien vuoksi enimmäkseen.

Siinähän niitä plussia ja miinuksia oli.WII oli ensimmäinen uuden sukupolven konsoli mulla,mutta vaihtui Xbox 360:sen jossain välissä.PS3 tuli sen jälkeen.:D

Ylös Bottom