Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mikä sai sinut valitsemaan konsolisi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ludson
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Mikä sai sinut valitsemaan konsolisi?

Taisipa tuo liiketunnistus ja uusi ohjaustapa yksi suurimmista syistä Wiin hankkimiseen, mutta myös se että GameCuben myötä aloin yhä enemmän kallistua Nintendon puoleen konsoleissa. Wiillä ovat kotikoneista ne kiinnostavimmat pelit, eivät vähimpänä Zeldat, Mariot ym. unohtamatta tietenkään Virtual Consolea ja WiiWarea. Ainoastaan RPG-pelejä ei koneelle ole juuri ilmestynyt, joten niitä pelaan lähinnä PS1:llä, PS2:lla ja Xbox 360:lla. Ja kyllähän sitä käytetään GameCube-pelienkin pelaamiseen, vaikka GC hyllystä edelleen löytyykin

Viimeksi muokannut moderaattori:

Jouluna 2005 vaikutuin niin täysin King Kongin ja Call of Duty 2:n grafiikoista Cittarissa, että päätin hommata Xbox 360:n. Tietokone alkoi olla jo niin vanha, etteivät uudet pelit pyörineet, minulla ei ollut rahaa kunnon tietokoneeseen, Playstation 3 ei ollut markkinoilla, eikä boksin hinta ollut paha. Kesällä 2006 ostin boksin 400 euron hintaisena, mikä tuntuu naurettavan paljolta nyt.

No konsoli uskollisuus sai allekirjoittaneen valitsemaan tämän sukupolven koneeksi PS3:n. Eipä siinä mitään muuta ihmeellistä. :o PC:llä tulee pelattua yleensä multiplattarit sekä xbox pelit, jotka ei tule PS3:lle.

Syyni ÄxOon hankintaan oli yksiselitteinen, ostin sen siksi kun vaikutti mainiolta laitteelta PELIkäyttöön. Ja hyvällä vauhdillahan niitä pelejä siihen onkin ropissut. Vasta viimevuonna tosin pääsin HD-aikaan tutustumaan ja kyllähän se säväytti ja muutti kokemuksen täydellisesti. Ensin laitoin mopo-26" thomsonin LCD:n (sitä ennen hakkasin putkitelkkarilla, paluuta EI OLE) ja nyt merkki on vaihtunut vähintäänkin yhtä arveluttavaan Hilipsiin. Tosin kokemus on paaljon antoisampi tuosta 32":sta.

Eli, pelikäyttöön vain tuli hankittua, kyllä ne leffat vielä pitkään tulee katsottua tuolla dvd-soittimella joka tukeekin mainiosti useampaa formaattia. Ja niin, vaikutti sekin että XO:ta ennen oli Xloota-1 joka toimi moitteetta elinkaarensa ajan (toisin kuin ps2, rauha hänen sielulleen), puhumattakaan nyt siitä että XO oli ensimmäinen HD-konsoli markkinoilla ja se oli PAKKO saada.

Nyt täällä kärvistellään ilman konsolia, kun vihdoin ja viimein rakas XO:ni väläytti punarinkulat esiin.. Vieroitusoireet alkavat jo nyt näkyä. :(

Ostin pleikkarin3:n koska:

-kaverilla, ja parilla luokkalaisella on se, ja kehuivat hyväksi konsoliksi.
-Blu raun takia osittain.
-Ilmainen netti pelaaminen
- Olen omistanut pelkkiä sonyn konsoleita.

Sain viime joululahjaksi PS3:n. kerran on pitäny huollossa käyttää.
Pitää kuitenkin kertoa vielä, että kuinka lähellä oli, että olisin saanut X0:n lahjaksi.

Eli tarina lähti siitä liikkeelle, kun eräs hyvä kaverini suostutteli minua ostamaan x0:n, koska hänellä oli se. No sitä olin pyytämässäkin sitten lahjaksi kaverini kehuttuaan xboxin maasta taivaisiin. Äitini oli jo ostamassa Xbox:ia mutta ei ostanutkaan sityä, kun ei tiennyt, että mitä eroa on sellaisella boxilla, jossa tulee mukana HDMI liitäntä kaapeli. Sitten äitini ite sanoi, että eiköhän hommata ennemmin tuo pleikkari, kun sulla on aina ollut pleikkari. (PS1 & 2)

Nyt kun olen vertaillut pleikkariani kaverin boxiin, niin pakko myötää, että pleikkari on LÄHES joka osa-alueelta parempi, kuin boxi. Ja kun kaverini pääsi testaamaan pleikkariani, niin siitä lähtien hänkin on haaveillut omasta PS3:staan. :) Nyt jouluna hän sen varmaan saa...

XO: Seitsemännen konsolisukupolven ensimmäinen konsoli, joten se oli hankittava jo ihan siksi. Myös Gamestopin superdiili sai hankkimaan sen heti julkaisussa. Heppoiset perustelut, mutta jälkeenpäin katsottuna sillä on ylivertaisesti paras line-up ja saumattomin nettipelikokemus. Myös ohjain on paras mitä ollaan tähän asti nähty. IMO tämän sukupolven paras konsoli.

PS3: PS2 hajosi käsiin ja PS3 kuumotti, joten pakkohan se oli saada. Harmi vain, että hankinnan jälkeen positiiviset kokemukset loppuivat siihen.

Wii: Hype ja Zelda. Se siitä.

1 iso syy, miksi ps3 niin vanhana Amiga äijänä koko ikäni vihannut kaikkea massa sontaa mitä
microsoft on markkinoille tunkenut.

Wait, wat? Sonyn pelikoneita on myyty yhteensä miltein 350 miljoonaa, eikä Amigallakaan tainnut kauhean huonosti mennä aikanaan?

Isn't it funny?

XO:n ostin koska sille tulee loistavia pelejä, sitten ostin PS3:n koska sille tulee loistavia pelejä ja viimeiseksi Wiin koska sille tuli loistavia pelejä. Kaksi ensimmäistä minulle jäi, mutta viimeisen möin pois koska sen pelirintama ei ole mun pelimakua vastaava.

PS3 ostin siksi
-MGS pelisarja!
-Ilmanen netti
-Kavereilla on myös PS3
-Blu-Ray
-Kodin viihdekeskus ;)

Siinäpä nuo nyt tais olla.

Ainiin Xbox 360 saatan vielä hommata jossain vaiheessa.

Xbox 360: ensimmäinen 7. sukupolven konsoli, Halo 3 ja Alan Wake
PS3: Blu-Ray, Metal Gear Solid 4 ja Killzone 2

XO tuli ostettua, jotta pääsi pelaamaan Gears of Waria, Wii Metroid Prime 3:n takia ja PS3 Super Stardust HD:n vuoksi. Muutkin pelit toki kiinnostivat, mutta nuo olivat ostohetkellä oleellisimmat.

Wait, wat? Sonyn pelikoneita on myyty yhteensä miltein 350 miljoonaa, eikä Amigallakaan tainnut kauhean huonosti mennä aikanaan?

Isn't it funny?
Jep. Vanhana Atari ST-miehenä Amiga näyttäytyi etenkin Suomesta käsin jymymenestyksenä. Silloin sitä jotenkin mieltyi altavastaajalaitteisiin. DC-pelitkin piti tilata erikoisliikkeistä ja touhu oli heti paljon kiinnostavampaa. Nykyisen sukupolven vehkeistä mikään ei herätä tämän suuntaisia intohimoja mikä toisaalta on hyvä. Pärjään loistavasti ilman kunnes DC-, PC- ja vanhan boxin pelit on varastosta tahkottu. Parin vuoden päästä voin sitten valita porukan luuserin vaikka tuskin sellaista selvästi erottuu.

Viimeksi muokannut moderaattori:

PS2: Hyvät sen aikaset pelit ja kaverillakin oli
PS3: Lähinnä tulevien pelien vuoksi ja lisäksi vielä Blu-Ray ja ilmainen nettipeli ja tietenkin se ohjain.
Vaikka kuinka yritän niin en sillä XO:n ohjaimella vain pysty pelaamaan
= suuri syy miksi en ostanut kyseistä laitetta ja ei ole tullut/tulossa hyviä pelejä IMO.

Jep. Vanhana Atari ST-miehenä Amiga näyttäytyi etenkin Suomesta käsin jymymenestyksenä. Silloin sitä jotenkin mieltyi altavastaajalaitteisiin. DC-pelitkin piti tilata erikoisliikkeistä ja touhu oli heti paljon kiinnostavampaa. Nykyisen sukupolven vehkeistä mikään ei herätä tämän suuntaisia intohimoja mikä toisaalta on hyvä. Pärjään loistavasti ilman kunnes DC-, PC- ja vanhan boxin pelit on varastosta tahkottu. Parin vuoden päästä voin sitten valita porukan luuserin vaikka tuskin sellaista selvästi erottuu.

Tietämättömyys on joskus hyve, joten en viitsi pilata sitä sinulta kertomalla miten viimeisen 2½ vuoden aikana on tullut enemmän parempia pelejä, kuin koko pelaamisen historian aikana sitä ennen. ;)

xo tuli ensin jolla pelailin kunnes ps3 julkaistiin, nyt on pleikkareita kaksi joista kummatkin toimii pelikoneena ja viihdekeskuksena, hetkeäkään en ole katunut edes sitä ensinmäistä 699 euron sijoitusta, poksuja on kanssa kaksi, ihan oolrait vehkeitä mutta molemmat ovat siinä tilanteessa että tarvisi lähettää takuuhuoltoon, gow 2 takia tarvii pistää, joko ollut superhuono tuuri tai 6 kerta toden sanoo.

Nikezu sanoi:
Sain viime joululahjaksi PS3:n. kerran on pitäny huollossa käyttää.
Pitää kuitenkin kertoa vielä, että kuinka lähellä oli, että olisin saanut X0:n lahjaksi.

Eli tarina lähti siitä liikkeelle, kun eräs hyvä kaverini suostutteli minua ostamaan x0:n, koska hänellä oli se. No sitä olin pyytämässäkin sitten lahjaksi kaverini kehuttuaan xboxin maasta taivaisiin. Äitini oli jo ostamassa Xbox:ia mutta ei ostanutkaan sityä, kun ei tiennyt, että mitä eroa on sellaisella boxilla, jossa tulee mukana HDMI liitäntä kaapeli. Sitten äitini ite sanoi, että eiköhän hommata ennemmin tuo pleikkari, kun sulla on aina ollut pleikkari. (PS1 & 2)

Pitkälle on näköjään menty muutamassa vuodessa. Kun minä olin yläasteella, niin joululahjaksi tuli pääsääntöisesti suklaarasia, Aku Ankan taskukirja sekä joku vaatekappale. Rippilahjaksi taisin jopa saada jonkun Ericssonin halon, millä pystyi vain soittamaan.

Ei tullut oikein mieleen edes pyytää vanhemmilta mitään 4000 markan joululahjoja. Olisivat varmaankin minua pitäneet vaan hulluna. Kaipa siinä sitten oppi työnteon arvon, kun nyt on kesäduuneilla vihdoin ja viimein hommattu ne kauan kaivatut pelit ja vehkeet.

Samanlainen ihmetys on nykyäänkin päällä, kun näkee hikisesti yläasteikäisiä vetämässä bisseä kylillä. Jos olisin tuossa iässä edes polttanut, niin faijalta olisi tullut kunnon käsittely kiinnijäätyäni. Kaipa minut on kasvatettu erittäin vanhanaikaisesti, kun tämmöisiä tulee edes mieleen...Sorry pieni OT.

Pitkälle on näköjään menty muutamassa vuodessa. Kun minä olin yläasteella, niin joululahjaksi tuli pääsääntöisesti suklaarasia, Aku Ankan taskukirja sekä joku vaatekappale. Rippilahjaksi taisin jopa saada jonkun Ericssonin halon, millä pystyi vain soittamaan.

Ei tullut oikein mieleen edes pyytää vanhemmilta mitään 4000 markan joululahjoja. Olisivat varmaankin minua pitäneet vaan hulluna. Kaipa siinä sitten oppi työnteon arvon, kun nyt on kesäduuneilla vihdoin ja viimein hommattu ne kauan kaivatut pelit ja vehkeet.

Samanlainen ihmetys on nykyäänkin päällä, kun näkee hikisesti yläasteikäisiä vetämässä bisseä kylillä. Jos olisin tuossa iässä edes polttanut, niin faijalta olisi tullut kunnon käsittely kiinnijäätyäni. Kaipa minut on kasvatettu erittäin vanhanaikaisesti, kun tämmöisiä tulee edes mieleen...Sorry pieni OT.

Varsinkin kun ikää on herralla noin hurjasti :p

Omaan konsoliin päädyin ihan puhtaasti rahallisista syistä. Xbox sattui olemaan se halvempi vaihtoehto.

Varsinkin kun ikää on herralla noin hurjasti :p

Omaan konsoliin päädyin ihan puhtaasti rahallisista syistä. Xbox sattui olemaan se halvempi vaihtoehto.

Nimenomaan:cool:. Mutta eipä 1990-luvun puolivälissä hirveästi kännisiä murkkuja kylillä näkynyt. Ainakaan meilläpäin.

On tässä viime aikoina tuntenut kyllä itsenä välillä toooodella vanhaksikin...

Kysymykseen on yksinkertaiset vastaukset:

PS2 oli pakko ostaa koska sille tuli MGS2 ja FFX. Myöhemmin myös MGS3.
Gamecube oli pakko ostaa koska sille tuli Metroid Prime ja Metroid Prime 2. Myöhemmin myös Twilight Princess, jonka piti olla Ocarina of Timen "seuraaja". Toisin kävi.
Xbox oli pakko ostaa koska sille tuli Halo 2. Eka Halo ei sytyttänyt muuta kun juoneltaan.
Xbox 360 oli pakko ostaa koska sille tuli Halo 3.
PS3 oli pakko ostaa koska sille tuli MGS4.

Wiillä on tähän mennessä kaksi peliä jotka kyllä houkuttelevat (Mario Galaxy ja Prime 3) mutta tulevista peleistä yksikään ei kiinnosta lainkaan joten laite saa jäädä näillä näkymin kaupan hyllyyn.

Xbox 360

- Gears Of War ja Dead Rising
- hinta
- Live ja kaverilista

PS3: Blu-Ray pyöritin, Gran Turismo & Tekken pelit, tehokkain (kesän pelit hyödynsivät ehkä 40-60 % potentiaalista)...

Miksi ei:
X360 > Microsoftin laite
Wii > Yksinkertaisille ...

Ylös Bottom