Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mikä kirja on luettavana nyt?

Vastaus: Mikä kirja on luettavana nyt?

Tällä hetkellä:
Eric Van Lustbader - Robert Ludlumin Medusan Petos
 
Vastaus: Mikä kirja on luettavana nyt?

Tällä hetkellä luettavana George RR Martinin "A Dance With Dragons", eli siis Tulen ja jään lauluista uusin. Tämä on minulle siinä mielessä erityislaatuinen tapaus, että se on debyyttini englanninkieliseen kirjallisuuteen. Englanniksi lukeminen on parin vuoden ajan ollut minulle jonkinsortin henkilökohtainen haaste, mutta aina tähän mennessä olen päätynyt nöyrtymään parin sivun jälkeen. Nyt takana on jo reippaat 100 sivua ja tällä kertaa en aio luovuttaa, vaikka välillä Martinin kirjava englanti yrittääkin ottaa minusta niskalenkin.
 
Vastaus: Mikä kirja on luettavana nyt?

Stephen king: Kuvun alla. Noin puolessa välissä ja on kyllä todella hyvä, käy vaan raskaaksi pitää käsissä kun on yli tuhat sivua..
 
Vastaus: Mikä kirja on luettavana nyt?

Tällä hetkellä 2 kirjaa. "Pakollisena" lukemisena on pääsykoekirja, Kirsi juhilan kirjoittama "sosiaalityöntekijöinä ja asiakkaina. sosiaalityön yhteiskunnalliset tehtävät ja paikat". Ja sitten vähän kevyempänä iltalukemisena Jeremy Rifkinin kirjoittama "European Dream".
 
Vastaus: Mikä kirja on luettavana nyt?

Scott Lynch: The Lies of Locke Lamora. Aivan helevetin hyvä :D. Sain viime vuonna synttärilahjaksi, jatko-osan sain joululahjaksi. Sen jälkeen sitten hyllyssä valmiina jonossa George R.R. Martinin Dance with Dragons... hirveä järkäle, yli tuhat sivua taitaa olla.
 
Vastaus: Mikä kirja on luettavana nyt?

Jan Wallentin - Strindbergin tähti

Mielenkiintoisen oloisen juonen takia tuli hankittua.
 
Vastaus: Mikä kirja on luettavana nyt?

Miten kirjoja edes pystyy valitsemaan? Koska kirjaa ei kannata vilkaista keskeltä mahdollisten spoilereiden vuoksi kun yrittää selvittää miten kirjoittaja on kirjoittanut tarinaa ja kuvauksia kun varsinainen tarina ei aukene kenellekkän kirjan alussa jossa sitä yritetään yleensä pohjustaa, eikä kirjan takatekstikuvaukset kerro itse kirjoitustyylistä ikinä.
Ihmiset kokevat kirjan eri tavalla joten vaikka joku ylistäisi sitä, toinen voisi ajatella toisin esim. kuinka mukaansa tempaava kyseinen teos olisi. Miten valita kirja niin vähille tiedoilla?
 
Vastaus: Mikä kirja on luettavana nyt?

Tällä hetkellä on menossa mukana useampikin teos. Rex Millerin Frenzy, Mötley Crüen Törkytehdas, ja viimeisenä, mutta ei todellakaan vähäisimpänä, The Century's Best Horror Fiction vol 1 & 2. :D
 
Vastaus: Mikä kirja on luettavana nyt?

Miten kirjoja edes pystyy valitsemaan? Koska kirjaa ei kannata vilkaista keskeltä mahdollisten spoilereiden vuoksi kun yrittää selvittää miten kirjoittaja on kirjoittanut tarinaa ja kuvauksia kun varsinainen tarina ei aukene kenellekkän kirjan alussa jossa sitä yritetään yleensä pohjustaa, eikä kirjan takatekstikuvaukset kerro itse kirjoitustyylistä ikinä.
Ihmiset kokevat kirjan eri tavalla joten vaikka joku ylistäisi sitä, toinen voisi ajatella toisin esim. kuinka mukaansa tempaava kyseinen teos olisi. Miten valita kirja niin vähille tiedoilla?

Vaikeaa tuo on itsellenikin. Muutamia tapoja on omalla kohdalla:

- Kirjastoon ja katselemaan kirjojen takakansista juonia. Ainut ongelma on että voi tulla sellaisiakin kirjoja missä se juonikuvaus on varsin erilainen verrattuna kirjan sisältöön.

- Etsimällä vain suosikkikirjailioidensa teoksia. Tämä vain kun on löytänyt useampia kirjailijoita joiden teoksista tykkää.

- Nettikirjakaupoista lukemalla juonet ja etsimmällä muutama kirja-arvostelu. Usein toimiva. Yleensä arvosteluissa mainitaan tuo kirjoitustyylikin.
 
Vastaus: Mikä kirja on luettavana nyt?

Viimeksi taisin lukea kirjan nimeltä Unohdettu Ombria, joka on Patricia A. Mckillipin tuotantoa. Basiliskin laulu lähtee (sama kirjailija) tänään käyntiin, mikäli luoja suo. Kokonaisuudessaan hiukan erilaista fantasiaa, joskin juoni oli minusta todella maukas ja loppuratkaisukaan ei jättänyt kylmäksi. Ei siis perinteistä mättö-seikkailupullistelua. Tästä jälkimmäisestä en vielä tiedä mitä pitää sisällään, toivottavasti on yhtä laadukasta teos.
 
Vastaus: Mikä kirja on luettavana nyt?

Itse aloin noin kuukausi sitten lukemaan Martinin sarjaa englanniksi ja jo neljäs osa menossa. Erittäin viihdyttävää ollut ja tulee varmasti olemaankin.
 
Vastaus: Mikä kirja on luettavana nyt?

Clash of kings, joka pitäisi saattaa päätökseen ennen kuin tv-sarjan kakkoskausi pääsee kunnolla vauhtiin :) Olen lukenut melkein jo puolet kirjasta ja silti toisen kauden ensimmäisessä jaksossa oli minulle tuntemattomia kohtauksia...
 
Vastaus: Mikä kirja on luettavana nyt?

Clash of kings, joka pitäisi saattaa päätökseen ennen kuin tv-sarjan kakkoskausi pääsee kunnolla vauhtiin :) Olen lukenut melkein jo puolet kirjasta ja silti toisen kauden ensimmäisessä jaksossa oli minulle tuntemattomia kohtauksia...

A Dance With Dragons luettavana, taitaa olla k.o. sarjan viides. Yhtä raadollinen maailma kuin aikaisemmissakin. George R.R. Martin pukkaa uusia osia markkinoille noin joka kolmas vuosi -> ehtii unohtaa melkoisen paljon.
 
Vastaus: Mikä kirja on luettavana nyt?

Sariolan ensimmäinen Susikoski romaani päättyi juuri. Seuraavaksi otin käsittelyyn Sherlockin nämä "minikertomukset". Yllättävän viihdyttävää luettavaa. Ei ollut oikeen mitään käsitystä millaisia ovat, mutta ei huonoja lainkaan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mikä kirja on luettavana nyt?

Clash of kings, joka pitäisi saattaa päätökseen ennen kuin tv-sarjan kakkoskausi pääsee kunnolla vauhtiin :) Olen lukenut melkein jo puolet kirjasta ja silti toisen kauden ensimmäisessä jaksossa oli minulle tuntemattomia kohtauksia...

Samaa lueskelen. Sarja vaikuttaisi vetävän ykköskautta enemmän mutkia suoraksi, ihan jokaista tapahtumaa ja sanottua lausetta ei näkynyt mikä sopii televisiosarjaan paremmin. Ykköskauden nopea tahti tuntui hieman rauhoittuneen. Mutta kirjasta niin, hyvältä vaikuttaa vaikka keskittymiseni onkin päässyt herpaantumaan hieman.
 
Vastaus: Mikä kirja on luettavana nyt?

Mario Puzon Kummisetä. Alun perusteella vaikuttaa paremmalta kuin elokuva.
 
Ylös Bottom