Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mikä kirja on luettavana nyt?

Tälläinen tällä hetkellä lukemisen alla …

Matt Jansen – The Autobiography – What was, what is and what might have been
”What do you do when the world is at your feet… and suddenly it isn’t?”

kertoo Matt Jansen’ista, hepusta jolla oli potentiaali kehittyä todelliseksi jopa ihan huipputähdeksi jalkapallokentillä… sitten jostain käsittämättömästä syystä vuonna 2002 Svennis tipautti miehen Enkkujen maajoukkueesta pois viimeisenä pelaajana, jätkä lähti sitten tyttöystävänsä kanssa Roomaan kesälomalla jossa joutui moottoripyöräonnettomuuteen ja oli vähän aikaa koomassakin. Henkikulta kuitenkin säilyi ja aikanaan suht korkealla tasolla palasi vielä pelaamaan mutta ei enää palautunut enää entiseen huippuloistoonsa tokikaan, miehen tarinaa pienestä pojasta melkeinpä siis tähän päivään asti.. juttua ja mietteitä mm. tuosta onnettomuudesta, sekä myös sen jälkeisestä ajasta millä kaikella tavalla se muutti hänen elämäänsä.

Mainio kirja ja kuvassa kera Virallisen BRFC kirjanmerkin :)
 

Liitetiedostot

  • MJansenBook.jpg
    MJansenBook.jpg
    2 MB · Lukukerrat: 1
  • MAttJansen.jpg
    MAttJansen.jpg
    34 KB · Lukukerrat: 0
Mikäli norskimytologia kiinnostaa niin Gaiman on rustannut niistä oikein mielenkiintoisen opuksen.
 

Liitetiedostot

  • 20200701_181956.jpg
    20200701_181956.jpg
    1,3 MB · Lukukerrat: 9
Mikäli norskimytologia kiinnostaa niin Gaiman on rustannut niistä oikein mielenkiintoisen opuksen.

Tuli tuo hommattua aikoinaan julkaisussa alkuperäiskielellä. Todella hyvä teos, itse pidän kovasti.

Jos viikinkien mytologia ja huumori uppoaa, niin pakko suositella Cornelius Jakhellnin Jumaltentuho: Saagaromaania.
 
Neljä kuukautta ja 2189 sivua myöhemmin sain luettua Robin Hobbin Näkijän taru -sarjan. Tykkään että Robin Hobbilla on tosi miellyttävä kirjoitustyyli ja että Hobb on neljänneksi paras fantasiakirjailija, mitä olen lukenut. Top3:ssa on Tolkien, Martin ja Rothfuss ja muita luettuja fantasiasarjoja on Abercrombie, Sanderson, Musta komppania, Musta haltija ja Dragonslance. Mulla on kirjahyllyssä odottamassa lisää Hobbia, mutta luen vaihteeksi jotain muuta.
 
The Definitive History of the Dark Knight in Comics, Film and Beyond

Saate sanat tähän on kirjoittanut Michael Keaton. Pysty ja sivusuuntaan järkyttävän kokoinen järkäle kyseessä. Liekö kookkain kirja mikä meikäläisellä, toki pari muutakin aika lähelle pääsee mut mahtavan kokoinen ”möhkäle” joka tapauksessa.

Luettavaa aivan pirusti ja käy läpi Batmania ilmiönä, viihdeteollisuudessa päasialliseti kuten sarjikset, leffat, tv-sarja (se kuuskyluvun mania) sun muut kivasti ja suht kattavasti läpi seulottuna.

Kiva opus jos Batman on tavalla tai toisella ollut, näkynyt tahi kuulunut jollain tapaa elämänvarrella mukana.

Painaakin kuin ”synti”.. ei mikään ihan kevyt opus kädessä kannatella :D

Tuos pikainen katsaus siihen… hyvin pikaine sellainen toki…

 

Liitetiedostot

  • BatmanDefinitiveHistory.jpg
    BatmanDefinitiveHistory.jpg
    2 MB · Lukukerrat: 3
The Riddler’s Gambit (The Arkham Knight)

Tuonne sarjisten puolelle tulikin laitettua että virallista prequel sarjakuvaa on tarjolla peliin nimeltä Batman Arkham Knight, mutta onpahan myös kirjaakin tarjolla kans !

”esikamaa” tämäkin siis, kuten sarjiksetkin.

316-sivua sisältävä novelli :)
 

Liitetiedostot

  • RidlersGambitKansi.jpg
    RidlersGambitKansi.jpg
    2 MB · Lukukerrat: 1
  • RidlersGambitTakakansi.jpg
    RidlersGambitTakakansi.jpg
    1,9 MB · Lukukerrat: 1
Helteiden päättymisen kunniaksi törsäsin muutaman euron Dark Horse Comicsin julkaisemaan Hellsing Deluxe Edition -mangaan. Hellsing-anime on yks min suosikeista, mangaan en ole aiemmin tutustunut. Mangan lukeminen sujuu minulta tosi nihkeesti muutenkin, koska oon niin tottunut länsimaisiin sarjakuviin, mut eiköhän tää tästä hissukseen lähde avautumaan.

hellsing smol.png
 
Eiji Yoshikawan Musashi - kirja luettavana.
Monumentaalinen seikkailuromaani Japanin samuraiajalta.
1013 sivua.
Tuon jälkeen pelaamaan PS4:n Ghost of Tsushimaa, niin saa tunnelman kohdalleen.
 
Seuraavana luettavana vuorossa Zane Greyn Lännen rautatie. Noin 400 sivua villiä länttä suoraan legendan kynästä.
Pari kirjaa aiemmin lukenut samaiselta herralta ja tosiaan vie mukanaan.
Jos lännen tarinat kiinnostaa niin kannattaa joku tämän kirjailijan teos hommata.
 
Tuli juuri luettua loppuun Michelle Obaman Minun tarinani. Mielenkiintoinen opus kaikkinensa. Käsittelee Obaman elämää ihan lapsuudesta uuden presidentin virkaanastumiseen, eli ihan kiitettävästi oli myös pituutta teoksella. Politiikkaan ja muihin asioihin keskittyneet asiat yhä enemmän vaan vahvistavat kuvaa, että Yhdysvalloissa eivät ihan kaikki asiat ole kunnossa. Mikä ei ehkä ole suuri ylläri.
 
Ostin alkuvuonna Robin Hobbin Lordi kultainen -sarjan tarjoushintaan viisi euroa per kappale. Olen lukenut nyt Narrin matkan. Mietin että onko noissa joku vika kun ne on noin halpoja mutta ihan hyvä ainakin tuo ensimmäinen osa oli. Ehkä jos olisin taittaja, laittaisin 0,1 yksikköä isomman fonttikoon marginaalien kustannuksella. Mutta ei ikänäkö vielä paina etteikö näkisi lukea. Siiryn kohta lukemaan Narrin palvelijaa.
lordikultainen2zkw0.jpg
 
Vaikka olenkin lukenut Linnunradan Käsikirja Liftareille -teoksen (maailman ainoa 5 -osainen trilogia!) jo 7 kertaa, aloitin taannoin lukemaan tuota vaimokkeelle ääneen. Yksi hauskimpia kirjoja joita tullut luettua, vielä kahdeksannellakin kierroksella jaksaa huvittaa tuo höpsöys.
 
Nyt kun olen lukenut neljä kuukautta niin sain sain luettua Robin Hobbin Lordi Kultainen -sarjan. Lordi kultainen -sarjassa on yhteensä 2325 sivua ja tähän asti luetuissa Robin Hobbeissa on 4514 sivua. Täytyy sanoa että näissä viiden euron hintaisissa kirjoissa on erittäin hyvä hintalaatu suhde.

Nuo kuvan kirjat olivat yllättävän kevyitä! Kovakantisia Tulen ja jään lauluja on paljon hankalampi pitää kädessä. Ei vielä ikänäkö paina etteikö näkisi lukea kirjojen pientä pränttiä. Ja jos tulee ikänäkö niin sitten hankin lukulasit.

Tämä on kuin joku tv-sarja, joka on suunniteltu etukäteen alusta loppuun eikä siten että sävelletään sitä mukaa kun tarina etenee.

Seuraavaksi luen erään tietokirjan ja sitten alan lukemaan Robin Hobbin Narri ja Näkijä -sarjaa.
 
Onko kukaan lukenut noita Halo kirjoja, fall of reach Ynm? Onko lukemisen arvoisia?

Sama kysymys noista Star Wars Legends kirjoista, varsinkin old republic sarjasta.
 
Tuli hankittua Liu Cixin'in kirjoittama Muistoja planeetta Maasta-trilogia. Ensimmäinen osa, Kolmen kappaleen probleema, tuli luettua 4 päivässä. Oli uskomattoman koukuttava. Nyt menossa toinen osa, Synkkä metsä, ja meno ei ainakaan ole ottanut yhtään laantuakseen.

En normaalisti tällaista sci-fiä lue, mutta nämä ovat pitäneet otteessaan. Kerrontatyyli on jotenkin niin sujuvaa. Tekstissä ei tule sellaisia puuduttavia kohtia vastaan. Toivottavasti tuo viimeinen osa, Kuolema on Ikuinen, jaksaa vielä viedä mukanaan. Mutta pakko suositella kyllä. Ja tästähän on tulossa sarjakin Netflixin puolelle muistaakseni jossain välissä.
 
Fredrik Backmanin Kiekkokaupunki. Tarina pienestä kaupungista, jonka elämä pyörii juniorijääkiekkojoukkueen ympärillä. Joukkue on menestyksen porteilla, kunnes kauhea rikos saa kaupungin sekasorron valtaan.
 
Olen jo aloittanut lukemaan Narrin salamurhaajaa ja pukki toi jouluksi Salamurhaajan kohtalon pokkaripainoksen. Nyt minulla on koko Narri ja näkijä sarja pehmeäkantisina. Kyseisessä sarjassa on yhteensä 2429 sivua.
narrijanakijasarjal1kiw.jpg
 
Huiputan nyt hiukan, sillä tämä kirja ei ole minulla enää luettavana, vaan olen saanut sen jo luettua.

Tuuli Hypénin sekä Vesa Kataiston kuvittama ja riimittelemä Karu kissakirja. Mie en nyt oikeasti tiedä, lasketaanko tämä sarjakuvaksi vai miksi, mut takakannen mukaan kyseessä on "hirmuinen ja riemukas kokoelma aitoja kissakokemuksia".

Itsehän rrrakastan kissoja, joten tottakai tykkäsin teoksesta! Luettavaa ei ole paljoa, mutta tekstinpätkät ovat tosi hauskasti kirjoitettuja. Kuvituskin ansaitsee kehuja: söpöt kissimirrit näyttävät varsin ilmeikkäiltä.

karu kissakirja pikku.png
 
Ylös Bottom