Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mikä kirja on luettavana nyt?

Vastaus: Mikä kirja on luettavana nyt?

Koulutyön puolesta luen tällä hetkellä Anthony Burgessin A Clockwork Orangea, joka on mielenkiintoinen kirja, ja se pitää sisällään vieläkin mielenkiintoisempaa englantia!! :D
Tuostahan on kaksi koulukuntaa: ne, keiden mielestä Stanley Kubrickin Kellopeliappelsiini oli filmatisointina parempi, ja ne ketkä taas mokomaa pätkää vihaavat turhan eksploitaation ja suoraviivaistamisen takia. Itse olen jossain välimaastossa; elokuva on häiritsevyydessään hieno tekele, mutta kirjassa taas kuljetus on huomallisesti syvällisempää kuin "teki sitä ja teki tätä ja tappoi naisen penispatsaalla."

Kuitenkaan niin kirja kuin elokuvakaan eivät mitään ihmeellisempiä taideteoksia todellakaan ole, vaikka monet turhanpäiväiset kriitikot näin väittävätkin. :)
 
Vastaus: Mikä kirja on luettavana nyt?

Douglas Adams: Hitchicker's Guide to The Galaxy
Part 4 of 6

Elikkä Terve ja kiitos kaloista.

42:D
 
Vastaus: Mikä kirja on luettavana nyt?

Kate Mossen Krypta. Luin vanhemman Katen kirjan Labyrintti joka oli loistava :p Kryptastakaan ei ole pahaa sanottavaa paitsi vaikeat Ranskalaiset sanat/nimet, joita kylläkin viljeltiin myös Labyrintissä.
 
Vastaus: Mikä kirja on luettavana nyt?

Da Vinci koodi

Aika hyvä kirja tosin ei voita Enkelit & Demonit kirjaa.
 
Vastaus: Mikä kirja on luettavana nyt?

Da Vinci koodi

Aika hyvä kirja tosin ei voita Enkelit & Demonit kirjaa.

Itse olen myös Dan Brownin ystävä :p Uutta tuotosta odotellessa.. Häneltähän löytyy Meteoriitti ja Murtamaton linnake noiden edellämainittujen lisäksi,
 
Vastaus: Mikä kirja on luettavana nyt?

Lemmy Kilmister & Janiss Garza: Lemmy - White Line Fever

Omaelämänkerta. Enemmän tai vähemmän tosia tarinoita Lemmyn sekoiluista. Jos diggasit Mötley Crüen The Dirtistä, niin tuskin tämäkään jättää kylmäksi :)
 
Vastaus: Mikä kirja on luettavana nyt?

Stephen Kingin uneton yö kirjaa olen nyt vuorostaan aloittamassa lukea. Eilen sain myös Carrien luettua loppuun ja jotenkin jäi huono maku kyllä suuhuun siitä kirjan lopusta.

Garam

Stephenin kirjoihin kannattaisi kyllä enemminkin tutustua hänen novelli kokoelmien kautta eikä suoraan hypätä romaaneihin.
 
Vastaus: Mikä kirja on luettavana nyt?

Herätelläänpäs vähän... Tällä hetkellä ei ole itse asiassa mikään kirja kesken. Parin kuukauden sisällä luin kuitenkin muutaman kirjan: Erika Salumäen, Slashin ja Ronnie Woodin elämänkerrat, Juoppohullun päiväkirjan toisen osan, Tolppa-apinan sekä The Definitive Book of Body Languagen.Koko listasta voi kehua varauksetta jokaista kirjaa, vaikka Salumäen elämänkertaa on ehkä vaikea suositella, sillä se löytyy käsittääkseni ainoastaan viroksi.

Eniten haluan hehkuttaa Slashin ja Ronnien eepoksia. Slashin kirjassa käsitellään pääasiassa Guns N' Rosesin ja Velvet Revolverin menoa, mutta myös Mötley Crüen pojilla on näppinsä pelissä. Slash havainnollistaa hyvin, miten järjetöntä elämää jätkät on eläny heti alusta lähtien. Kaikki GN'R:n fanit saa varmasti paljon irti kyseisestä tekeleestä. Ronnien kirjasta sen sijaan saa selkeän kuvan, miten sisäsiittoisia brittien musapiirit ovat olleet aiemmin. Mestoilla pyörivät Rollareiden lisäksi enemmän tai vähemmän mm. The Who, Led Zeppelin, Neil Young, Eric Clapton, Bob Dylan, Rod Stewart, Elton John, Jimi Hendrix ja Aretha Franklin. Ronnie on huikea kirja, joka pitäisi löytyä jokaisen rockin ystävän hyllystä.

Seuraavaksi aion tilata Mötleyn Dirtin, Aerosmithin Walk This Wayn ja luultavasti myös monia muita rock-kirjoja.
 
Vastaus: Mikä kirja on luettavana nyt?

Roberto Savianon Gomorra - Mafian valtakunta. Niin paljon tästä on kuullut puhetta, että pakko oli noutaa pokkarihintaisena lähimmästä kirjakaupasta. Tähän mennessä positiivisimman palautteen saa Andy Warholin kansikuvataide. Olkoonkin että on realistinen ja kaunistelematon kuvaus tapahtumista, niin tuntuu että tuosta puuttuu kokonaan rakenne ja sitä myötä johdonmukaisuus. Saa nähdä miten mieli muuttuu, vastahan tuota on 180 sivua takana...

Mafian valtakunta tuli luettua loppuun jo aikapäiviä sitten, eikä tuo mielipide ko. opuksesta juurikaan muuttunut, mutta ihan mielenkiintoinen paketti, joskin vaikealukuinen ja poukkoileva.

Välissä on tullut lueskeltua William Blumin USA-kriittistä Roistovaltiota, joka on melko silmiä avaava katsanta maailmanpoliisin toimiin niin koti- kuin ulkomaillakin. Vessalukemisena puolestaan uusintakierroksella Legioonalainen Peters...no, se nyt on mitä on.

Kevään lukuohjelman täyttääkin sitten Suomen poliittinen historia 1809-2006. Suosittelen kaikille, selkeästi kirjoitettu ja rakenteeltaan erinomainen, paikoin todella yksityiskohtainen mutta silti hyvin yleistajuinen läpileikkaus maamme poliittiseen historiaan.
 
Vastaus: Mikä kirja on luettavana nyt?

Juuri äsken sain luettua Otorin klaanin tarinat loppuun, kirjailijana "Lian Hearn" ja olipa muuten makea kolmeosainen kirjasarja. :) Aika kevyttä settiä kuitenkin, jos vertaa siihen mitä yleensä luen. Mutta yhtä kaikki, japanidiggarille ainakin tässä on hyvää viihdettä ja miksei muillekkin.

Suosittelen rakkaudella.
 
Vastaus: Mikä kirja on luettavana nyt?

Juuri äsken sain luettua Otorin klaanin tarinat loppuun, kirjailijana "Lian Hearn" ja olipa muuten makea kolmeosainen kirjasarja. :) Aika kevyttä settiä kuitenkin, jos vertaa siihen mitä yleensä luen. Mutta yhtä kaikki, japanidiggarille ainakin tässä on hyvää viihdettä ja miksei muillekkin.

Suosittelen rakkaudella.
Kiitos muistutuksesta. Kolmososa pitää jostakin kaivaa....
Ja kyllä tätä on suositeltava. Itseäni tosin hämää hieman se, että tapahtumat ja paikat ovat aikalailla fiktiivisiä.
 
Vastaus: Mikä kirja on luettavana nyt?

Kiitos muistutuksesta. Kolmososa pitää jostakin kaivaa....
Ja kyllä tätä on suositeltava. Itseäni tosin hämää hieman se, että tapahtumat ja paikat ovat aikalailla fiktiivisiä.

Minua se ei sinänsä vaivannut, koska muuten tunnelma oli vahvasti japanilaistyylinen. Itse lainasin kirjastosta ja ahmin hetkessä tuon kolmososan. Loistavaa viihdettä, vaikka ehkä joissakin tilanteissa olisin kaivannut tarkempaa kuvausta tapahtumista.

Itse tein perinteiset ja lainasin koko sarjan kirjastosta :D
 
Vastaus: Mikä kirja on luettavana nyt?

Tim O´Brien - If I die in a combat zone(parasta vietnam-matskua herran kirjat, ikävä kyllä ei suomennettu lainkaan...)

Ja kevyempänä tiiliskivenä:

Stephen King - Under The Dome
 
Vastaus: Mikä kirja on luettavana nyt?

Itsellä tällä hetkellä menossa Jane McGonigal:n Reality is Broken. Ihan mielenkiintoisia teorioita ja esimerkkejä kirjassa tarjotaan siitä, kuinka "pelaaminen" voisi tehdä maailmasta paremman paikan. Vaikkakin välillä jutut on aika kaukaa haettuja.
 
Vastaus: Mikä kirja on luettavana nyt?

Tällä hetkellä luen Mihail Bulgakovin Saatana saapuu Moskovaan. Paikoitellen on ollut kyllä aika hersyvää huumoria, joka on ollut varmaan kirjoitusaikanaan aika harvinaista venäjänkielisessä kirjallisuudessa.
 
Ylös Bottom