Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mikä on parhain shoot'em up PS2:elle?

Vastaus: Mikä on parhain shoot'em up PS2:elle?

Kinopalatsissa vai? Mitenköhän tuollainen pelikone sinne eksyy. Ehkä piti löytää täytettä ja shmupit ovat halvemmasta (?) päästä. Käyn testaamassa, jos Kaisaniemeen jalan eksyn. Kyseistä peliä ei minun hyllystäni löydy, kuin ei montaa muutakaan shmupia tällä hetkellä.

Minulta löytyy harvempi, koska ne ovat hemmetin kalliita. Jopa vanhemmatkin julkaisut löytyvät täyshintaan. Jotkut ovat Play-Asiassa jopa 80 dollarin luokkaa. Pitäisi vähän täydentää tätä kokoelmaa - ehdottakaa ihmeessä jotain hyviä.

Löytyy vain Gradius 5 (PS2), Ikaruga (GC), Ibara (PS2), Soukyu Gurentai (SAT), Dodonpachi (SAT)ja Radilgy (DC). Under Defeat on jo ennakkotilattu. Siinähän se taitaakin olla. Ehdottakaa ensisijaisesti PS2, GC:n ja Dreamcastin vastaavia. Saturnin kaikki tekeleet tiedänkin. :D

Esimerkiksi olen kuullut Shikigami no Shiro 2:sta, Psyvariariasta, Mushihimesamasta etc. Onko nämä ns. hintansa arvoisia. $60 on aikamoinen määrä pulittaakseen yhdestä tuollaisesta pelistä. Ehkä kannattaisi oppia pelaamaan noita, jotka jo omistaa, ennen kuin hankkii lisää. En ole shmupeissä erityisen hyvä.
 
Vastaus: Mikä on parhain shoot'em up PS2:elle?

Itse arvostan mahdollisuutta pelata peliä halvalla, pääasia että itse peliin ei ole kajottu. Kannet, dialogit - aivan sama. Originaali musiikki tietysti on harmi menettää.

Voisihan tämän kääntää toisinpäinkin: Ne jotka haluavat TATEa ja taatusti originaalia, saavat sen aina japsiversiosta. Tosin paljon kalliimmalla, mutta vaihtoehto on aina olemassa.

Jos hintaero on ~50 euroa, playIT versio on minun valintani. ;)

Danholo: Psyvariar iski ainakin minuun kuin 100 volttia. Buzz-pelit eivät vaan ole perinteisiä shoottereita. Niin omituiselta kuin se kuulostaakin, pelissä saa parhaiten pisteitä hipaisemalla luoteja. Ammuskuviot ovat enemmän psykedeelistä taidetta kuin peliä, katso vaikka ntsc-uk.com:sta psyvariarin kohdalta videot niin näet kiinnostaako. Psyvariareista se ensimmäinen on mielestäni parempi (itse asiassa sekin on kokoelma sisältäen kaksi psyvariar pelin varianttia (medium unit/revision), joista revision on se kunkku) mutta ei psyvariar kakkonenkaan paljoa huonompi ole.
 
Vastaus: Mikä on parhain shoot'em up PS2:elle?

danholo sanoi:
Esimerkiksi olen kuullut Shikigami no Shiro 2:sta, Psyvariariasta, Mushihimesamasta etc. Onko nämä ns. hintansa arvoisia. $60 on aikamoinen määrä pulittaakseen yhdestä tuollaisesta pelistä.

"Hintansa arvoinen" on vaikea arvioida. Shmuppejahan saattaa pelata hyvinkin kauan suurella aikavälillä. Jos johonkin niistä hurahtaa ja lähtee kunnolla pistemetsästyksen pariin niin siinähän voi tulla 50-100 tuntia täyteen helposti, jolloin peli on taatusti maksanut itsensä takaisin.

Noista mainitsemistasi suosittelisin itse Mushihimea. Toisaalta Shiki 2 voi myös olla hyvä vaihtoehto, sen kun saisi halvallakin (siis oikeaoppisen japsi-version) ja se toimii hyvänä ponnistuslautana shmup-maailmaan sen suhteellisen helppouden puolesta; itse läpäisin pelin yhdellä krediitillä n. 10 pelitunnin jälkeen. Pisteet olivatkin sitten vähän heikommasta päästä...

Parasta tietysti olisi, jos pääsisit kokeilemaan näitä pelejä käytännössä niin tietäisit mitä pelejä voisit itsekin ostella. ;) Hex, olisiko taas aika pistää pienimuotoista miitinkiä pystyyn?

<törkeä mainostus>Paras ja suurin englanninkielinen sivusto aiheesta on tietenkin http://www.shmups.com. Pääsivu on vähän hiljentynyt, mutta foorumit ovat hyvin aktiivisia.</törkeä mainostus>
 
Vastaus: Mikä on parhain shoot'em up PS2:elle?

"Hintansa arvoinen" on vaikea arvioida. Shmuppejahan saattaa pelata hyvinkin kauan suurella aikavälillä. Jos johonkin niistä hurahtaa ja lähtee kunnolla pistemetsästyksen pariin niin siinähän voi tulla 50-100 tuntia täyteen helposti, jolloin peli on taatusti maksanut itsensä takaisin.

Niinpä.
Tarjouksia kannattaa seurata. Euroopasta saa joitain (parjattuja käännöksiä) halvalla, ja play-asiassa ja lik-sangilla on aina tasaisesti tarjouskampanjoita. Nytkin näyttäisi chaos field new order irtoavan play-asiasta ~40$ pintaan ja US Versio shikigami no shirosta ~20$.
 
Vastaus: Mikä on parhain shoot'em up PS2:elle?

danholo sanoi:
Löytyy vain Gradius 5 (PS2), Ikaruga (GC), Ibara (PS2), Soukyu Gurentai (SAT), Dodonpachi (SAT)ja Radilgy (DC). Under Defeat on jo ennakkotilattu. Siinähän se taitaakin olla. Ehdottakaa ensisijaisesti PS2, GC:n ja Dreamcastin vastaavia. Saturnin kaikki tekeleet tiedänkin. :D

Esimerkiksi olen kuullut Shikigami no Shiro 2:sta, Psyvariariasta, Mushihimesamasta etc. Onko nämä ns. hintansa arvoisia. $60 on aikamoinen määrä pulittaakseen yhdestä tuollaisesta pelistä. Ehkä kannattaisi oppia pelaamaan noita, jotka jo omistaa, ennen kuin hankkii lisää. En ole shmupeissä erityisen hyvä.
Minä suosittelisin PS2:lle Dodonpachi Daioujou:ta ja Espgaludaa. Kummatkin ovat perinteistä Cavea (ovathan ne jatko-osia), eli jumalattomien ammusmuodostelmien välistä puikkelehtimista. Peleissä lämmittää myös käännöksen täydellisyys.

Psyvariar 2 on mainio myös. Dreamcast versio on ulkoisesti pikkuriikkisen lähempänä alkuperäistä, mutta PS2:n treenimoodit yms. sekä pyörimisnappi ovat minusta isompi plussa. (Alunperin ja Dreamcast-versiossa aluksen pyöriminen tehtiin tikun liikkeellä. Se nopeuttaa alusta ja muuttaa ammuskuviota.)

Raiden 3 kannattaa varmaan poimia mukaan viimeistään silloin kun se tulee Eurooppaan halpiksena.
Ghegs sanoi:
Parasta tietysti olisi, jos pääsisit kokeilemaan näitä pelejä käytännössä niin tietäisit mitä pelejä voisit itsekin ostella. ;) Hex, olisiko taas aika pistää pienimuotoista miitinkiä pystyyn?
Jotain voisi keksiä. Uusia pelejähän on aina kiva kokeilla.
 
Vastaus: Mikä on parhain shoot'em up PS2:elle?

Ghegs sanoi:
@Danholo: Itselläni on vanha amiga-monitori (Philips CM 8533) joka on pelkästään TATE-käytössä. Helppoa kun ei tarvitse aina kääntää ruutua edestakaisin riippuen mitä peliä haluaa pelata.

Mistäs tällaisia saa käsiinsä? Kierrätyskeskuksesta? Miten saan pelikonsolini sitten tähän kiinni? Upscan converterillä? Mistä sitten sellainen? Sori kysymykset, mutta kiinnostaa.
 
Vastaus: Mikä on parhain shoot'em up PS2:elle?

Hex sanoi:
Raiden 3 kannattaa varmaan poimia mukaan viimeistään silloin kun se tulee Eurooppaan halpiksena.

Onko sen saapumisesta kerrottu päivämääriä tai muuta? Yhden videon katsoin ja se todellakin riitti. Ihastuin aivan täysin.
 
Vastaus: Mikä on parhain shoot'em up PS2:elle?

danholo sanoi:
Mistäs tällaisia saa käsiinsä? Kierrätyskeskuksesta? Miten saan pelikonsolini sitten tähän kiinni? Upscan converterillä? Mistä sitten sellainen? Sori kysymykset, mutta kiinnostaa.

Omani löysin ihan Huuto.Netistä. Eikä siihen tarvinnut sitten mitään muuta, koska monitorissa on scart-paikka valmiina. Vanhat Amiga-monitorit ovat tästä syystä käteviä vehkeitä. Myös 1084-malliset monitorit ovat erittäin suosittuja tässä käytössä. Amiga-käyttäjien foorumeilta voi yrittää kysellä.

Kannattaa tosin aina tarkistaa se scart, koska jossain malleissa (vaikka mallin nimi olisi sama) sitä ei ole. Kyllähän sen konsolin saa kiinni ilman scarttiakin, mutta vaatii sitten piuhan jonka voi joutua itse tekemään.

teme_ sanoi:
Onko sen saapumisesta kerrottu päivämääriä tai muuta? Yhden videon katsoin ja se todellakin riitti. Ihastuin aivan täysin.

Julkaisija puhuu maaliskuusta
 
Vastaus: Mikä on parhain shoot'em up PS2:elle?

Tulipa sitten ostettua castle shikigami 2 (shikigami no shiro 2) mammuttimarkkinoilta. Hintaa taisi olla 7 euroa, joten pahan hintaisena ei voi pitää. :D

Kuten orin mainitsikin, musiikki oli harvinaisen rasittavaa, mutta sen saa onneksi optioista pois päältä. Kuvaruutumoodejakin näytti olevan useita, joten jotain oli käännöksessä jätettykkin.

Ei lainkaan hassumpi peli, mutta raiden 3 näyttää kyllä kiinnostavammalta. Onkos tämäkin sitte tulossa myyntiin halpispelinä?
 
Vastaus: Mikä on parhain shoot'em up PS2:elle?

m_vierimaa sanoi:
Tulipa sitten ostettua castle shikigami 2 (shikigami no shiro 2) mammuttimarkkinoilta. Hintaa taisi olla 7 euroa, joten pahan hintaisena ei voi pitää. :D
Höh, onpas ärsyttävää. Tavallisista marketeista näitä shoottereita saa useimmiten alle kympillä, mutta nämä nettikaupat pyytävät aivan liikaa. Niin kuin vaikka tuo edellämainittu maksaa Gamelifessa 32.90. Ja tavalliseen markettiin pääsy edellyttää junamatkaa toiseen kaupunkiin.
 
Vastaus: Mikä on parhain shoot'em up PS2:elle?

Jos haluaa katsoa mitä pelejä vielä puuttuu, varsin kattava shmup lista löytyy:
Shmups

Näytti muuten Castle Shikigami 2 olevan 10 puntaa playlla, joten ei sekään paha ole.
 
Vastaus: Mikä on parhain shoot'em up PS2:elle?

Play-asiassa psyvariar revision 26 $, ei paha.
Juuri tuo revision on ykkös psyvararin kahdesta versiosta (medium unit/revision) se parempi, joten halvalla lähtee tuokin. :D
 
Vastaus: Mikä on parhain shoot'em up PS2:elle?

m_vierimaa sanoi:
Play-asiassa psyvariar revision 26 $, ei paha.
Juuri tuo revision on ykkös psyvararin kahdesta versiosta (medium unit/revision) se parempi, joten halvalla lähtee tuokin. :D
Pirulainen kun tuota ei suomesta oikein taida saada, eikä minulta edes löydy korttia, jolla maksaa Play ostokset.:(
 
Vastaus: Mikä on parhain shoot'em up PS2:elle?

Homura ja raiden alkavat olla Euroopassa. :)
Play.com listoilla molemmilla julkaisupäivä 21.04 ja hintaa himpun päälle 20 euroa. :D

Varsinkin Homura kiinnostaa kovasti, kun tekijänä psyvariar porukka.
 
Vastaus: Mikä on parhain shoot'em up PS2:elle?

Liippaa läheltä off-topiccia mutta menköön; Onko muita täältä tilannut Ibaraa YesAsiasta?

Itse ennakkotilasin pelin helmikuussa ja lähetysvahvitus tuli neljä viikkoa sitten mutta itse peliä ei ole vielä näkynyt. Onko moinen hitaus normaalia Yesasialle vai onko ibaraani kuljettanut kone lentänyt bermudan kolmioon?
 
Vastaus: Mikä on parhain shoot'em up PS2:elle?

nulle sanoi:
Liippaa läheltä off-topiccia mutta menköön; Onko muita täältä tilannut Ibaraa YesAsiasta?

Itse ennakkotilasin pelin helmikuussa ja lähetysvahvitus tuli neljä viikkoa sitten mutta itse peliä ei ole vielä näkynyt. Onko moinen hitaus normaalia Yesasialle vai onko ibaraani kuljettanut kone lentänyt bermudan kolmioon?
Kyllähän pelin sieltä pitäisi tulla viikossa tai kahdessa. Itselläni on kuitenkin kaksi kertaa YesAsian lähetys kadonnut matkalle. Lähettivät uudet tilalle. Lähetä sinne meiliä.
 
Vastaus: Mikä on parhain shoot'em up PS2:elle?

Hex sanoi:
Kyllähän pelin sieltä pitäisi tulla viikossa tai kahdessa. Itselläni on kuitenkin kaksi kertaa YesAsian lähetys kadonnut matkalle. Lähettivät uudet tilalle. Lähetä sinne meiliä.

Jep jep. Pistin palautetta ja laittoivat heti uutta tulemaan. Ihan kiitettävää palvelua mutta ihme jos useinkin paketteja tuolta katoaa matkalle. Ei ole koskaan aikaisemmin yksikään paketti kadonnut matkalla, vaikka mistä pelejä, elokuvia jne. on tullut tilailtua.
 
Vastaus: Mikä on parhain shoot'em up PS2:elle?

Homura sai lopultakin PAL-julkaisunsa ja paketista löytyy ne kolme suurta: 60hz, TATE ja tuki muistikortille.
 
Vastaus: Mikä on parhain shoot'em up PS2:elle?

Ghegs sanoi:
Homura sai lopultakin PAL-julkaisunsa ja paketista löytyy ne kolme suurta: 60hz, TATE ja tuki muistikortille.
Hyvä hyvä. Mutta mitenkäs tuo käännös muuten, että onko mahdollisia ääninäyttelyitä tai tarinoita sen kummemmin ryssitty? Veri on kylläkin vihreää, mutta eipä se katselemieni superplay viideoiden perusteella haitannut. Suomen kaupoista näitä vasta käännettyjä shmuppeja ei vielä taida kuitenkaan löytyä? Nooh, eiköhän shmuppijumalamme Citymarket jossain vaiheessa myy näitä 15:n hintaan.:D
 
Vastaus: Mikä on parhain shoot'em up PS2:elle?

Jep. Playlta löytyy homuraa 24 euroa. :D
Taidanpa lähteä hetti vitymarket/prisma kierrokselle jos saisi samaan hintaan.
 
Ylös Bottom