Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mikä peli naiselle?

Kyllä oma muija ainakin pelaa melkei mitä vaan mikä siit on hauskaa. Eli siis ei tarvi olla mikään ylisöpö hyppelypeli.
Dead or alive on ehdottomasti suosikki, Haloo on pelattu co-opilla monta kenttää ja jopa fudista (jota se oikeesti Vihaa) se suostu pelaan kunhan oltiin samassa tiimissä.
Ja pitää tietysti muistaa antaa sen aluks voittaa jos pelaa vastakkain!
 
Naiset on sen verran yksinkertaisia että niille pitää olla myös yksinkertaisia pelejä ...oikeasti ainoa peli jota olen naisen saanut pelaamaan on 8 bittisen nintendon Duck Hunt ja Super Mario Bros joita muija jaksoi pelata vuodesta toiseen.Myös Bubble Bobble oli peli jota hän suostui pelaamaan (hyvä peli tosin ..hehe). Vähänkin hienompaa, monimutkaisempaa niin tuli heti (n: 2 min jälkeen) "en mä tätä jaksa kun en osaa pelata"

Siis pelin tulisi olla niin helppo että sen oppii 30 sek sisällä =D
 
justjoo

Mä en tiennyt että 3-kymppiset pelaa konsoleilla...luulin ettei kovin moni 2-kymppinenkään tai 17-vuotias jaksa niitä näpytellä...olin kai väärässä.
 
Re: justjoo

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan S-jogurtti
Mä en tiennyt että 3-kymppiset pelaa konsoleilla...luulin ettei kovin moni 2-kymppinenkään tai 17-vuotias jaksa niitä näpytellä...olin kai väärässä.

juu, kyllä 3-kymppiset pelaa! Itse pelasin teininä aika paljonkin PC:llä, ja vielä 2-kymppisenä. Sitten into laantui, ja en oikeastaan pelannut paljon mitään yli 5 vuoteen. Nyt on taas into tullut takaisin, ja oikeastaan olen huomannut että suuri osa kaveriporukasta (27 - 33v) puhuu pelaamisesta ja konsolin hankkimisesta. Moni onkin jo hankkinut konsoli (suurin osa Xboxin). PC-pelaaminen ei tosin oikein enää iske. PC on työkalu joka on työhuoneessa. Konsolipelaaminen olohuoneessa taas on sosiaalinen tapahtuma.

Jotkut (vaimot) kutsuu sitä 3-kympin kriisiksi.. :) :p
 
Re: justjoo

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan S-jogurtti
Mä en tiennyt että 3-kymppiset pelaa konsoleilla...luulin ettei kovin moni 2-kymppinenkään tai 17-vuotias jaksa niitä näpytellä...olin kai väärässä.

eikös 30 ole tämän boardin keski-ikä :p
 
Re: Re: justjoo

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
eikös 30 ole tämän boardin keski-ikä :p

30 kuullostaa aika korkealta, mutta siinä 25 paikkeilla veikkaisin sen olevan. Se on ainakin todistettu, että konsolipelaaminen ei ole vain lasten hupia.

Kasva isoksi älä aikuiseksi.
 
Noh, täältä löytyy ainakin yksi pelaava naishenkilö, mutta pakko myöntää että vaikea nyt on suositella mitään naiselle erityisesti sopivaa peliä.

Varmaankin tetrikset ja muut yleisesti addiktoivat puzzlepelit ovat yleensä niitä, joista naiset saattavat pitää. Tietenkin ihmiset ovat yksilöitä, eihän nyt voida esimerkiksi sanoakaan että kaikki miehet pitävät autopeleistä. Kannattaa kysyä ja tiedustella, tai yrittää koukuttaa johonkin peliin, mihin tahansa? Kuka tietää, ehkä juuri sinun vaimossasi/tyttöystävässäsi piilee Markus Grönholm. (Er.. No, toivottavasti ei, se olisi aika pelottavaa..) :D

Minä pidän räiskintäpeleistä, autopeleistä, mätkintäpeleistä ja lähes kaikista peleistä yleensä, vaikka urheilu on kyllä ollut sellainen alue, jonka peleihin en ole juuri jaksanut koskea. NHL-pelejä aikoinaan tuli kyllä pelailtua, mutta siihen se on sitten lähinnä jäänytkin.

Miksi naiset eivät pelaa? Saattaa osasyynä olla se, että pelaaminen nyt on aina mielletty yleisesti miesten harrastukseksi ja juuri sellaiset ennakkoluulot pelaavaa naista kohtaan saattavat pitää kauniimman sukupuolen poissa pelikoneiden äärestä.

Johan täälläkin ehdittiin nähdä tämä; "..ne mitään peleistä tajuu.." -asenne, vaikka onneksi hiukan avoimempiakin näkökantoja löytyi. Kiitos siitä teille, poijjaat! :)

Ja iästä sitten vielä.. Kyllähän pelejä pelaavat monet keski-ikäiset miehetkin, nämä ovat yleensä niitä jotka ovat pelanneet jo heti ensimmäisillä peliloodilla, mitä suomalaisiin koteihin pystyi aikoinaan hankkimaan. Kyllä pelaaminen on hyvä harrastus niin nuorille kuin vanhoillekin, oli sitten kyse konsoleista tai PC:stä.

Jokainen taaplaa tyylillään, eh? Oma ikä on 21, joten pelaajana en vielä edes väitä kuuluvani siihen vanhempaan sakkiin. ;)
 
Meillä vaimoke(31v) on aivan yhtä addikti kun minäkin, eli ajoittain vaikea saada boxin äärestä edes kenkäkauppaan.

Se tykkää peleistä missä ei lennä veri, autopeleistä etunenässä. Kyllähän se syö pikkasen miestä, kun ei meidän kaveriporukassa sellaista juhakankkusta löydy joka ei ko. naisen jarruvaloja joutuisi tuijjottamaan ja karvasta häviötä tunnustamaa.
Ja ko. typykkä kun ei ole edes koskenut oikean auton rattiin moneen vuoteen. Ehkä hyvä niin.

.n
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan KillerIpa
Naiset on sen verran yksinkertaisia että niille pitää olla myös yksinkertaisia pelejä ...oikeasti ainoa peli jota olen naisen saanut pelaamaan on 8 bittisen nintendon Duck Hunt ja Super Mario Bros joita muija jaksoi pelata vuodesta toiseen.Myös Bubble Bobble oli peli jota hän suostui pelaamaan (hyvä peli tosin ..hehe). Vähänkin hienompaa, monimutkaisempaa niin tuli heti (n: 2 min jälkeen) "en mä tätä jaksa kun en osaa pelata"

Siis pelin tulisi olla niin helppo että sen oppii 30 sek sisällä =D
[/QUOTE

Yksinkertainen mies saa yksinkertaisia naisia ja siksi älykkäät naiset on yleensä yksin. :D
 
Re: justjoo

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan S-jogurtti
Mä en tiennyt että 3-kymppiset pelaa konsoleilla...luulin ettei kovin moni 2-kymppinenkään tai 17-vuotias jaksa niitä näpytellä...olin kai väärässä.

Pitää ottaa huomioon että eletään 2000 lukua ja tän ajan kolmikymppiset on jo tietokonesukupolvea.... tiedä vaikka hakkais jotain pelii vielä kuuskymppisenä :)
 
Kyllä toi neiti jaksoi vähän innostua tosta tennispelistä (Slam jotain), mutta kun se hävis koko ajan ni se siitä.. Micromachines vois ehkä napata naisia.. Älkääkö nyt tarjotko ainakaan sitä DOA lentistä ku saapuu -> tulevat vaan vihaseksi.. :D
 
Kokemusten mukaan rento autoilu, tyyliin Crazy Taxi, kiinnostaa naisia. Samoin mätkinnät. Ihme kyllä kukaan tuntemani nainen ei kuitenkaan innostu tasohyppelyistä tai kunnon räiskinnästä ("ääh.. ei mitään sotapelii...").

Oma mielipiteeni aiheesta on, että konsolit ovat pelaamista varten ja naisten kanssa tehdään jotain ihan muuta.. ;)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan feldon
Kokemusten mukaan rento autoilu, tyyliin Crazy Taxi, kiinnostaa naisia.

Samaa mieltä. Mutta kaikki ihmiset ovat yksilöllisiä, sitähän ei koskaan tiedä. Yksi mahdollisuus on hankkia noita OXM lehtiä joissa tulee viisi pelattavaa demoa. Niissä on tarpeeksi pelaamista vähäksi aikaa ja jos peli sitten todella näyttää naista kiinnostavaan niin sitten vaan pelikauppaan.

Tuli juuri pari päivää tahkottua Ampedia naiseni kanssa. Olin ihan yllättynyt että se tykkäsi siitä. Eka peli siis jota suostui pelaamaan hieman enemmän, Crazy Taxin demo oli kokeilun arvoinen mutta ei sen enempää kuulemma. Ampedia jaksoi kyllä tosi hyvin, varsinkin kun siinä ei tarvitse kilpailla keskenään. Keskenään kilpailu vie naisilta usein halun pelata jos itse osaa tosi hyvin ja nainen ei (ja kyllä varmaan miehiltäkin)...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan feldon
Ihme kyllä kukaan tuntemani nainen ei kuitenkaan innostu tasohyppelyistä tai kunnon räiskinnästä ("ääh.. ei mitään sotapelii...").


Lol, olin tässä ehkä kuukaus sitten PC SuperStoressa, ja siellä joku varmaan 50 -vuotias nainen kokeili jotain Jak&Daxteria. :)

Eli kaipa se pelaaminen on hienoa niille vähän vanhemmillekkin. Tuskin minä ainakaan lopetan pelaamista ennen kuin täytän 30.
 
Sain kuin sainkin Xboxin. Perusteluina vaimolle, että pelaaminen on mukava harrastus josta tytötkin tykkää :). Ja tykkäshän se. Pelinä Halo ja mieletön mättö, sohva rytky ja suusta pääsi #%"&% sanoja. Piti pelistä oikeasti ja ymmärtää nykyään paremmin meitä miehiä...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Johann
Vaimo ei tahdo ymmärtää miksi 3-kymppinen mies pitää saada xboxi joululahjaksi :) Olen yrittänyt perustella että löytyy ehkä pelejä joista vaimokin voisi innostua, mutta onko näin? Mikä peli siis 3-kymppiselle naiselle joka tietokoneella ainoastaan innostuu tetriksestä? Onko Xboxille olemassa edes tetris-tyyppisiä pelejä?

Tetriskin löytyy joo... Oma emäntä pelaa ihan samoja kuin itekkin. DOA3 ja Halo menee jo sujuvasti =) tosin se ei oo vielä 3-kymppinen vaan 24...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Midget
Juu meillä emäntä yllätti kun pääs doa3:n puikkoihin, ja rupest tulee turpii :D

Sama täällä... Kyllä eräskin kerta "v***u, s**t**a, kohta kuolet!" tuli suusta ja pelattiin yhdessä story mode hetkessä läpi. Ihmeellisesti neiti innostui hetkestä minulle tarkoitetusta joulu/30v lahjasta. :D
 
Jep, meikäläisenkin emäntä menee tähän kastiin, jossa mätkintäpelit saavat hymyn huulille. Ja Super Mario Bros. Nyt kun jostain saisi jonkun vanhan Mortal Kombatin, niin saisi neidin riemastumaan varmaan enemmänkin.
 
Ylös Bottom