Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle

Kylhä tää vituttaa, kun muutaman kerran käytetty ratti ja jo paskana?
Jos se vika toistuu kaikissa peleissä, vie laite takaisin kauppaan ja vaadi takuuvaihtoa. Sain aikanaan oman DFP:n tilalle ihan uuden ratin, vaikka takuu oli jo ehtinyt loppuakin. (Silloin ratti tosin pimeni ihan kokonaan, mutta selvä vikahan tuokin on, jos jarru on koko ajan osittain päällä.)
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle

Jos se vika toistuu kaikissa peleissä, vie laite takaisin kauppaan ja vaadi takuuvaihtoa. Sain aikanaan oman DFP:n tilalle ihan uuden ratin, vaikka takuu oli jo ehtinyt loppuakin. (Silloin ratti tosin pimeni ihan kokonaan, mutta selvä vikahan tuokin on, jos jarru on koko ajan osittain päällä.)

Tää ei tapahdu koko ajan eli aina silloin tällöin. Onkohan joku sensori tai millä noi toimikaan niin herkällä tai jotain? Tuossa on muistaakseni vuoden takuu, jotenka sen puolesta ei ole hätää.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle

Tää ei tapahdu koko ajan eli aina silloin tällöin. Onkohan joku sensori tai millä noi toimikaan niin herkällä tai jotain?
Et ole onneksi ainoa, eli muillakin samaa vikaa, ja ovat saaneet takuusta uuden tilalle. Eli jokin "tyyppivika" (joka ei siis suinkaan koske kaikkia DFGT-ratteja, vaan vain joitakin.)
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle

Pari hyvää Logitech G25/G27 vertailua ja G27 arvostelua:

Logitech G27 racing wheel impressions
SimHQ.com - Technology Zone - Review: Logitech G27 Racing Controller

G27:ssa on siinäkin ongelmansa, eikä kaikki muutokset ole kaikkien mieleen. Vaihdekepistä katosi parannetun H-vaihdekepin myötä sequential-moodi ts. vaihdekepillä ei voi vaihtaa enää vain vaihdettä ylös ja alas kuten G25:ssä voi.

Ratissa on nappea aiemman kahden sijaan 6, mutta niitä on hankala käyttää katsomatta koska ne ovat lähekkäin ja saman tuntuisia.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle

Mites te joilla on tuo DFP GT niin ootteko säätäny sitä jotenki? Vissiin siinä jonkun verran noita säätöjä on.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle

Ei tainnut tulla oikeeseen paikkaan, mutta minulta löytyy Logitech Driving Force (PS2) Game Accessory reviews - CNET Reviews tuommoinen setti, toimiiko se PS3:ssa?
Ainut vika tuossa vaan on että poljin on poikki, mutta liimailen sen tänään ja katon mitä tulee.

Kyllä sen pitäisi toimia. Pleikkareilla suunniteltu ratti se on alunperin niin luulisi toimivan muissakin. Kääntö säde on vain 180 astetta (aika pientä nytkytystä), että voisihan sitä verekseempään vaihtaa ;).
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle

kuinka monesta ratista löytyy nuo läppävaihteet?

kun itselleni ainakin ralli peleihin ois kiva olla läpät tai sit semmonen ylös alas juttu eikä mitään h kaavioo! mut taas turismos ois kiva tuo h-kaaviokin olla!

onko pakko ostaa g25 jos tahtoo läppävaihteet ja hyvän ratin yhdistelmän?

onko kellään tuota wheel stand pro telinettä ja onko se tukeva?

kuulin myös jonkun sanovan et g25 on tulossa uusi malli onko tästä mitään tietoa?
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle

kun itselleni ainakin ralli peleihin ois kiva olla läpät tai sit semmonen ylös alas juttu eikä mitään h kaavioo! mut taas turismos ois kiva tuo h-kaaviokin olla!

Näillä kriteereillä G25 on ainoa vaihtoehto, siitä löytyy kaikki kolme vaihdevaihtoehtoa, ja on sattumoisin myös paras ratti muutenkin.

kuulin myös jonkun sanovan et g25 on tulossa uusi malli onko tästä mitään tietoa?

On tulossa G27 malli, josta pari linkkiä ylempänä. Siinä ei ole mukana ylös-alas vaihdetoimintoa, vaan ainoastaan H-malli ja ratin vaihdeviikset.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle

kuinka monesta ratista löytyy nuo läppävaihteet?

onko kellään tuota wheel stand pro telinettä ja onko se tukeva?

kuulin myös jonkun sanovan et g25 on tulossa uusi malli onko tästä mitään tietoa?

Minulta löytyy wheel stand pro ja siinä G25. On tukeva pelkästään jo sen takia, että on kunnon materiaaleista ja painoa löytyy. Itse ollut täysin tyytyväinen, enkä kadu ostosta.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle

Nyt sitten löytyy tuosta nenän edestä DFGT. Penskasta asti olen haaveillut ratista kun vain siedettäviä autopelejä tuli PC:lle ja nyt sitten erinäisten sattumien summana vihdoin ja viimein sellainen päätyi tännekin. Nyt sitten saa opetella uudestaan ajamaan vanhoja pelejä. Taidan olla tällä parin tunnin testauksella hitaampi kuin padilla (tottumiskysymys?), mutta sitä vastoin hauskuusprosentti nousi niin paljon, ettei voi edes verrata entiseen. Ja sehän se tärkeintä loppupeleissä on :)

Niille jotka eivät ole sattuneet törmäämään, niin tässä on ihan ok arvostelu DFGT:stä Inside Sim Racingin kavereilta. Periaatteessa tuo on PC-käytöstä, mutta selviää kuitenkin ratin perusperiaatteet, heikkoudet ja vahvuudet aika hyvin.

YouTube - Logitech Driving Force GT Racing Wheel review for PC
YouTube - Logitech Driving Force GT Racing Wheel review for PC Part 2
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle

Hyvä kirjootus vompatilta, juuri kun mäkin olen mietiskelemässä noiden rattien kanssa, kaksi vaihtoehtoa mulla on, G25 sekä DFGT, mutta ensinnäkin haluaisin tuosta DFGT:stä tietää, että kuinka hyvin noi ratin takana olevat napit toimivat, esim verrattuna G25:sen siipivaihteisiin?
Kun nyt ajopelit ovat meikällä Need for Speed Shift ja Prologue ja joskus millonliekään tulee GT5:n.
Enkä siis ole koskaan ratilla ajanut, mutta en mitään lelua kuitenkaan halua, vaan ns. parasta rattia tarpeisiini. Jotka ovat, kunnollinen siipivaihde systeemi sekä tukevat polkimet ja säätömahdollisuudet :)
Kirjoitus lyhyemmin: Kumpi kannattaisi ostaa, noista kahdesta ratista, raha ei ole pääasia tälläkertaa :D
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle

Minun sanaani ei kauheasti kannata sikäli luottaa, että kokemukset perustuu nyt lähinnä tähän pariin tuntiin DFGT:llä ja G25:ttä olen tainnut testata pari kertaa. Että asiasta paremmin perillä olevat, korjatkaa jos olen pahasti metsässä.

Mutta, näkisin asian näin. DFGT lienee paras vastine rahalle, kun huomioidaan että sitä saa noin 75 eurolla, jopa alle jostain. Nuo siipivaihtajat eivät ole isot, mutta omasta mielestä ne toimivat ihan näppärästi kuitenkin. Kytkintä ei ole, eikä lovilaatikkoa. Forcet ovat kuitenkin ilmeisesti kohtuullisen hyvät, kun niitä on lähes G25 tasoisiksi sanottu, kuten tuossa linkittämässäni arvostelussa. Pedaalit eivät kehuja kauheasti keränneet, mutta kyllä nuo padin liipasimet voittaa :p

G25, paremmat materiaalit, kalliimpi hinta, kytkin, isommat siipivaihtajat, lovilaatikko. Kaiketi parempi kaikin puolin. Tosin nappeja taitaa olla vähemmän. Sitten on toki tulossa vielä G27, jossa ei saa tuota lovilaatikkoa sequentaalikäyttöön, mutta ilmeisesti muuten paranneltu versio G25:stä. Omasta mielestä G25:ttä ei kannata ostaa juuri tällä hetkellä, koska voisi hyvin kuvitella että sen hinta putoaa kun G27 tulee kunnolla myyntiin kaikkialle. Ostaa siinä vaiheessa jos sen haluaa. DFGT:n hintaan tuskin tulee huikeita muutoksia. Mutta jos käytettävällä rahamäärällä ei ole merkitystä, niin ehkä silloin itse suuntaisin katseen noihin kalliimpiin malleihin, saattaisin tutkia myös Fanatecin vaihtoehdot ;)
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle

Juu, siis en mä ihan nyt heti oo ostamassa, vasta tossa parin kolmen viikon päästä. Joten se menee sopivasti tonne G27 julkaisun jälkeen.
Mutta kun tuolla lueskelin noita G27:n suorituskykyjä, niin mietin vain, että mitä eroa niissä on G25:seen verrattuna:

G27: Suorituskyky

  • Tuplamoottori Force Feedback kierukkamaisella hammaspyörästöllä. Tunne kuinka menetät pidon, painopisteen muutoksen ja kuinka tie tuntuu ratissa. Todella tarkka ohjattavuus.
  • Kierroslukumittari ja vaihtamisen ilmoittaja LED:llä. Näet milloin tarvitsee vaihtaa nostamatta katsetta tiestä. (peleissä joissa on tuki)
  • 16 ohjelmoitavaa painiketta, lisänä D-pädi.
  • 900 asteen ohjaus
  • 2,5 kierrosta ääripäistä
  • Ultra tarkka ohjattavuus. Sensori tarkkailee koko ajan ratin liikkeitä taaten, että jokainen liike mikä ratilla tehdään menee myös eteenpäin peliin asti. Ei kuolleita kohtia tai viiveitä.
  • Uusi pedaalien kiinnitys. Kehitetty poljinten pitoa mattoa vasten.
Eli miten suorituskyky "häviää" G25:lla tolle G27:lle?
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle

Eli miten suorituskyky "häviää" G25:lla tolle G27:lle?
Enemmän nappeja. LED-valot kierrosluvuille. Uusi pedaalien kiinnitys. Kaikki muut ominaisuudet G25 sitten tuosta listasta omaa. Lisäksi G27 on paranneltu H-shifteri, mutta tämän seurauksena kepistä on poistettu sekventuaali (ylös-alas) vaihtaminen.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle

Enemmän nappeja. LED-valot kierrosluvuille. Uusi pedaalien kiinnitys. Kaikki muut ominaisuudet G25 sitten tuosta listasta omaa. Lisäksi G27 on paranneltu H-shifteri, mutta tämän seurauksena kepistä on poistettu sekventuaali (ylös-alas) vaihtaminen.

Eli toisinsanoen, G25 on edelleen parempi ratti, kerta en minä ainakaan kerkeä ratista mitään kierroslukuja seuraamaan, kerta ne löytyy myös pelistä ja näkyy telkkarissakin.
Taidan siis ostaa tossa G27 julkaisun jälkeen halvemmalla ton G25:n.
Kiitos tuosta tietopaketista :)
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle

Tuli ostettua toi "Logitech Driving Force GT" ja ensimmäinen ongelmahan yleensä on että mihin sen kiinnittää. Ja kun sattui oleen myös rumputeline Rock Band pelistä "niin siitähän se idea sitten lähti" ... :)
Ooooh! Näyttää aivan mainiolta! Kuinka tukeva tuo on käytännössä, jos force feedbackin vääntää täysille? Peukaloni ei ole edes keskellä kämmentä, vaan lähinnä jossain kyynärpään kohdalla, joten tuollainen kotinikkarointi(kaan) ei meikulta suju. Mutta jotain vastaavaa voisi nyt yrittää miettiä.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle

Ooooh! Näyttää aivan mainiolta! Kuinka tukeva tuo on käytännössä, jos force feedbackin vääntää täysille? Peukaloni ei ole edes keskellä kämmentä, vaan lähinnä jossain kyynärpään kohdalla, joten tuollainen kotinikkarointi(kaan) ei meikulta suju. Mutta jotain vastaavaa voisi nyt yrittää miettiä.

Aikasemmin kun en ole omistanut rattia ja nytkin kokemusta on aikas vähän, niin ei ole oikein vertailu kohtaa... Mutta toi tuki menee sen verran syvälle tonne putkeen ja ne on juuri putken kokoisen, niin ne on suht tukevasti siellä kiinni (pelkän kitkan avulla). Toivottavasti saa vielä irti :)
Eli jos esim painaa vaihdekepistä alas ja yrittää nostaa toista reunaa niin eipä kovin helpolla nouse/heilu/lonku/kolise.

Omasta mielestäni yllättävän tukeva, kun kyseessä on muovista ja ohuista alumiiniputkista koostuva rumputeline. Toi adapteri tukevoittaa aikas hyvin kokonaisuutta.

Itse adapterin hinta ei päätä huimaa :)

Juha
 
Ylös Bottom