Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

Itellä on noista kahesta kokemusta vaan Fanatecista ja onhan se hyvä ratti vaikka edelleenkin forcee kaipaisi lisää esim. just Turismossa.. mulla tohon ostopäätökseen vaikutti eniten se että toimii X-boxillakin.. (FORTZA 4).. jos tähän päädyt ja varaa on niin ota myös ne CLUBSPORTIN polkimet (maksaa kyllä juu) koska ei niillä halvemmilla tee juuri mitään.. joku kirjotti että kolmannet menossa takuuajan puitteissa..
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

Iltaa.

Hommasin DFGT tänään käytettynä ja tarkoitukseni on pelailla GT5:sta. Niin olisikin kysynyt että onko tosiaan niin että on ratin ominaisuus se kun ajaa suoralla niin ratti alkaa nakkelemaan puolelta toiselle. Luin noista aikaisemmista viesteistä jonkun maininneen tämän olevan "ominaisuus". Itse pystyn sitä vielä jotenkuten hallitsemaan mutta jos esim. yhdellä kädellä ajaa niin vaikeaa on(siis suoralla). Mutta isompi ongelma on se että lapseni ei pysty ajamaan sillä oikeastaan ollenkaan. Auto tömähtää heti seinään tai ulos radalta, kun suoralla ajaa. Toki ei se hänellä meinaa mutkissakaan onnistua :) , mutta se nyt on lähinnä kuskissa vika. Mutta olisi se nyt kiva kun edes suorilla voisi ajaa suoraan.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

Iltaa.

Hommasin DFGT tänään käytettynä ja tarkoitukseni on pelailla GT5:sta. Niin olisikin kysynyt että onko tosiaan niin että on ratin ominaisuus se kun ajaa suoralla niin ratti alkaa nakkelemaan puolelta toiselle. Luin noista aikaisemmista viesteistä jonkun maininneen tämän olevan "ominaisuus". Itse pystyn sitä vielä jotenkuten hallitsemaan mutta jos esim. yhdellä kädellä ajaa niin vaikeaa on(siis suoralla). Mutta isompi ongelma on se että lapseni ei pysty ajamaan sillä oikeastaan ollenkaan. Auto tömähtää heti seinään tai ulos radalta, kun suoralla ajaa. Toki ei se hänellä meinaa mutkissakaan onnistua :) , mutta se nyt on lähinnä kuskissa vika. Mutta olisi se nyt kiva kun edes suorilla voisi ajaa suoraan.

Pelin asetuksista saa Force Feedbackia laitettua pienemmälle, jolloin on kevyempi kääntää.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

Pelin asetuksista saa Force Feedbackia laitettua pienemmälle, jolloin on kevyempi kääntää.

Juu kyllä kokeilin sitä, mutta sen saa vääntää pois päältä että se ei tee sitä ja toisaalta siitä menee sen myötä "aito" tuntuma pois kun se FF ei ole päällä.Mikähän tämän ominaisuuden tarkoitus sitten on? Kun eihän auton kuuluisi noin käyttäytyä että suoralla saa puristaa rattia rystyset valkosena että pysyy tiellä. Mutta yhtä kaikki, olennainen asia on että se kuuluu asiaan. Kun on 1kk takuu laitteella niin olisin vain palauttanut sen, tosin tekisi mieli palauttaa se nytkin kun ei talon pienempi väki paljon voi siitä ajosta nauttia. Itse olen nyt ajanut ff asetus 3/10 ja joutuu kyllä keskittymään suoralla täysin ajamiseen.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

Kyllähän tuo ihan normaalia on. Itsellä tekee tismalleen samaa, jos suoralla löysää vähän otetta ratista, niin hetihän se rupeaa vetämään puolelta toiselle. 90€ ratti joten ei ihan mahdottomia voi odottaa, mutta silti paras hintaluokassaan.

Tiedä sitten kuinka paljon se vaikuttaa, että dfgt:ssä forcet hoituu rattailla, kun taas esim. G27:ssa hihnalla.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

Eli ei muutakun reeniä vaan niin jos se siitä sitten alkais kädet tottumaan touhuun.....
 
Ja tuo on nimenomaan pelin ominaisuus, ei ratin. Gt5 on niitä harvoja jossa tota tekee..tosin prologue oli tuplaten pahempi.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

Ja tuo on nimenomaan pelin ominaisuus, ei ratin. Gt5 on niitä harvoja jossa tota tekee..tosin prologue oli tuplaten pahempi.

Olikos GT5:ssa deadzone -säätöä ollenkaan? Sillähän tuon saisi tapettua? (ei ole tullut pelattua moneen kuukauteen niin ei muista enään, tosin Momolla / g27:lla en tuollaista huomannut).
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

Muistelen, että prolossa teki myös G27:lla, kun taas GT5:ssa ongelma oli poissa. DFGT:llä ongelma ilmeisesti on siinäkin sitten vielä tallessa.

Muistan kuinka raivostuttavaa se oli prolossa sillon kun koitti opetella ajamaan ratilla. Meinas lentää koko ratti seinään monet kerrat sen takia. :D
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

Vähän teki muutosta mieli, mutta kun uutta rattia ei viittinyt hommata niin piti sitten modata wanhaa ja tämmönen siitä tuli :D

Näytä liitetiedosto 7612
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

Alkoi ensimmäistä kertaa himottamaan Thrustmasterin t500:n osto, kun katsoin tämän videon:
Ferrari F1 Wheel Add On to the T500RS - YouTube

Olisi tuo Ferrarin ratti aika hienon näköinen.

Muutenkin vaihdettava ratti tuntuu olevan tämän päivän sana, sillä Fanatecinkin uudessa ratissa voi vaihtaa ratin (vähän epäselvästi ilmaistu :eek:).
http://www.youtube.com/watch?v=enuhpqGwOCs&feature=player_embedded

Erona Thrustmasteriin Fanateciin käy sama ratti kuin oikeaankin kilpa-autoon.:cool:
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

Onkos tuo Thrustmaster t500 rs parasta mitä ps3 saa tällä hetkellä, ja miten on vaihdekepin laita, saako sitä vielä suomesta?
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

Juuri tuota ajoin takaa. Harmillista, sillä jossain määrin olisi kiinnostanut tuo leveämpi jarrupoljin kytkimen tilalta. Polkimet ovat kyllä aivan toista luokkaa näin vakionakin onneksi kuin driving force gt:ssä.

wanhaan viestiin vastaus mutta onnistuuhan se niin että ottaa kytkimestä vaan raagasti potikan irti, jos ei sitä ollenkaan halua käyttää :)
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

Onkos tuo Thrustmaster t500 rs parasta mitä ps3 saa tällä hetkellä, ja miten on vaihdekepin laita, saako sitä vielä suomesta?

Taitaa Fanatec myös tehdä aika hyviä ratteja. Varsinkin tämä CSR Elite ja tuleva ClubSport ratti taitaa olla aika kova luu.

CSR Elite pedaaleista löytyy load cell (paineanturi, tai mikä lieneekään suomeksi). Eli matkii oikean jarrupolkimen tuntumaa.


Ei kukaan olis päässy jo kokeileen tota CSR Eliteä?
Jos joku olis ennakkotilannut tai liittynyt testaajien joukkoon :)


Tuli myytyä Logitech DFGT ja ostettua jo Fanatecin Musta Perjantai (Black Friday) alennuksesta Rennsportin ratti teline... ratti+pedaalit pitää vielä siihen ...


Juha
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

Ei taida vaan noist polkimista olla konsolikäytössä mitään hyötyä kun tulis erillisellä usb:llä kiinni?
Onko ratista tulossa ps3 "versiota", jossa napit ois "oikein"?

Sen haluisin kyllä g27:n tilalle millä Codemaster demoaa aina F1 sarjan pelejä. Eli se "f1" ratti.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

Ei taida vaan noist polkimista olla konsolikäytössä mitään hyötyä kun tulis erillisellä usb:llä kiinni?

Ainakin DFGT ratissa tulee polkimien piuha pistää rattiin kiinni ja ratti tulee usbilla plekuun.
Oisko jotain vinkkiä, ku pitäs hommaa sellanen rattiteline DFGT ratille, ei sais olla mikään hirveen hintanen, vois välillä nauttakki autopeleistä ku sais kunnon ajoasennon.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

Ei taida vaan noist polkimista olla konsolikäytössä mitään hyötyä kun tulis erillisellä usb:llä kiinni?
Onko ratista tulossa ps3 "versiota", jossa napit ois "oikein"?

Sen haluisin kyllä g27:n tilalle millä Codemaster demoaa aina F1 sarjan pelejä. Eli se "f1" ratti.

Juu noi pedaalit sai suoraan kiinni rattiin, jolloin toimii konsolilla. Tosin suoraan PC:lle kytkettynä pedaaleissa on 1024 askeleen resoluutio ja konsolilla 256 askeletta, jos sen sitten huomaa...

CSR Elite ratti oli PS3, XBOX 360 ja PC:lle. Namiskukkelit on aika konsolimaiset (näkee weppisivulta). Tätä sai jo ennakkotilatakkin jossain vaiheessa.

Tuleva ClubSport ratti on PS3 ja PC yhteensopiva. Namiskukkelit XBOX rajoitusten takia vapaammat. Videolla F1 ratti ja tällä videolla julkistetaan myös GT2 ratti. Tämä tulee myyntiin ens vuonna.

Kummassakin ratissa sama "moottoriosa".

CSR Elite pedaaleissa load cellin lisäksi saatavana inversio palikka, jolla polkimet saa käännettyä ("roikkuu" ylhäältä alaspäin).

--
Juha
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

Niin siis toki saa kiinni, mutta eikös tuo "jarrutuntuma" tule pelin inffosta eritavalla näissä? Eli siitä ei ole hyötyä, ellei saa suoraan usbilla kiinni ja peliltä tietoa. Eli turha maksaa noista verrattuna normi club sportteihin.

ja napeista tarkoitin, että ovat xboxin näppäimet tuossa..boxin logoin näytti olevan. Ja onkohan tätämyötä myöskään ps näppäintä ollenkaan, jonka puuttuminen esim g27:ssa raivostuttaa. DFGT oli "rattina" täydellinen konsolikäyttöön, mutta laadultaan ei riittänyt niin siks itsellä tuo G27 ajopenkissä kiinni on pultattuna.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

Niin siis toki saa kiinni, mutta eikös tuo "jarrutuntuma" tule pelin inffosta eritavalla näissä? Eli siitä ei ole hyötyä, ellei saa suoraan usbilla kiinni ja peliltä tietoa. Eli turha maksaa noista verrattuna normi club sportteihin.

Niin sana "Elite" pedaaleissa on hiukan harhaanjohtava. Elite pedaalit on halvemmat (no ei paljon) kuin ClubSport pedaalit. Kummassakin on sama load cell. Ja mielestäni jarru toimii samalla tavalla konsolissa ja PC:llä (paitsi se resoluution ja ClubSportissa "ABS" toiminto aktivoituna jarrupoljin tärisee. Ja Elitessä Eliteratin kanssa ratti tärisee). Koska tuntuma on ilman sähköä jo paineella toimiva, kuten tässä videosta näkee. Pedaalien eroja näkee tästä taulukosta.


ja napeista tarkoitin, että ovat xboxin näppäimet tuossa..boxin logoin näytti olevan. Ja onkohan tätämyötä myöskään ps näppäintä ollenkaan, jonka puuttuminen esim g27:ssa raivostuttaa. DFGT oli "rattina" täydellinen konsolikäyttöön, mutta laadultaan ei riittänyt niin siks itsellä tuo G27 ajopenkissä kiinni on pultattuna.

Itse PS nappulasta en osaa sanoa. Fanatecin rattien eroja näkee tästä taulukosta.

--
Juha
 
Ylös Bottom