Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Miksi kävit rippikoulun?

GraniittiTaivas

New Member
Minkä syyn takia kävit rippikoulun? Olen lukenut ihmisten syitä tähän ja suurin osa mennyt sen takia kun tapana on. Itsellänikin on ollut juuri niin. Toisaalta ehkä voisin vieläkin käydä mutta en oo varma. Kai se kirkossa olisi kiva mennä naimisiin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Miksi kävit rippikoulun?

GraniittiTaivas sanoi:
Minkä syyn takia kävit rippikoulun? Olen lukenut ihmisten syitä tähän ja suurin osa mennyt sen takia kun tapana on. Itsellänikin on ollut juuri niin. Toisaalta ehkä voisin vieläkin käydä mutta en oo varma. Kai se kirkossa olisi kiva mennä naimisiin.

Nyt olet kyllä liittynyt väärälle foorumille, jos tamän ketjun perustamisen takia liityit pelisaitille.
 
Vastaus: Miksi kävit rippikoulun?

Tjaa... pitäähän se sanoa, että alun perin lähdin koko hommaan tietämättömänä. Ja tietysti ne vanhempien odotukset. En kyllä oikeasti tiennyt edes oikein vaihtoehdoista, mutta ei minulla ole/ollut kirkkoa vastaan niin paljon, että olisin pitänyt sitä aivan kauheana ajatuksena.

Tottakai hommaan lähdettiin mukaan epäileväisenä ja hieman vastahakoisesti, varsinkin kun sain tietää, että hommaan kuuluu tylsempääkin tylsempiä kirkkokäyntejä ja kun näin ryhmäni. Oli nimittäin sen verran täynnä vastenmielistä porukkaa, että teki mieli siinä vaiheessa jo suosiolla lopettaa. Varsinkin kun toivoin saavani runsaasti uusia ystäviä, mutta lopputulos oli se, että tunsin ainakin 1/3 jo ennestään.

Lopputulos oli kuitenkin ihan miellyttävä. Porukkaa sieti aivan hyvin sen viikon ajan ja isoset olivat yllättävän mukavaa porukkaa. Ja sainhan minä sieltä muutaman uuden kaverinkin, toisaalta aika nopeasti haihtuivat tietämättömiin tuon viikon jälkeen. Pääasia kuitenkin oli, että minä nautin leirillä olosta suuresti ja etenkin iltaohjelmat olivat järisyttävän hauskoja. Jos se kristinuskon tuputtaminen kuulostaa niin pahalta, niin tehkää vaikka kuten minä (jolle se juttujen kuunteleminen ei nyt edes niin kamalaa ollut), kuunnelkaa vaan puolella korvalla, esittäkää kysymyksiä jos joku asia turhan paljon käy korvaan ja piirtäkää loppuaika vihkoonne.

Minä ainakin olin ihan tyytyväinen, että homman läpi kävin. Olihan se uusi kokemus, niiden alun turhauttavien kirkkokäyntien ei saa antaa lannistaa. Ja saihan sitä runsaanlaisesti rahaa ja lahjaa sukulaisilta, vaikka en vieläkään ymmärrä, mistä hyvästä minua lahjotaan? Siitä, että selvisin tukehtumatta siitä kamalasta ehtoollisviinistä? :D

--------------------------------------------------------------

XShava, älä ota uutta porukkaa vastaan noin kylmästi. ^_^ Porukoiden syyt foorumeille ovat erinäisiä, en minäkään yleensä ole foorumille rekisteröitynyt vain ja ainoastaan peleistä keskustellekseni. Ja kun Konsolifin on kuitenkin yksi niistä harvoista foorumeista, joilla tällaisestakin aiheesta voi saada hyvän keskustelun ilman turhaa peeloilua ja flamettamista, niin mikäs siinä sitten.
 
Vastaus: Miksi kävit rippikoulun?

Ripareillahan on yleensä paljon hyvännäköisiä tyttöjä, joiden kanssa on mukava soitella kitaraa.. ;)
 
Vastaus: Miksi kävit rippikoulun?

lyhyesti ja ytimekkäästi: vanhemmat pakotti prkle.
rahaaki tuli vaan about 1700mk.
onneksi en enää kuulu tuohon okkultismin harjoittamis keskukseen.
 
Vastaus: Miksi kävit rippikoulun?

Arcane sanoi:
XShava, älä ota uutta porukkaa vastaan noin kylmästi.

No joo. Ihmetyttää vaan että tänään rekisteröitynyt, tämä ketju pystyyn. Linkki perään, ja heti offlineen. Positiivista sinäänsä, että oikean ketjun löysi.
_____

Ripari jäi, kun en koskaan ole kirkkoon kuulunut. Syntinen siis.
 
Vastaus: Miksi kävit rippikoulun?

XShava sanoi:
No joo. Ihmetyttää vaan että tänään rekisteröitynyt, tämä ketju pystyyn. Linkki perään, ja heti offlineen. Positiivista sinäänsä, että oikean ketjun löysi.
On se ainakin vaihtelua sille, että liitytään jotta päästään "sotimaan". :rolleyes:
 
Vastaus: Miksi kävit rippikoulun?

Ortodoksi kun olen niin jo ennakkoon kuuli niin paljon positiivista leiristä, että pitihän se käydä itse katsastamassa. Ja positiivinen kokemus kaikkiaan oli, aika ei käynyt pitkäksi vaan päinvastoin. Tosin leiri nyt oli enemmän linjaa futis, sauna ja yhteinen kesän vietto kuin mikään tiukkapipoisten käännytysleiri. Tuostakin on jo kymmenisen vuotta aikaa. Kun vielä nykyäänkin voisi keskellä kauneinta kesää kadota landelle viikoksi nukkumaan ja vetämään arskaa taivaalta... sopisi hyvin meikälle.
 
Vastaus: Miksi kävit rippikoulun?

Itse menin riparille kun kaikki kaveritkin sinne meni, enkä pitänyt sitä minään pahana paikkana. Siellä vain sitten lopullisesti heräsin ja tajusin, että uskonto ei ole vain lapsille tuputettavaa satua, vaan ihan vakavasti sitä yritetään myös ajatteleville ihmisillekin aivoihin hakata. Noh, onneksi siellä ei tarvinut mitään opetella vaan olla vain paikalla ja mukana. Sukulaiset siitä sitten palkitsi rahalla jota tuli 1000mk.

Eli kavereiden kanssa siellä oli hauskaa. Mitään paineita ei tarvinut ottaa. Sekä tietty se että siellä sitten lopullisesti opin kääntämään selkäni sille järjestölle. Ja tietty rahat. Eli positiivinen kokemus mulle, vaikka kirkon mielestä vaikutus oli varmaan negatiivinen. Viime vuonna sitten lopullisesti katkaisin siteen kirkkoon.
 
Vastaus: Miksi kävit rippikoulun?

pelle sanoi:
lyhyesti ja ytimekkäästi: vanhemmat pakotti prkle.
rahaaki tuli vaan about 1700mk.
onneksi en enää kuulu tuohon okkultismin harjoittamis keskukseen.

Sama. En tosin saanut noin helvetisti rahaa :eek:
 
Vastaus: Miksi kävit rippikoulun?

Sami Turunen sanoi:
Ripareillahan on yleensä paljon hyvännäköisiä tyttöjä, joiden kanssa on mukava soitella kitaraa.. ;)

totally agreed :D

onhan tuosta jo liki vuosikymmen aikaa, mutta en vieläkään tiedä miksen olisi tuota riparia käynyt,
kun kirkkoon kuitenkin satuin kuulumaan ja kuulun edelleenkin.
(lähinnä emännän isot kirkkohäät-haaveiden takia) :eek:
 
Vastaus: Miksi kävit rippikoulun?

Kävinhän mä tuon muutama kesä takaperin. Silloin vielä saatoin kutsua itseänin agnostikoksi/jonkilaiseksi uskovaksi jopa. Olihan se ihan hauskaa ajoittain pelata jotain futista tms, mutta meillä oli niitä tunteja niin helvetisti ja vesikin oli pirun kylmää.

Paskanahan minä noita oppimiani asioita pidän kai se on pakko tunnustaa. Heti kun jotain veroja joudun kunnolla maksamaan, niin kirjoittelen varmaankin selaimen osoiteriviin "eroakirkosta.fi"

Äiti vieläpä ammatiltaan pappi. :D
 
Vastaus: Miksi kävit rippikoulun?

Sen ikäisenä ei paljoa ajatellut. Ja koska kaveritkin meni niin toki sinne sitten mentiin mukana. Kaikki muut paitsi 3 olikin sitten samasta koulusta. Ainoa hyvä asia oli lahjat. Nyt jos uudelleen saisi päättää niin eroaisin kirkosta jo ennen leiriä, koska kirkollisveroa ei makseta.
 
Vastaus: Miksi kävit rippikoulun?

Viikon vaellusreissu lapissa kavereiden kanssa houkutti. Kyllä sen eteen vähän jaksoi höpöjä kuunnella ja pari kertaa kirkossa käydä. Kirkkoon en ole kuulunut enää 10 vuoteen eikä vaimollakaan onneksi ollut mitään kirkkohäähaaveita.
 
Vastaus: Miksi kävit rippikoulun?

Kävin rippikoulun lähinnä siksi että kaverinikin kävivät. Muutenkin olin kuullut, miten hauskaa siellä voisi olla. En silloin juuri ajatellut Jeesusta ja muita kristinuskon juttuja. Sittemmin vasta huomannut ettei ole minun juttuni, jeesustelu.

Kävisin silti uudestaan, sain siitä ihan hyvä rahat nimittäin, pari sataa euroa muistaakseni.
 
Vastaus: Miksi kävit rippikoulun?

Varmaan useimmille se on raha. Yksi juhlilla ollut serkkukin kysyi että oletko kesätöihin menossa niin sanoin että tämä oli mun kahden viikon kesätyö josta palkkana oli 500:D . Mutta onhan tohon muitakin syitä pääsee menemään naimisiin kirkossa, hautajaiset pidetään kirkossa sekä muutenkin se on suvussa tapana ja kukaan ei sitä ole jättänyt käymättä, eikä itsellekkään tullut edes mieleeni olla menemättä. Ihan hyvällä mielin menin ja hyvillä mielin sieltä tulin. Suosittelen kaikille menemään vaikkei nyt siitä tuntuisi hyötyvän niin ehkä kenties myöhemmin.
 
Vastaus: Miksi kävit rippikoulun?

Sukulaisten painostuksesta huolimatta jätin menemättä, eikä ole aikeissa vieläkään näin kolmeatoista vuotta myöhemmin, tosin kirkkoonkaan en ole kuulunut enää hetkeen.
 
Vastaus: Miksi kävit rippikoulun?

Kävin riparin muutamaa vuotta myöhemmin kuin normaalisti, kaveri pyysi seuraksi päiväriparille. Ei ollut parempaakaan tekemistä, niin suostuin pyyntöön. Itse en voisi tuon taivaallista välittää koko touhusta, enkä edes saanut mitään riparilahjaksi, en edes rahaa. Myöhemmin tuli sitten erottua kirkostakin, eli turhaan tuli tuokin käytyä. :D
 
Vastaus: Miksi kävit rippikoulun?

Yleinen tapa, raha. Ja ei mulla mitään sitä vastaan oo jos tuleva vaimo (vielä tavannukkaa ko. henkilöä :D) haluaa kirkkohäät. Päätin jo ennen leiriä, että otan ne Jeesus/Jumal-jutut vähän silleen että vasemmasta korvasta sisään ja oikeesta ulos, niin eipä siinä mitään. Hyvin aika kulu kavereitten kanssa pelaillessa eri pelejä (pääasiassa pingis) ja rupatellessa niitä näitä.

Uudestaan menisin tosiaan jos lahjat tulis uudelleen, mutta en mää tolleen ilmaseks lähtis sinne enää :p
 
Vastaus: Miksi kävit rippikoulun?

No kaikki tutut ja isoveli oli jo rippikoulun käynyt ja tiesin että rahaakin oli tulossa, joten riparille. Leiri oli todella mukava viikko, tunsin suuren osan porukasta etukäteen ja tunnen vieläkin, oikeastaan melkein kaikki kaverit olivat samaan aikaan leirillä:) , massia tuli ihan mukavasti yli 2000mk ja pappi haukkui meidät konfirmaatiossa, joten kaikki meni suunnitelmien mukaan. Pakko tosin myöntää, että tuolloin teini-ikäisenä mieleni ei ollut vielä kunnolla karaistunut propagandaa vastaan, joten omat riskinkä noilla aivopesuleireillä on, sillä läheltä piti etten antautunut. Sittemmin on kirkosta erottu, mutta ripari oli kyllä mukavaa aikaa.
 
Ylös Bottom