Vastaus: Miksi kävit rippikoulun?
Anteeksi nyt jos joku suuttuu, kun "bumbbaan" näin "vanhaa" ketjua.
Mutta ajattelin vain vastata.
Niin nyt kun mut on kastettu ja konfirmoitu niin voi sitte joskus liittyä takasin kirkkoon (siis sitte joskus). Vielä olen kirkon jäsen. Olen vasta 16 vuotta vanha niin en oo vielä oikein hätäilly tuon eroamisen kanssa. Mutta saihan siitä leiristä vähän rahaakin. Ja tietysti issee ja äitee olis varmaan ruvennu itkemään jos poika ei suostuis käymään rippikoulua.
Itse vain tarvin tuohon kirkosta eromaiseen vanhempien luvan, pitää ruveta taivuttelemaan niitä ymmärtämään, että en pahemmin usko tähän heidän "moraalisesti täydelliseen jumalaan", enkä haluakkaan jos se täydellisyys meinaa rasistia:
"
3. Moos. 21:16-23 "Ja Herra puhui Moosekselle sanoen: .. Älköön lähestykö kukaan, jossa on joku
vamma, älköön kukaan sokea tai ontuva, kukaan kasvoiltaan tahi jäseniltään muodoton, jalkansa tai
kätensä taittanut, kyttyräselkäinen tai surkastunut, silmävikainen tai ihotautinen tai rupinen tai
kuohittu. .. Älköön hän tulko esiripun luo älköönkä lähestykö alttaria, koska hänessä on vamma, ettei
hän häpäisisi minun pyhäkköäni."
" *
Mat. 4:8 "Taas perkele otti Jeesuksen kanssansa sangen korkealle vuorelle ja näytti hänelle kaikki maailman valtakunnat ja niiden loiston."
Y
mpyrän muotoinen taivaankappale ei yleisen käsityksen mukaan ole neliskulmainen, mutta Raamattu edustaa silti eriävää mielipidettä --
*
Ilm. 7:1 "Sen jälkeen minä näin neljä enkeliä seisovan maan neljällä kulmalla ja pitävän kiinni maan neljää tuulta."
* Ilm. 26:8 "Ja hän lähtee villitsemään maan neljällä kulmalla olevia kansoja, Googia ja Maagogia, kootakseen heidät sotaan."
" *
Job. 9:7 "Hän (Herra) kieltää aurinkoa, ja se ei nouse, ja hän lukitsee tähdet sinetillään;"
Auringon "pysäyttäminen" ei estäisi auringon liikkumista taivaalla, joka johtuu maapallon pyörimisliikkeestä. Monet säkeet Raamatussa viittaavat vanhaan harhakäsitykseen, jonka mukaan maapallo olisi aurinkokunnan ja universumin keskipiste. Tämä olikin "kaikkitietävää" Jumalaa edustavan kirkon virallinen näkemys aina 1600-luvun loppuun asti. Lisäksi on outoa, että vaikka väitetty auringon "pysäyttämisen" ihme on täytynyt olla nähtävissä koko maailmassa, ei ihmettä olla dokumentoitu (Raamatun lisäksi) missään muualla. "
Ja Raamattu täynnä harhakäsityksiä??? Ei kiitos, uskon johonkin yliluonnolliseen heti kun se vain todistetaan jotenkin tieteellisesti tai näen sen itse. Ja maapallo on pyöre, se on todistettu, niin siihen kans uskon Raamatta sanokoon mitä haluaa.
Teksti törkeästi kopioitu suoraan täältä.
Lisäys: Äskeen tuli justiin Jimiltä jtn Liitonarkku dokumenttia. Johonki Etiooppiaan pääsivät ja väittivät löytäneen sen arkun sijainnin. Mutta arkkuhan tietty oli jossain sojassa, eikä sitä saanu nähdä. Menis nyt joku pappi hakemaan sen sieltä ja näyttäis, että se on olemassa ja ei munkaan tarvittis erota tosta kirkosta. Mutta ei, itse ainaski yrittäisin sieltä aidan yli kattomaan sitä arkkua tai jotain.