Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Miksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Prisoner
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.

Prisoner

Active Member
Olen huomannut, että kaikki threadit, joissa puhutaan konsolin modaamisesta lukitaan. Haluaisin tietää miksi.

Onko Microsoft uhkaillut Konsolifin.netiä ja jos on niin millä oikeudella? Onko järkevää rajoittaa keskustelua silloin, kun kyseessä ei ole piraatti-keskustelut?

Konsolivalmistajat ovat itse syypäitä siihen, ettei modaamattomalla PAL-koneella tee vaativassa pelikäytössä yhtään mitään. Olis kiva, jos harrastajat voisivat keskustella harrastuksestaan ilman, että joku jenkkiyhtiö pystyy sitä estämään.

Niin ja kysymys siis oli että miksi?

Peleistä saa puhua, mod-piireistä löytyy paremmin asiaa muualla. Ei auta vaikka itse käyttäisi modia ostamiensa pelien pyörittämiseen, kun löytyy 10 kaveria, joille se tarkoittaa ilmaisia pelejä. Emmekä halua boardin täyttyvän heidän viesteistään tai piirikaupitteluista.

Mielestäni mod-piiri ei ole yhtään sen oleellisempi osa pelaamista kuin virtalähde enkä näe että modien ympärille voisi rakentua rakentavaa keskustelua. Pelit ovat pääosassa ja jokainen vastaa itse millä keinoilla niitä käyttää.

No eikös tällainen ajattelu aja ne ei-warettajatkin sinne ware-alueille?

Mutta ei siinä mitään, jos mod-keskustelun rajoittaminen on tän palvelun oma päätös. Toivon kuitenkin, että sananvapautta rajoitetaan mahdollisimman vähän ja Microsoftin takia ei yhtään. :)

Linux yms. ei piraattiohjelmien pyörittämisestä xboxilla pitäisi saada kyllä puhua vapaasti ilman, että ketju lukitaan, tarviittiin
siihen mod-piiriä tai ei.

No jos kohta (mikäli huhu on totta) pystytään linux asentamaan xboxiin ilman mitään mod-piirejä niin linuxhan tulee sitten tänne automaattisesti osaksi sallittuja aiheita

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Prisoner
http://www.konsolifin.net/bbs/showthread.php?s=&threadid=13149

Tuon threadin lukitseminen ärsytti ainakin mua melkoisesti. Kyseessä ei ollut piirien kauppaaminen eikä warettaminen.
Itse asiassa minusta on aivan selvä tapaus, koska XBMP on kuitenkin laiton kunnes se saadaan käännettyä laillisella kääntäjällä. Eli laittomista ohjelmista keskusteltaessa lukkotaminen on mielestäni perusteltua vaikka sitä ei ole erikseen kielletykään.

Mitä (laillisiin) mod-piireihin tulee, niin on varmaan boardin ylläpitäjien päätettävissä millä tavoin boardi halutaan profiloida.. Jos sääntöthreadissa ylläpitäjä niistä keskustelun erikseen kieltää, niin eipä sitä ole paljon mieltä lähteä kyseenalaistamaan. Samaisessa threadissa jopa annetaan linkki toiselle boardille jossa modeista voi keskustella. Kyseessä on siis minusta selvästi boardin profiloituminen. Yhtä hyvin voisi olla sääntö jossa kielettäisiin ylikellotuksesta keskustelu ja laitettaisiin linkki murobbs:ään ;) Se voisi olla jopa aiheellista jos porukka täällä alkaisi innoissaan kellottelemaan boksejaan ja puhumaan siitä.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Smirre
No jos kohta (mikäli huhu on totta) pystytään linux asentamaan xboxiin ilman mitään mod-piirejä niin linuxhan tulee sitten tänne automaattisesti osaksi sallittuja aiheita

Senhän on voinut asentaa XBoxiin jo aikaa sitten ilman mitään mod-piirejä.. Itsellänikin on ollut yhdellä boksilla silleen.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Grez
Senhän on voinut asentaa XBoxiin jo aikaa sitten ilman mitään mod-piirejä.. Itsellänikin on ollut yhdellä boksilla silleen.

Tjoo mutta sitten sillä ei muuta tehdäkään kun ajellaan linuxilla. Tarkoitin kyllä virallista Microsoftin tekemää Linux boot loaderia :)

Huhujen mukaan jos MS ei sitä tee, paljastetaan pari aukkoa millä oman softan ajaminen onnistuu ilman mod-piiriä. Sitten voidaan puhua homebrew ym.. softista, koska kielletyistä mod-piireistä ei enää tarvitse puhua samassa yhteydessä ;)

Lähde:
http://news.com.com/2100-1043_3-1021692.html

Tjoo mutta sitten sillä ei muuta tehdäkään kun ajellaan linuxilla. Tarkoitin kyllä virallista Microsoftin tekemää Linux boot loaderia :)

Kyllä ainakin sillä minun boksilla pystyi ihan hyvin tekemään mitä tahansa muutakin kuin käyttämään Linuxia..

Huhujen mukaan jos MS ei sitä tee, paljastetaan pari aukkoa millä oman softan ajaminen onnistuu ilman mod-piiriä. Sitten voidaan puhua homebrew ym.. softista, koska kielletyistä mod-piireistä ei enää tarvitse puhua samassa yhteydessä ;)

Lähde:
http://news.com.com/2100-1043_3-1021692.html
Tuossa uutisessa mainitut "tietoturvatutkijat" muuten eivät ole missään tekemisissä Xbox-Linux -tiimin kanssa ja Xbox-Linux -tiimi ei myöskään oikein arvostanut tuota tempausta (=Microsoftin kiristämistä).. En todellakaan usko, että MS olisi niin typerä että suostuisi noihin vaatimuksiin.

Kyllä ainakin sillä minun boksilla pystyi ihan hyvin tekemään mitä tahansa muutakin kuin käyttämään Linuxia..
Jaa sitten mulla on huonot tietolähteet tuon asian tiimoilta. Näin sitä uutta oppii :)

(=Microsoftin kiristämistä).. En todellakaan usko, että MS olisi niin typerä että suostuisi noihin vaatimuksiin.
Sitähän se, jos tuo huhu pitää siis paikkansa MS on lirissä. Eivät varmaan ikinä suostu tekemään linuxin mahdollistavaa boot-cd:tä, ei ikinä. --> aukot paljastetaan ja sen jälkeen linux, homebrew ym,, ym.. softat toimivat modaamattomassa masiinassa.

Homebrew porukalle modaamaton xbox olisi unelma, tehokas ja helppo ohjelmointikieli takaisi lukemattoman määrän herkkua jokaiselle boksin omistajalle...

Kummin tahansa, MS on ilkeässä tilanteessa ja minä nautin tilanteesta vannoutuneena homebrew fanina :D

Samaisessa threadissa jopa annetaan linkki toiselle boardille jossa modeista voi keskustella. Kyseessä on siis minusta selvästi boardin profiloituminen.

Niin. Halusin vain tietää miksi Konsolifin haluaa rajoittaa sananvapautta tässä suhteessa. Eli kysymys olikin juuri että MIKSI. Tuo mua ärsyttänyt viestiketju, joka lukotettiin oli mun mielestä täysin asiallisilla linjoilla vaikka koskikin mediaplayeriä eikä varsinaisesti pelaamista. Tämä kuitenkin on ymmärrettävää sillä nykykonsolit ovat vakionakin enemmän kuin vain pelikoneita.

Nuo perustelut siitä, että modauskeskustelu ei ole rakentavaa, oli mun mielestä aika naurettava. Importointia on harrastettu niin kauan kuin paskoja PAL-pelejä on ollut markkinoilla eikä ne asiat siitä parane vaikenemalla. EU toi omat ongelmansa, kun jenkki- ja japskivehkeiden jälleenmyynti kiellettiin. Nyt jos vielä kielletään aiheesta keskustelu niin alkaa tosissaan ottamaan päähän.

Mikä isoveli-valvoo-valtio tästäkin on tulossa...!? Mutta totta sekin on, että palvelu saa itse päättää miten profiloittuu. Ihmettelen vaan yhä, että miksi tällainen linja on otettu.

Mikä isoveli-valvoo-valtio tästäkin on tulossa...!? Mutta totta sekin on, että palvelu saa itse päättää miten profiloittuu. Ihmettelen vaan yhä, että miksi tällainen linja on otettu.

Itse pidän linjaa täysin oikeana, sillä en vain yksinkertaisesti pidä modikeskusteluista yms.
Piratismi ei ole tehnyt kuin huonoa tälle maailmalle. Joten pitäkää pitäkää bbs siistinä, modikeskustelut voivat keskittyä muille foorumeille! :cool: (Siinä mielipiteeni)

Importointia on harrastettu niin kauan kuin paskoja PAL-pelejä on ollut markkinoilla eikä ne asiat siitä parane vaikenemalla. EU toi omat ongelmansa, kun jenkki- ja japskivehkeiden jälleenmyynti kiellettiin. Nyt jos vielä kielletään aiheesta keskustelu niin alkaa tosissaan ottamaan päähän.

Import-peleistä saa keskustella. En ymmärrä missä vaiheessa on syntynyt sellainen kuva ettei saisi. Modaus ei sinänsä liity peleihin oleellisesti, muuten kuin että se mahdollistaa tiettyjen pelien pyörittämisen (mikä tuskin on salaisuus), joten en ymmärrä miksi import-keskusteluun täytyisi sisällyttää mod-piirit. Jos ei keksi pelistä parempaa jutun juurta niin jättää kirjoittamatta.

Sitähän se, jos tuo huhu pitää siis paikkansa MS on lirissä. Eivät varmaan ikinä suostu tekemään linuxin mahdollistavaa boot-cd:tä, ei ikinä. --> aukot paljastetaan ja sen jälkeen linux, homebrew ym,, ym.. softat toimivat modaamattomassa masiinassa.
Oot nyt ymmärtäny täysin väärin. Homman nimi on, että linuxmiehet haluaisivat microsoftin "allekirjoittavan" xboxlinuxin käynnistystiedoston. Tällälailla vain linux toimisi modaamattomassa xboxissa.

Linuxmiehet ilmeisesti tietävät jo aukot, mutta eivät haluaisi käyttää sitä linuxissa, koska käytännössä se tarkottaisi, että kohta piraattipelit ynnä muut toimisivat myöskin ilman modia.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan saintbert
en ymmärrä miksi import-keskusteluun täytyisi sisällyttää mod-piirit.

Siksi, että EU kaikessa viisaudessaan kielsi jenkkikoneiden myynnin täällä Suomessa. Ainoa tapa saada NTSC-pelit toimimaan on siis modaus tai koneen tilaus netistä. Tämä taas onnistuu vain niiltä joilla on luottokortti ja jotka uskaltavat tilata koneen tällä tavoin.

Kun joku sitten kyselee täällä apua modaukseen, käännetään hänet sinne "jossa muutkin warettajat keskustelee". Tätä pidän hieman tyhmänä yleistyksenä.

Siinä lukitussa threadissa kyseltiin alunperin MP3-toistoa eikä mitään laitonta toimintaa. Jos totuus on se, että ainoa tapa saada MP3-toisto XBOXiin on modaus, en ymmärrä miksei sitä voi täällä ääneen sanoa.

Hui, nyt Microsoft suuttuu. Pannaanpa LUKKO! :mad:

Ilkeyttään ovat keskustelun kieltäneet!

Prisoner on ihan oikeassa. Ylläpidon päätös todella sorsii niitä, jotka eivät voi luottokortin puutteessa hankkia import-koneita joilla pelaisivat hankkimiaan import-pelejä!

(no wait....)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Ilkeyttään ovat keskustelun kieltäneet!

Prisoner on ihan oikeassa. Ylläpidon päätös todella sorsii niitä, jotka eivät voi luottokortin puutteessa hankkia import-koneita joilla pelaisivat hankkimiaan import-pelejä!

(no wait....)

milläs he sitten hankkivat import pelejä, jos ei ole luottokorttia? ;)
Jos vastaus on huuto.net niin sillon pitää kyllä lisätä että on siellä ollut import koneitakin mutta joku ei nyt täsmää... :D :D

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom