Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Millä televisiolla pelaat Xbox 360:tä?

Vastaus: Millä televisiolla pelaat xbox 360:a?

kloever sanoi:
8ms kaikillä väreillä on riittävä. Yleensä, varsinkin PC-monitoreissa tarkoitetaan lähinnä GtG-arvoa (Gray to Gray). Muut värit sitten saattavatkin hyvin olla 10-25ms lukemissa, joka saattaa johtaa mielipiteeseen, että 8ms ei riitä. Muistaakseni Toms Hardwarella oli laite, jolla he mittasivat näyttöjen todelliset vasteajat värikohtaisesti.

Joo. Oma LG:n näytön vasteaika on 2ms, mutta missään ei valmistaja sitä taida ilmoittaa. Todellinen vasteaika on 8ms.

kloever sanoi:
En tiedä, miten televisioissa ilmoitetaan nuo millisekunnit. Jaksan kuitenkin epäillä, että kyseessä olisi jokin muu kuin GtG. Korjatkaa toki, jos olen väärässä. :p

HD telkkujen kanssa en kyllä ole törmännyt noihin GTG vasteaikoihin. Mutta ei mullakaan 100% varmaa tietoa ole.
 
Vastaus: Millä televisiolla pelaat xbox 360:a?

gray to gray on se ns. virallinen tapa ilmoittaa noi vasteajat yleisesti ja en usko että hd-telkkujen valmistajatkaan haluaisivat ilmoitella näitä laajempia värien vasteaikoja vaan juurikin tuo gray to gray, jolla saadaan ilmoitettua mahdollisimman pieni vasteaika.
 
Vastaus: Millä televisiolla pelaat xbox 360:a?

Gunther sanoi:
Pelaatko sä kaveri oikeasti boxiasi 19" näytöllä? Mahtaa olla mukavat pelitunnelmat..

Niin kaikillahan ei ole varaa tai halua hommata hienot HD-telkut sun muut loistokkaat äänentoistolaitteet. Itse pelailin juurikin 19" tft näytöllä ennen kuin hommasin HD-telkun ja hyvin sitä pelaili silläkin. Jos ei mitään järkevää sanomista ole niin voisi jättää viestin lähettämättä.
 
Vastaus: Millä televisiolla pelaat xbox 360:a?

Nupe_31 sanoi:
Niin kaikillahan ei ole varaa tai halua hommata hienot HD-telkut sun muut loistokkaat äänentoistolaitteet. Itse pelailin juurikin 19" tft näytöllä ennen kuin hommasin HD-telkun ja hyvin sitä pelaili silläkin. Jos ei mitään järkevää sanomista ole niin voisi jättää viestin lähettämättä.

Kyllä pelitunnelma on paljon kiinni näytöstä ja äänentoistosta. Pieneltä näytöllä ja saippuapurkkikaiuttimilta tuskin kukaan pelinkehittäjä haluaa tuotostaan arvioitavan. Toisaalta iso osa pelitunnelmasta tulee myös peliseurasta ja muista oheisasioista.

Kukin pelaa millä haluaa, paras tunnelma varmasti saavutetaan isolla kankaalta ja järeällä äänentoistolaitteistolla. Se kenellä on tuohon mahdollisuus onkin aivan toinen asia.
 
Vastaus: Millä televisiolla pelaat xbox 360:a?

Hellcat79 sanoi:
Kyllä pelitunnelma on paljon kiinni näytöstä ja äänentoistosta. Pieneltä näytöllä ja saippuapurkkikaiuttimilta tuskin kukaan pelinkehittäjä haluaa tuotostaan arvioitavan. Toisaalta iso osa pelitunnelmasta tulee myös peliseurasta ja muista oheisasioista.

Kukin pelaa millä haluaa, paras tunnelma varmasti saavutetaan isolla kankaalta ja järeällä äänentoistolaitteistolla. Se kenellä on tuohon mahdollisuus onkin aivan toinen asia.

Juu kyllä minä tämän asian tiedostan. Pointtini oli vaan se, että kaikilla ei ole mahdollista hommata hienoja vehkeitä ja vaatimattomammillakin pärjäilee. Joten jos ei tällä kyseisellä henkilöllä ole muuta sanomista kuin v*ttuilla vaan siitä millä laitteilla pelaa, niin voi jättää viestin lähettämättä.
 
Vastaus: Millä televisiolla pelaat xbox 360:a?

Hyvän pelitunnelman saa kohtuullisen helposti kohtuullisen halvalla. Aina voi ruveta hifistelemään mutta jos lähtöpisteessä on 21" 4:3 crt on siitä helppo parantaa esim. tällä kokoonpanolla: 22" wide lcd + halppis 5.1 kajarit ja vahvari. Tolla setillä hinta ei nouse pilviin (hyvällä säkällä 500 euroa) ja todellakin saa hyvät tunnelmat niin kauan taas kun ei parempaa ole.

Kaikki on suhteellista :)
 
Vastaus: Millä televisiolla pelaat xbox 360:a?

Nupe_31 sanoi:
Juu kyllä minä tämän asian tiedostan. Pointtini oli vaan se, että kaikilla ei ole mahdollista hommata hienoja vehkeitä ja vaatimattomammillakin pärjäilee. Joten jos ei tällä kyseisellä henkilöllä ole muuta sanomista kuin v*ttuilla vaan siitä millä laitteilla pelaa, niin voi jättää viestin lähettämättä.

Nyt olisi tietenkin kiva tietää millä todellisuudessa Gunther pelailee kun viitsii toisten laitekantaa kommentoida. Toivottavasti saamme vaikka kuvia hänen teatteristaan :eek: Itse olen täysin tyytyväinen omiin laitteisiin, mutta en silti lähde kommentoimaan muiden valintoja.
 
Vastaus: Millä televisiolla pelaat xbox 360:a?

Minäkin olen enemmän kuin tyytyväinen ollut 19-tuumaisella laajakuva-LG:llä pelatessani. En näe järkeväksi korvata nykyistä kolme vuotta vanhaa 28-tuumaista JVC:n laajakuvatöllöä taulutelkalla, koska meillä katsotaan kuitenkin telkkaa pelaamisen ohessa samaan aikaan. Pitäisi olla siis kaksi isompaa ruutua eikä normaaliin kerrostalokämppään mahdu moiset mitenkään järkevästi. Noh, ei näillä hinnoilla olisi kyllä vielä varaakaan...
 
Vastaus: Millä televisiolla pelaat xbox 360:a?

Suositelkaas jotain n. 500-650 hintaista LCD telkkaa. Koko pitäisi olla 26"-32". Mitään digiviritintä ei tarvi olla.
 
Vastaus: Millä televisiolla pelaat xbox 360:a?

T4iZuuni sanoi:
Suositelkaas jotain n. 500-650 hintaista LCD telkkaa. Koko pitäisi olla 26"-32". Mitään digiviritintä ei tarvi olla.

Mirain 32" tai LG:n 32LE2R. Laatu on sitä, mitä tuohon hintaan voi odottaa.
 
Vastaus: Millä televisiolla pelaat xbox 360:a?

Gunther sanoi:
Pelaatko sä kaveri oikeasti boxiasi 19" näytöllä? Mahtaa olla mukavat pelitunnelmat..
Ensinnäkin, missä hemmetin liikkeessä merkitään kuittiin tuotteen vasteaika&specsit?!?! wtf:D:D
Et ole paljon kertonut näytön mallia saati muuta joten kukaan ei voi tietää mikä vasteaika siinä todellakin on:D

Juu, pelaan. :eek:
Siis kuitissa lukee vain näytön malli + vasteaika. En jaksa nyt alkaa täysiä speksejä netistä etsimään enkä mistään muualtakaan, koska tämän täytyy olla se 4ms (99% varma olen).
Sitä paitsi näyttö on PC + Boksi -käytössä, joten... eikä rahaa pahemmin ole satsata isompaan. :( Tunnelmasta en menisi takuuseen, mutta hyvin tästä selvän saa. Harmi vain, että suurin osa peleistä on laajakuvaisia.
 
Vastaus: Millä televisiolla pelaat xbox 360:a?

kloever sanoi:
Mirain 32" tai LG:n 32LE2R. Laatu on sitä, mitä tuohon hintaan voi odottaa.
Tähän voin sanoa yhden asian omasta kokemuksesta. Molemmissa laatu on aivan riittävän hyvää kun saa tuota 720p kuvaa. Mutta esim tv-kuva ja joissain tapauksissa dvd-kuva näyttävät aika hirveiltä. Oma käyttö on juurikin tuota 720p:tä, johon tommonen halvempi lcd riittää.
 
Vastaus: Millä televisiolla pelaat xbox 360:a?

Kumis sanoi:
Tähän voin sanoa yhden asian omasta kokemuksesta. Molemmissa laatu on aivan riittävän hyvää kun saa tuota 720p kuvaa. Mutta esim tv-kuva ja joissain tapauksissa dvd-kuva näyttävät aika hirveiltä. Oma käyttö on juurikin tuota 720p:tä, johon tommonen halvempi lcd riittää.

Se on totta, varmasti kelpaa niille jotka eivät parempaa ole nähneet, tai eivät pysty parempaa hankkimaan. Se mikä omaa silmää miellyttää, on paras. :)
 
Vastaus: Millä televisiolla pelaat xbox 360:a?

kloever sanoi:
Mirain 32" tai LG:n 32LE2R. Laatu on sitä, mitä tuohon hintaan voi odottaa.

Itselläni on Mirain DTL-332M200 32", joka maksi 495.

Olen ollut erittäin tyytyväinen, pelit näyttävät hyviltä 720p-resolla ja tietokoneen näyttönäkin k.o. televisio toimii erittäin hyvin, vasteaikakin on vain 6ms.
 
Vastaus: Millä televisiolla pelaat xbox 360:a?

Ro0Ki3 sanoi:
Itselläni on Mirain DTL-332M200 32", joka maksi 495.

Olen ollut erittäin tyytyväinen, pelit näyttävät hyviltä 720p-resolla ja tietokoneen näyttönäkin k.o. televisio toimii erittäin hyvin, vasteaikakin on vain 6ms.

Itse olen töissä ollut tämän television kanssa tekemisissä jonkin verran. Kyllä hintaisekseen on sikäli hyvä laite.

P.S. Jos joku aikoo sijoittaa 1300 televisioon, kannattaa harkita Mirain 42" Full HD-näyttöä, joka on oikeasti todella hyvä kuvaltaan.
 
Vastaus: Millä televisiolla pelaat xbox 360:a?

kloever sanoi:
P.S. Jos joku aikoo sijoittaa 1300 televisioon, kannattaa harkita Mirain 42" Full HD-näyttöä, joka on oikeasti todella hyvä kuvaltaan.

Kannattaa kuitenkin aina ensin miettiä mitä lähdettä aikoo eniten katsoa. En suosittele halpaa Full HD-näyttöä jos tavoitteena on katsoa suomalaista digiteeveetä ja DVD-elokuvia. Halpojen televisioiden skaalaimet eivät välttämättä ole kovinkaan kaksisia ja kun kuvamuunnos sitten tehdään voi laatu olla jotain aika kamalaa. Asia muuttuu täysin jos pääasiassa materiaali on 1080-muodossa, eli lähteenä on konsoli tai vaikka BluRay-soitin.
 
Vastaus: Millä televisiolla pelaat xbox 360:a?

kloever sanoi:
Itse olen töissä ollut tämän television kanssa tekemisissä jonkin verran. Kyllä hintaisekseen on sikäli hyvä laite.

P.S. Jos joku aikoo sijoittaa 1300 televisioon, kannattaa harkita Mirain 42" Full HD-näyttöä, joka on oikeasti todella hyvä kuvaltaan.
Ennemmin ostaisin ite laadukkaan HD-Readyn kuin paskan Full-HD.

E: En siis väitä että Mirai olisi paska, mutta ei ole samanlainen konkari kuin esim Samsung. Luultavasti kyllä Mirailla enemmän maanantaikappaleita kuin Samsungilla.
 
Vastaus: Millä televisiolla pelaat xbox 360:a?

Gunther sanoi:
Ne jotka väittävät että 8ms on liikaa pelaamiseen eivät tiedä yhtikäs mitään tekniikasta, vain ja ainoastaan lukeneet foorumeita tai kuulleet kaverilta "että se ei ole hyvä kun mulla on pienempi"
Silmä ei pysty edes teoriassa havaitsemaan moisia viiveitä tuolla vaste-ajalla että älä kaikkea usko :)

On noissa pientä itua silleen että se vaste aika mitä ne ilmottaa ei ehkä päde kuin tietyssä pikselin värin vaihto tilanteessa.Eli oikeasti se on jossain tilanteessa paljon pidempi se vaihto aika, (googlettakaa jos että usko :) ) eri asia että huomaako sitä silmillä nykypäivänä :) Monissa vanhoissa LCD monitoreissa (vaikka 2v sitten..) oli ihan havaittavaa viivettä/utuisuutta scrollatessa näyttöä.

(edit: olimpas hidas :) )
 
Vastaus: Millä televisiolla pelaat xbox 360:a?

Shadow_man sanoi:
Ennemmin ostaisin ite laadukkaan HD-Readyn kuin paskan Full-HD.

E: En siis väitä että Mirai olisi paska, mutta ei ole samanlainen konkari kuin esim Samsung. Luultavasti kyllä Mirailla enemmän maanantaikappaleita kuin Samsungilla.

Tutkippa hieman asiaa, Mirai on oikeasti hyvä näyttö tuolla hintaa. Lisää löydät esim. DVDPlazalta.
 
Vastaus: Millä televisiolla pelaat xbox 360:a?

Nyt alkoi himottaa uuden telkun osto..
Niin kumpi olisi parempi tämä vai sittenkin tämä? Peli käyttöön ja leffojen katsomiseen pääasiassa olisi tarvetta.
Vai löytyisikö jotain muuta suunnilleen samaan hintaluokkaan?

Edit:panasonic:n plasma pitänee sitten hommata. Nyt pitää vaan puhuu emäntä ympäri,et hommataan vähän kalliimpi töllö. mulla hallitus oli innostuneempi tosta halvemasta telkusta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom