Baron
Well-Known Member
Tässä on nyt parin vuoden aikana nähty monta erilaista konsolijulkaisua: kaksi vuotta sitten DS tuli markkinoille suhteellisen rauhallisesti, sen sai kunhan kaupasta kävi hakemassa. PSP tuli puolitoista vuotta sitten markkinoille ja senkin sattui saamaan kunhan jaksoi kauppaan kävellä ja hyllyltä poimia. Kaikki muistavat XBox360:sen julkaisun reilu vuosi sitten: koneita saattoi saada parin viikon ajan ennen joulua jos hakemalla osasi hakea, mutta sitten oli todella hiljaista kunnes laitteiden saatavuus alkoi näyttää paremmalta piiiitkän ajan kulutta... Nyt ennen viime joulua tulikin Wii... Avauspäivänään loppuun, ja jos sattui häviämään juoksukilpailun Prismassa, niin ei vieläkään välttämättä löydä omaasi ellei todella tiedä mistä hakea/etukäteen varaa. Ja sitten viimeisimpänä tulokkaana PS3. Konsoli, jonka voit hakea kaupasta ilman kilpajuoksua, ilman ennakkovarausta ja kaikkialla vinot pinot niin paljon kuin vain jaksaisi kantaa... Tietysti täällä voidaan jeesustella siitä, että eihän sitä kukaan halua, mutta pidetään se tämän keskustelun ulkopuolella...
Itse ainakin olen tykännyt DS:n, PSP:n ja PS3:n julkaisuista: laitteen on vain voinut käydä hakemassa. Joku voi tietysti pitää sitä floppina ja katastrofina, mutta minua itseäni ainakin ottaa pannuun julkaisut ála PS2, Wii tai 360.. Onhan se tietysti siistiä myöhemmin leveillä, että minä sain sinä legendaarisen julkaisupäivänä PS2:n tai Wii:n, mutta kuitenkin.
Eli kysymys kuuluukin ilman pienintäkään fanipoikuuden siementä: millainen on hyvä konsolijulkaisu ? Onko se oikeasti sellainen, että pitää olla kilpajuoksu konsolin saadakseen vai voiko se jopa olla sellainen, että laitteen voi vain käydä hakemassa päivänä tai toisena? Eli onko suotavampaa tuoda Suomen julkaisuun 10 000 vai 3000 konsolia...
Itse ainakin olen tykännyt DS:n, PSP:n ja PS3:n julkaisuista: laitteen on vain voinut käydä hakemassa. Joku voi tietysti pitää sitä floppina ja katastrofina, mutta minua itseäni ainakin ottaa pannuun julkaisut ála PS2, Wii tai 360.. Onhan se tietysti siistiä myöhemmin leveillä, että minä sain sinä legendaarisen julkaisupäivänä PS2:n tai Wii:n, mutta kuitenkin.
Eli kysymys kuuluukin ilman pienintäkään fanipoikuuden siementä: millainen on hyvä konsolijulkaisu ? Onko se oikeasti sellainen, että pitää olla kilpajuoksu konsolin saadakseen vai voiko se jopa olla sellainen, että laitteen voi vain käydä hakemassa päivänä tai toisena? Eli onko suotavampaa tuoda Suomen julkaisuun 10 000 vai 3000 konsolia...