Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Minkä PS3-pelin hankkisin?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vinnie
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Minkä PS3-pelin hankkisin?

Hommasin kesällä Batmanin, kun sitä niin paljon suositeltiin, mutta se olikin ihan perseestä koko peli. Samoin kävi inFamouksenkin kanssa. Unchartedit varmaan parhaita konsolipelejä, joten käännyn Unchartedin puoleen.

Olemme samaa mieltä. Vaikka pidänkin monista Batman-sarjakuvista ja uusimmista leffoista(sekä Tim Burtonin leffoista), oli peli mielestäni erittäin tylsä ja mielikuvitukseton. Infamous oli ehkä jopa vielä harmaampi, mutta avoin maailma kuitenkin jaksoi kiinnostaa hetken(tosiaankin vain hetken). Kun Infamousia vertaa esim. RDR:ään niin ei ei ei.

Molemmissa peleissä oli naurettavat juonet(yksinkertaisempaa saa hakea), kun otetaan huomioon, että molemmat yrittivät olla tarinapainotteisia. Infamousin fysiikat myös ovat todella tylsät. Force Unleashed 2:sen demossa on kiva leikkiä Euphoria-moottorin kanssa voimaa käyttäessä. Infamous on taas jäänne PS2-ajoista.

Uncharted 2 oli kiva. Kaikki oli toteutettu täydellisesti, mutta minä nyt en vaan niin kauhiasti pidä lineaarisista räiskinnöistä. Lineaariseksi räiskinnäksi loistava.
 
Vastaus: Minkä PS3-pelin hankkisin?

Tosiaan eka Batman löytyy, samoin Darksiders ja Ninja Gaiden Sigma. Hiekkalaatikot eivät isosti inspaa. GTA IV oli itselle iso pettymys, mutta esim. Red Dead Redemption on kutitellut jonkin verran.


Itse suosittelisin kaikille juurikin Assassins Creed 2:sta, kuten jo pari ihmistä sanoi. Ja jos et ole vielä Metal Gear Solid 4:ää pelannut, on sekin ehdottomasti pelailun arvoinen sillä halvalla hinnalla jolla sen nykyään saa poimittua mistä vaan :) (Itse ostin sen vasta jokin aika sitten ja aika monta tuntia pelanneena on jaksanut viihdyttää... mukavaa että ampumista parannettu huomattavasti, joten ei enää turhauta niin reilusti jos jää hiiviskelystä kiinni, kun kaikki ei ole menetetty samantien.)

Sitten myös voisin suositella kaikille näitä, jotka on täällä kyllä jokainen haukuttu aivan lyttyyn.. (ärsyttää tälläiset "olikin ihan perseestä koko peli." mallin perustelemattomat letkautukset ketjussa jonka perusteella ihmiset yrittää tehdä ostopäätöksiä.) Ja tässä siis aikalailla "paremmuusjärjestyksessä", perusteltuna omia kokemuksia:

Batman Arkham Asylum - siis niille jotka eivät ole sitä kokeneet, en ole mitään peliä niin montaa kertaa läpi pelannut, vaikka siinä ei juuri avattavaa tai uusia kikkoja enää olekaan. Sen taistelumekaniikka ja stealth vihollisten kiusaus yms. on vaan hauskaa, samoin kun perinteiset "lopparit". Tosin itseltä löytyy lievää faniutta ja arvostusta alkup. sarjaa kohtaan, joten osasyynä viehätykseen on tottakai alkup. ääninäyttelijät ja samantyylinen stoori.

God of War 3. - Olen melkoinen sarjan fani ja kolmonen oli mielestäni oikein pätevän viihdyttävä. Ei tosin ehkä niin mahtavaa juonta sisällä, mutta eeppistä touhua.

Red Dead Redemption. - Ainakin jos länkkärisetti sytyttää. Suuri osa viehätyksestä tuli pelin luomasta tunnelmasta jonka aavikkoinen auringonpaahde ja vaikkapa ukkosmyrskyn aikana eri paikkaan hevosella laukkaaminen tuo. Ja saluunat, pikkukylien puolustukset ja LOISTAVA ääninäyttely. Stoorikin oli ihan tunnelmallisen ok, vaikkakaan ei mikään palkintoja voittava, myönnettäköön. Itselle se kuitenkin riitti vallan mainiosti. Viihdyttävä paketti. Outoa että joku tämän näkee vain "paikasta a paikkaan b menemisenä ja kaikkien ampumisena.. kyllä siinä ne syytkin selitettiin.. ja vaikea kuvitella miten peli voitaisi tehdä sellaiseksi että ongelmat ratkaistaan keskustelemalla. (ellei sitten: Mass Effect in the West-tyyliin.)

Uncharted 2 - Hyvin "elokuvamainen" ja upea kokemus, jonka tarina tosiaan puski menemään eteenpäin. Pelillisesti "loppuvastustajat" ja muut oli välillä jokseenkin täysin raivostuttavia yliluonnollisen kestävyyden takia ja eräs panssarivaunukohtaus meinas ajaa mut hulluks,mutta jokatapauksessa hyvin loistava paketti, jossa aikalailla jonkinsorttista "indiana jones" fiilistä. Lineaarisuus (kuten joku mainitsi) ei mielestäni haittaa negatiivisesti pätkääkään. Melkein jokaisen tarinapohjaisen pelin TÄYTYY olla kokolailla lineaarinen eikä se mielestäni ole vielä yhdessäkään viihdyttävässä pelissä häirinnyt. (Usein ihmettelen lineaarisuudesta valitusta, koska kokemus jonka peli tarjoaahan siinä on se viihdyttävä osa.. kunhan illuusio siitä säilyy, että ollaan itse hahmon ohjaimissa.)

Little Big Planet - Heh. Sanokaa mitä sanotte, itse tykkäilin. Juuri sellainen loistava peli jonka voi käynnistellä kun ei jaksa pelata mitään mihin täytyisi sen suuremmin keskittyä tai perehtyä. Kevytmielistä suht yksinkertaista pomppimista, josta vaihtelu EI lopu miljoonien käyttäjien tekemien kenttien takia. Useat tekeleet jaksaa yllättää näyttävyydellään edelleen. Eli mikäli pienimuotoinen kevyt hauskanpito platformerin muodossa maistuu yhtään, niin suosittelen sitäkin.

Ainoa mitä en suosittele, ainakaan hintavana ostoksena, on Heavy Rain.
ok, myönnettäköön; ensimmäinen läpipeluu oli aivan mieletön. Jotain mitä en ole koskaan ennen kokenut. Mutta loppujenlopuksi, toisen läpipeluun aikana peli muuttuikin pettymykseksi. En siitä sen enempiä sano kuitenkaan, koska menisi ilonpilaamiseks.

Ja tosiaan se Metal Gear Solid 4.. tosin pelin aloitus vaatii totuttelua, pelin fiilis on hyvinkin japanilainen (tynnyrikohtaus, voi luoja miten nauroin... niin odottamatonta :'D) mutta homma loppujenlopuksi toimii. Ja peli antaa MONIA eri tapoja suorittaa kohtaukset.. joko pukeutua toisen vihollisjoukon sotilaaksi, mennä stealthilla koko kohta, pistää aseet laulamaan one man army tyyliin tai leikkiä kaikenlaisilla leluilla, nukuttaa ihmisiä, tunkea niitä kaappeihin, ryöstää joku aiemmin tainnutettu sen herätessä ja usein tekee vaan mieli kokeilla erilaisia asioita ihan vaan siksi että näkee "mitäköhän siitä tapahtuu".

Eli saa suositella mullekin seuraavaa pelikokemusta jos tulee mieleen hyviä. Nyt omistan siis nuo kaikki, Ninja Gaiden sigma 2, Modern Wurfur 2 ja KillZone 2 + Ratchet & Clank: A Crack in time mikä on vuorossa seuraavaksi kun "ehdin".. Ensimmäinen Ratchet & Clank peli jota testaan, kun siitäkin nähnyt kehuja.. harmi vaan että sarjan viimeinen, mut toivottavasti on stoorissa mukana ilman aiempia osiakin :))

Varsinkin hyviä ohi menneitä vanhempia halpispelejä saa suositella. Ihan vaan vaikka olis vaan "OK" tai "hyvä" - ei ole kovinkaan suuret vaatimukset itsellä yleensä, kunhan hauskaa on pelatessa. Esim InFamouskin maistui loistavasti PS storesta ostettuna vaikka se vähän olikin jotenkin "eloton"/"suht tunnelmaton".

Ja onko Medal of Honor sitten ihan huono? Joku kun senkin haukkui.. Se kiinnostanut hieman.

Mut jeps, sori pitkähkö posti, mielestäni vaan jonkinsortin perustelut kohdallaan ja suositteluja tulikin mieleen vähän useampi :)
 
Vastaus: Minkä PS3-pelin hankkisin?

Varmaan menee arpomiseksi. Olisi kiva ostaa molemmat mutta budjetti ei riitä. Varmaan kallistun tuon Batmanin puollelle. Unchartedin voisi ostaa myöhemmin. Demon perusteella tuo arkham asylum hyvä peli.
 
Vastaus: Minkä PS3-pelin hankkisin?

Batman ja Uncharted 2 ovat yhä parhaat pelit, mitä olen kyseisellä konsolilla pelannut. Batman iski kovempaa, mutta ei U2 kauas jää. Pari hermostuttavan kinkkistä kohtaa vei hieman fiiliksiä, Bättis taas soljui melko sopivalla vaikeustasolla alusta loppuun.
 
Vastaus: Minkä PS3-pelin hankkisin?

Batman ja Uncharted 2 ovat yhä parhaat pelit, mitä olen kyseisellä konsolilla pelannut. Batman iski kovempaa, mutta ei U2 kauas jää. Pari hermostuttavan kinkkistä kohtaa vei hieman fiiliksiä, Bättis taas soljui melko sopivalla vaikeustasolla alusta loppuun.

Juurikin näin. Mutta jos moninpeli kiinnostaa niin osta UC2. Se moninpeli on oikeasti todella hyvä ja avattavaa ja pelattavaa riittää. Taitaa olla edelleenkin minun eniten pelatuin peli (siis UC2). Mutta jos rahaa jostain saat enemmän niin osta ehdottomasti kummatkin.
 
Vastaus: Kumpi parempi: NBA 11 vai NBA 2K11?

Tähän on helppo vastata: NBA 2K11, koska NBA 11 Elite on peruttu.

Okei, kiitos vastauksesta:) No entä jos nba 2k10 vai nba live 10? Kumpi oli parempi peli? Kun ite oon hankkinut aina noita EA sportsin pelejä niin oon jotenkin tottunut EA:han. Mut jos tosiaan 2k10 oli parempi niin hankkin sit tän uusimman 2k:n.
 
Vastaus: Kumpi parempi: NBA 11 vai NBA 2K11?

Okei, kiitos vastauksesta:) No entä jos nba 2k10 vai nba live 10? Kumpi oli parempi peli? Kun ite oon hankkinut aina noita EA sportsin pelejä niin oon jotenkin tottunut EA:han. Mut jos tosiaan 2k10 oli parempi niin hankkin sit tän uusimman 2k:n.

Tuossa on taas aika hankala kysymys, että kumpi noista 10 -versioista oli parempi. Molemmat olivat hyviä pelejä ja yhtenä syynä Live 10:n nousuun 2k -sarjan rinnalle voidaan pitää Mike Wangin siirtymistä 2k:lta EA:n leipiin. Tosin Live 10:n jälkeen mies lähti taas takaisin 2k:lle, kun EA halusi viedä pelisarjaansa eri suuntaan.

Mutta mitä olen arvosteluja lukenut ja peliä pelannut, niin kyllä tämä NBA 2k11 on paras pelaamani koripallopeli. Itse olen omistanut 2k7-, 2k9- ja Live 10 -pelit ja kyllä tämä on niitä huimasti parempi. ;) Eli jos koripallo kiinnostaa, niin kannattaa hankkia.

Ja eroa siihen viime vuoden peliin on kuulemma todella paljon, joten 2k10:n hankkimista en lähtisi enää suosittelemaan. :p (Tämä nyt vain sen vuoksi, että jos aiot hankkia halvemmalla viime vuoden version. ;))
 
Vastaus: Minkä PS3-pelin hankkisin?

Tathalas: Nyt on 2k11 hankittu ja hyvältähän se vaikuttaa:cool:

Vituttaako muuten muita nuo ''platinum'' pelit? Siis saako enää vanhempia hyviä pelejä uutena alkuperäisinä?
 
Vastaus: Minkä PS3-pelin hankkisin?

Tathalas: Nyt on 2k11 hankittu ja hyvältähän se vaikuttaa:cool:

Vituttaako muuten muita nuo ''platinum'' pelit? Siis saako enää vanhempia hyviä pelejä uutena alkuperäisinä?

vituttaa. en tajua miks noista uusintapainoksista on tehty niin rumia täällä euroopassa.


Alkuperäinen


uncharted_box-art.jpg



Eurooppa
uncharted2.jpg




Jenkkilä
Uncharted-Drakes-Fortune-Greatest-Hits.jpg




Alkuperäisiä ei enään tahdo saada mistään, juuri siksihän ne uusintajulkaistaan budjetti-hinnoin :)


Ei kyllä mun kokoelmiin tule yhtäkään uusintapainosta ellei ihan oikeasti muka peliä löydy edes käytettynä vanhana versiona.
 
Vastaus: Minkä PS3-pelin hankkisin?

Suositelkaas jotai PSN:stä saatavia pelejä joista löytyisi co-op netin välityksellä pelattavaksi.
 
Vastaus: Minkä PS3-pelin hankkisin?

vituttaa. en tajua miks noista uusintapainoksista on tehty niin rumia täällä euroopassa.

kuvia

Alkuperäisiä ei enään tahdo saada mistään, juuri siksihän ne uusintajulkaistaan budjetti-hinnoin :)


Ei kyllä mun kokoelmiin tule yhtäkään uusintapainosta ellei ihan oikeasti muka peliä löydy edes käytettynä vanhana versiona.

Hieman offtopiccina, ainakaan minulle ei ole väliä ostanko pelin alkuperäisenä vai uusintapainoksena, eikös kyseessä ole kuitenkin ihan sama peli?

Jottei mene ihan kokonaan pois raiteiltaan tämä aihe, niin kysyn mikä räiskintä/sotapeli kannattaisi ostaa yksinpeliksi kun ei ole nettiä käytettävissä?
 
Vastaus: Minkä PS3-pelin hankkisin?

Suositelkaas jotai PSN:stä saatavia pelejä joista löytyisi co-op netin välityksellä pelattavaksi.

Jos räiskinnästä pitää, niin Alien Breed Impact voisi olla tutustumisen arvoinen. Itse tykkäsin kovasti.
 
Vastaus: Minkä PS3-pelin hankkisin?

Hieman offtopiccina, ainakaan minulle ei ole väliä ostanko pelin alkuperäisenä vai uusintapainoksena, eikös kyseessä ole kuitenkin ihan sama peli?
Minulle tulee samanlainen olo ku ostais Venäjältä piraattikopion noista ''platinum'' levyistä. Sama peli joo mutta halpa kopio.
Onko xboxilla mitään mitä vastaa noita sonyn ''platinum'' julkaisuja?
Minkä Call of dutyn vanhemmista suosittelisitte? Ei ole oikein varaa tällä hetkellä tuohon uusimpaan kun on muitakin uusia pelejä tulossa joita pitäisi hankkia. Ja en ole ikinä omistanut mitään sotapelejä.
 
Vastaus: Minkä PS3-pelin hankkisin?

Minulle tulee samanlainen olo ku ostais Venäjältä piraattikopion noista ''platinum'' levyistä. Sama peli joo mutta halpa kopio.
Onko xboxilla mitään mitä vastaa noita sonyn ''platinum'' julkaisuja?
Minkä Call of dutyn vanhemmista suosittelisitte? Ei ole oikein varaa tällä hetkellä tuohon uusimpaan kun on muitakin uusia pelejä tulossa joita pitäisi hankkia. Ja en ole ikinä omistanut mitään sotapelejä.

Xboxin Platinumit kulkee nimellä Classic.
 
Vastaus: Minkä PS3-pelin hankkisin?

black ops vai modern warfare 2

Kysymys kuuluu:

kummassa online:ssa on enemmän sisältöä
 
Vastaus: Minkä PS3-pelin hankkisin?

vituttaa. en tajua miks noista uusintapainoksista on tehty niin rumia täällä euroopassa.

Alkuperäinen
uncharted_box-art.jpg
Eurooppa
uncharted2.jpg

Ainakin omassa alkuperäisessa Drake's Fortunessa on tuo sama kansikuva kuin tuossa Platinum-versiossa, mutta tietenkin ilman noita keltaisia kehyksiä ja Platinum-tekstiä.

Eli tämä.
ps3_uncharted.jpg


Tuollaista haulikkokantta en ole kyllä missään kaupassa nähnyt.
 
Ylös Bottom