Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Minkä PS3-pelin hankkisin?

Vastaus: Minkä PS3-pelin hankkisin?

Ratchet & Clank : Crack In Time vai God Of War III vai Heavy Rain ?

Perusteluja
Muitakin pelejä saa ehdottaa. Roolipelit ja sotapelitkin maistuu.


Tähänkin tosiaan minkälaisen pelin haluaa, kaikkia kolmea kokeilleena kaikki on hyviä pelejä ja edustaavat ehkä oman genrensä kärkijoukkoa...

R&C -> Toiminnallinen tasohyppely
GoW III -> Brutaalia mättöä suhteellisen kiinnostavalla teemalla
Heavy Rain -> Hyvinkin juonellinen ja tunteisiin vetoava peli

oman mielipiteeni ja pelituntien määrällisesti itselläni noista kolmesta kärkeä pitäisi Heavy Rain. Mutta tosiaan 18 iän vaativa leima komeilee pelin kotelossa.
 
Vastaus: Minkä PS3-pelin hankkisin?

Ratchet & Clank : Crack In Time vai God Of War III vai Heavy Rain ?

Perusteluja


Kaikki vähän eri genreistä. Raikkaimmasta päästä jos lähdetään, on valinta Heavy Rain.

Kokemus, joka ei jätä ketään kylmäksi. Väkeviä roolihahmoja, vahvaa käsikirjoitusta ja suuria tunteita. Harvassa pelissä kiintyy henkilöihin yhtä nopeasti kuin tässä. Uudelleenpeluarvo löytyy niistä lukuisista muuttujista, pelaajan omista valinnoista, jotka vaihtaa käsikirjoituksen linjaa lennossa. Pelissä pelataan jonkin verran myös tunteilla, kun hahmot tulevat osaksi sinua ja haluat nähdä mikä paikka tarinassa on heille todella valittu.

Veren ja lihapalojen keskelle pääsee taas God of Warissa, joka tarjoaa myös grafiikan puolelta sellaisia näkymiä ja karkkia ettei toista. Uudelleenpeluuarvoa löytyy eri vaikeustasoista, trophyista ja läpiinpeluun jälkeen avautuvista haasteista. Tämä valinta silloin, kun ja jos rohkeus ei riitä vähän kokeellisempaan esitykseen.
 
Vastaus: Minkä PS3-pelin hankkisin?

Onko MAG sitten kovin hyvä ?
Onko se koukuttava ? Tarviiko aina hyvät kanssa pelaajat jotta pelistä voi nauttia ?
 
Vastaus: Minkä PS3-pelin hankkisin?

Onko MAG sitten kovin hyvä ?
Onko se koukuttava ? Tarviiko aina hyvät kanssa pelaajat jotta pelistä voi nauttia ?

Riippuu ihan siitä minkätyyppinen pelaaja olet itse. Näen MAGin suurimmaksi ongelmaksi sen, miten nautinnon maksimoimiseen tarvitaan aina hyvät taustajoukot. Silloin tosin liidetäänkin sellaisilla tasoilla, joihin juuri mikään muu verkkopeli ei pysty. Tähän verrattuna Bad Company 2 loistaa siinä, miten jo ihan yksin saat merkittävää tulosta aikaiseksi. Tässä et ole yksin mitään, nothing.

Lisäksi MAGissa turha karkki on riisuttu pois ja keskitytään yksinomaan dynaamiseen tiimipelaamiseen. Jos se ja yhteisöllisyys ovat kovia sanoja omassa pelimaussa, voi tätä suositella varauksetta. KonsoliFINin klaanitoiminnan kautta pääsee mukaan suomenkielisiin porukoihin varsin helposti.
 
Vastaus: Minkä PS3-pelin hankkisin?

En mitää maailmaa mullistavaa pelikokemusta hae vaan jotain perus viihdyttävää pelikokemusta ja tässä pari vaihtoehtoa mitä olen katellut.
Wet
Star Wars The Force Unleashed
X-Men Origins: Wolverine


Onkos mikään edellä mainituista peleistä kriteereitä täyttävä?

Muitakin pelejä saa ehdotella.
 
Vastaus: Minkä PS3-pelin hankkisin?

Itse olen melkoisen pulman edessä jota olen kylläkin kovasti yrittänyt ratkaista.
Hakusessa olisi nimittäin rooli-/seikkailupeli jossa taisteleminen ei ole
se pääasia, vaan päätäkin joutuisi jossain määrin käyttämään. Kaikki
muu oheistoiminta on tietenkin suurta plussaa! Seikkailu ja tutkiminen
ovat teh asioita jotka kiinnostavat kovasti. Jos joitain pelejä mainitsisin
niin Ultimat ja Monkey Islandit ovat yksiä suosikeistani, liekö näiden
kaltaisia pelejä edes ps 3:lle olemassakaan? Toivon niin.
Fallout3 on kyllä jo tulossa, kakkosesta pidin myös.

Mutta tosiaan! Olen yrittänyt etsiä em. pelien kaltaisia pelejä ps3:lle,
toistaiseksi tuloksetta joten käännyn teidän viisaampien ja
kokeneempien puoleen tässä asiassa. Toivottavasti voitte auttaa,
olisin kiitollinen :)
 
Vastaus: Minkä PS3-pelin hankkisin?

Itse olen melkoisen pulman edessä jota olen kylläkin kovasti yrittänyt ratkaista.
Hakusessa olisi nimittäin rooli-/seikkailupeli jossa taisteleminen ei ole
se pääasia, vaan päätäkin joutuisi jossain määrin käyttämään. Kaikki
muu oheistoiminta on tietenkin suurta plussaa! Seikkailu ja tutkiminen
ovat teh asioita jotka kiinnostavat kovasti.

Juuri tuo mainitsemasi Fallout 3 ja sitten toinen bethesdan peli Elderscrolls 4: Oblivion on myös ehdoton peli kaltaisellesi pelaajalle. Nykyään lähtee oblusta GOTY versiokin halvalla, GOTY sisältää Shivering isles lisäosan, jossa riittää pelattavaa. Myös Fallout 3:seen on 5 lisäriä ladattavana storesta, joten yhteensä noista riittää sitä pelattavaa kyllä todella pitkäksi aikaa.
 
Vastaus: Minkä PS3-pelin hankkisin?

^ joo, en nyt tiedä, onko toi Heavy Rain niin ahdistava, etteikö joku 16v. vois pelata sitä ilman elinikäsiä traumoja. Mut tottakai se K18 leima pitää heti iskeä pöytään, kun paljasta pintaa näytetään.:rolleyes:


Kyllä sitä itekki tuli pelattua resident evil 2:sta joskus 2. luokalla ja se kyllä tuntu aika pelottavalta etenkin kun sitä pelattiin kaverin luona pimeässä alakerrassa.


Omasta mielestäni ikärajat on ihan hyvät, mutta yksilöt on aina yksilöitä. Jotkut herkempiä kun toiset. Ja omasta mielestäni nuo ikärajat on tehty sen herkimmän mukaan. Eli vanhemmat voi kyllä vähän joustaa, mutta en todellakaan tarkoita sitä, että esim. 11v. pääsis pelaamaan jotain F.E.A.R.:ia tosta noin vaan.
 
Vastaus: Minkä PS3-pelin hankkisin?

Itse olen melkoisen pulman edessä jota olen kylläkin kovasti yrittänyt ratkaista.
Hakusessa olisi nimittäin rooli-/seikkailupeli jossa taisteleminen ei ole
se pääasia, vaan päätäkin joutuisi jossain määrin käyttämään.

Hyvän vastauksen jo sait mutta suositellaan vielä Trineä joka sopii tuohon kuvaukseen. Kaiken lisäksi Suomalainen peli.
 
Vastaus: Minkä PS3-pelin hankkisin?

Nyt olisi hakusessa jonkinlainen peli. Genrellä ei ole kauheammin merkitystä, kunhan tasohyppelyt jätätte sanomatta.


  • Pitkäkestoinen peli, joka ei mene läpi muutamassa päivässä.

  • Graafisen loistavuuden ei tarvitse kovin suurta olla, kunhan ei mitään röpögrafiikoita ole.

  • Pelattavuuden tulisi olla nautinnollista.

  • (Trophytuki plussaa.)

Siinä muutama kriteeri, ja seuraavia pelejä ei kannata ehdottaa, ne löytyy jo hyllystä:

Fallout 3
Dead Space
Bioshock
Grand Theft Auto IV
Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots
LittleBigPlanet
The Godfather 2
Resident Evil 5
Call of Duty 4
Call of Duty 4: Modern Warfare 2
Uncharted: Drake's Fortune
Uncharted 2: Among Thieves
KillZone 2
Viking: The Battle of Asgard
Assassin's Creed
 
Vastaus: Minkä PS3-pelin hankkisin?

Nyt olisi hakusessa jonkinlainen peli. Genrellä ei ole kauheammin merkitystä, kunhan tasohyppelyt jätätte sanomatta.
Miltä maittaisi Dragon Age: Origins tai White Knight Chronicles? Erityisesti ensin mainitussa on lisärien kanssa tahkoamista helposti 40+ tunniksi, eikä jälkimmäinenkään jää pituudessa Pekkoa pahemmaksi.
 
Vastaus: Minkä PS3-pelin hankkisin?

Mietin että ostaisikohan Resident Evil 5 Gold Editionin vai Batman GOTY:n? Kummassa on pelattavaa pidemmäksi aikaa?
 
Vastaus: Minkä PS3-pelin hankkisin?

Mietin että ostaisikohan Resident Evil 5 Gold Editionin vai Batman GOTY:n?

Pituuden suhteen ei hirveitä eroja ole, molemmat kestävät sen perus 8-10h ensimmäisellä läpipeluulla. Tosin molemmissa riittää kerättävää krääsää myös läpäisyn jälkeen (Batmanissa mielekkäämpää kuitenkin). Melkein voisin sanoa, että jos pääset kaverin kanssa pelaamaan, osta RE5. Jos taas pelailet yksin, osta Batman.
 
Vastaus: Minkä PS3-pelin hankkisin?

Kiitos ehdotuksista! Lisää tietenkin ottaisin vastaan, mutta näin pikaisen
kokeilun päätteeksi vaikuttaa Fallout3 hyvin buenolta. Löysin myös pari
muuta peliä jotka ovat nyt koukuttaneet; Folklore joka sopii helppoudellaan
ainakin meikäläiselle oikein hyvin ;) nätit maisemat ei nekää ole yhtään
pahitteeksi. Sitten toisena tulee melkoisesti, mutta ehkä osittain
turhaankin parjattu Avatar. Jälkimmäinenkin on kyllä taistelupainotteinen
mutta näin elokuvaan ihastuneena ei voi olla tykkäämättä pelistäkään.
Paljon tulee turhaa, mutta koukuttavaa nippelitietoa maailmasta yms. :p
Tuollaisena seikkailu-/toimintapainotteisena toimii mielestäni oikein
kivasti. Ja on nätti (vähän kuin filmtownin karkkihyllyt).

Trineä en ole vielä kokeillut mutta mitä kävin ettimässä tietoa niin
vaikuttaa hyvältä, ainakin kokeilunarvoiselta, kiitos tiedosta :)

Silti hyvistä ehdotuksista ja löytämistäni peleistä huolimatta en ole
vieläkään törmännyt ihan puhtaaseen seikkailu/puzzle-peliin (tyyliä
juurikin Monkey Islandit ja pc:n Ultimat). Fallout lienee lähimpänä
etsimääni. Ehkei ps 3:lle ole vain sellaista tehty ja jos näin on,
niin silloin on tyytyminen Fallouttiin, mikä ei kyllä haittaakaan.
Ja koko ajanhan noita pelejä tuntuu uusia tulevan että täytynee
pitää vain silmät auki :)
 
Vastaus: Minkä PS3-pelin hankkisin?

Nyt on ongelma. Olen xbox miehiä ollut pitkään, tuli vähän aikaa sitten kumminkin hankittua tuo ps3 rinnalle. Onhan se pätevä peli mutta nyt on ongelma.

Olen pelannut seuraavat pelit:

MGS 4
Resistance 2
Killzone 2
MAG(jatkuu)
Heavy Rain

Oikeastaan mgs ja heavy rain ovat ainoat jotka ovat säväyttäneet. Osaisiko joku neuvoa hyvää Yksinoikeuspeliä(tosiaan se Boxi löytyy)? Ei tarvitse olla FPS. Haluaisin vain löytää sen Pleikkarin "Halon"(no se MGS) jos joku nyt ymmärsi :p Entä mitkä ovat suosituimpia moninpelejä poislukien resistance 2 ja MAG? Kun tuntuu että pleikkarilla tuo moninpelaaminen ei ole samassa arvossa kuin boxin puolla, joskin pidän siitä eniten pelaamisessa. Vaikkakin hyvä yksinpeli kelpaa erinomaisesti myös.
 
Vastaus: Minkä PS3-pelin hankkisin?

Uncharted 1 & 2 ja God of War 1-2 remaket ja tietysti uusin eli kolmonen. :)
 
Ylös Bottom