Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Minkälainen ohjelmointitausta kullakin

  • Viestiketjun aloittaja Melvin
  • Aloituspäivämäärä
Onhan tuota ohjelmointia tullut tosiaan jonkin verran harrastettua. Tämä lähinnä sen takia, että kun olen
työkseni koodannut ja suunnitellut jo kohta yli 3 vuotta, niin ei oikein tahdo into enää riittää kotona koodailemiseen.

Käyttöjärjestelmänä minulla on Debian GNU Linux, joka on kyllä minun käyttöäni ajatellen huomattavasti parempi järjestelmä kuin windows. Olen kuitenkin harkinnut ostaa ns. peli PC:n, johon luonnollisesti pistäisin windowsin, koska linuxilla ei pelikäytössä mielestäni tee yhtään mitään.
 
Koulussahan sitä ohjelmointia on ollut vähän pakko opetella.
Java on kuitenkin ihan kiinnostavaa. Onkin ihan kiva nähdä, millaisia ne uusien NOKIAlaisten java-sovellukset on - mahtavatko pärjätä TI-85:n basic-ohjelmille..?
 
No vähäsen (siis vähäsen) työnpuolesta perliä, php:tä, aspia ja javaa. Siis vähäsen.
Olen kyllä suvun virallinen telkkareiden ja videoiden sun muiden teknisten laitteiden "ohjelmoija"...:D :D.
Aina saa ravata. ;)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jonjes
Olen kyllä suvun virallinen telkkareiden ja videoiden sun muiden teknisten laitteiden "ohjelmoija"...:D :D.
Aina saa ravata. ;)

Kai sulla juoksee tuosta palkka? Meinaan ainakin sukulaisten mikrotukena toimiminen on niin rasittavaa, että meinaa hermot mennä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Loke


Kai sulla juoksee tuosta palkka? Meinaan ainakin sukulaisten mikrotukena toimiminen on niin rasittavaa, että meinaa hermot mennä.

Mullekkin on toi kokosuvun mikrotuki homma tuttua.. Onneks se on ajan myötä vähentynyt ;) Sen siitä saa kun myy omia vanhoja koneitaan sukulaisille...
 
Pitänee osallistua keskusteluun...
Eli osaan C/C++:aa suht hyvin (vaikka itse sanonkin) ja OpenGL on sydäntä lähellä (ja kokeilin Directiäkin joskus, mutta jatkuva uusien SDK:iden hankkiminen vei maun DirectX:stä). Osaan myös jonkin verran Basicia. Luotan pääasiassa wanhaan cunnon Wintoussiin ja Mikki$oftan Visual C++:aan. Ja ohjelmointi on minulla tavallaan harrastuksena siinä opiskelun ohessa...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Muuten, mitäs mieltä porukat on "the Red Book":sta, eli "OpenGL(R) Programming Guide: The Official Guide to Learning OpenGL":sta?
 
siinä se taas nähdään, minulle "Red Book" toi tässä tapauksessa ensimmäiseksi mieleen audio-CD:n määrittelevän Red Bookin. :)

Aiemmin tein kausittain innostusten mukaan vähän sillä ja vähän tuolla, nykyisin tuntuu olevan PHP se, joka vainoaa yöllä unissa.
 
Ylös Bottom