Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Minkälainen kotiteatteri kannattaa ostaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja k3k3
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

k3k3

New Member
Aatelin ostaa kotiteatterin. Mutta en oikeen tiiä minkälaisen :P

spl dynamics 12" pro:n aatelin ostaa että voisin kans popittaakin.
Minkälainen vahvistin 5:lle kajarille... mitkä kajarit? dvd? ja subbarin oma vahvari [simex 300w?]...

Hintaa sais olla kaikilla n. 1400

Kohtuulliset saa varmaan?

Miksi pitää ostaa kaikki kerralla? Osta mieluummin vähän, osissa ja hyvää.

Vahvistimeksi: Yamaha RXV 640 RDS n. 500e.
DVD-soittimeksi: Sony DVP NS 730 P n. 250e.
Kaiuttimiksi (etu ja taka): Amphion Argon n. 350e/kpl.
Kaiuttimeksi (keski): Amphion Origo n. 420e tai Argon.

Jos haluaa säästää niin voi ottaa astetta halvemman Yamahan vahvistimen ja toisenlaisen Sonyn DVD-soittimen.

Kaiuttimet ovat kotieatterin tärkein osa-alue, josta ei kannata säästää. Suomalaista tuotetta kannattaa suosia ja Amphion on laatumerkki.

Sitten, kun saa kotiteatterin valmiiksi niin kannattaa miettiä akustiikan parantamista eli esim. huonekalujen sijoittelua, kasveja, verhoja ja ryijy seinälle yms...

Itse ostaisin Yamahan vahvistimen + Sonyn DVD-soittimen + Amphion Argon 2kpl. Hintaa tulee suunnilleen 1400e. Myöhemin, kun on rahaa niin loput kaiuttimet.

En minä ihan noin paljoa aatellut laittaa kajareihin...

Saisko mitään hyviä 300-400 kajareita? esim. Jamo E 350 ne maksaa 300 ja musta hyvän kuuloset.

Mitä eroa noissa dvd soittimissa on kun niitä on niin monen hintaisia? Tota hinta luokkaa vahvistimen ostan... Miten muuten jos vahvistemessa on 6 paikkaa niin miten ne kajarit sijoittuvat?
vai onko ne edes kotiteatteri käyttöön?

Asiasta toiseen... Tietoa mistä sais halvalla ostettua noita?
Jotain liikettä josta vois tilata? tai sitten oon kuullut että saksasta tilataan paljon... Miten siellä on pakattu noi ja onko ne paljo halvempia? Minulla on aikaa ottaa tavaroita vaikka 2kk :P ei ole hirveetä kiirettä...

Re: En minä ihan noin paljoa aatellut laittaa kajareihin...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan k3k3
Saisko mitään hyviä 300-400 kajareita? esim. Jamo E 350 ne maksaa 300 ja musta hyvän kuuloset.
Suosi suomalaista ja osta kotimaiset Amphion kaittimet! Laatumerkki.

Mitä eroa noissa dvd soittimissa on kun niitä on niin monen hintaisia?
DA-muuntimissa on eroja.

Asiasta toiseen... Tietoa mistä sais halvalla ostettua noita?
www.hifikrug.fi

Re: Re: En minä ihan noin paljoa aatellut laittaa kajareihin...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Inertia
Suosi suomalaista ja osta kotimaiset Amphion kaittimet! Laatumerkki.

Tai OR. (Hi sarja)

Itse en välttämättä tilaisi tuolta. Kerran tilasin ja parin viikon odottelun ja kyselyn jälkeen ilmoittivat että olivat hukanneet tilaukseni. (peruin tilauksen ja kävin tinkimässä markantalosta hyvään hintaan)

DA-muuntimissa on eroja? mitä toi tarkoittaa?

Ja olisikos mitään 300-400 hintaluokkaa hyviä kajareita [hintaluokkaansa nähen]?

Siitä saksasta viellä. Onko sieltä helppotilata? tuleeko halvemmaksi? miten ne pakataan, että ei hajoa vain matkan aikana :D? Jotain saksalaista osotetta?

www.hifikrug.fi toi oli aika vanha osote 1999 vuojelta... onko toi vaan halpa kauppa joka ei ole päivittäny sivuja vai? olisko jotain muitakin?

Dvd-soittimissa ei ole käytännössä mitään eroja, joten osta halvempi, Sony 330 olisi varmaan hyvä. Ei suomalaisia tarvi suosia, Amphion on kyllä hyvä merkki, mutta keskikaiuttimeen ei kannata laittaa noin paljon rahaa. Jos aiot subbarin hommata niin muut kaiuttimet voivat olla pienet, hyvät ja halvat kotiteatterikaiuttimet ovat JPW:n minimonitorit, joista yksi voisi olla magneettisuojattu keskikaiuttimeksi, näiden kaiuttimien hinta on noin 80e/kpl ja soi hyvin, vahvistimissakaan ei hirveästi eroa ole, käytännössä voit ostaa minkä vain, nyrkkisääntönä mitä kalliimpi sitä huonompi hinta-laatu suhde. Kyllä tuolla hinnalla saa koko setin ihan reippaasti, mutta ei kannata turhasta maksaa. Kaiuttimet ovat ainoat joissa voit kuulla eroa. Dvd-soittimissa ainakaan noissa kahdessa Sonyn mallissa ei ole kuvassa mitään eroa.

Hifikrugista olen ostanut pari kertaa tavaraa, ja ihan hyvin toiminut, mutta tavaraa joutuu odottelemaan, sinun tapauksessasi se ei liene ongelma.

Lisää kysy myksiä :P

Hmm... Kuuluuko muka hyvin noin pienestä kajarista :D? mulla oli jamon E350 ja etukajarit oli isot niin noi näytää vaan niin pieniltä?

Mitä mieltä ootta noista jamon kajareista?

Ja paljo maksais Yamaha RXV 620 RDS? musta toi olis aika sopiva mulle :P

Kellään ei ole tietoa siitä saksasta?

Miten muuten simex ba 300 jaksais pyörittää SPL 12" pro subbaria?

:confused: :confused:

Kyllä niistä ääntä lähtee jos kerran bassopuolen hoidat subulla. en tiedä löytyykö tuota Yamahaa, taitaa olla vähän vanhempi malli. Eikös nuo Jamon kaiuttimet ole ne isot ja suht halvat kaapit jossa on 12" vai onko tuossa 15" basso, kyllä ne on kotiteatterikäyttöön hyvät kaiuttimet. Eiköhän tuo Simex sitä jaksa pyörittää. Aiotko itse tehdä kotelon?.

http://www.jamo.com/consumer/products/products.php3?id=E+350

Noita mä tarkitin... mitä mieltä olet? en aatellu tehdä itse kun tossa on ihan hyvät kai :D. Mutta teen SPL:lle kotelon... Tietoa minkälainen olisi hyvä? 55 litranen olisi sopiva kun musta tuntuu että 33 l on liian pieni...

No mikä olis aika halpa kotiteatteri vahvari yamaha? tai joku helppokäyttönen, kun en osaa säätää hirveenä :D ja hintasuhde olis kohtuu halpa tietoa?

http://www.jamo.com/consumer/products/products.php3?id=E+350

Noita mä tarkitin... mitä mieltä olet? en aatellu tehdä itse kun tossa on ihan hyvät kai :D. Mutta teen SPL:lle kotelon...

Joo tarkoitinkin kyllä, että teetkö subbarille kotelon. Hifikrugista löytyy Yamaha 630rds h.399e varmaan ihan hyvä.

Subbarin loota

Minkälainen kotelon pitäs olla siis että jos laitan siihen refleksi putken?

55 litraa on sopiva?

Re: Subbarin loota

Minkälainen kotelon pitäs olla siis että jos laitan siihen refleksi putken?

55 litraa on sopiva?

Kotelon rakentamisesta minulla ei ole mitään kokemusta, joten en sano mitään.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Dr Evil
Dvd-soittimissa ei ole käytännössä mitään eroja
DVD-soittimessa on kuultavia eroja. Toiset soivat huonommin, kuin toiset. Erot ovat erittäin helposti kuultavissa.

Ei suomalaisia tarvi suosia, Amphion on kyllä hyvä merkki
Suomalaista nimenomaan suositaan, kun täällä tehdään kunnon kaiuttimia.

Jos aiot subbarin hommata
Subbari kannattaa rakentaa itse niin oppii elektroniikan/äänentoiston alkeita. Jos rahoissa ollaan niin ostetaan Velodyne. Muutenkaan subbaria ei kannata ensimmäiseksi hankkia/rakentaa.

niin muut kaiuttimet voivat olla pienet, hyvät ja halvat kotiteatterikaiuttimet ovat JPW:n minimonitorit, joista yksi voisi olla magneettisuojattu keskikaiuttimeksi, näiden kaiuttimien hinta on noin 80e/kpl ja soi hyvin
80e ei saa kyllä minkäänlaisia kaiuttimia tai saa, mutta todella huonot.

vahvistimissakaan ei hirveästi eroa ole, käytännössä voit ostaa minkä vain, nyrkkisääntönä mitä kalliimpi sitä huonompi hinta-laatu suhde.
Ei pidä paikkansa. Vahvistimissa on selkeitä eroja. Esim. Amphion Xenonit ovat todella ronkeleita vahvistimen suhteen. Oma Yamaha A2 ei varmasti sopisi Xenoneille.

Kaiuttimet ovat ainoat joissa voit kuulla eroa. Dvd-soittimissa ainakaan noissa kahdessa Sonyn mallissa ei ole kuvassa mitään eroa.
Ei pidä paikkansa. Kuten jo aikaisemmin totesin niin DVD-soittimien välillä on selkeitä kuunneltavissa olevia eroja. Vahvistimissa on myös eroja.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Inertia
DVD-soittimessa on kuultavia eroja. Toiset soivat huonommin, kuin toiset. Erot ovat erittäin helposti kuultavissa.

Suomalaista nimenomaan suositaan, kun täällä tehdään kunnon kaiuttimia.

Subbari kannattaa rakentaa itse niin oppii elektroniikan/äänentoiston alkeita. Jos rahoissa ollaan niin ostetaan Velodyne. Muutenkaan subbaria ei kannata ensimmäiseksi hankkia/rakentaa.

80e ei saa kyllä minkäänlaisia kaiuttimia tai saa, mutta todella huonot.

Ei pidä paikkansa. Vahvistimissa on selkeitä eroja. Esim. Amphion Xenonit ovat todella ronkeleita vahvistimen suhteen. Oma Yamaha A2 ei varmasti sopisi Xenoneille.

Ei pidä paikkansa. Kuten jo aikaisemmin totesin niin DVD-soittimien välillä on selkeitä kuunneltavissa olevia eroja. Vahvistimissa on myös eroja.

Näin puhuu aito hifiuskovainen, eli mies jonka uskossa tosiasiat ja fiktio menee sekaisin, ihan kuten muillakin uskovaisilla. Katsos kun se musiikki on tallennettu ykkösinä ja nollina niin se ei jätä laitteelle hirveästi tulkinnanvaraa, että miten sitä soitetaan.

Ei suomalaista tarvi suosia, jos muitten tuotteet ovat parempia, edelleen Amphion on kyllä ihan hyvä merkki.

Jpw minimonitorit+subwoofer on hyvä yhdistelmä kotiteatteriin, vaikka hinta on edullinen, se 80e oli tietenkin kappale hinta.

Sokkokuuntelussa et erottaisi kahta vahvistinta toisistaan, jopa hifilehdessä oli artikkeli, jossa todettiin, että atx-testissä, jossa laitteeseen on kytketty kaksi vahvistinta, joita soitetaan sattumanvaraisesti, ei kukaan ihminen ole pystynyt erottamaan vahvistimia toisistaan, sama pätee myös cd-soittimiin. Tosin uskovaiset uskoo ja kuulee omiaan, mutta puolueettomassa testissä se usko romuttuu.

Kyllä se kuule menee niin, että mitä kalliimpi vahvistin sitä huonompi hinta-laatu suhde, sinun Yamaha a2 ei ole käytännössä juurikaan parempi kuin esim, joku Yamahan 500e:n malli.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Dr Evil
Näin puhuu aito hifiuskovainen, eli mies jonka uskossa tosiasiat ja fiktio menee sekaisin, ihan kuten muillakin uskovaisilla. Katsos kun se musiikki on tallennettu ykkösinä ja nollina niin se ei jätä laitteelle hirveästi tulkinnanvaraa, että miten sitä soitetaan.
DA-muuntimissa on eroja. Toiseksi omat kokemukset pohjautuvat kuuntelukomuksiin. Kyse ei ole mistään uskon asioista. Aikoinaan vertailimme Sonyn DVD-soitinta ja Onkyon kalliimpaa CD-soitinta. Erot olivat selkeästi kuultavissa. Sonyssa ääni oli hirveän tumma ja tunkkainen. Onkyossa taasen kirkas, erotteleva ja selkeä. Onkyo oli huomattavasti parempi. Eron kuuli erittäin selvästi.

Vahvistimissa on myös kuultavissa olevia eroja. Kaiuttimet vaikuttavat aika tavalla vahvistimen valintaan.

Ei suomalaista tarvi suosia, jos muitten tuotteet ovat parempia, edelleen Amphion on kyllä ihan hyvä merkki.
Eipä paljon parempia kaiuttimia löydy 2000e hintaluokassa, kuin Amphion Xenonit. Xenonit sitä paitisi ovat lähes ainoat kuunneltavat kaiuttimet 2000e ja alle luokassa. Diskantti tosin jakaa mielipiteitä. Itse ostain Amphion Xenonit, jos vain olisi mahdollista, mutta aikoinaan tuli tehtyä toisenlainen ratkaisu.

Gradientin Revolutionit ovat tietenkin toinen erinomainen kaiutin, mutta hintaa onkin sitten enemmän. Joltain Dynaudiolta toki löytyy erinomaisia malleja, mutta hintaa onkin sitten ihan riittävästi.

Suomalaisia kaiuttimia suositaan sen takia, koska täällä tehdään laatua ja tuetaan suomalaista osaamista/ammattitaitoa. Tottakai ulkomailta löytyy parempia kaiuttimia, mutta hinnat ovatkin sen mukaisia.

Jpw minimonitorit+subwoofer on hyvä yhdistelmä kotiteatteriin, vaikka hinta on edullinen, se 80e oli tietenkin kappale hinta.
80e ei saa minkäänlaisia kaiuttimia tai saa, mutta erittäin huonot.

Sokkokuuntelussa et erottaisi kahta vahvistinta toisistaan, jopa hifilehdessä oli artikkeli, jossa todettiin, että atx-testissä, jossa laitteeseen on kytketty kaksi vahvistinta, joita soitetaan sattumanvaraisesti, ei kukaan ihminen ole pystynyt erottamaan vahvistimia toisistaa
Huomattavasti vaikeampi on todeta vahvistimien välillä eroja, jos molemmat ovat hyviä ja laadukkaita laitteita. Hyvän ja huonon kyllä erottaa. Amphion Xenon on hyvä testikaiutin, koska vaatii vahvistimelta paljon.

sama pätee myös cd-soittimiin. Tosin uskovaiset uskoo ja kuulee omiaan, mutta puolueettomassa testissä se usko romuttuu
DA-muuntimissa on eroja. Kyllä minä olen kuullut aivan selkeitä eroja DVD-soittimien ja CD-soittimien välillä.

Kyllä se kuule menee niin, että mitä kalliimpi vahvistin sitä huonompi hinta-laatu suhde, sinun Yamaha a2 ei ole käytännössä juurikaan parempi kuin esim, joku Yamahan 500e:n malli.
Kun ei mene. Toiseksi Yamahan A2 vahvistinta ei ole ollut saatavilla vähään aikaan. Varmasti nykyvahvistimista löytyy parempia, kuin A2 jo pelkästään liitäntöjen puolesta. Yamaha A2 valmistus taidettu lopettaa jo muutama vuosi sitten. A2 ei ollut mikään high-end laite vaan kompromissi lippulaiva A1:sta.

No joo mielipiteensä kullakin, on noita minimonitoreja kyllä kehuttu ihan hifilehdessäkin, ja kotiteatterikaiuttimiksi ne ovat ihan hyviä. Kun vertailitte niitä laitteita niin olivatko ne kiinni identtisissä laitteissa? jos oli niin erot syntyivät päässässi. Kyllä niitten da-muuntimien toiminta on käytännössä ihan samanlaista. Väitätkö, että vahvistin joka maksaa esim 2000e, jossa on pari liitintä enemmän ja 25wattia enemmän tehoa kanavaa kohti, on hintalaatu suhteeltaan parempi kuin hieman pienemmillä ominaisuuksilla varustettu 500e maksava?. Ihan sama mikä uusi vahvistin, niin soittaa niitä xenoneja ihan samalla lailla. Kyllä minäkin ennen laitoin hirveät määrät rahaa laitteisiin kiinni, esim kaiuttimet oli mirage 0m-6, mutta sitten heräsin, ja nykyyän Jaakko Eräpuu tarjoaa hyvät naurut.

Ylös Bottom