Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Minkälainen kotiteatteri kannattaa ostaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja k3k3
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
ostin jammun...

Ostin ton saksasta... nytten kyllä harmittaa, että en ostanut 640 :/... Tolle tuli hintaa 300 ja 640 olis tullut 400... mutta eipä siinä muuta olis ollut kun hieman enemmän liitäntöjä, enemmän power ja olis ollut kunnon kaukosäädin jolla olis voinut ohjata useampaa laitetta kerrallaan... ( itse en pidä jammun kaukosäätimistä muodoltaan )

Re: ostin jammun...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan k3k3
Ostin ton saksasta... nytten kyllä harmittaa, että en ostanut 640 :/... Tolle tuli hintaa 300 ja 640 olis tullut 400... mutta eipä siinä muuta olis ollut kun hieman enemmän liitäntöjä, enemmän power ja olis ollut kunnon kaukosäädin jolla olis voinut ohjata useampaa laitetta kerrallaan... ( itse en pidä jammun kaukosäätimistä muodoltaan )

Kyllähän se niin on että tuo kaketsu on ergonomialtaan aika huono, vaan onhan tuota oppinut käyttämään. :) Digiliitäntöjä taitaa tosissaan olla aika vähän tossa 440:ssa olla (kaksi kpl?), siksi ostinkin 640:n ja tyytyväinen olen ollut...

Re: Nytten on kaikki kasassa.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan k3k3
...Kuinka paljon johdoilla on ääneen merkitystä? minkälaiset kaiuittimien johdot kannattaisi ostaa?

Vaikka HE-ihmiset käyttää johtoihin sen tavallisen kaduntallaajan kuukausipalkan, ei niillä silti kovin paljoa eroa voi olla. Ehkä jos ostaa 2.5 mm2:n kaapelia luulis riitävän.

hmm...

Mulla peerlesistä ei lähe paskaakaan painetta... onkohan mulla liian paljon vanua sisällä, vai onkahan mulla paskat liitännät. hypexista jammulle menee rca piuha jonka päässä on sellanen joka liittää sen yhdeksi piuhaksi... minkälaiset piuhat pitäisi olla? :P

Ainakin minun mielestä jos laitan 500 subbariin niin siitä pitäisi lähtä enemmän painetta, vaikka vahvistin olisi täydellä teholla.

Kuuleeko 0.5 mm kaapelin ja 2.5 millin kaapelin eroja?
kun nytten on jotkut kaapelit jotka olen vain löytänyt :P

Vastaus: Minkälainen kotiteatteri kannattaa ostaa?

Dr Evil sanoi:
Näin puhuu aito hifiuskovainen, eli mies jonka uskossa tosiasiat ja fiktio menee sekaisin, ihan kuten muillakin uskovaisilla. Katsos kun se musiikki on tallennettu ykkösinä ja nollina niin se ei jätä laitteelle hirveästi tulkinnanvaraa, että miten sitä soitetaan.

Kyllä se kuule menee niin, että mitä kalliimpi vahvistin sitä huonompi hinta-laatu suhde, sinun Yamaha a2 ei ole käytännössä juurikaan parempi kuin esim, joku Yamahan 500e:n malli.

Oli aivan pakko kirjautua tänne sivustolle jotta voin kommentoida ylläolevaa..niin kauan kun data on vaikkapa cd-levyllä bitteinä, sisältö on sama. Mutta käy vaikka jokin kurssi signaalinkäsittelystä joka sisältää asiaa DSP:stä, häiriöistä ja AD/DA muuntimista. Yritykset eivät valmista huvikseen identtisiä mutta erihintaisia muuntimia, vaan niissä on todellakin laadullisia eroavaisuuksia. Halpojen komponenttien välinen ero kohinassa ja muussa _väkisin_ DA-muunnoksessa aiheutuvassa häiriössä on täyttä faktaa, ei mikään uskon asia. Itse opiskelen elektroniikkaa ja mittaustekniikkaa ja työskentelen R & D-puolella eräässä erittäin suuressa yrityksessä jossa joudutaan tekemään valintoja komponenttien laadun ja hinnan suhteen uusia tuotteita speksattaessa. Olisi hyvä jos asioista otettaisiin _edes vähän_ selvää ennen kun aletaan tappelemaan. Ei sillä että tässä itse riitaa haastaisin :D Ärsytyskynnykseni vain ylittyi forumia lukiessani ja oli pakko puuttua asiaan..

Enempää en nyt työpäivän kesken ala avautumaan :) Ja ottakaa huomioon, en väitä että itse kuulisin eroa vahvareiden ja kaiuttimien välillä (jos ne painivat suurinpiirtein samassa luokassa), mutta tämä ero on kuitenkin olemassa. Se taas, mikä kuulostaa hyvältä omiin korviin on tietenkin puhdas mielipide, ja on hienoa, jos on tyytyväinen halvempiinkin laitteisiin, koska tällöin säästää selvää rahaa. Ja sitä mieltä olen myös, että 5000 kaiutin ei tuskin ole huonompi kuin 10 000, nämä laitteet kuuluvat mielestäni samaan kategoriaan kuin kullatut kännykät ja sikarileikkurit - silkkaa statuksen nostatusta.

Ja joku raja on tuolla hinta-laatusuhteen paranemisella mitä halvemmaksi laite menee. Joku ideaalipiste löytyy usein, itselläni se on esim vahvareissa pyörinyt noin 300-500 eurossa (saksasta saapui juuri yamaha rxv-557 hintaan 298), tuolla välillä löytyy aina laite joka miellyttää minua henkilökohtaisesti. Tietenkin, hinta-laatusuhde on ääretön jos saa laitteen ilmaiseksi, mutta en usko että kaikkia tällainen tilanne miellyttäisi.. :)

Edit: lol, tulipas vastattua vanhaan viestiketjuun - varmaa kukaa tätä lue :D

Radiz sanoi:
Oli aivan pakko kirjautua tänne sivustolle jotta voin kommentoida ylläolevaa..niin kauan kun data on vaikkapa cd-levyllä bitteinä, sisältö on sama. Mutta käy vaikka jokin kurssi signaalinkäsittelystä joka sisältää asiaa DSP:stä, häiriöistä ja AD/DA muuntimista. Yritykset eivät valmista huvikseen identtisiä mutta erihintaisia muuntimia, vaan niissä on todellakin laadullisia eroavaisuuksia. Halpojen komponenttien välinen ero kohinassa ja muussa _väkisin_ DA-muunnoksessa aiheutuvassa häiriössä on täyttä faktaa, ei mikään uskon asia. Itse opiskelen elektroniikkaa ja mittaustekniikkaa ja työskentelen R & D-puolella eräässä erittäin suuressa yrityksessä jossa joudutaan tekemään valintoja komponenttien laadun ja hinnan suhteen uusia tuotteita speksattaessa. Olisi hyvä jos asioista otettaisiin _edes vähän_ selvää ennen kun aletaan tappelemaan. Ei sillä että tässä itse riitaa haastaisin :D Ärsytyskynnykseni vain ylittyi forumia lukiessani ja oli pakko puuttua asiaan..

Enempää en nyt työpäivän kesken ala avautumaan :) Ja ottakaa huomioon, en väitä että itse kuulisin eroa vahvareiden ja kaiuttimien välillä (jos ne painivat suurinpiirtein samassa luokassa), mutta tämä ero on kuitenkin olemassa. Se taas, mikä kuulostaa hyvältä omiin korviin on tietenkin puhdas mielipide, ja on hienoa, jos on tyytyväinen halvempiinkin laitteisiin, koska tällöin säästää selvää rahaa. Ja sitä mieltä olen myös, että 5000 kaiutin ei tuskin ole huonompi kuin 10 000, nämä laitteet kuuluvat mielestäni samaan kategoriaan kuin kullatut kännykät ja sikarileikkurit - silkkaa statuksen nostatusta.

Ja joku raja on tuolla hinta-laatusuhteen paranemisella mitä halvemmaksi laite menee. Joku ideaalipiste löytyy usein, itselläni se on esim vahvareissa pyörinyt noin 300-500 eurossa (saksasta saapui juuri yamaha rxv-557 hintaan 298), tuolla välillä löytyy aina laite joka miellyttää minua henkilökohtaisesti. Tietenkin, hinta-laatusuhde on ääretön jos saa laitteen ilmaiseksi, mutta en usko että kaikkia tällainen tilanne miellyttäisi.. :)

Edit: lol, tulipas vastattua vanhaan viestiketjuun - varmaa kukaa tätä lue :D

Täällähän joutuu näköjään vastuuseen aika vanhoista postauksista :) . Noh edelleen sanon niinkuin jossain toisessakin ketjussa sanoin, että BTX-testissä jossa sokkona vertaillaan laitteita, niin kukaan ihminen ei ole koskaan pystynyt erottamaan kahta vahvistinta tai cd-soitinta toisistaan, laitteissa on ollut mukana kohtuuhintaisia soittimia. Joten niin paljon se kohina tuntuu vaikuttavan... :rolleyes:

Kaiuttimista pystyy kyllä kuulemaan eron vaikka samanlaatuiset olisikin, ne soivat oikeasti erilailla...

Ja vielä tohon hinta-laatu suhteeseen, kaveri tuntui ottavan sen vähän turhan saksalaisella tarkkuudella, pointti ei ollut, että jos naapurin Jarkko tekee metallikässän tunnilla sinulle 100e:llä jonkin purkkaviritelmän, että siinä olisi parempi hintalaatusuhde, vaan että ihan yleisesti jollain 300e:n vahvarilla saa enemmän kuin 1/5:n vastinetta verrattuna 1500e:n soittimeen.

Dr Evil sanoi:
Täällähän joutuu näköjään vastuuseen aika vanhoista postauksista :) . Noh edelleen sanon niinkuin jossain toisessakin ketjussa sanoin, että BTX-testissä jossa sokkona vertaillaan laitteita, niin kukaan ihminen ei ole koskaan pystynyt erottamaan kahta vahvistinta tai cd-soitinta toisistaan, laitteissa on ollut mukana kohtuuhintaisia soittimia. Joten niin paljon se kohina tuntuu vaikuttavan... :rolleyes:
Olisi kiva lukea joskus itse tuo artikkeli jotta tietäisi mitä siinä oikeasti on sanottu. Tuo mainitsemasi "BTX-testi", jonka viimeksi muistit olevan "ATX-testi", on oikealta nimeltään ABX-testi. Ehkä muisti tekee tepposia artikkelin kertomien asioidenkin suhteen.. ;)
Joka tapauksessa:
a) Hifi-lehti on ihan jees lehti mutta ei pidä ottaa jumalan sanana kaikkea mitä siinä kirjoitetaan b) tiedätkö mikä on Hawthorne-vaikutus?

Tässä muuten linkki yhteen ABX-testiin jossa on saatu eroja vahvareitten välille.

Karma sanoi:
Olisi kiva lukea joskus itse tuo artikkeli jotta tietäisi mitä siinä oikeasti on sanottu. Tuo mainitsemasi "BTX-testi", jonka viimeksi muistit olevan "ATX-testi", on oikealta nimeltään ABX-testi. Ehkä muisti tekee tepposia artikkelin kertomien asioidenkin suhteen.. ;)
Joka tapauksessa:
a) Hifi-lehti on ihan jees lehti mutta ei pidä ottaa jumalan sanana kaikkea mitä siinä kirjoitetaan b) tiedätkö mikä on Hawthorne-vaikutus?

Tässä muuten linkki yhteen ABX-testiin jossa on saatu eroja vahvareitten välille.

No ei noita kirjaimia voi muistaa :) , tosin korjasin sen kyllä siihen edelliseen ketjuun...
Toi linkki minkä postasit sisältää aika kummallisia vahvistimia, yhden kohdalla on maininta, että vahvistin oli niin epävakaa, että se tuotti häiriöääniä, ja muutenkin noissa kahdessa muussa on käytössä putkivahvistimet, joka on hieman epämääräinen vertaus lisäksi niissäkin jäädään aika pitkälle 100%, vaikka myönnän, että erot ovat kuitenkin löytyneet.

a)Hifi-lehti on kyllä ensimmäisenä jonossa puolustamassa laitteiden välisiä eroja.
b) öö tarkoitatko jotain, että siihen ääneen turtuu ja, että se rupeaa sen takia kuulostamaan samalta?. Aivan varmasti näin on jossain määrin, mutta mielestäni tuo ei mitenkään korosta sitä, että eroja on, ennenminkin tuo korostaa sitä, että erot ovat niin lähellä olematonta, että tuo on mahdollista.

Dr Evil sanoi:
vaan että ihan yleisesti jollain 300e:n vahvarilla saa enemmän kuin 1/5:n vastinetta verrattuna 1500e:n soittimeen.

Hetkinen. Mitä nyt vertailet? 300 euron vahvistinta vs. 1500 euron CD-soitinta?

Vahvistimista sen verran, että kyllä rahalla saa vastinetta enemmän kuin nyt väität. Esim. itse en tekisi "mitään" jollain tuhannen euron vahvistimella, kun siihen saisi suunnilleen joku kuusi laitetta (CD, DVD, video, pelikonsoli, satelliitti/digiboksi, tape/phono/MD) kiinni. Siinä olisi ilo ylimmillään kun saisi koko ajan johtojen kanssa räpläillä.

Tuossa nyt vain yksi esimerkki, haluatko lisää (esim. Dolby Digital RF-liitin, dts 96/24 + 6.1 Discrete, jne)? :)

Siis että kyllä rahallakin saa. Ja hevosella pääsee.

Tonppa sanoi:
Hetkinen. Mitä nyt vertailet? 300 euron vahvistinta vs. 1500 euron CD-soitinta?

Vahvistimista sen verran, että kyllä rahalla saa vastinetta enemmän kuin nyt väität. Esim. itse en tekisi "mitään" jollain tuhannen euron vahvistimella, kun siihen saisi suunnilleen joku kuusi laitetta (CD, DVD, video, pelikonsoli, satelliitti/digiboksi, tape/phono/MD) kiinni. Siinä olisi ilo ylimmillään kun saisi koko ajan johtojen kanssa räpläillä.

Tuossa nyt vain yksi esimerkki, haluatko lisää (esim. Dolby Digital RF-liitin, dts 96/24 + 6.1 Discrete, jne)? :)

Siis että kyllä rahallakin saa. Ja hevosella pääsee.

Joo tarkoitin 1500e:n vahvistinta. Väitin viestissäni, että 300e:n vahvistimella saa enemmän kuin 1/5 1500e:n vahvistimesta. Aika kovassa käytössä sulla on laitteet jos kuusi laitetta on koko ajan kiinni mutta silti joutuu "koko ajan" räpläillä, kannattaisi ehkä pitää ne kuusi laitetta kiinni mitä eniten käytät ;). Tottakai jotkin ihmiset "tarvitsevat" noita kalliita lisäominaisuuksia, mutta se ei poista sitä tosiasiaa, että jos muutama liitin ja pari melkein turhaa ominaisuutta nostaa hinnan moninkertaiseksi, että hinta-laatu suhde kärsii.

Dr Evil sanoi:
Aika kovassa käytössä sulla on laitteet jos kuusi laitetta on koko ajan kiinni mutta silti joutuu "koko ajan" räpläillä, kannattaisi ehkä pitää ne kuusi laitetta kiinni mitä eniten käytät ;). Tottakai jotkin ihmiset "tarvitsevat" noita kalliita lisäominaisuuksia, mutta se ei poista sitä tosiasiaa, että jos muutama liitin ja pari melkein turhaa ominaisuutta nostaa hinnan moninkertaiseksi, että hinta-laatu suhde kärsii.

Minulla siis ei ole tuhannen euron vahvaria, vaan järeämpi malli. Itse en tulisi toimeen pienillä liitinmäärillä, sillä päivittäiskäytössä tulee tarvittua useampaa eri laitetta ja letkujen edestakainen ruuvaileminen ei tulisi edes mieleeni.

Tarvitsen myös niitä "lisäominaisuuksia". Toki kaikki muut eivät, mutta minä tarvitsen. Ja olen mielestäni saanut rahalleni vastiketta ihan täysin. Kyllä se on valitettavasti niin, että kolmen tonnin vahvistin kyykyttää niin pahasti jonkun 300 euron pikkupelin, että oksat pois. Siinä ei tarvitse edes olla mikään "hifisti" huomatakseen sen.

Silloin jos ei tarvitse useita liittimiä ja "hienouksia" niin silloin toki kannattaa ostaa joku 300 euron vahvari. Se riittää suurimmalle osalle porukasta. Mutta on väärin väittää, että hinta/laatusuhde olisi niissä parempi.

Tonppa sanoi:
Silloin jos ei tarvitse useita liittimiä ja "hienouksia" niin silloin toki kannattaa ostaa joku 300 euron vahvari. Se riittää suurimmalle osalle porukasta. Mutta on väärin väittää, että hinta/laatusuhde olisi niissä parempi.

No itse en kyllä pysty allekirjoittamaan lausetta, jossa väitetään 3000e:n vahvarin tarjoavan 10x vastinetta rahalle verrattuna 300e:n vahvistimeen, ne liitinongelmatkin pystyy hoitamaan ulkoisella jakajalla. Meneekö liian tunkeilevaksi jos utelen, että mitäs kaikkea sinä sillä vahvarilla normaalina päivänä teet?.

Dr Evil sanoi:
No itse en kyllä pysty allekirjoittamaan lausetta, jossa väitetään 3000e:n vahvarin tarjoavan 10x vastinetta rahalle verrattuna 300e:n vahvistimeen, ne liitinongelmatkin pystyy hoitamaan ulkoisella jakajalla. Meneekö liian tunkeilevaksi jos utelen, että mitäs kaikkea sinä sillä vahvarilla normaalina päivänä teet?.

Siis onhan tuon hintaluokan vahvistimissa äänenlaadussa jo eroa. Sitten ei noilla ulkoisilla jakajilla saada niin helposti liitinongelmia selvitettyä kuin sanot. Pitää kuitenkin ottaa huomioon, että vahvistimeen pitää saada digitaalinen ääni toisista laitteista, analoginen toisista ja pitää vielä viedä kuvasignaali televisiolle samoista laitteista. Siinähän sitten virittelet systeemejä, joissa esim. CD:n, digiboksin, DVD:n, PS2:n, Xbox:n ja laserdiscin DD-ääni (joka on ensiksi demoduloitu RF-signaalista optiseksi (joka maksaa ihan h**vetisti!)) viedään vahvistimelle digitaalisena, samalla kun muita pelikonsoleja ja laitteita liitetään analogisena omalla jakajallaan ja samojen laitteiden kuvaliitännät viedään kolmannella jakajalla televisiolle. Haluisin todellakin nähdä tuon virityksen. Tai itse asiassa en haluakaan. :D Se on kuitenkin varmaa, että halpaa puuhaa ei tuokaan ole.

Minun perusarkeeni sisältyy töiden (eli mm.: arvostelen pelejä, elokuvia ja DVD-levyjen tekniikoita) lisäksi elokuvien ja musiikin normaali nauttiminen. Elokuvat pitää nähdä kunnon äänillä ja musiikit kuunnella parhaalla mahdollisella tavalla (eli musapuolella SACD, DVD-audio ja dts 96/24 käytössä) jolloin tunnen saavani niistä kaiken mahdollisen irti. Tottakai musaa voi kuunnella stereonakin (ja kuuntelen toki vinyylejäkin vielä), mutta uusimpien musiikkijulkaisujen monikanavamiksaukset ovat nykyään aivan hillittömän upean kuuloisia. Eivätkä ne kuulosta halvoilla vahvistimilla samalta kuin järeämmillä.

Painotan, että todellakin suurimmalle osalle porukasta halpisvahvistin on fiksu ratkaisu. He eivät tarvitse sellaista, mitä minä tarvitsen. Mutta minä tarvitsen mitä minä tarvitsen ja noin 15 vuotta "kotiteatterivahvistimen" omistaneena tiedän kyllä laitteiden erot. Eli sen, että rahalla saa muutakin kuin ilmaa (siirtymään bassojen voimalla).

Dvd-soittimissa on toki eroja mm. koneiston laadukkuudessa, joka heijastuu käyttöikään/käyttötunteihin, mutta ongelmaksi nämä yleensä muodostuvat vain aivan halpasarjan laitteissa. Virheenkorjauskyvyssä ja sen toteutuksessa voi olla valmistaja- ja hintaluokkakohtaisia eroja. Kaukosäätimen ergonomia ja selkeys kannattaa myös tsekata ennen ostopäätöstä.

Perinteisten 2-kanavavahvarien kulta-aikaan saatiin kyllä alan lehdissä eroa aikaan myös sokko-testeissä, mutta nyt en ole enää alan kehitystä niin aktiivisesti seurannut. Vanha nyrkkisääntö oli kuitenkin, että luvatut äänenpaineet ja watit myös saavutettiin puhtaasti kalliimman hintaluokan vahvareissa.

Loputtomiin ei kuitenkaan kannata kysellä muitten mielipiteitä vaan pyrkiä kuuntelemaan haluamiaan komponentteja itse. Ainakin Helsingissä on muutama liike, missä tämä onnistuu ja saipa joistain liikkeistä noita kotiinkin kuunneltavaksi. Voihan ne sitten tilata halvemmalla nettikaupasta, kun löytyy sopivat ;)

Olavi Räsäsen kaiuttimia ei kyllä takavuosina paljon suitsutettu. Mukavaa, jos vanerikajareista aletaan saada puhdasta ääntä ulos. Yamahan vahvarit olivat kyllä todella paljon muita edellä näissä kotiteatteriratkaisuissa, joten lastentaudeista tai huonoista liittimistä ei ainakaan joudu kärsimään. Laadukas potentiometri ja kunnollinen virtalähde niputtavat paketin siististi kasaan.

Joku kyseli piuhojen vaikutusta. Kaikista halvimmassa komponentissa ei kannata pihistellä. Jos on pakko ostaa halpaa, niin kannattaa käyttää lyhyempää mittaa. Huonompaa, mutta siis vähemmän.

Dr Evil sanoi:

Niin, sitä mieltä olen itsekin etten osaisi varmaankaan eroittaa laitteita toisistaan jos ne painivat samassa sarjassa. En tosin ole itse kokeillut tällaista testiä itseeni. Pointtini oli vain se, että tekniikan laatu laitteiden sisällä vaihtelee, mutta se, huomaako sitä, on eri asia. Varmasti jos otetaan hintahaitarin ylä- ja alapäästä niin tavallisetkin kuolevaiset osaavat eroja huomata. Ja tosiaankin kuten muutama muu on maininnut, laitteiden ominaisuuksien määrä kasvaa yleisesti hinnan kasvaessa. Itse ostin juuri liitäntöjen takia kalliimman Yamahan 557:n 457:n sijaan ainoastaan tästä syystä.

Dr Evil sanoi:
Kaiuttimista pystyy kyllä kuulemaan eron vaikka samanlaatuiset olisikin, ne soivat oikeasti erilailla...

Tästä olemme yksimielisiä.

Dr Evil sanoi:
Ja vielä tohon hinta-laatu suhteeseen, kaveri tuntui ottavan sen vähän turhan saksalaisella tarkkuudella, pointti ei ollut, että jos naapurin Jarkko tekee metallikässän tunnilla sinulle 100e:llä jonkin purkkaviritelmän, että siinä olisi parempi hintalaatusuhde, vaan että ihan yleisesti jollain 300e:n vahvarilla saa enemmän kuin 1/5:n vastinetta verrattuna 1500e:n soittimeen.

..tai sitten sinä et lukenut rivien välistä että kyseessä oli pientä vitsailua :) Mainitsinhan kuitenkin, että oma vahvarini (hintaluokka ~300-450) edustaa juuri sitä hinta-laatusuhdetta jota itse haen. Olen kanssasi samaa mieltä että 300 eurolla saa enemmän kuin 1/5 osa verran vastinetta kuin 1500 euron vahvarilla, mutta tämä kuvio on valitettavan totta ja toistuu lähes kaikessa: tuskin 90 000 euron Audi VOI olla kolme kertaa "parempi" kuin kolme 30 000 euron autoa. Se on se brändi -lisä josta halukkaat joutuvat maksamaan..

Itse olen miettinyt kotiteatterimahdollisuutta musiikin kuuntelemiseen, sekä peli ja elokuva käyttöön. Ongelmana on oikeastaan huoneen rajoitettu koko ja kaiuttimien sijoituspaikat.

Kysyisinkin joltain asiantuntevalta henkilöltä mikä on hinta/laatu suhteeltaan paras kotiteatterijärjestelmä? Ei ole varaa mitää 1000 siihen laittaa...

Löysin nyt halvimman vaihtoehdon ja laitan sen nyt esille.

http://www.digicomp.fi/product_info.php?products_id=207435&referer=mbnet

Tämmöistä myös katselin http://www.pixmania.com/fi/fi/536259/art/philips/kotiteatteri-yhdistelma-5.html?srcid=1157
Mutta mitä tarkoittaa, että DVD soitin tukee HDMItä?? En oikein tajua... Ja mitä tarkoittaa passiivinen basso?

Nyt tulee kyllä joiltain henkilöiltä naurun sekaista itkua mutta ei se mitään:D Huom: Kyseessä nyt haetaan kotiteatteria omaan huoneeseen ei mitään uber leffaelämystä. Kilpailijoina toimii television oma kaiutin ja tietokoneessa 2 ikivanhaa kajaria

kommentteja :D

Viimeksi muokannut moderaattori:

Digicompin paketti sisältää vain kaiuttimet (ja huonot sellaiset), joten sen lisäksi tarvitset vielä DVD-soittimen ja vahvistimen.

Pixmanian paketti on sisältää lelukaiuttimien lisäksi DVD-soittimen ja viritinvahvistimen. Passiivinen kaiutin on "normaali" kaiutin, joka ei sisällä omaa vahvistinta. Useimmat subwooferit ovat aktiivisia, omalla vahvistimella varustettuja.

Kieltäydyn suosittelemasta noita halpispaketteja kenellekään, mutta jos sellainen on pakko saada niin tuskin tuo Pixmanian paketti sen huonompi tai parempi on kuin muutkaan saman hintaluokan vermeet.

HDMI-tuki DVD-soittimessa tarkoittaa ääriyksinkertaistettuna sitä, että DVD-soittimessa on HDMI-liitin, jolla sen voi liittää vastaavalla liittimellä varustettuun näyttölaitteeseen (TV, videotykki, monitori).

Ludson sanoi:
Älä osta Philipsiä... Menee vain rikki, ihan oikeasti.
Jos haluat hintaansa nähden _todella_ hyvälle kuulostavan vehkeen jossa on helposti sijoiteltavat kajarit, osta:
http://www.pixmania.com/fi/fi/541205/art/sony/kotiteatteri-yhdistelma-h.html

Cyruksella on tuo ja leffoista voi oikeasti nauttia tuolla.

Pibe sanoi:
Älä osta Philipsiä... Menee vain rikki, ihan oikeasti.

Ainakin meillä on Philips-merkkinen telkkari ollut kohtuullisen ahkerassa käytössä melkein 7 vuotta ilman mitään ongelmia. Sitä edeltänyt Sony oli käytössä vajaat 2 vuotta ja siinä oli uudesta alkaen pelkkiä ongelmia, joten en yleistäisi ihan noin rankasti. Kuvassa en huomannut käytännössä mitään eroa Sonyn ja Philipsin välillä, molempien kuvan sai säätämällä erittäin hyväksi, mutta kaupan jäljiltä kummankin kuva oli aivan poskellaan. Oikeastaan hieman toivoisin, että tuo Philips hajoaisi, saisin hyvän tekosyyn ostaa sen tilalle taulu-tv:n, johon en muuten viitsisi investoida kun leffat katsotaan kuitenkin tykillä.

Niin ja vanhemmillani oli Philipsin telkkari käytössä reilut 20 vuotta ilman mitään ongelmia. Tosin wanhoina hywinä aikoina laitteet tehtiin kestämään eikä 1980-luvun alun laitteiden luotettavuudesta voi vetää suoria johtopäätöksiä 2000-luvun laitteiden luotettavuuden suhteen.

Tuo Piben suosittema Sonyn paketti sisältää lelukaiuttimet ja Sonyn viritinvahvistimen, mutta EI DVD-soitinta. On se varmasti laadultaan parempi kuin se puolta halvempi Philipsin paketti, mutta hintaan on lisättävä vielä DVD-kieputin, halvimmillaan 50-100 lähikaupasta, jolloin hinta nousee jo yli 400.

Jari Tomppo sanoi:
Ainakin meillä on Philips-merkkinen telkkari ollut kohtuullisen ahkerassa käytössä melkein 7 vuotta ilman mitään ongelmia. Sitä edeltänyt Sony oli käytössä vajaat 2 vuotta ja siinä oli uudesta alkaen pelkkiä ongelmia, joten en yleistäisi ihan noin rankasti. Kuvassa en huomannut käytännössä mitään eroa Sonyn ja Philipsin välillä, molempien kuvan sai säätämällä erittäin hyväksi, mutta kaupan jäljiltä kummankin kuva oli aivan poskellaan. Oikeastaan hieman toivoisin, että tuo Philips hajoaisi, saisin hyvän tekosyyn ostaa sen tilalle taulu-tv:n, johon en muuten viitsisi investoida kun leffat katsotaan kuitenkin tykillä.

Niin ja vanhemmillani oli Philipsin telkkari käytössä reilut 20 vuotta ilman mitään ongelmia. Tosin wanhoina hywinä aikoina laitteet tehtiin kestämään eikä 1980-luvun alun laitteiden luotettavuudesta voi vetää suoria johtopäätöksiä 2000-luvun laitteiden luotettavuuden suhteen.
Tottakai kaikessa on poikkeuksia, mutta Philips on aika herkkä hajoamaan. Kuullut näin tutulta elektroniikkakorjaajalta ja muutenkin lähipiirissä kaikilla kojahdellut noita. Philipsin kahvinkeittimet on sentään kestäneet :D

Ylös Bottom