Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Minkälainen kotiteatteri kannattaa ostaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja k3k3
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Dr Evil
Kun vertailitte niitä laitteita niin olivatko ne kiinni identtisissä laitteissa? jos oli niin erot syntyivät päässässi. Kyllä niitten da-muuntimien toiminta on käytännössä ihan samanlaista.

Vaihdettiin vain soitinta. Erot olivat erittäin selkeät ja hyvin selvästi kuultavissa. Sonyn DVD-soitinta käytettäessä ääni oli suttuinen ja tunkkainen. Onkyon CD-soittimella taasen ääni oli kirkas, hyvin erotteleva ja selkeä. Molemmat koehenkilöt kuulivat erot hyvin selkeästi. DA-muuntimissa on todistettavasti eroja.

Väitätkö, että vahvistin joka maksaa esim 2000e, jossa on pari liitintä enemmän ja 25wattia enemmän tehoa kanavaa kohti, on hintalaatu suhteeltaan parempi kuin hieman pienemmillä ominaisuuksilla varustettu 500e maksava?.

Riippuu vahvistimesta. Kaikki 2000e hintaluokassa olevat vahvistimet eivät ole hintansa arvoisia.

Ihan sama mikä uusi vahvistin, niin soittaa niitä xenoneja ihan samalla lailla.

Kun ei ole, koska Xenonit vaativat vahvistimelta paljon tehoa.

Juuh, itellä on 5 kpl jpw:n minimonitoreja ja aktiivisubbari ja ei ole valittamista ollut äänenlaadussa. Vahvarina yamaha rxv495rds...Joo, pitäsköhän vaihtaa kun inertia noin kovasti moittii niitä:( :D

No asiaan, eli voin kyllä varauksetta suositella noita jpw:n kajareita, kun vain subbarin kaveriksi hommaat. Magneettisuojaus noissa on ihan "vakiona". Käytössä nuo on olleet mulla 3 vuotta ja tulee olemaan vielä vuosia. Hinta-laatusuhde mielestäni kohdallaan. Turhaa kai sitä pistää satoja ja tuhansia euroja kajareihin jos vähemmälläkin selviää. Makuasioita tietty, mutta mun korvissa noi ainakin soi ihan mukavasti.

Jeps ne minimonitorit on kuin tehty hintatietoiselle kotiteatterin rakentelijalle (huom minulla ei ole niitä eli en puolustele omia laitteitani, kunpa olisinkin ostanut ne) edessä minulla on mirage om8 ja takana audio pron black diamondit ja keskellä Jamo concert center ja noihin meni liikaa rahaa.

Niistä Xenoneista, että valmistaja suosittelee vahvistintehoksi, 25-300wattia. Niin voisi kuvitella(jos ei tietäisi) normaalin vahvarin riittävän.

High end on viimeisen päälle fiilistelyä, ilman konkreettista edistystä, onhan ne laitteet usein hienon näköisiä, mutta parempia ne ei ole.

Tietty jos rahaa on paljon niin eihän sitten millään ole mitään väliä, mutta jos ei ole niin kannattaa sijoittaa viisaasti, niin sitä rahaa jää muihinkin harrastuksiin.

Täällähän on puhuttu :D

Jos ostan noi 80 kajarit, Yamaha RX-V640[360] / Yamaha RX-V-440 [260]?, subbari? kannataako ostaa se spl jos popitankin?
Mikä keski kajari?

Jos osaat rakentaa siitä spl:stä hyvän niin mikäs siinä, itse en tuosta rakentelusta tiedä oikeastaan mitään, jos ostat Jpw minimonitorit, niin kannattaa laittaa sellainen myös keskikauittimeksi, niitä myydään myös yksitellen.

Siis?

Minkälainen keskikajari? jos on 6 kanavanen niin pitää laittaa takakin joku kajari mikä sinne?

Re: Siis?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan k3k3
Minkälainen keskikajari? jos on 6 kanavanen niin pitää laittaa takakin joku kajari mikä sinne?

Siis, jos päädyt jpw:n minimonitoreihin niin sitten sellainen, eli kaikki samanlaisia....

*hmm

Sehän on ihan vitun tyhmän näkönen jos taka ja eteen tulee sellanen pysty kajari

Jos ostaa 4 noita eteen ja takaa mutta yks taka ja keski kajarit pitäs saada :)

Re: *hmm

Sehän on ihan vitun tyhmän näkönen jos taka ja eteen tulee sellanen pysty kajari

Jos ostaa 4 noita eteen ja takaa mutta yks taka ja keski kajarit pitäs saada :)
Vai tyhmän näköinen:D ....mulla on tuo keskiääni poikittain telkun päällä(ei oo niin tyhmän näköinen;) ) Ja muutenkin, kyllä ne kaikki kajarit kannattaa olla samaa mallia noin soinnin kannalta kun ajattelee...

Tänään itäkeskuksen Hirvoxilla huomasin Audio Pron kajareita kohtuuhintaan.

Image 11 = 69e kpl
Subbanen B1.35 279e

Ei paha hinta, eikös noita ole kehuttu kohtuu hyviksi joskus tuohon hintaluokkaan? Varmaan toimivat jossain kerrostalossa ihan ok.

Sitä keskikajaria (Image 21?) en huomannut, kun olin vaan frendin mukana kyselemässä sille vahvaria.
Sieltä lähtis se uus Sony STR-DB790 hintaan 420e.

Sama Hirvox itäkeskuksessa. Frendi kysyi hintaa tälle paketille:

Merkkinä edelleen Audio Pro
4 x Image 11 (etu- ja takakaiuttimet)
Image 21 (keskikaiutin)
B1.35 Subbari

Yhteensä 560e

Ja juu, itäkeskus on Suomessa ;)

edit: hinta muutettu, Hirvox sekoilee

Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Ronkka
Sama Hirvox itäkeskuksessa. Frendi kysyi hintaa tälle paketille:

Merkkinä edelleen Audio Pro
4 x Image 11 (etu- ja takakaiuttimet)
Image 21 (keskikaiutin)
B1.35 Subbari

Yhteensä 450e

Ja juu, itäkeskus on Suomessa ;)

Aika halpa setti, tuo subbari on myös aika hyvä.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Dr Evil
Aika halpa setti, tuo subbari on myös aika hyvä.
No perkele, joku p33l0 siellä oli laskenut hinnan vaan kahdelle Image11:lle :-/
Lopullinen hinta noudettaessa olikin 560 :mad:

Päädyin rakentamaan 6* AW-6i

Aloin rakentamaan noille koteloita , koska sai niin halvalla. AW-6i vastaa chorus compac 662. Subbariksi valihdin peerlesin 12" ja sille vahvistimeksi hypex 200.
vahvistimeksi tulee yamaha rx-v640, dvd soitin on yamaha-540 ja tv on panasonic pl10
yhteensä: 2300

Sanokaa mielipiteet tästä yhistelmästä.

Nytten on kaikki kasassa.

Lopulta päädyin aw-6i, yamaha 440, peerles ( hypex 200), finluxin 100 hz 32" tv, finlux 540 dvd.

Näihin olen ollut todella tyytyväinen, mutta nytten pitäisi osata säätää vahvistinta.
Kuinka paljon johdoilla on ääneen merkitystä? minkälaiset kaiuittimien johdot kannattaisi ostaa?

Re: Päädyin rakentamaan 6* AW-6i

Aloin rakentamaan noille koteloita , koska sai niin halvalla. AW-6i vastaa chorus compac 662. Subbariksi valihdin peerlesin 12" ja sille vahvistimeksi hypex 200.
vahvistimeksi tulee yamaha rx-v640, dvd soitin on yamaha-540 ja tv on panasonic pl10
yhteensä: 2300

Sanokaa mielipiteet tästä yhistelmästä.

Tuo subi ja vahvari on ainakin omasta mielestäni hyviä noin hintaisekseen (omistan myös ite). Mistäs muuten ostit Jammun?

Ylös Bottom